Gå til innhold

Mamma benni og lille S

benni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koselig med film og godis! : NYT at dere kan ta dere tid til å gjøre sånne ting. Sier det bare fordi jeg er misunnelig :fnise Jeg velger jo selvfølgelig S fremfor alt, men jeg savner å bare kunne gjøre sånne ting, når som helst..

Enig med deg! Alt må være hvit : Jeg elsker hvit! Spisebordet vårt er hvit :

Hehe, det var veldig koselig ja :) Er ikke så flink til å finne på sånne ting, jeg blir så fort rastløs :ler: Men får prøve å nyte de siste dagene nå :) Dere får kose dere med godis, film og prinsessa dere :rodmer:

Ja, må liksom ha hvitt :P Kjæresten syns jeg er kjedelig. Heldigvis jeg som har siste ordet :fnise: Hvor fant du hvitt spisebord da? Jeg syns alle blir så spinkle.. Kanskje bare jeg som er kresen..

Så deilig at han er kommet hjem en dag før da! :jepp Blir nok stas å ha han hjemme nå. :)

Her har det ikke gått noen slimpropp..Tror ikke jeg kommer til å se snurten av den i det hele tatt jeg :fnise

Ja, det er herlig :)

Hehe, tror heller ikke jeg kommer til å se snurten av den, men det har nå ikke noe å si egentlig, så lenge babyen kommer ut :D

:strix Må :hoppe litt for 38 veker! :hoppe

38 veker - då kan alt skje, så det er ikkje rart du kjenner det på kroppen :)

Eg har heller ikkje sett snurten av slimproppa mi..Men den kjem vel til slutt :fnise

Eg sov for ein gongs skuld GODT i natt eg! Berre opp ein gong på do, det er ny rekord under svangerskapet :) Det er sånn det er til vanleg, det! :jepp Herlig!

Takk for at du orker å hoppe for meg :D Alt kan skje nå, men tror ikke det skjer før neste uke, minst :P

Herlig :jepp: Jeg sover utrolig dårlig nå. Huffameg. Nesten som jeg vurderer å sende kjæresten på sofaen sånn at jeg kan få senga for meg selv :ler: Galt når han er borte, galt når han kommer hjem igjen :P Aldri fornøyd.. Heheh.

:hoppe for 38 uker :strix

Og har kjæresten din kom hjem ALLEREDE? Synes ikke det er lenge siden han reiste jeg :fnise

Wii :D Takk :D

Hehe, har gått utrolig fort ja ;) Men er faktisk 4 uker siden han dro :jepp: Så får håpe disse 4 ukene ikke går like fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 uker! :hoppe: :hoppe: Bare to uker og to dager til terminen din! Blir spennende å se når det skjer ting hos deg! Kan jo i teorien skje når som helst! :jepp: Selv om vi alle har oddsen i mot oss med tanke på at vi er førstegangsfødende :jepp:

Kos deg i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig, men nå er vi kommet til uke 38 :jepp: så det må vi HOPPE :hoppe: for!!! :strix: 2 uker og 2 dager igjen :strix:

Koselig med filmkveld i går, men for en kjedelig film :P Vi så en norsk en, "hjelp, vi er i filmbransjen" eller noe sånt. Var så teit at det var morsomt nesten :P Huffameg. Men men.

I dag skal jeg en tur på jobben. Skrive den siste timelisten og besøke mine søte venner der :) Gleder meg til å treffe dem igjen :jepp: Ellers skal kjæresten til broren sin i kveld å teste ut et nytt playstationspill :ler: Så jeg får kose meg med glee i kveld tror jeg :jepp: For det vil han ikke se på sammen med meg.. Kan ikke forstå det :P

I morgen er det legen igjen. Kjenner jeg gruer meg litt. Spent på hvordan blodtrykket ligger an, og hva utslaget på proteiner i urinen er nå. Så syns jeg lillegutt er så rolig for tiden. Men det er vell ganske normalt. Kjenner han jo hver dag, men hu mor blir litt nærvøs da. Så skal bli deilig å høre hjerteslagene igjen. Litt spent på hva de gjør om blodtrykket fortsatt er høyt og om proteinene er forhøyet. Har jo lest litt om det.. Og akkurat i disse tider syns jeg google skulle vært forbudt :P:ler:

