Gå til innhold

Ravens lune vrede

Raven Emerald

Anbefalte innlegg

Ja, heldigvis. Skal til lege om litt under to uker, og får forhåpentligvis høre hjertelyd.

Kvalmen og de ømme brystene merkes ikke fullt så godt som for en uke siden. Men det har bare vært to dager med litt mindre symptomer, så kan jo være jeg bare har hatt et par gode dager. Men har noen mystiske "strekkinger" i nedre del av magen, som jeg ikke helt vet hva jeg skal tro om. På den ene siden, tenker jeg at det er ligament-smerter, noe som jo ville vært supert. På den andre siden er jeg redd det er en begynnende spontan-abort.

Får vel snart svar på det. I verste fall før jeg skal til legen... =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, får håpe det. Reiser til Norge på torsdag, og er litt ekstra engstelig for at noe skal skje når jeg er langt borte fra mannen på toppen av det hele.

Usj, liker virkelig ikke... =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mye smerter i magen siden før jeg forsto at jeg var gravid. Ble jo også kjempekvalm en liten stund. Når jeg i uke 7 mistet alle symptomer, ikke ømme pupper, ikke kvalme, og så og si aldri menssmerter, dro jeg til UL. Og den lille krabaten levde fortsatt :) Dette skal gå så bra, så! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var betryggende. :klemmer:

Og så har jeg vært kjempekvalm i hele dag, så støtter meg litt på det. =) I verste fall får jeg knaske noen tungmetaller. =P Fant en tråd der det står noe om at det hjelper mot alt, og er både forebyggende og kurerende. Så da forebygger det vel spontan-aborter også. =P

Nei, uff. Får tro at dette går bra, uten at jeg trenger å bli veganer, og gnafse tungmetaller som kosttilskudd. =P

Ikke for at jeg har noen motforestillinger mot veganere. *Påpeke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til Norge på torsdag sier du?

Da kan vi jo treffes i helga da! :D

Herreguuuud, blir jo finfint! :)

Og bare å slappe av, lille nurket har nok ikke godt av at du engster deg for mye heller vet du. Tror nok det går bra, ikke så lenge igjen til uke 12. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg reiser på torsdag. Er fremme på fredag, i 2-tiden, vil jeg tro. Muligens senere, om båten er forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men det betyr vel at du er i Norge i helgen, noe som var halve poenget mitt :P

Jeg er nemlig hos kjærestedyret i helga ser du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strekk-vondter i magen. Håper det er et godt tegn. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som nevnt tittet litt rundt etter utstyr. Har litt lyst på denne vogna. Har også vurdert denne pakken, men syntes senga jeg linket til tidligere var så fin. Og pakken har jo blant annet seng, så...

Men prisene var ganske fine, synes jeg. =)

Vikingen min har snakket om å kjøpe fra Tyskland, da, mulig det er enda billigere der, så vi får se. Har jo såvidt begynt å se oss rundt. =)

Ellers har jeg såvidt begynt å lodde stemningen hos jentene mine, for å finne ut hvordan de ville like å få lille-søsken.

Den eldste virker positiv, men det er litt vanskelig å "lese" henne av og til (mild psykisk utviklingshemming). Men hun sa hun hadde syntes det var gøy, og jeg vet jo at hun er kjempe-begeistret for babyer, så... Hun er den som leker med de minste i familie-selskaper og sånt, og synes det er myyye koseligere, enn å leke med de andre, større barna. Så jeg tror nok hun ville synes det er stas.

Minsta tente fullstendig på ideen, så mye at når jeg sa at det er jo ikke sikkert hun noen gang får små-søsken, begynte hun å gråte... Hadde sååå lyst å si at babyen allerede er på plass, men vil ikke gjøre det før vi vet at alt er som det skal. Men hun virket kjempelei seg over utsikten til å aldri bli storesøster.

