Gå til innhold

Mamma Henlu

Timseh

Anbefalte innlegg

Leste svaret i dagboken DIN først, så først nå så jeg at dere ikke hadde kommet frem til navn. Hehe, spurte i din dagbok, men som sagt hadde jeg ikke lest svaret ditt her :) Liam er jo nydelig navn. Hadde ikke brydd meg om en gammel venninne hadde en sønn som hadde det navnet dersom dere virkelig liker det :) Er jo mange vakre navn, men er vanskelig med disse mannfolkene. Jeg elsker jo navnet Elias, men det hater kjæresten min :fnise: Og alle navn han kommer med de slakter jeg utenom Liam. *snill pike* :jepp:

1600-1700 er en del penger, så du får tenke på om du vil komme til Bergen å gjøre det :) Her heter i hvert fall klinikken Majorstuaklinikken. Den ble flyttet fra Oslo til Bergen visstnok og ligger i sentrum. Har tusenvis av venninner som er gravid og resten er småbarnsmor og de aller fleste har vært på 3D UL og jeg har bare hørt positive ting om det :)

Hehe, sånt skjer :) Elias er et av mine ynlinger også, det er så nyyydelig :D Men det er oppbrukt av familie fra før, så vi går neppe for det.. Gubben har ingen navneforslag han en gang, så det irriterer meg :P Han slakter bare mine, men har ingen å komme med selv. Sleipt :kjefte:

Ikke så dumt å dra til bergen nei. Får nesten vurdere det :) Vi får ta å diskutere det og se hva vi ønsker :) Hadde vært veldig moro, og om du bare hører positiv om det i tillegg så :D Da er det et stort pluss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er meg og gubben din helt lik :fnise: Kjæresten kommer med hundrevis av forslag og jeg står fast på Elias, men har tatt navnet Liam i mot med åpne armer (det er et av mine favorittnavn, men det skal han søren ikke få vite. Han skal få tro det er han som har funnet det :fnise: )

Ja, dere får vurdere 3D UL. Som førstegangsfødende er jo man generelt mer bekymret, så derfor vil jeg se at alt står bra til med lillemann :) Blir nok siste gang jeg ser han før fødsel, så synes det er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også 3D vil være verdt det! Skal ringe og bestille i morgen, så gleder meg veldig til å få dato på det! Håper bare kjæresten min får fri fra jobben slik at han kan være med! Det er så hektisk der om dagen.

Jeg tror også det vil være artig for ungene når de blir litt eldre å se på bildene. "sånn så du ut da du lå i magen til mamma"..Sikkert kjempekoselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også 3D vil være verdt det! Skal ringe og bestille i morgen, så gleder meg veldig til å få dato på det! Håper bare kjæresten min får fri fra jobben slik at han kan være med! Det er så hektisk der om dagen.

Jeg tror også det vil være artig for ungene når de blir litt eldre å se på bildene. "sånn så du ut da du lå i magen til mamma"..Sikkert kjempekoselig! :)

I hvilken uke tenkte du å dra på 3D UL? De beste bildene er fra uke 24-30, jeg bestilte UL Når jeg er 27+2 på vei :hoppe: Håper virkelig kjæresten din får fri. Pleier han å være med på lege/jordmortimer?

Heldigvis så er kjæresten min selvstendig næringsdrivende/eier så han kan ta fri når han vil :fnise:

Jeg tenker også at det er kjekt å se på bildene fra 3D UL og sammenligne de med resultatet som kommer ut. Har ei venninne som sa at prinsessen hennes var KLISS lik på 3D-bildene som da hun kom ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å bestille ca. samtidig som deg. Altså om fem uker! Håper veldig han kan være med ja, hvis ikke tar jeg med mamma. Han har ikke vært med til jordmor enda, men han var med på ord.UL. Tenkte derimot å ta han med på neste jordmortime som er 1. august. Det må jo være fint for han å være med å høre på alt jordmor har å si, og å kunne stille spørsmål til noen andre enn meg. Greit nok at jeg har over gjennomsnittlig med kunnskaper om graviditet og fødsel (har lest meg tullete på sånt fra jeg var 16 år, stor lidenskapelig interesse hos meg da jeg ønsker å bli jordmor selv), men det er noe annet å kunne stille spørsmålene til helsepersonell. :)

Selvstendig næringsdrivende, ja! Du har fått det et "catch" av et mannfolk du, da! ;) Men det er jo ikke værst, og veldig flott også i og med at da er han vel fleksibel i forhold til arbeidstidene.

Så artig! Ja tenk at man kan få vite hvordan barnet ser ut lenge før babyen faktisk kommer! Got to love technology!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den kommende mormor spent? :) Så flott at du tar med gubben til jordmor, jeg gjør det ikke. Vil ikke at kjæresten skal vite vekten min :sjenert: Høhø, og dessuten vet han vanvittig mye om svangerskap :jepp: Han er egentlig utdannet psykriatisk sykepleier og har jobbet som sykepleier i noen år, så han vet en del - heldigvis. Og han er veldig opptatt av graviditeten. I tillegg siden han har jobbet som psykriatisk sykepleier er han utrolig forståelsesfull og EKSTREMT tolmodig.

Skal gubben din bli med på fødsel?

Ja, har fått et catch :nigo: Så siden han er eier/selvstendig næringsdrivende så kan jo han ta fri når han vil, men han vil skape en sikker fremtid for prinsen vår sa da jobber han så mye som mulig frem til lillegull kommer ut i verden og det han kan jobbe det kommende året så vi får kjøpt hus fortere enn fy.

Ja, det er kjekt at man kan se trekk o.l FØR ungen kommer :hoppe: Blir helt i ekstase jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hun er utrolig spent! Hun var med på ordinær UL også, og det var koselig hun var med. Har et veldig nært forhold til henne. Ja han skal nok være med på fødsel! :jepp: Kan ikke tenke meg noe annet. Mamma skal få komme en liten tur hvis hun vil dersom jeg føder på dagen. Altså litt tidlig i forløpet når det ikke er alt for intenst. Har som sagt et veldig nært forhold. Det er hun som hadde blitt med dersom jeg og kjæresten ikke var sammen. :)

Han høres veldig flott ut, må jeg si! Psykiatrisk sykepleier og selvstendig næringsdrivende. Imponerende! :jepp: Er det innen helsesektoren han jobber enda da, eller har han gått over til et helt annet felt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner forholdet til deg og din mor, skulle ønske meg og mamma og hadde et slikt forhold. Men men :) Moren din er heldig som får være med på fødselen din (dersom du føder på dagtid):jepp:

Nei, det er ikke innen helsesektoren han jobber nå. Hehe, men det er innenfor serviceyrket :)

Jobber du nå?

Edit: Formulerte meg litt rart :fnise:

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner forholdet til deg og din mor, skulle ønske meg og mamma og hadde et slikt forhold. Men men :) Moren din er heldig som får være med på fødselen din (dersom du føder på dagtid):jepp:

Nei, det er ikke innen helsesektoren han jobber nå. Hehe, men det er innenfor serviceyrket :)

Jobber du nå?

Edit: Formulerte meg litt rart :fnise:

Det er veldig fint å ha et sånt forhold til henne ja. Spesielt siden vi er så like. Både når det gjelder utseende og personlighet.

Aha, men det er jo ikke værst. :)

Ja jeg jobber, men ikke hundre%. Er student, og pga. den tidligere jobben min sitt talentløse opplegg, endte jeg opp med å gå tilbake til gammeljobben min hvor jeg fikk vakter for sommeren. Det kjipe er bare at hadde jeg gått til dem før, så hadde jeg fått jobbe hundre%..Menmen. Har to vakter i uken plus jobb annen hver lørdag. Så det blir 16 timers, og 20 timers uker. Godt med litt fri også. :)

Du da? Har skjønt at graviditeten ikke har vært helt lett, så du er kanskje sykemeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det må være å ha et godt forhold til sin mor :jepp:

Hva som var opplegget med jobben du hadde da? *nysgjerrig* Får du foreldrepenger/permisjonspenger? Du er i hvert fall flink som klarer å jobbe gjennom svangerskapet. Går svangerskapet fint? Har du noen plager?