Veldig mye mas fra alle kanter om hvordan det er med meg og om jeg ikke har vondt om dagene :P Så er vist ikke bare jeg som begynner å blir utålmodig her nei ;) Maaange som gleder seg til å møte prinsen, og jeg har fått mange lykkeønskninger fra alle kanter på tlf de siste dagene :) Det varmer hjerte å se hvor mange som gleder seg over det lille mirakelet vårt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 uker! :hoppe: :hoppe: Bare to uker og to dager til terminen din! Blir spennende å se når det skjer ting hos deg! Kan jo i teorien skje når som helst! :jepp: Selv om vi alle har oddsen i mot oss med tanke på at vi er førstegangsfødende :jepp:

Kos deg i dag :klemmer:

Takk for :hoppe: :D Det er spennende dager ja :) Kan skje når som helst, men føler jeg er den som kommer til å gå over :P Rett og slett fordi det er bare typisk min uflaks :ler: Men men, bare han kommer ut til slutt så er jeg fornøyd :jepp:

Kose deg i dag du og :D Maaange mange :klemmer: tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med den lille prinsen din, Benni!

:strix: :strix: :strix:

Håper alt er bra med dere!

Tillater meg selv å sladre litt for deg: Den lille prinsen til Benni ble født 11.11.11! (Etter opplysninger fra Facebook)

Han kom visst før termin ja! Som du trudde og håpet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen har du sett..Sniker du i køen du?

Hehe..Gratulerer så mye med lille gutten din! :strix::klemmer: Så perfekt timing, da får dere jo masse tid sammen før kjæresten din drar igjen!

Kos deg masse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp på face at du har fått gutten din :fnise: Jeg er litt treig :sjenert: GRATULERER så mye :jepp: Gleder meg til å høre fødselhistorien din og se bilder av gullet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille prinsen din, Benni!

:strix :strix :strix

Håper alt er bra med dere!

Tillater meg selv å sladre litt for deg: Den lille prinsen til Benni ble født 11.11.11! (Etter opplysninger fra Facebook)

Han kom visst før termin ja! Som du trudde og håpet :jepp

Tuusen takk Teita :) Alt er bare bra, vi koser oss masse :hjerte:

Kjekt du oppdaterer for meg, har liksom ikke fått tid til det selv :P

:strix Gratulerer med prinsen med den beste fødselsdatoen! :strix

Tusen tusen takk :strix:

Snikleser melder seg for å gratulere deg med den lille prinsen din :strix

Hei og velkommen :jepp: Koselig at du stikker innom :)

Og tusen takk for gratulasjonen :strix:

Næmmen har du sett..Sniker du i køen du?

Hehe..Gratulerer så mye med lille gutten din! :strix :klemmer Så perfekt timing, da får dere jo masse tid sammen før kjæresten din drar igjen!

Kos deg masse :klemmer

Jepp, jeg gjorde vist det :sjenert: han hadde det vist utrooolig travelt :ler:

Tusen tusen takk :D Vi koser oss kjempe mye :klemmer:

No vart eg rett og slett overraska her! HURRA!! :strix Så fantastisk!! Gratulerer så mykje, benni! :strix

:klemmer

Vet du hva, det ble vi og :fnise: Tuuusen takk :strix:

:klemmer:

Så nettopp på face at du har fått gutten din :fnise Jeg er litt treig :sjenert GRATULERER så mye :jepp Gleder meg til å høre fødselhistorien din og se bilder av gullet :

Full forståelse for det Henlu :ler: Er liksom ikke face som blir prioritert nå lenger :)

Tuusen takk :) Fødselshistorie kommer etterhvert, men bilde kan du se på face nå.

