Gå til innhold

Yogas` treningsglede -Vol2-


yoga

Anbefalte innlegg

:tristbla: Nå er jeg lei meg! Jeg frykter jeg begynner å få beinhinnebetennelse i begge bena. Jeg vet ikke 100% at det er defor jeg har gått med ubehag/smerter foran på bena en god stund, men det er nok dessverre mye som tilsier der. Ei venninne av meg er fysioterapaut, så jeg skal høre med henne til uka. Jeg orker ikke tanken på å måtte ta meg en lang pause fra løping og trening..

Er det noen som har erfaring med beinhinnebetennelse?

Dagens økt:

Jogging og gåing i 47 min. Max puls: 197, gjennomsnittspuls: 172 (79%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, håper det ikke er det! Jeg er også livredd for beinhinnebetennelse, prøver å gjøre en del styrketrening når jeg har tid og bruker gode sko tilpasset min overpronering for å hindre det. Og så jogger jeg helst på grus eller skogsstier.

Det er vel bare å ta tiden til hjelp om du først har fått det såvidt jeg forstår, og ikke jogge på en stund. Men jeg syns å huske at man kan f.eks sykle eller trene på crosstrainer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med at det er dritvondt. Håper det ikke er det du har :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god bedring. Får inderlig håpe at det ikke er det du har, eller at det ikke har fått utviklet seg skikkelig enda. Får du tatt tak i det tidlig nok kan det gå ganske greit. Det er definitivt mulighet for å finne alternative treningsmetoder, men surt det også når du er så godt i gang med løpinga. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten, jenter! :)

Det er dessverre ganske sikkert at det er beinhinnebetennelse jeg har pådratt meg. Alle symptomene stemmer, og samboeren har hatt det før og han sier at han kjenner igjen mye av den smerten jeg forteller om. Så nå har jeg bestemt, (eller egentlig er det min kjære som har bestemt :gjeiper: ) at jeg tar en ukes pause fra trening, og når den uken er gått begynner jeg å ta noen sykkeløkter etc igjen.

Jeg håper at dette kom nå fordi jeg har løpt veldig mye på asfalt de siste ukene etter en lang pause, og at det ikke kom fordi bena mine ikke liker belastningen av å løpe.

Huff, jeg kjenner jeg egentlig har mest lyst til å ignorere hele smerten å bare fortsette som vanlig. Har ikke lyst til å måtte ha enda en ufrivillig treningspause i år.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok asfalten som spiller inn :) Ikke ignorer smerten da, den er der av en grunn dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du ikke har lyst på noen pause, men husk at om du ignorerer smerten kan betennelsen bli kronisk, og da blir treningspausen mye lengre.

Riktig god bedring! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skal ikke ignorere smerten- selv om jeg har veldig lyst! :sjenert: Jeg får heller krysse fingrene for at dette er noe kortvarig, og at bena responderer bra når jeg begynner å løpe igjen om et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent igjen! :danse: :danse: 45 min. spinning - mesteparten av økta fra ca. 79% - 83% av makspuls. Pluss noen push-ups og coreøvelser for mage og rygg.

Og i morgen blir det en time med corebar på formiddagen.

Kroppen min responderer så utrolig rart på trening for tiden. Skjønner ingenting, jeg. Og benet er jo ikke et lystigere kapittel. Jeg merket litt til det i dag i begynnelsen av økta, men smerten forsvant relativt kjapt, men nå etterpå er smerten kommet tilbake i dobbel styrke og er ikke godt i det hele tatt..

Hm, ikke bra... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige greier disse kroppene. Min nektet å løpe på mølle sist uke, ble svimmel og var nær å spy etter 10 minutter!

Håper kroppen din blir frisk igjen og oppfører seg straks :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kropper har en tendens til å kjøre sitt eget løp iblant, ja. Det hadde bare vært så greit om de holdt oss oppdatert om forandringer.. :gjeiper:

----

Ny plan: Beinet mitt gjør altfor vondt nå til at jeg tør å ta noen sjanser med det (gidder ikke få en kronisk beinhinnebetennelse), så jeg dropper corebaren i morgen for å gi det hvile. Men trene vil jeg så det blir styrke overkropp i stedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trasig å lesa at du har vondt!

Men du har rett innstilling. Sjøl om du ikkje kan trena det du hadde tenkt, kan du jo trena andre ting i stedet for. Eg (og sikkert fleire) har ein tendens til å la alt fara så snart noe går pittelitt skeis, og dermed gjøra alt ti gangar verre. Håper du finner litt andre ting å gjøra ei stund og at du raskt blir bra igjen.

Snakka du med fysioterapeut? Dei har vel gode råd mot at det skjer igjen.

God bedring!

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lege?? Nope, liker ikke leger.. :gjeiper: Hvis jeg ikke klarer å roe ned betennelsen med hvilen skal jeg ta det opp til vurdering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trasig å lesa at du har vondt!

Men du har rett innstilling. Sjøl om du ikkje kan trena det du hadde tenkt, kan du jo trena andre ting i stedet for. Eg (og sikkert fleire) har ein tendens til å la alt fara så snart noe går pittelitt skeis, og dermed gjøra alt ti gangar verre. Håper du finner litt andre ting å gjøra ei stund og at du raskt blir bra igjen.

Snakka du med fysioterapeut? Dei har vel gode råd mot at det skjer igjen.

God bedring!

Jeg har virkelig måttet gå noen runder med meg selv når det gjelder treningspause nå, for jeg hater tanken på å måtte kutte ut løping en stund fremover. Men som min kloke samboer påpeker er det jo tiganger verre hvis jeg hele tiden trigger betennelsen, pådrar meg kronisk betennelse og aldri kan løpe igjen. Med det i bakhodet tror jeg jeg kan akseptere en eller to ukers pause fra alt som innebærer beintrening. Men dog får jeg bilder av meg selv i hodet med en veldig uproposjonert kropp; stor overkropp og pinglete bein, for jeg tror nok det blir endel økter med styrke-overkropp fremover.. ;)

Jeg snakket med fysioterapat venninnen min, og det eneste rådet hun ga meg var hvile, hvile og hvile, for deretter å begynne så smått med trening igjen med en nulltoleranse på smerter.. Så lett og så vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du får veldig gode råd fra kjæresten og fysioterapeutvenninne. :enig: Riktig god bedring! :troest:

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke du forandrer kroppsform med et par ukers treningspause ;) Men jeg skjønner følelsen, man føler seg mye mer vel med trening. Styrketrening er jo flott i mellomtiden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Enigma, takk Gina! :)

:fnise: Nei, jeg tror heller ikke jeg forandrer kroppsform på den korte tiden, men tanken på det gjorde at jeg fikk mange rare bilder oppi hodet mitt. Det hender jeg ser noen gutter som kun trener styrke på overkropp og ikke ben. De ser ganske uproposjonerte og rare ut etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Enigma, takk Gina! :)

:fnise: Nei, jeg tror heller ikke jeg forandrer kroppsform på den korte tiden, men tanken på det gjorde at jeg fikk mange rare bilder oppi hodet mitt. Det hender jeg ser noen gutter som kun trener styrke på overkropp og ikke ben. De ser ganske uproposjonerte og rare ut etterhvert.. :)

:ler: Skjønner den. Men husk at det tar lang tid for kvinner å bygge muskler, flere år tror jeg, vi har ikke samme anlegg for det :) Kos deg med styrke du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...