Gå til innhold

Yogas` treningsglede -Vol2-


yoga

Anbefalte innlegg

Velkommen til min nye treningsdagbok! :nigo:

Mye har skjedd siden jeg begynte min forrige dagbok så nå fikk jeg et lite behov for å avslutte det kapittelet og begynne på ny frisk!

Jeg er jo, som mange av dere vet, til tider temmelig virrete mtp hva jeg ønsker å ha som hovedprioritet innen treningen: styrke eller løping/utholdenhet? Men denne sommeren kommer jeg til å ha fokuset primært på *trommevirvel* løpingen (samt litt coreøvelser/styrke på mage/rygg).

Jeg SKAL bli rask, jeg SKAL bli utholdende, jeg SKAL få god kondis, jeg SKAL bli alt dette sånn at jeg kan begynne å delta i løp og dermed VIL jeg fremover løpeløpeløpeløpe.

I dag la jeg inn masse ny og herlig løpemusikk på min nye mp3-spiller, og det skal bli en fryd å løpe med denne musikken på øret.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen velkommen og takk! :)

Løpemusikken min, ja. Det går mye i trance, feks Scooter, og jeg er blitt veldig "sentimental" med alderen så jeg har også fått med endel 80- og 90-talls musikk. Hvor herlig er det ikke å løpe til Roxette, Ace of Base eller Cher, lissom? ;) Jeg har også en del latin-amerikanske gladsanger der, som jeg tror kan hjelpe meg når bakken er tung. Jeg liker godt å løpe til sanger som får meg til å trekke på smilebåndet og gir meg lyst til å danse.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem :)

Det kan være greit med en ny start innimellom. Det blir spennende å følge fremgangen din fremover - jeg har trua på deg :duskedame:

Har du noen spesielle løp i sikte? Hva tenker du om distanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier! :duskedame: Begynner løpesesongen for alvor nå i påsken selv. Blir gøy å følge løpinga di framover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk- godt å ha en heiagjeng her inne! :)

Ripsy: Gratulerer med ei lita jente i magen! :kgbaby: Jeg har egentlig meldt meg på Sentrumsløpet nå i mai, men siden formen har gått litt i reverse ser det veldig stygt ut for deltagelse. Jeg tror rett og slett ikke jeg gidder å delta hvis det ikke er en sjans for at jeg kan nå målet mitt. Jeg er mer lysten på å finne en ny mil å løpe til høsten og evt. avansere neste år.

Jeg har en stor jobb å gjøre før jeg når målene mine.. :sjenert:

Enigma: Vi drar på fjellet nå om noen dager og da er planen å ta med meg løpesko, pulsbeltet og shortsen. Gleder meg til å løpe i fjellene i varmt vær og sol. En får bruke den vakre naturen vår for alt det er verdt! :)

Gina: Ja, vi får :heiajenta: på hverandre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og funderer på hvordan jeg skal trene fremover.. Hvor mange økter i uka er det realistisk å få til og hvordan progresjon er det realistisk å forvente? Jeg skal gjøre litt research på nettet etterpå for å se om jeg finner noen løpeprogram som kan virke fristende. Innspill mottas med stor takk! :)

I morgen reiser vi på fjellet, og som sagt så tar jeg med meg løpeutstyr, og jeg håper jeg skal få til to løpeturer der. Vi skal være på hytta med halvdelen av svigerfamilien, og de setter nok pris på at jeg er litt sosial med dem og ikke bare løper rundt om kring mesteparten av tiden. ;)

I kveld står Powerpilates på planen, men før det får jeg leke litt flittig student å sette meg ned med rapporten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Gina! :) Jeg tror jeg kommer til å "fortsette" (les: begynne på nytt) på det løpeprogrammet jeg brukte før jeg reiste. Dette: http://aktivtrening.com/lop/lopeprogram/bli-raskere-pa-10-kilometer-0?utm_source=ATR_uge49&utm_medium=ATR_uge49&utm_content=Hurtigere%2Bp%C3%A5%2B10km&utm_campaign=ATR_uge49. Det er det samme som Klips her inne følger. Jeg begynner på det etter når jeg er tilbake fra fjellet.

I kveld har jeg vært på Powerpilates. Jeg tenkte, så oppesen som jeg var, at det var en god og deilig time å begynne med nå. Men det er lenge siden pilates har vært så tungt!!

Nå høres det ut som jeg er i elendig fysisk form, men så dårlig stilt er jeg i utgangspunktet egentlig ikke. Det er de he&¤&!"& mageinfeksjonene som har satt meg helt ut av spill. Energi og overskudd, hvor har dere blitt av? Legen sier det er helt normalt å være gåen i flere uker etter en sånn runde, men jeg synes det bør finnes grenser..

Når jeg er så sliten som nå så går det også utover det mentale. Jeg føler meg nesten litt smådeprimert; stakkars stakkars samboeren min..

Huff, dette ble et lite sutre innlegg. Bear with me, please..

I morgen tidlig reiser vi på fjellet. Gleder meg! :nigo: Vakker natur, sol, god mat og drikke, utendørs jacuzzi og gode mennesker er aldri dumt.

God påske, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det programmet må jeg prøve etter jeg faktisk oppnår 10 km :jepp: Takk for link selv!

Håper du får en fantastisk tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye:

Regner med du har hatt en topper påske?!!

Jeg er utrolig misunnelig på den der utedørs jacuzzien. Det er jo bare det beste!

Har du fått plottet inn noen treningsturer? Løping eller fjellturer kanskje?

Det blir spennende å følge deg videre! Det ser ut som et bra program - og det motiverer alltid å ha noe håndfast å følge.

Ha en fin 2. påskedag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Nå er jeg hjemme fra en fantastisk påsketur. Shortsen ble ikke brukt, men solstrålene ble nydt allikevel.

Innimellom all den gode maten, drikken og kosen ble det tid til noen gode treningsturer. Jeg fikk tatt to joggeturer på en time per tur og i tillegg fikk vi oss en firetimers topptur.

Det var så herlig å løpe i den vår"sprengende" naturen. Selv om jeg løp med musikk på øret kunne jeg høre vannet i bekkene, jeg kunne nesten se snøen smelte og synet av de ulike grønnyansene varmet godt i hjertet.

I morgen begynner hverdagen igjen, og etter en så god uke som ga gitt masse ny energi, ser jeg bare frem til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser at treningssenteret mitt har begynt med en ny time som kalles BootyCamp. Er det noen av dere som har vært borti det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt:

1) Jogging/Løping

Varighet: 29 min 32.0 s

Distanse: 4000.00 Meter

Puls (mi / mx / gj): / 192.0 / 185.0

Selv om jeg nesten følte at lungene mine ble fylt opp med pollen underveis, var det en god økt! :) Jeg er fortsatt ikke fornøyd med tempoet mitt, men det kommer seg forhåpentligvis snart.

Målsetningen fremover er å få til 3-4 løpeøkter + 1-2 spinnings-/saltimer per uke. Det bør være overkommelig..

Nå: pannekaker og tomatsuppe med min kjære.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjem nok veldig raskt tilbake der du var før treningspausen! Og så endå bedre så klart ;)

Kjempeartig treningsmusikk du har, 90-tallet er ein sikker vinnar. Har også Scooter på øret av og til! Men godt at ingen kan høra ka eg hører på... :fnise: (det tenker vel alle...?)

Lykke til med detta treningsprogrammet. Om ikkje sentrumsløpet, kanskje Oslo halvmaraton? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...