Da var gutten vår kommet til verden. 11.11.11 kom han, helt perfekt. Fødselshistorie kommer etterhvert, det lover jeg :) Gleder meg til å dele den med dere, den var utrolig fin for meg hvertfall :jepp::hjerte:

Nå sover prinsen i vogga si, og vi skal snart ha oss en liten trilletur rundt feltet. Alt er bare tipp topp, og vi koser oss rett og slett. Mange :klemmer: Håper alt er bra med dere også. Jeg får ta meg et res over bøkene deres senere en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper alt står bra til med dykk! Gler meg til å lese fødselshistorie! :strix:

(Og viss eg får pm med namn og sånt, og gjerne bilete, så blir eg veeeeldig glad :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt står bra til med dykk! Gler meg til å lese fødselshistorie! :strix:

(Og viss eg får pm med namn og sånt, og gjerne bilete, så blir eg veeeeldig glad :sjenert: )

Alt er bare tipp topp med oss :D Håper alt er bra med deg og :):strix:

Skal sende deg en PM jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Alt er bare tipp topp med oss :D Håper alt er bra med deg og :):strix:

Skal sende deg en PM jeg :jepp:

Kan jeg også få se gutten? :sjenert: Sender deg et bilde av C om du vil (for du vet vel hva hun heter? :klo: Husker ikke om jeg sendte deg en pm da hun ble født).

Håper forresten dere har det bra og at du nyter mammatilværelsen! :jepp:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min fødselshistorie, da lille S kom til verden :hjerte:

Torsdag 10 november var vi ute på etpar erend. Jeg dro på besøk på jobben og gikk hjem derifra i sånn 5 tiden. Turen hjem tar ca 20-30 min. Alt var fint, ingen tegn på at fødselen skulle starte.

Når jeg kom hjem spiste vi middag og slappet litt av. Kjæresten dro til broren sin for de skulle ha spillekveld. Jeg lå hjemme på benken og så på Glee og trykket på dataen. I 11 halv 12 tiden gikk jeg og la meg. Husker ikke om jeg noen gang sovnet. Og i halv 1 tidene begynte jeg å kjenne svake menssmerter i ryggen og magen. Tenkte i grunn ikke så veldig mye over det før ca rundt 1. Da ble det litt vondere, og jeg følte de kom i tak og var regelmessige. Orket ikke stå opp, så lå bare i senga. Kjæresten kom hjem halv 2 og jeg fortalte han at nå trodde jeg at det kanskje var i gang. Han trodde meg ikke :P fordi jeg lo. Men han forsto at jeg mente alvår veldig raskt. Jeg sa han måtte legge seg og prøve å få seg litt søvn, for ingen viste hvordan denne natta ville ende. Takene kom oftere og oftere, og jeg syns de bare ble vondere og vondere. Men samtidig var det bare som om det var sterke menssmerter. Gikk nesten på do for hver tak. Kom med ca 4 minutters mellomrom og varte i 1 minutt. Men jeg tok det ikke helt på alvår enda :P Når klokka var 3 begynte det å bli veldig vondt og jeg sto opp og bestemte meg for å ta tiden på rieteller.no. Der viste det seg at de kom hvert 3-4 minutt og varte rundt 1 minutt. Helt klart noe i på gang. Klokken 4 klarte jeg ikke mer og måtte vekke kjæresten og be han ringe føden. Selv klarte jeg ikke å snakke i tlf. Men fikk nå utvekslet et par ord med jordmor og vi ble enige om at jeg skulle prøve å ta meg en dusj for så å komme opp når jeg følte jeg måtte. Sente kjæresten tilbake til sengs og satt her og telte på rier samtidig som jeg prøvde å slappe av. Dusjen måtte jeg bare sløyfe. Hadde ingen mulighet til å holde meg oppe på beina når riene kom.

Litt før halv 6 vekket jeg igjen kjæresten og sa at NÅ måtte han stå opp og vi måtte gjøre oss klar for å dra til sykehuset. Jeg gikk på badet og hørte at mamma sto opp under meg (vi har bad over hverandre) og jeg ringte ned til henne og sa at hun bare kunne glemme å dra på jobb, for nå skulle vi til sykehuset. Hun kom løpende opp med en gang, og da knakk jeg sammen og gråt. Det var så ufattelig vondt. Jeg lå på gulvet og prøvde å kle på meg mens jeg kommanderte kjæresten rundt for å pakke resten av fødebaggen (som jeg heldigvis hadde pakket sånn noenlunne før jeg la meg denne kvelden). Mamma dro på badet og stelte seg. Rett før 6 kom vi oss i bilen og kjørte opp til sykehuset. Riene kom med 1-2 minutters mellomrom og jeg fikk ikke skikkelig pause mellom hver ri. Takker høyere makter for at jeg hadde mamma med meg i tillegg. Hun roet meg med og strøyk meg under riene så kunne kjæresten konsentrere seg om å kjære.

