Gå til innhold

Hvor ville du ikke reist tilbake?


Mille_

Anbefalte innlegg

Jeg lurer rett og slett på om det er noen steder du har reist hvor du ikke vil tilbake, og hvorfor?

Den regionen som defineres som Arabia. Mer råttent menneskesyn skal en lete lenge etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nevnt mange ganger før, men...

Tyrkia- var på en av de typiske turiststedene der, det var GRUSOMT. Selgerne tålte ikke at man så på noe i butikken UTEN å kjøpe noe, da fikk jeg noenganger faktisk kjeft! En gang påpekte jeg at en lommebok faktisk ikke var ekte Chanel, så jeg syntes prisen var litt i stiveste laget, og da ble bråk! Selgeren kjefta og smella og når vi løp ut av butikken kom han løpende etter oss og skreik! Herrejemini.. :goodbye:

Gutter kløyp meg i rumpa overalt, folk dro meg nesten inn i restauranten deres mot min vilje og ikke nok med det, men noen steder sto menyen på NORSK?! :sukk:

Uff, nei, chartertur er ikke for meg.

Helt enig. Alanya i Tyrkia er det værste stedet jeg har vært. Ble omtrent spist opp på gata, selvom min mann er stor, og gikk rett ved meg. Torde ikke å gå ute alene i det hele tatt. Selgerene var så plagsomme at vi følte oss fanget inne på hotellområdet. Det var umulig å gå ned til standen eller å gå rundt og titte uten å bli plaget av selgere eller restaurant ansatte. Svarte vi nei, ble mange rasende...og slang dritt etter oss. Det eneste de var ute etter, var å prøve å lure oss... Følte meg rett og slett veldig utrygg der, og lengtet voldsomt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sengekos:

Haha! Ja, kunne virke sånn :fnise: Burde sikkert tatt det som et kompliment, men gjorde nok ikke det, gledet meg til å komme hjem til kjære Norge der jeg kunen være i fred :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg heller ingen fan av masete selgere. Fatter ikke at de ikke skjønner enkel logikk; hvis man får gå i fred og kikke på varene, så blir det kanskje mer salg også?

Det skulle jeg også ønske flere skjønte. Når jeg går gjennom sånne markeder blir det til at jeg kjapt skanner over vareutvalget med blikket, raskt for å ikke se for interessert ut. Og kun hvis jeg ser noe veldig spennende stopper jeg opp og lar meg huke inn. Jeg skulle gjerne tatt meg god tid til å se på utvalget uten å bli plaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapp Verde: Ekleste byen ever og det bare pga kakkerlakker på størrelse med mus. Og jeg synes egentlig ikke at kakkerlakker er ekle.

Jeg elsker Skottland, men Aberdeen var en gang og aldri mer. Grå og trist havneby.

Porto de la cruz, på Tenerife står heller ikke øverst på ønskelista mi.

Funchal på Madeira derimot kunne jeg godt tenke meg å besøkt en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Tenerife. Playa de las "ettellerannet". Stupfulle nordmenn, brøl/hyl og synging fra balkongene på kveldstid, elendig mat - kun en restaurant hadde ikke-turist mat, og den var svindyr.

2. Hamburg. Der følte jeg meg ikke trygg. Mange skumle gater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅ enig når det gjelder Riga!! Jeg bodde der i to uker hos en familie derfra gjennom skolen.

Jeg smeltet ikke akkurat av verdisystemet og selvtilfredsheten der borte.

Det hjelper ikke at byen ikke tar seg direkte godt ut heller.

Praha derimot, dit vil jeg tilbake.

hva mener du med dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg ikke London er så spennende. Masse nordmenn, masse turister generelt, og ganske dyrt...

Cuba har jeg et ambivalent forhold til - det er jo utrolig interessant og Havanna er nydelig om enn veldig forfallen, men jeg ble litt overrasket over en del ting, som f.eks. rasisme.

Helsinki - hadde det moro der men reiser nok ikke tilbake.

Houston og Atlanta - kjedelige og altfor avhengig av bil for min smak. Bra shopping antakelig, men for meg ikke et sted for ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Aya Napa vil jeg heller aldri dra tilbake til. Party-svensker og drita fulle Norske 18åringer over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pigadia, karpathos (gresk øy). fysj for et kjedelig sted. aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer rett og slett på om det er noen steder du har reist hvor du ikke vil tilbake, og hvorfor?

Tar utgangspunkt i de verdensdelene jeg har vært innom (Europa, Asia og Oceania)

Europa: London og Barcelona - begge med sine triste bakdeler som gjorde inntrykk på meg, men et pluss til London for flott handlegate (en drøm for enhver jente! :) )

Asia: Singapore, uten tvil. Makan til en "plastisk" by skal en lenge lete etter. Dessverre er Singapore "min" mellomstasjon på veien til bestemmelsesstedet, så må ta stopover i Singapore i hvertfall et par-tre ganger til :grine:

Oceania: Sydney, faktisk. Sydney er en oppskrytt by, en real nedtur. Det dere ser av bilder fra Sydney, stemmer ikke med virkeligheten. Bl.a er Operahuset ikke så hvitt som de skal ha det til, den er "skittengult" og når en går på baksiden av Operahuset og ser ned i vannet, søppelet flyter overalt og Harbour Bridge er kun massiv stål.

Men dog, de har et pluss, for når mørket faller på og lysene blir slått på, så er Operahuset og Harbour Bridge et vakkert skue. Så Sydney er en by en bør se når mørket har falt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oceania: Sydney, faktisk. Sydney er en oppskrytt by, en real nedtur. Det dere ser av bilder fra Sydney, stemmer ikke med virkeligheten. Bl.a er Operahuset ikke så hvitt som de skal ha det til, den er "skittengult" og når en går på baksiden av Operahuset og ser ned i vannet, søppelet flyter overalt og Harbour Bridge er kun massiv stål.

Men dog, de har et pluss, for når mørket faller på og lysene blir slått på, så er Operahuset og Harbour Bridge et vakkert skue. Så Sydney er en by en bør se når mørket har falt.

For meg var Sydney helt fantastisk, fra morgen til kveld. Jeg gikk stort sett rundt og gapte og kunne ikke tro hvor heldig jeg var som fikk oppleve den byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kapp Verde: Ekleste byen ever og det bare pga kakkerlakker på størrelse med mus. Og jeg synes egentlig ikke at kakkerlakker er ekle.

Kapp Verde er ikke en by!

LA er utrolig oppskrytt! jeg har vært der flere ganger og ender alltid opp andre steder i California:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapp Verde er ikke en by!

Nei det har du rett i, gikk litt fort i svingene. Mindelo het byen, Sao Vicente het øya og Kapp Verde er bare navnet på staten/øygruppa som ligger under Portugisisk koloni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Riga (fint å se gamlebyen, men that´s it.. SPA´et på hotellet var turens definitive høydepunkt!)

- Hurghada (Møkkete og lite pen by)

- Playa del Ingles, Gran Canaria (Charterturer er ikke helt min greie..)

- Los Angeles (Gøy å ha vært der èn gang for å se Hollywood osv, men ikke en by jeg kommer til å dra tilbake til)

- Orlando, Florida (tja..vet vel ikke helt årsaken, det bare frister ikke å reise tilbake)

Steder jeg definitivt skal tilbake til er New York (!!), Savannah og Key West.

Dere som har nevnt Milano, hva er grunnen til at dere ikke vil tilbake dit? :) Skal dit i sommer, så er litt nysgjerrig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke nevnt Milano selv, og det er ikke en by jeg tenker at jeg aldri vil tilbake til, men den er også ganske ned på listen. Jeg syns det var en kjedelig by rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frankrike! Franskmenn :filer: I alle fall sørfranskmenn.

HVA?!

Jeg har bodd over et år i Sør-Frankrike! Nærmere bestemt Bordeaux.

Hva er galt med franskmenn? Jeg elsker dem!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...