Gå til innhold

Hvor ville du ikke reist tilbake?


Mille_

Anbefalte innlegg

Har ikke egentlig gått på noen kjempesmeller, men er generelt veldig glad i å utforske nye steder når jeg først skal ut og farte, så velger som regel noe nytt fremfor steder jeg allerede har vært. La Pardubice (Tsjekkia) temmelig hardt for hat etter seks timer togventing midt på natta hvor alt var stengt, men det er sikkert en koselig by på dagtid :gjeiper:

Var heller ikke sykt begeistra for Rotterdam, men kan hende jeg var uheldig. Har veldig gode erfaringer med resten av Nederland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venezia. Generelt lite hyggelige mennesker (dog noen unntak), dyr og dårlig mat og veldig lite å ta seg til når butikkene stengte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuba. For de hadde så dårlig mat der og jeg ble matforgiftet 2-3 ganger på to uker. Ellers var det veldig fint der, da.

Helt enig angående maten!! Tror aldri jeg har vært servert dårligere mat noe sted, ble matforgiftet siste dagen, og spydde hele flyturen hjem (kjempegøy).

Og det er så utrolig synd, for Cuba er et av de mest fantastiske landene jeg har vært i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lanzarote - Kjeeeeedelig pensjoniststed og dårlig vær.

Venezia - Dyrt, altfor turistifisert.

Gdansk, Helt OK, men ikke et sted man gidder å dra flere ganger.

Det er vel egentlig ingen steder jeg ikke har likt meg. Jeg elsker å reise, men som en annen her skrev, det artigste er å dra til nye steder. Jeg synes Cuba var helt fantastisk selv om maten ikke var noe særlig, men jeg visste jo dette på forhånd og hadde med meg et par pakker knekkebrød og nugatti. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Syden" generelt. Chartertur til sånne varme, kjedelige, turiststeder er ikke noe for meg. Og så drar jeg ikke til Sicilia igjen tror jeg, i hvertfall ikke i august. Omtrent alt var stengt pga ferieavvikling, resten var kraftig forsinket/stengt pga skogbranner og ekstremvarme. Da blir dagene lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunisia! Var helt forferdelig. Frekke og innpåslitne menn, vond mat, spesielt fint der var det heller ikke...

jeg elsker eksotiske reisemål og drar gjerne utenfor Europa, og likte Egypt veldig godt. Men Tunisia var helt bak mål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Florida

Enig, faktisk. Fort Lauderdale spesielt, er veldig oppskrytt.. Hva var det du ikke likte med Florida?

Skal man til USA, finnes det jo så mange andre gode alternativer. Jeg elsket San Francisco, Caifornia generelt er veldig fint (og Oi, så mye bedre enn Florida), for ikke å snakke om New York.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hua Hin, Thailand. Var et par dager der da jeg ventet på en venn som skulle komme til Bangkok, og jeg ble IKKE imponert! Ble sjokket over alle thaijentene som sitter og venter på turistene i barene der, og fant veldig få på min alder. Stranda og vannet var heller ikke noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg kommer ikke til å prioritere å dra tilbake til Milano, det var helt OK, men ikke noe mer.

Jeg likte ikke Egypt, det var vakkert og spennende, men veldig masete og du fikk aldri være i fred et eneste øyeblikk. I tillegg var jeg ikke imponert over maten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin

Enig, faktisk. Fort Lauderdale spesielt, er veldig oppskrytt.. Hva var det du ikke likte med Florida?

Hovedsakelig var det menneskene der

Skal man til USA, finnes det jo så mange andre gode alternativer. Jeg elsket San Francisco, Caifornia generelt er veldig fint (og Oi, så mye bedre enn Florida), for ikke å snakke om New York.

Jeg har reist en del i USA og liker meg de fleste steder i USA, Likte meg veldig godt i New York og i Nord Carolina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsakelig var det menneskene der

Jeg har reist en del i USA og liker meg de fleste steder i USA, Likte meg veldig godt i New York og i Nord Carolina.

Var de i florida sure? Stress? Dårlig service?

Åh, kan du fortelle mer om N.C? Har kjempelyst til å reise dit. Var du ved kysten?

Reiser ikke tilbake til Hamburg. Kjedelig by, og rotete.

Heller ikke tilbake til Chicago. Veldig oppskrytt. Da jeg var der var det grått og trist, som å være i Oslo bare at alle bygningene rundt deg var mye høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warszawa. Nå var det riktignok midt på vinteren og surt og kaldt den lille uke jeg var der, men inntrykket jeg sitter igjen med er at det en grå og trist by med mye stygg etterkrigsarkitektur. En koselig gamleby riktignok, men ikke nok til å veie opp for resten.

Pattaya kommer jeg nok heller aldri til å besøke igjen. Turistifisert sted fullt av gamle menn med unge Thai damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riga. Det var en ganske kjedelig by synes jeg. Det var fint å gå i gamlebyen, men det var ikke så mye å se, dårlig uteliv og ikke noe særlig bra shoppingmuligheter. Pluss for veldig billig mat ;)

Ellers: Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt! Vakkert land, og vakkert hav. Men du verden for noen slitsomme, ekle mennesker vi traff på. Må ha vært maks uheldig eller noe. Bare svindel overalt, helt grusomt uhygienisk, skittent og ja, rett og slett dritekkelt. Kairo og pyramidene var også en stor skuffelse - innpåslitne tullinger som skulle lure deg med på kamelriding og tull. Merker jeg blir sint bare av å skrive om det :fnise: Hotellet og området som hørte til var såklart fint og rent, men jeg reiser ikke så langt kun for å holde meg til hotellområdet.

Må bare påpeke at jeg har reist masse, en del land i Asia, USA, det meste av Europa, og nedover til Afrika. I Gambia f.eks. bodde vi på uspesifisert hotell som var invadert av krypdyr, og det var tusen ganger bedre enn Egypt!

Jeg har faktsik helt samme opplevelse som deg. Kjempefint hotell og dykkemuligheter. Men det som befant seg utenfor hotellet trakk noe voldsomt ned!

Ellers enn det så vil jeg ikke tilbake til Rhodos by, men Lindos kunne jeg godt tenkt meg tilbake til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor vil du ikke tilbake til Bergen?

Menneskene jeg møtte der var generelt lite behjelpelige og trivelige. Gikk i sentrum og prøvde å finne en restaurant, og fant stort sett bare fiskerestauranter og Egon. Ble heller aldri helt klok på hvor det faktisk var noen brukbare shoppingmuligheter. Det er vel bedre om man er litt kjent, men som turist i byen var det vanskelig å finne noe å gjøre. Og det var regn hele tiden.

Men det kan nevnes at Fløibanen var en fin opplevelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunny Beach, Bulgaria. Dårlig sted, dårlig mat, dårlig drikke.

Samme her. Reiser heller ikke tilbake til Platanias på Kreta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venezia. Generelt lite hyggelige mennesker (dog noen unntak), dyr og dårlig mat og veldig lite å ta seg til når butikkene stengte.

Helt enig! Ble fryktelig skuffet.. Synd å ødlegge et så vakkert sted :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...