Gjest Delphina Skrevet 29. juli 2011 #161 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Gratulerer med den lille jenta ! Jenter er jo skjønne de da, og jeg leser at du allerede har to fra tidligere! Så flott at alt står bra til med den lille frøkna, og det med at de er sjenerte kjenner jeg til. Denne frøkna hadde hender og føtter foran ansiktet (ikke vise seg frem til mamma og pappa nei! ). Uansett, igjen gratulerer. Så følger jeg med deg videre i reisen jeg. Endret 29. juli 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #162 Del Skrevet 29. juli 2011 Tusen takk! =) Ja, jenter er skjønne, de. Har jo to fra før, da, så da får jeg en liten bukett med små rosenknopper. =) Men hun kunne godt vært litt livligere, da. =P Vil kjenne spark..! Og du må gjerne følge med videre, bare koselig, det. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 29. juli 2011 #163 Del Skrevet 29. juli 2011 Tusen takk! =) Ja, jenter er skjønne, de. Har jo to fra før, da, så da får jeg en liten bukett med små rosenknopper. =) Men hun kunne godt vært litt livligere, da. =P Vil kjenne spark..! Og du må gjerne følge med videre, bare koselig, det. =) Ingen årsak. Hun blir vel litt mer livlig etterhvert tenker jeg. Hu her vrikker på rompa sammen med mamma, men så er jeg også ganske mye nærmere termin også. Er det to stolte storesøstre eller mer avslappa rundt det å få en lillesøster? Husker bare at jeg ville sende unna bror min, er stolt nå, kanskje ikke fullt så mye da jeg var 4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #164 Del Skrevet 29. juli 2011 Ja, det å bli storesøster, er visst voldsomt stas. =) Yngsta er spesielt fornøyd med at hun ikke kommer til å være minst lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 29. juli 2011 #165 Del Skrevet 29. juli 2011 gratulerer så mye med en liten jente i magen!så koslig! sa ikke jordmor noe om hvor morkaken lå i magen på UL? hvis du har forranliggende morkake(forran i magen) kan det være det som gjør at du ikke kjenner så mye spark enda? jeg har selv det men har begynt å kjenne noen skikkelige spark de siste dagene, så det er nok rett rundt svingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #166 Del Skrevet 29. juli 2011 Morkaken ligger mot venstre. Men legen sa at det er helt vanlig å ikke kjenne så mye enda, siden babyen er liten, og det skal litt mer til for å kjenne sparkene nå, enn det vil senere. I tillegg er det ikke uvanlig å ikke kjenne spark hver dag, men fra uke 28-30 bør jeg kjenne spark daglig, og gjør jeg ikke det, vil de ha meg inn for å se at alt står bra til med lille-frøkna. Egentlig visste jeg det jo, men i dette svangerskapet er jeg medisinert, så klart det blir en ekstra bekymring. Jeg har riktignok blitt ettertrykkelig fortalt at medisinen jeg går på, er trygg, og dosen er visstnok godt innenfor det som anses som sikkert. I tillegg må jeg ta blodprøver hver mnd, som en ekstra forsikring om at dosen ikke er for høy. Frøken Frosk skal i tillegg sjekkes ved ultralyd tre ganger til, for å se at medisinen ikke påvirker veksten hennes. Så vi får iallefall nok av oppfølgning..! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 29. juli 2011 #167 Del Skrevet 29. juli 2011 Gratulerer med nok ei tulle. Og veldig kjekt for meg - eg er fremdeles god på å sjå kjønn på UL-bilder, altså. Herlig at alt står bra til etter litt bekymringar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #168 Del Skrevet 29. juli 2011 Gratulerer med nok ei tulle. Og veldig kjekt for meg - eg er fremdeles god på å sjå kjønn på UL-bilder, altså. Herlig at alt står bra til etter litt bekymringar. Ja, det var veldig godt å se det lille hjertet hennes dunke i vei. =) Og beskjedne små bevegelser. Hun gjør ikke så my av seg, tøtta. Men det endrer seg vel fullstendig når hun kommer ut, tenker jeg. Hun ligger sikkert og samler opp masse energi. =P Hehe, ja, du er flink. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 30. juli 2011 #169 Del Skrevet 30. juli 2011 Gratulerer med jenta som ligger på ladning! - Og når det gjelder arrangert ekteskap, så er jeg veldig open-minded, selv om det er to jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 30. juli 2011 Forfatter #170 Del Skrevet 30. juli 2011 Gratulerer med jenta som ligger på ladning! - Og når det gjelder arrangert ekteskap, så er jeg veldig open-minded, selv om det er to jenter Ja, men da er det jo ikke noe problem, da. Bryllup om en 18 års tid + noen måneder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 11. august 2011 Forfatter #171 Del Skrevet 11. august 2011 Da har samboer eeeeendelig fått scannet ultralyd-bildene fra sist ultralyd, så da kan jeg behørig få vist frem lille Frosk. =) Bilde 1. Bilde 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 11. august 2011 #172 Del Skrevet 11. august 2011 Nåmmin så nydelig hun er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 11. august 2011 Forfatter #173 Del Skrevet 11. august 2011 Ja, hun er allerede søte lille snusket til mamma og pappa. Synes det er litt spennende å få en "serie" bilder, vi har jo to ultralyder til, som vi selvsagt skal ha bilder fra. Så blir gøy å følge utviklingen med egne øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 11. august 2011 #174 Del Skrevet 11. august 2011 Åååå, lille tøtta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 11. august 2011 Forfatter #175 Del Skrevet 11. august 2011 Jaa-aa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 17. august 2011 Forfatter #176 Del Skrevet 17. august 2011 22 uker..!