Gå til innhold

Yogas` treningsglede -Vol2-


yoga

Anbefalte innlegg

Takk Sarah! :)

---

Dagens økt:

1) Vekttrening

Varighet: 40 min

Totalt løftet: 2509.0 kg

Skråbenk

5.0kg x 10.0

5.0kg x 10.0

8.0kg x 10.0

8.0kg x 7.0

7.0kg x 10.0

Enhånds manual roing

11.0kg x 10.0

11.0kg x 10.0

11.0kg x 10.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

25.0kg x 10.0

25.0kg x 10.0

25.0kg x 10.0

Arnoldpress (skulderpress)

5.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

Bicepscurl sittende

6.0kg x 10.0

6.0kg x 7.0

5.0kg x 10.0

Triceps nedpress

10.0kg x 10.0

10.0kg x 10.0

12.5kg x 10.0

Oioioioi, hvor er du blitt av min styrke...? Under økten kom jeg på at jeg ikke har trent styrke siden før jeg dro utenlands i februar. Sett gjennom styrkebrillene mine så har jeg litt av en jobb foran meg.

Nå er jeg helt gele i armene, og det å løfte de særlig høyt er et syn i seg selv. Stølheten kommer nok til å ta meg i morgen eller søndag, frykter jeg. (men det er jo egentlig litt herlig vondt å være støl og; man leiker jo ikke trening. ;) )

Jeg håper jeg får til neste økt på søndag. Lurer litt på om jeg skal lage to ulike program for overkropp som jeg kan kjøre annenhver gang. Håpet er å få trent overkropp annenhver dag fremover, og av erfaring vet jeg at musklene trenger litt mer tid enn det til å resituere seg- derfor to program..

Dere som kan mer om dette enn meg: kan det være lurt å ha ulike reps på de to programmene eller holder det med ulike øvelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk søte! Ja, stølhet er bra! Eneste aberet med den er at den kan gjøre neste treningsøkt kan bli litt vel tung.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Det er en fast fulltidsstilling i sommer som går over til deltid til høsten! Midt i blinken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Jeg skal også jobbe masse i sommer, hjelper godt når Lånekassa ikke er så snill den årstida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb!

Høres lurt ut å ha to forskjellige programmer- men angåande repsantall så veit eg ikkje. Synes sjøl eg har hatt god driv på trening med å variera repsantall, men har jo bare hatt eit program. Det blir kanskje smør på flesk å ha både ulike øvelsar og ulikt repsantall? Men variasjon skal jo vera bra. (hm, skikkelig bra svar hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du tenkt å kjøre programmene? Er det da begge programmene pr. uke? I så fall ville jeg heller kjørt samme antall reps, men variert fra uke til uke. F.eks 8-10 reps én uke og 4-6 neste uke, også på'n igjen med 8-10 den 3.uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb!

Høres lurt ut å ha to forskjellige programmer- men angåande repsantall så veit eg ikkje. Synes sjøl eg har hatt god driv på trening med å variera repsantall, men har jo bare hatt eit program. Det blir kanskje smør på flesk å ha både ulike øvelsar og ulikt repsantall? Men variasjon skal jo vera bra. (hm, skikkelig bra svar hehe)

Takk! :)

Alle svar er en god hjelp for når det kommer til hva som er lurt med tanke på variasjon og liknende er jeg helt grønn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du tenkt å kjøre programmene? Er det da begge programmene pr. uke? I så fall ville jeg heller kjørt samme antall reps, men variert fra uke til uke. F.eks 8-10 reps én uke og 4-6 neste uke, også på'n igjen med 8-10 den 3.uka.

(jeg får ikke til å multisitere lenger. Defor svarer jeg deg og mim i to ulike poster)

Jeg håper på å få trent annenhver dag i en kort periode fremover. Vi flytter visst litt tidligere enn antatt pga jobben min,og da skal vi bo midlertidig et sted i ca en måned. Noe som gjør at det ser grusomt stygt ut med trening fremover.

Men det jeg har tenkt er at jeg kjører litt ulike øvelser annenhver gang. Feks gang A: skråbenk og nedtrekk, dag B benk med manualer og chins. Det blir ikke store variasjonen, men en bruker jo litt forskjellige muskler i de øvelsene. Jeg merket det spesielt godt i dag da jeg begynte med skråbenk, noe som var ordentlig slitsomt fordi det var så tett opp til forrige økt. Da jeg da byttet til flatbenk gikk det endel lettere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt:

1) Vekttrening

Varighet: 50 min

Totalt løftet: 5380.0 kg

Skråbenk

5.0kg x 15.0

7.0kg x 10.0

Benkpress m/manualer

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

en hånds roing

11.0kg x 10.0

11.0kg x 10.0

11.0kg x 10.0

Lår curl sittende (bakside lår)

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Chins (apparat)

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Lår extension/press

40.0kg x 10.0 fikk veldig vondt i overgang fra kne til lår, så turte ikke annet enn å gå litt ned på kg`ene.

35.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

Sidehev (To armer om gangen)

3.0kg x 10.0

3.0kg x 10.0

3.0kg x 10.0

Bicepscurl sittende

5.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

Triceps nedpress m/tau

10.0kg x 10.0

10.0kg x 10.0

10.0kg x 10.0

+ mage

Shit, nå er det dårlig stilt med disse musklene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(jeg får ikke til å multisitere lenger. Defor svarer jeg deg og mim i to ulike poster)

Jeg håper på å få trent annenhver dag i en kort periode fremover. Vi flytter visst litt tidligere enn antatt pga jobben min,og da skal vi bo midlertidig et sted i ca en måned. Noe som gjør at det ser grusomt stygt ut med trening fremover.

Men det jeg har tenkt er at jeg kjører litt ulike øvelser annenhver gang. Feks gang A: skråbenk og nedtrekk, dag B benk med manualer og chins. Det blir ikke store variasjonen, men en bruker jo litt forskjellige muskler i de øvelsene. Jeg merket det spesielt godt i dag da jeg begynte med skråbenk, noe som var ordentlig slitsomt fordi det var så tett opp til forrige økt. Da jeg da byttet til flatbenk gikk det endel lettere..

Svare flere i samme innlegg gjør du ved å bruke multisitatknappen på de du ønsker å svare og så trykke på svarknappen. :)

Sånn du beskriver det, var sånn jeg tenkte ja. :) Ergo ville jeg kjørt på forskjellig annenhver uke med en uke med 3 sett á mellom 8-9 og opp til 12-15 reps. og en uke á 4-5 sett med 4-6 eller evt. 5 sett á 5 reps. :) (12-15 reps er egentlig ikke ideelt, ville kanskje satset på 8-10 reps på uka med 3 sett. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :)

Når jeg trykker på multisitat knappen skjer det samme som når jeg trykker på svar-knappen; jeg kommer rett inn på svarsiden og får kun sitert ett innlegg. Merkelige greier.. (kan hende det har noe med at jeg har oppgradert til IE9. Det er ikke alle som har dataer/programmer som er kompatible til den enda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...