Gå til innhold

Hvor ville du ikke reist tilbake?


Mille_

Anbefalte innlegg

HVA?!

Jeg har bodd over et år i Sør-Frankrike! Nærmere bestemt Bordeaux.

Hva er galt med franskmenn? Jeg elsker dem!

Hovne, sure, sinte, arrogante, vrange, lukkede og elendige i engelsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan

Jeg syns Cuba var grusomt. Havana var skikkelig jalla og hadde dårlig shopping.. de hadde ikke 7-11 engang jo. Masete folk og sleipe som f.

har du i det hele tatt satt deg inn i handelsblokaden som USA har iverksatt mot Cuba? eller de sosioøkonomiske forholdene i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

har du i det hele tatt satt deg inn i handelsblokaden som USA har iverksatt mot Cuba? eller de sosioøkonomiske forholdene i landet?

Eh,ja! Fullstendig klar over det. Jeg takler ikke sånne fattige land uten ordentlig infrastruktur etc. Aldri mer Cuba for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Hovne, sure, sinte, arrogante, vrange, lukkede og elendige i engelsk.

Hva, liker du ikke Frankrike? Det er jo SÅ hyggelig der. Mange kan engelsk, men kommer vel litt an på hvor du er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Playa de palma på Mallorca. Overflod av tyskere, minityskland! alle forventer at du er tysker og prater tysk til deg på gaten og på resturanter.. slitsomt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Eh,ja! Fullstendig klar over det. Jeg takler ikke sånne fattige land uten ordentlig infrastruktur etc. Aldri mer Cuba for min del.

du sier du kjenenr til handelsblokkaden fra amerikanseke myndigheter men gjør alikevel et poeng av at de ikke har 7-11 der..? 7-11 er jo tross alt et amerikans selskap.

jeg er til en viss grad enig med deg når det gjelder infrastruktur. selv om veistandarden er dårlig i mange byer er standarden på hovedveinetyttet mellom de største byene overraskende bra, iallefall i forhold til hva en kan fovente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh,ja! Fullstendig klar over det. Jeg takler ikke sånne fattige land uten ordentlig infrastruktur etc. Aldri mer Cuba for min del.

Hva med å sette seg inn i et land FØR du reiser dit? Trod ud skal holde deg til å reise til USA jeg. Der treffer du nok dine likesinnede...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, liker du ikke Frankrike? Det er jo SÅ hyggelig der. Mange kan engelsk, men kommer vel litt an på hvor du er.

Franskmenn er det sureste, minst imøtekommende og vrange folkeferdet jeg noen gang har opplevd. Snakk om å være fulle av seg selv. Og det hjelper ikke å kunne engelsk når en nekter å snakke engelsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer sannsynligvis ikke til å reise tilbake til følgende steder:

Riga, Praha, Krakow, Bulgaria, Tyrkia, Egypt (da tenker jeg først om fremst på Sharm El Sheik, kan hende jeg returnerer til Kairo en gang i fjern fremtid), Gambia, Senegal, Belize, Honduras, Cayman Islands.

Flotte reisemål alle sammen, men jeg vil se hele verden så da har jeg ikke tid til å dra på de samme stedene om og om igjen :ler:

Har endel reisemål jeg kanskje drar tilbake til, men det får bli i en annen tråd :)

Edit: Glemte Israel og Jordan. Veldig kjekt å ha sett, men drar ikke tilbake, nå er det nye land som står for tur!

Hvor lenge var du i Krakow? Fikk du sett Auschwitz og Saltgruvene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovne, sure, sinte, arrogante, vrange, lukkede og elendige i engelsk.

Lær deg fransk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere her som ikke liker noen av mine favorittbyer; Barcelona og Paris. Jeg liker byene veldig godt:) Har gjerne litt på når på året man reise osv. Og uansett, alle har forskjellige opplevelser av et sted.. Jeg likte også Bangkok godt jeg. Mye å se, bra shopping osv :jepp:

Byer jeg ikke kommer til å dra tilbake til:

- Helsinki: kjedelig og grå by, syntes jeg, og dårlig mat!

-Napoli: fløt av søppel, veldig bråkete trafikk, luktet vondt og følte meg utrygg. Men vi fikk ikke med oss de fineste stedene heller, har jeg fått høre i ettertid. Vi var bare litt ivrige etter å komme oss ut av byen. Likte området rundt veldig godt da!

Er jo mange steder jeg ikke kommer til å reise tilbake til, men det har ikke med at jeg ikke likte stedet, det har mer med at jeg føler jeg har sett det som er å se der, og jeg ikke vil "ødelegge" de gode minnene jeg har. Men jeg føler ikke de stedene faller inn i denne kategorien i denne tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Jeg må forsåvidt tilføye så og si hele midtøsten til steder jeg ikke vil tilbake til.. Verste land noen sinne er Saudi.. Også kommer dem uavhengig av kategorisering på løpende bånd etter Saudi, resten av landene i midtøsten.

Heh, jeg likte meg godt i Saudi jeg, litt rare folk da.

Men det at alle butikker stengte under bønnetiden syntes jeg var uhyre sjarmerende.

Og at de hadde egne avdelinger for menn i restaurantene :gjeiper:

Men hva er galt med Bahrain og Oman feks? 2 fantastisk fine land syntes jeg, Qatar er litt verre, kjedelig og full av Briter.

Jordan som og er i ME, er et vakkert land, men folkene er.......ja, litt rare der og.

Edit. Glemte helt og legge ut det stedet jeg ikke vil tilbake til. Helsinki- grått, trist og folkene er virkelig slik Finsk fjernynsteater fremstilte dem som på80 tallet. Dessverre skal jeg en tur dit i sommer igjen :tristbla: men heldigvis bare en dag.

Endret av Surrehodet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står gjerne over Tunisia og Paris, to steder jeg ikke likte meg (på helt forskjellige måter, selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Talinn var ikke blandt mine favoritter, er heller ikke spesielt begeistret for Hellas. Jeg hadde fine ferier der, det er ikke det, men det var ikke den store "Hit vil jeg igjen"-følelsen. Det er vel med steder som med mennesker, det er ikke alle man klikker med...

- Helsinki: kjedelig og grå by, syntes jeg, og dårlig mat!

Helsinki er jeg helt forelsket i, skal dit for tredje gang på like mange år i pinsen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen planer om å dra tilbake til Hurgada, Egypt!

Forferdelig opplevelse...kan hende vi var uheldig med bostedet, ikke vet jeg.

Maten var forferdelig, biffgryte smakte lakris!

Både meg og samboeren var veldig forbausa.

Dette skulle være at sånnt fint, allinclusive hotelområde. Med flere barer, basseng og et par restauranter. Og gratis øl var med. ( det var 1 dl glass ) Ikke bra når man liker pints. Hehe.

Vi heiv vårs på sånne turer som turguidene hadde klare for turistene...nedtur..

Det værste var når vi skulle på "markedet". Husker ikke hva det het.

Jeg følte meg overfallt av selgere av alle slag. De var veldig innpåslitne og agressive. Han ene begynte å kjefte på meg høylytt fordi jeg sa nei takk. Jeg ble skremt faktisk... Fikk litt småangst og måtte bare komme meg ut av den handlegata der... uff...

Også er det Amsterdam :)

Elsker byen :)

Har vært der flere ganger.

Men første gangen så var vi unge og blakke og fant det billigste hoStellet man kunne finne... Hans Brinkel hette det...har mareritt ennå... Jeg sa til samboeren min: kan vi ikke finne et fint hotel litt utenfor sentrum? Men de andre vi dro med skulle absolutt spare penger...

Jeg holdt ut to netter...party hele døgnet, mygg på størrelse med flaggermus....mange av dem skvisa opp etter veggene på rommet...med påfølgende blodspor... usj :( Umulig å få sove når man først skulle sove.

Kloakklukt på badet...

Kun et bittelite rom med to små enkeltsenger...thats it...

Jeg betaler heller ekstra for litt comfort.

Vi flytta til et ordentlig hotel, og resten av turen ble meget mere behagelig :klemmer:

Gran Canaria: Not so much.

Steder jeg gjerne drar tilbake til: Ibiza ( der jeg møtte mannen, vi dro tilbake flere ganger ), Barcelona ( har hatt et par fine turer dit ) ,

Amsterdam og Berlin :)

Var på Island også, men er ikke så veldig friluftmenneske...og det var jo det den turen var lagt opp til...grottekrabbing bilkjæring i ulent terreng og varme kilder osv. Var en fin opplevelse, men hadde ikke dratt dit igjen :)

Ok...dette ble langt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal aldri mer tilbake til Side i Tyrkia. Skal egentlig ikke tilbake til Tyrkia i det hele tatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alanya. Vært mange plasser i Tyrkia,men i Alanya er typisk plass for Hansenfamilien på 40 pluss, eller 18-20 åringer som gikk med stringtruser og halvmeer sko og "bød" seg frem.

Masete by. Hive turistene inn på resturanter på en hyggelig måte, for så å servere dårlig mat til en dyr penge,for så å hive de fort ut.

Mye rævahoteller

Bodø. Må være landets styggeste by. Kjedelig by.

Bulgaria. Frekke folk. Frekke kelnere. Alle vil snyte deg. J...dårlig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ingen steder jeg "nekter" å dra tilbake til, men synes Barcelona og enkelte av de bittesmå byene langs Costa Brava er sinnsykt kjedelige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...