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 17. august 2011 #177 Del Skrevet 17. august 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 24. august 2011 Forfatter #178 Del Skrevet 24. august 2011 23 UKER! O_o Synes det går så fort..! O_o Bare 17 uker igjen, jo..! Og nå kjenner jeg maaasse liv inni der... Det er så gøy! Er i Norge enda, har vært her leeenge, føler jeg. Og så har jeg flust av vondter. I bekkenet, et kne, og en fot. =( Bekkenet har jeg jo forklaring på, men kneet og foten!? Kneet svikter med jevne mellomrom, enkelte netter kan jeg ikke snu meg for egen maskin, fordi jeg ikke klarer å bruke musklene i det beinet skikkelig, siden kneet gjør så vondt. Jeg klarer rett og slett ikke alltid å strekke kneet uten å hjelpe til, så alle bevegelser som krever deltagelse fra det, er rett og slett ikke mulige. Men det er ikke direkte vondt om jeg legger hånden bak, og løfter eller strekker. Det er ømt og ubehagelig, men på langt nær så smertefullt som om jeg prøver å gjøre det uten hjelp. Akkurat i dag er det ikke så ille, selv om jeg fortsatt må støtte meg når jeg reiser meg, fordi jeg ikke klarer å legge tyngde på det beinet, samtidig som jeg strekker kneet. Men jeg kan iallefall strekke det uten at det gjør vondt. Så prøver å holde det i bevegelse masse, så det ikke skal stivne. For det stivner lett, særlig når det er vondt i utgangspunktet, og da blir det jo bare enda verre. Og så er det foten, da. =P Den er jo bare teit! Og selvsagt, foten på motsatt bein. Må bare si først, at den virker å bli bedre, så den er ikke en plage i så stor grad mer. Bare litt irriterende. Den er øm, ikke vond, og nå kan jeg iallefall gå normalt på den. Men det var så rart, for den var skikkelig vond, og hoven. Ikke misfarget, så mistenkte ikke blodpropp eller noe. Og så var det et punkt oppå foten, mellom stortåen og den ved siden, omtrent der tå-beina møtes, der vondten hadde sitt utspring. Trodde det var en brist, eller lignende, men det må jo ha skjedd på et vis. Det blir jo ikke en brist over natten, og om man dunker seg såpass hardt, burde det vel vært et blåmerke, eller noe? Særlig når det var så konsentrert, at ikke resten av foten gjorde vondt? Klarte knakpt å gå... Nå kjenner jeg det bare om jeg legger tyngden litt rart når jeg går i trapper. Og det gjør jeg kun når kneet teiter seg. Merkelige greier... Ellers var det UTROLIG godt å se lillebror igjen. Altså, det var godt å se resten av familien igjen også, men spesielt ham... Her hadde jeg tenkt at det jo hadde gått lang nok tid etter Utøya, til at det virkelig hadde sunket inn at han jo hadde klart seg. Så jeg var sååå sikker på at "her blir det ikke noe gråting, nei". Tsk, hvem tror dere som klamret seg til sin kjære kjære lillebror, og fikk akutt tåreflom? Joda, det var hun som "heeelt sikkert ikke skulle gråte", ja... Men tror nok ikke det gikk opp for meg før da, hvor nære det var at vi hadde mistet ham, og hvor ufattelig heldige vi er, som fortsatt har ham hos oss... Jeg tror rett og slett jeg hadde fortrengt tanken på at jeg kunne hatt en lillebror for lite, helt til da. Det er, uten unntak, den beste klemmen jeg noensinne har fått. Ut over det, blåser vi såpebobler for bestevenninnen hans innimellom. Hun var så glad i dem. Og siden hun aldri skal få blåse sine egne, så blåser vi dem for henne. Såpebobler for Monica. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 24. august 2011 #179 Del Skrevet 24. august 2011 Ja, tiden går fort! Synes det var igår at vi klamret oss fast til håpet i første trimester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 31. august 2011 Forfatter #180 Del Skrevet 31. august 2011 Åh, bare 14 uker igjen!! Gleder meg sånn til å se lille sprelle-Frosken!! Synes det har gått så fort denne gangen, iallefall før første ultralyd, og etter at jeg kjente henne hoppe rundt. Mellomtiden der gikk noe treigere, sikkert på grunn av at jeg hele tiden gikk og bekymret meg, siden det tok sånn tid før jeg kjente særlig mye. Med denne har morkaken ligget litt i veien, så jeg har måttet vente en stund lenger enn med de andre to, før jeg kjente noe til henne såpass ofte at jeg kunne slå meg til ro med at alt er bra. Nå, derimot, flyr tiden. Og godt er det, for jeg kan nesten ikke vente. =) Men på den annen side, er jeg nesten litt bekymret for om vi får utstyret i hus før hun kommer. Sånn som tiden flyr, har vi det vel ikke på plass før termin-dag, eller deromkring. =P Men så lenge det er på plass før lille knøttet, skal jeg vel ikke klage. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå