Gå til innhold

Yogas` treningsglede -Vol2-


yoga

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg har også tenkt den tanken iblandt; det er godt ingen hører at jeg faktisk løper til Ace of Base og Roxette.. Generasjonen etter meg hadde nok stirra med vanntro øyne på meg og ledd høyt! :lol:

Takk for lykkeønskningene! En dag vil jeg delta i Oslo halvmaraton, men om det blir allerede i år, vet jeg ikke enda.. Jeg skal holde deg oppdatert! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens økt: 1 time spinning. Mesteparten av timen lå jeg mellom 80-85% av makspuls.

Det var en veldig god økt, men jeg var alene på timen og det var litt sært, kan du si. Enda særere ble det kanskje at vi skjønte før timen at han, spinningsinstruktøren, var faren til ei venninne av meg. Men det ble litt som vi var gamle kjente og skravla noe og han ga meg noen gode teknikktips. Så aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Jeg regner med at det blir en løpeøkt på imorgen og lørdag siden jeg er bortreist både fredag og søndag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag:

1) Jogging/Løping

Varighet: 38 min 49.0 s

Treningstype: Progressiv økt/Intervaller

Distanse: 5000.00 Meter (inkludert oppvarming og nedtrapping)

Puls (mi / gj / mx): / 175.0 / 191.0 (88%)

I utgangspunktet skulle dette være en progressiv økt på 5 km, men jeg begynte nok litt for hardt, så det ble heller en progressiv økt med noen improviserte intervaller. Men det ble en hard og god økt lell. Jeg avslutta hele økta med noen mageøvelser og push-ups.

Endelig er jeg tilbake i treningssiget igjen og det er så herlig! :danse: Jeg trives uten tvil best i en aktiv hverdag med trening. Treningen gir meg så masse energi og glede. Verden er rett og slett et bedre sted å være i som halvgodt trent. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tror vi er i nogen lunde samme aldersgruppe, gitt, i alle fall når jeg ser musikken du løper etter for tiden. Ace of Base ... ah, those were the days! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yeah, those were the days! Ingenting som slår ungdomsfestene med den type musikk.. *mimrer* ;)

---

I dag skal jeg ut på løpetur igjen! Gleder meg allerede. Planen er en økt i pratetempo, så jeg får prøve å følge det i dag. Normalt sett så løper jeg med ganske høy puls, men etter å ha lest en tråd på "Kosthold og trening" ble jeg litt motivert til å prøve en litt lettere økt med lavere puls, for på den måten og forhåpentligvis øke kapasiteten til hjertepumpa og få et høyere tempo. Pratetempo økter er egentlig litt kjedelig for da går det som regel så innmari sakte, men det er fint vær og sol, så sånn sett er det vel bare ett pluss.

Jeg har jo tatt en runde med meg selv om hva jeg egentlig ønsker å prioritere av trening, styrke eller utholdenhet. En ting er at jeg virkelig ønsker å få bedre utholdenhet og å etterhvert delta i ulike løp, men en annen grunn til at jeg dropper styrketrening er nok at jeg rett og slett ikke helt fikser tanken å gå opp i vekt og da bli endel større. Skal jeg bygge muskler, noe jeg egentlig synes er veldig pent, så må jeg noe opp i vekt, men; nope, ikke noe for meg. Styrketreningen min har vært litt sånn halvveis det siste halvåret, og det er godt å endelig komme til en erkjennelse for meg selv om at dette også er noe av grunnen... (det høres sikkert litt rart ut for mange, men for meg er det en viktig erkjennelse..)

Nuvel, nok babbel..

Ønsker dere alle en strålende dag! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første egenkjøpte kassett var "Happy Nation" ;)

Dumt det der med at musklar sjeldan kjem aleina. Skjønner deg veldig godt, egentlig. Eg trente som ein tulling i fjor vår, telte kalorier og styrte på, men syntes framgangen var laber. Det var ikkje før på høsten, når eg i stedet begynte å eta som ein tulling og egentlig trente mye mindre, at musklane kom. Men det var ikkje veldig artig å gå så mye opp igjen i vekt, for det meste var jo bare fyllmasse.