Kom opp på sykehuset og opp på fødeavdelingen hengende i armene til mamma og kjæresten. Beina svikta helt, og jeg hadde store problemer med å føte meg pga riene kom så ofte. Klokka halv 7 ble jeg sjekket. 4-5 cm åpning. Lettelse. Fikk utdelt fødestue med en gang. Og riene ble bare verre og verre. Klarte ikke å puste, ingen stillinger var behagelige å sitte i og alt var bare helt forferdelig. Kl 7 var det vaktskifte og jeg fikk fort ei ny jordmor. Halv 8 hadde jeg så utrolig vondt og kjente det preste på. Bak. Fikk panikk, føltes som om jeg skulle drite på meg. Ble da igjen sjekket på nytt og hadde da 9 cm åpning, og det bar rett over i fødesenga. Fikk ei varmepute bak i ryggen som var veldig behagelig. Lille S lå litt skjevt så jeg måtte ligge litt på siden med foten "opp". Dette skulle vist hjelpe på at han snudde seg skikkelig. Nå var det helt forferdelig. Jeg følte jeg ikke fikk puste og vet jeg skrek flere ganger om at jeg ikke fikk til å puste. Og trangen til å presse ble bare enda større. Heldigvis fikk jeg presse litt, og det hjalp på. Kl 8 fikk jeg legge meg tilbake på rygg og vi gjorde oss klar til fødselen. Ti over 8 begynte pressriene for fult. Og klokken 08.41 var lille S født.

Rask, tøff og veldig intens fødsel. Men det gikk utrolig fint. Med en gang han kom ut var absolutt ALT glemt. Det fantes ikke vondt lengre. Første jeg sa var "Åååå, han e så fine" mens jeg gråt som en galning. Fy så stolt jeg var. Jeg og mamma gråt i kor.

Kjæresten ville ikke klippe navlestrengen, så det fikk mamma gjøre. Revnet grad 1 og måtte sy etpar sting.

En helt fantastisk fødselsopplevelse. Tøft og vondt, skal ikke legge skjul på det. Men jammen meg skal dette gjøres igjen. Er overlykkelig over at jeg valgte å ha mamma med på fødselen. Tror ikke jeg hadde klart det uten henne. Kjæresten var fantastisk han og. Men syns det var ekstra betryggende å ha mamma ved min side. Og veldig spesielt at jordmora som tok imot lille S tok imot meg da jeg ble født for 21 år siden, og min bror når han ble født for 12 år siden.

I dag er lille S ei uke allerede. Helt sinnsykt. Syns det har gått superfort. Han er en snill gutt som sover mye og er lys våken når alle gjestene har dratt hjem. Vi har vært ute på etpar trilleturer og kost oss hjemme med masse koselig besøk.

Nå sover prinsen i vugga si. Hører han grunter litt nå. Han liker best å kose, og vil helst ikke ligge alene.

Alt er bare supert her. Og vi kunne ikke hatt det bedre :hjerte: Føler meg som verdens heldigste, og lurer i grunn på hva bra jeg har gjordt for å få oppleve dette :hjerte:

Ønsker dere alle ei god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også få se gutten? :sjenert: Sender deg et bilde av C om du vil (for du vet vel hva hun heter? :klo: Husker ikke om jeg sendte deg en pm da hun ble født).

Håper forresten dere har det bra og at du nyter mammatilværelsen! :jepp:

Klart du kan det :jepp:

Og jeg vil veldig gjærne se lille C og :D Navnet hennes har jeg fått hørt ja :)

Vi har det veldig bra, og vi nyyyter dagene :jepp: Håper alt er bra med dere og (dårlig med å oppdatere meg i andres dagbøker :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så flott fødselshistorie! :rodmer:

Det er jo veldig spesielt at det var samme jordmor som tok deg i mot. :jepp: Fastlegen min i Norge var samme jeg hadde som liten og han sa det var spesielt å være med på starten av en ny generasjon.

Prinsen deres høres fantastisk ut! Og så :hoppe: jeg litt for at han er en uke gammel! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fødselshistorie! :strix:

Klart det er vondt, men det høyres jo også ut som om det gjekk veldig greit :jepp: Hurra for 1 veke, og så må de kooooose dykk vidare! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...