Hadde en litt morsom-søt samtale med henne:

Hun: Jeg kommer aaaaaaaaaldri til å bli storesøøøøøøsteeeeeeer!! *snufser*

Jeg: Hvorfor tror du det?

Hun: For pappa vil ikke få seg en koooooooooooooneeeeeeeeeee!! *hulker*

Syns det er litt morsomt at hun tydeligvis hadde lagt alt sitt håp hos den forelderen som er single, og ikke hos den som har partner...lol. Og ja, jenta er svært teatralsk, og ikke så rent lite dramatisk. =P

Men det er jo betryggende at ungene er positive til tanken. Har vært litt rett for at de skal føle seg "erstattet", siden det ikke er jeg som har omsorgen. All den tid de er positive fra begynnelsen av, håper jeg det er lettere for dem å se at de ikke blir erstattet, og at babyen ikke er min nye familie, men en utvidelse av "den gamle". Gleder meg iallefall mye mer til jeg skal fortelle go'jentene mine om lille frosk nå. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at de er positive! De bor i Norge, eller? Siden du besøkte Norge nå i helgen?

De kommer nok å elske å være storesøstre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de bor i Norge. Jeg treffer dem hver måned. =)

Og ja, de kommer til å elske det, tror jeg. Jeg er iallefall mer trygg på det nå som jeg har sett at de liker tanken. Var vel mest skeptisk til hvordan minsta ville ta det, eldsta har jo "alltid" hatt småsøsken, og en til fra eller til, ville nok ikke gjort den helt store forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Innom og får deg på Mine innlegg samtidig som eg vil

:hoppe: :hoppe: :hoppe: GRATULERA :hoppe: :hoppe: :hoppe:

så mykje med den lille frosken :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye:

Innom og får deg på Mine innlegg samtidig som eg vil

:hoppe: :hoppe: :hoppe: GRATULERA :hoppe: :hoppe: :hoppe:

så mykje med den lille frosken :rodmer:

Tusen takk! :rodmer:

---

Skal til legen på torsdag, håper inderlig å få høre et lite froskehjerte da... Var ørlite granne bekymret for om vikingen kunne bli med, siden han jobber så mye for tiden, men han ville visst ikke gå glipp av det, til tross for at jobben jo er viktig for ham. Selv om jeg innerst inne vet at lille Frosk er viktig for ham også, er det jo godt å få bekreftet at vi faktisk er to om å glede oss. Lille Frosk er jo tross alt ikke så "virkelig" for ham som for meg, og da er det jo også en liten risiko for at det er Frosken som blir nedprioritert for ting som er mer "her". Men ja, det gjorde godt å få den lille bekreftelsen. =)

Sitter nå på toget til Odense, og håper ingen har bestilt plassen min. =P Irriterende med plassbillett-system, når man ikke har plassbillett selv. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli gøy! :) Gleder meg til å høre om UL på torsdag :)

Blir ikke UL, bare fosterlyd. Men det er første gang jeg får høre (håper iallefal jeg får høre) fosterlyd, så da blir det ekstra spennende. Venter enda på innkallelse til UL, så om den ikke har kommet innen jeg skal til legen, får jeg ta det opp med henne da. Er jo bare et par uker igjen til uke 12 på mensterminen, og jeg har forstått det sånn at de må sjekke nakkefolden rundt da, for at det skal bli et så korrekt svar som mulig? :klo:

Men jeg er spent på hvor mange det er, da. Kan jo hende jeg har en hel froskedam inni der. =P Og så gleder jeg meg masse til pappaen sin reaksjon, da. Det er jo hans første, så det er nok enda mer spesielt for ham, enn for meg, siden jeg iallefall vet hva jeg har i vente, og sånt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilfeldig at eg får opp reklame for danmarksferie når eg er inne i boka di? :ler:

Ja, du skal sjå det er ein heil froskedam der inne. Først snik den lille frosken seg inn utan at mor og far veit om det, og så tar han likså godt med seg heile froskesøskenflokken sin. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...