Så bra at du har blitt einig med deg sjølv. Lykke til med springinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Happy Nation", ja. Det var en av mine første cd`er. Gode minner! :)

Det er veldig godt å ha blitt enig med seg selv! Treningen går litt lettere nå (hvis det er mulig), siden jeg ikke lenger er så ambivalent i mine valg..

---

I dag har vært en fantastisk dag! :nigo:

Jeg våknet med masse energi, og satt like gjerne igang med å bake. Resultatet ble nydelige kanelboller og nybakt brød, til både kjæresten min og min store glede. Jeg har fått gjort endel nødvendig husarbeidde og vasket bilen og masse klær, i tillegg til å løpe litt. Ære være god-energien!

Dagens økt:

1) Jogging/Løping i pratetempo

Varighet: 36 min 59.0 s

Distanse: 4500.00 Meter

Puls (mi / gj / mx): / 174.0 80% / 180.0 83%

Dagens økt skulle ifølge løpeprogrammet være en rolig økt. Mine tidligere erfaringer med slike økter er at jeg må ned i gangetempo for at pulsen ikke skal bli for høy, men i dag kunne jeg jogge hele veien! :klappe: Jeg hadde en kjempe herlig økt som fløt veldig lett, og jeg kunne bare nyte den. Dog gikk det ikke så veldig fort, men det spiller ingen rolle for jeg behøvde ikke ned i gange. Åh, denne økten har gitt meg en god mestringsfølelse og ikke minst håp. Jeg gleder meg allerede til neste joggetur (på mandag)! (og jeg har allerede åpnet ølen som en ekstra klapp på skuldere til meg selv ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en litt travel helg var det godt å være tilbake i hverdagens rutiner. Kjedelig og traust, men jammen behagelig og trygt. ;)

Dagens økt:

1) Jogging/Løping

Varighet: 21 min 12.0 s

Distanse: 3000.00 Meter

Puls (mi / gj / mx): / 184.0 / 192.0

Jeg var så trøtt på ettermiddagen i dag, og jeg skjønte ikke hvordan i all verden jeg skulle klare å komme meg opp fra sofaen, inn i løpeklærne og ut døra. Etter litt om og men med meg selv fikk jeg sparka meg selv bak og kommet meg ut. Og det er jeg glad for! Jeg fikk en ordentlig oppfriskende tur som ga meg et nytt energipåfyll. I like it! :jepp:

I morgen har jeg ultra-lang dag, men jeg håper å få til en pilatesøkt på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å ikke ha trent noe særlig da du var i fjerne strøk, synes jeg du har fabelaktig joggekondis, frøken! Jeg har hatt tre ukers sykdoms- og skadepause, og er på samme nivå som deg. Flinka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, treningsskryt; herlig! :) Vi er flinke begge to. :nigo:

-----

Treningsøkten utgikk i dag. Etter er lang dag hvor jeg har hatt lyst til bare å sove orket jeg tilslutt ikke tenke tanken på å reise meg fra sofaen for å trene. Får heller se på det som at jeg nå sparer krefter slik at jeg har masse treningsoverskudd til de dagene som kommer..

Det er masse å gjøre på skolen for tiden, i tillegg til at jeg/vi leter etter jobb og leilighet. Dette stjeler visst endel av mentaleenergi for tiden, tror jeg. (eller ihvertfall i dag, for jeg synes å huske at jeg har sprudlet veldig i det siste.)

Men jeg skal ikke la dette ta bort noe av treningsgleden og -energien min! *dermed basta* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt:

1) Jogging/Løping i pratetempo (rolig økt)

Varighet: 44 min 8.0 s

Treningstype: Langkjøring

Distanse: 5000.00 Meter

Puls (mi / gj / mx): / 177.0 / 185.0

En god økt på første dag som ny leilighetseier.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter! :nigo: Vi er strålende fornøyd. Har vært på visninger og med i flere budrunder i mange måneder nå, og endelig var det vår tur! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest -Sarah-

Litt vel sen, men velkommen tilbake fra tur!

Bra gjort å hoppe rett på treningskarusellen igjen :)

Og gratulerer med leilighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med leilighet! No får du masse bonustrening med å bæra møblar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...