Ja, jeg er sykemeldt. Det er så vanvittig kjedelig, men dersom jeg ikke hadde vært gravid hadde jeg uansett vært sykemeldt i 1 år etter at jeg brakk låret mitt :( Så det er veldig kjedelig og ensomt å ikke jobbe og spesielt når kjæresten min jobber 12 timer om dagen. Han tar seg fri noen dager innimellom for at vi skal pleie forholdet da :jepp:

Slik jeg forstod det utifra begynnelsen av dagboken din, så var ikke kjæresten din akkurat overlykkelig da han fikk vite at han skal bli far. Når begynte det å gå opp for han? Og er han støttende nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hva kan man si om den jobben..For det første ansatte de 50% mer enn de hadde budsjett til da den åpnet i november, for det andre er de noen sabla latsabber noe som skaper irritasjon og dårlig arbeidsmiljø hos de ansatte. Så ventet jeg på den vaktlisten for sommeren da, og det vanlige er jo at den kommer seinest i begynnelsen av mai. Men tror du den dukket opp? Neida..Ikke hadde jeg fått noen lovnader om hvor mye jobbing jeg skulle få heller. Så meg derfor nødt til å sikre meg noe i det minste, i fall de ikke ga meg særlig med jobb.

Saken er nemlig den at i en lengre periode, dvs. fra påsken til skoleslutt, så kunne jeg ikke ta noe særlig med ekstravakter (ingen tror jeg faktisk) pga. jeg var ute i praksis og jobbet turnus. Hadde derfor kun lørdagsjobbing. I denne perioden var det så klart mye krise og det virker som om de ble sure på meg pga. jeg ikke tok ringevaktene, dette til tross for at jeg sa at jeg kom ikke til å kunne gjøre det i den perioden lang tid på forhånd, og de var klar over hvilken utdanning jeg holder på med, og at den innebærer en del praksis, da jeg var på intervju.

En liten stun etter at jeg kom med vaklisten fra Felleskjøpet, og sa at de kunne sette meg opp der jeg ikke jobbet på FK, så kom omsider vaklisten (en uke siden kanskje). Har INGEN vakter så og si. Dvs. jeg har to vakter i hele juli og august. De har altså tatt i fra meg det jeg hadde fra før, og ikke gitt meg noe ekstra. Latterlig! For jeg gjør en god jobb, det er det ingen tvil om! :kjefte:

Dette ble langt!

Jeg vet faktisk ikke hva jeg klarer å opparbeide meg rett til enda. Må dra innom nav for å se hva de sier. Men jeg får permisjonspenger fra lånekassen da, så skal vel klare meg sånn sett. Likevel lurer jeg på om det går an å både motta permisjonspenger fra lånekassen, og permisjonspenger fra Nav.. :sjenert:

Han er mye mer støttende nå, ja. Det var vel bare sjokket som gjorde det, men det sank da inn. :) Han er vel ikke kommet til punktet at han er i ekstase enda, men det er positiv energi rundt det hele, og han har allerede bestemt seg for at det skal bli en fotballgutt! :jepp:

Håper du har en fin dag i dag! Her er været nydelig! :jepp: *komme seg ut i sola*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Har den gamle jobben din lov til å ikke gi deg NOEN vakter(omtrent)? Står det ikke noe i kontrakten din? UTROLIG simpelt og frekt gjort når du har forklart dem at du ikke kunne jobbe pga praksis :kjefte:

Du får gå innom å snakke med NAV og jeg håper virkelig at du får en behjelpelig saksbehandler. Mange av de som jobber der er inkompetente (sorry) og vil ikke gi svar på hva man har rett på :kjefte: Er ikke så lett når man er i 20 årene og førstegangsfødende. Jeg er såpass heldig at jeg har en del venninner som vet mye om rettigheter (de er småbarsmor selv) og mamma er en pågående person som virkelig IKKE gir seg når det gjelder rettigheter og leser alt hun kommer over, så dermed vet jeg hvilke rettigheter jeg har. NAV er overhode ikke flink til å opplyse om det :snurt:

Godt å høre at kjæresten din har snudd om :) Tror det er mye vanskeligere for mannfolkene å takle at de skal bli far. Min kjæreste sa også at jeg skulle ta abort de 2 første ukene, men det var fordi jeg var såpass hardt skadet, hadde lagt i koma, fått en del piller som man ikke skal ha når man er gravid etc så han var utrolig bekymret for om lillegull var skadet og ville ikke ta sjansen på det. Jeg har jo alltid sagt at om jeg blir gravid så blir det abort (jeg gikk på p-piller), men da jeg var i den ulykken fikk jeg et nytt syn på livet og bestemte meg for at et lite foster hadde like mye rett til et liv som jeg hadde. Kjæresten din blir nok EKSTREMT i ekstase når prinsen din kommer ut ;) Bare vent :fnise:

I dag er det fantastisk vær i Bergen :hoppe: Så nå skal jeg ut en liten tur. Hadde en liten latterkrampe for meg selv i sted. Hadde den bærbare pcen oppå magen min og hver eneste gang lillegutt sparket så hoppet dataen og gynget frem og tilake :fnise: Synes han sparker litt hardt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo altså jeg har jo en viss prosent på kontrakten, og det er derfor dette er så latterlig dårlig. Men kjenner ikke at jeg gidder å ta noe opp med dem. Rett og slett. Mulig jeg sier i fra etter hvert, men..Er ikke så flink til sånt :sjenert:

Nei har skjønt det at mange sliter med NAV-folkene. Nesten som om de prøver å unnlate å opplyse om hvilke krav vi har for å slippe å gjøre noe med dem.

Skjønner kjæresten din, da. Er vel naturlig å bli bekymret for det når ting har vært sånn som det var for deg og gutten din. Men dere fikk vel undersøkelser og diverse, slik at dere er trygge på at han er frisk? :)

Hihi, så artig! Så kraftig tror jeg ikke min kar kan sparke enda! :fnise: Jeg synes det er litt ekkelt med de hardeste sparkene, spesielt fordi de kommer så plutselig, at jeg skvetter, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må være tøff å sette dem på plass ;) Hehe, vet at det ikke er alltid like lett å gå imot jobben, men i blant er det det som må til :)

Jeg fikk en del ekstra ultralyder for å sikre oss om at han var frisk ut ifra dem, så det var jo bare kjekt :)

Om noen uker sparket vel gutten din også litt hardere. Synes det var deilig med sparkene i begynnelsen, men nå begynner det å bli ubehagelig/vondt. Men bedre at han sparker og er i bevegelse enn at det er helt stille inni magen :)

Har fått skikkelig dilla på PESTO! MMM, bruker pesto i stedet for smør på skiven :fnise: Kjempegrovbrød med pesto, kalkunskinke, ruccolasalat og advokado er NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wopsiideisii! I blant når lilleprins sparker nå jeg sitter oppreist føler jeg at han sparker meg rett i hønsemor :klo: Det kjennes slik ut og det kiler! :fnise: I blant er det litt ubehagelig for det er litt vondt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:skratte: Beklager at jeg ler, men de sparker nå nedover også, og av og til er det ikke akkurat det mest behagelige. Det er greit når det kiler, men ikke når du sitter der og er litt i ubehag. Opplevde i forrige uke at hu frøkna i magen min sparket så hardt at jeg satt ubehagelig, virkelig ubehagelig.

Må sies, jeg greier ikke være sur, det må være skikkelig trangt for henne nå, og verre blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det lenge siden jeg har lagt fra meg noen spor her. Men har fulgt med altså! :)

Så spennende med 3D UL da! Har sett flere som legger ut bildene sine og jeg blir helt fascinert over hvor mye de faktisk ligner og slikt. Man ser mange tydelige trekk om man er heldig med bildene :)

Håper virkelig dere får fint vær fremover så du kan kose deg :)

Og gud som jeg flira av det siste innlegget ditt nå :skratte:

Det må jo være ubehagelig, men jeg bare ser for meg at man sitter helt rolig og bare hopper til fordi nurket fant ut man skulle sparke i "hønsemor" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Beklager at jeg ler, men de sparker nå nedover også, og av og til er det ikke akkurat det mest behagelige. Det er greit når det kiler, men ikke når du sitter der og er litt i ubehag. Opplevde i forrige uke at hu frøkna i magen min sparket så hardt at jeg satt ubehagelig, virkelig ubehagelig.

Må sies, jeg greier ikke være sur, det må være skikkelig trangt for henne nå, og verre blir det.

Jeg blir heller ikke sur, men det kiler litt i hønso :fnise: Vi har ikke så lenge igjen, Delph, i hvert fall ikke du :hoppe: Så vi får holde ut med litt ubehag for snart blir det vel våkennettene som holder oss våken :fnise: Og jeg kan tenke meg at de er litt mer ubehagelig enn sparking i fliso.

Nå er det lenge siden jeg har lagt fra meg noen spor her. Men har fulgt med altså! :)

Så spennende med 3D UL da! Har sett flere som legger ut bildene sine og jeg blir helt fascinert over hvor mye de faktisk ligner og slikt. Man ser mange tydelige trekk om man er heldig med bildene :)

Håper virkelig dere får fint vær fremover så du kan kose deg :)

Og gud som jeg flira av det siste innlegget ditt nå :skratte:

Det må jo være ubehagelig, men jeg bare ser for meg at man sitter helt rolig og bare hopper til fordi nurket fant ut man skulle sparke i "hønsemor" :P

Ja, er virkelig spennende med 3D, gleder meg vilt! Er "bare" 3 uker igjen til 3D i dag. Må jo se litt positivt på den lange ventetiden :fnise:

Haha, ja, jeg merker at jeg smiler når han sparker ned mot/i hønsemor for det kiler litt, men skvetter litt til også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha..Her har ikke gutten sparket meg i..hønsemor enda ( :ler: ), men han sparker hardt så jeg skvetter til i blant.

Så flink du er som tenker at det ikke er lenge igjen til termin. Selv går jeg og tenker at det er eeevigheter til! 18 uker er jo i teorien ikke så lenge, men når man begynner å glede seg skikkelig til å møte den nydelige skapningen som ligger inni der, så blir man utålmodig.. :rodmer:

Guri..Jeg begynner å bli klissjete..Det pleier ikke jeg å være. Hva er det disse hormonene gjør med meg!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker er ikke LITT lenge til en gang. Du fant jo ut om graviditeten relativt tidlig, i tillegg ble du satt tilbake litt etter du var på ultralyd (den første ultralyden du var på), så du har jo ventet en liten stund (slik som meg), så hvis du tenker på at du har vært gravid lenger enn det er igjen, så er det ikke så lenge igjen egentlig (Dårlig formulert, men håper du forstod hva jeg mente :sjenert: ) Tenk på da du var 18 uker på vei, det er jo hele 4 uker siden (og 2 dager :fnise: ) Tiden går fort, når prinsene våre kommer ut til denne verden så kommer vi nok til å savne svangerskapet etter en stund. Småtassene vokser jo til så fort :fnise:

Du er ikke den eneste som begynner å bli sånn, hormonene gjør meg sprø i blant. Av og til gråter jeg av ingenting. Ofte gråter jeg fordi jeg er så lykkelig, og jeg merker at humoren min har blitt betraktelig dårligere. Jeg kan LE av absolutt alt :fnise:

I dag sksl jeg være flink husmor; støvsuge, vaske gulv, vaske hyller og skap, vaske hele kjøkkenet, ta klesvasken, henge opp klær, skifte sengetøy :sovne: Ble sliten av å tenke på det :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...