Gå til innhold

Tinio løfter jern, skal bli stor og sterk!


Tinio

Anbefalte innlegg

Gjest Rastl0s

Jeg leste på RYP-sida at de tok ut markløft fordi det var så mange som gjorde det feil, så da tok bytta de ut den øvelsen. De mente de andre øvelsene dekka det markløft-øvelsen gjør, men jeg vet ikke... Kanskje bedre å gjøre andre øvelser enn å gjøre en øvelse feil? :klo:

Har ingen peiling på hvordan teknikken til TS er, men gikk utifra at hu hadde noe teknikk. Det er riktig. Feil i markløft kan være kritisk. Selv tok det en stund å lære seg det, men nå har jeg perfekt teknikk..

Mitt råd: Studer videoer på youtube, få noen til å se på hvordan du løfter, film det og legg det ut for vurdering. Lette vekter såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann folkens! :)

Jeg har med strake markløft i det nye programmet nå. Har terpet mye på teknikken, det er kommet seg veldig bra.

2 splitten jeg trener nå er slik:

Mandag (6-12r)

Fremmoverbøyd roing x 3

Nedtrekk x 2

Benkpress x 3

Pushups x 2

Arnoldpress x 2

Skapular sidehev x 2

Tirsdag (12-16r)

Knebøy x 2

Strakmark x 2

Tåhev x 3

Dragcurl x 2

Hammercurl x 1

Tricepsextension x 2

Hantelkickback x 1

Planke/sideplanke

Torsdag (12-16r)

Skråbenk m/manualer x 2

Pushups x 1

Liggende benkroing x 2

Nedtrekk x 2

Arnoldpress x 1

Skapular sidehev x 2

Fredag (6-12 r)

Knebøy x 3

Strakmark x 3

Tåhev x 3

Dragcurl x 2

Hammercurl x 2

Tricepsdips x 2

Tricepsextension x 2

Planke/sideplanke

Treningen har gått litt trått i det siste pga eksamen, sykdom og søvnmangel. Men satser på at kommende uke blir knall! Trening i morgen tidlig! :hoppe:

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Ser bra ut dette ;)

Et tips... På de lange øktene, ser det ut som du kan bruke godt over en time. Hvis du holder på over 45 min. med litt "hard" løfting, så gjerne spis en banan eller noe halvveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke å gå lengre enn max 50 min på de lengste øktene. :) Men pleier å spise banan og shake rett før trening, så da har det gått greit. Men kan sikkert være lurt å ha med seg noen ekstra karbohydrater på lur ja. ;) Noen ganger heller jeg i meg en redbull underveis, særlig hvis jeg trener etter skolen og er litt sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Okay det er bra ;) Men ville spart shake til etter trening! spis langsomme karbo og proteiner 1-2 timer i forveien, kanskje en banan rett før om du trenger energi, så spiser/drikker du noe RETT etter for å gjøre mest mulig ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay det er bra ;) Men ville spart shake til etter trening! spis langsomme karbo og proteiner 1-2 timer i forveien, kanskje en banan rett før om du trenger energi, så spiser/drikker du noe RETT etter for å gjøre mest mulig ut av det!

Drikker bare en liten shake sammen med bananen før trening, og så drikker jeg alltid en litt større rett etterpå (med kreatin), pluss enda en banan. Jeg har ikke tid å spise 1-2 timer i forveien, for jeg trener som regel tidlig om morgenen før skolen. Rekker ikke spise frokost hjemme, må bare få gjort ungene klare til barnehagen i en fei, levere dem, og så spiser jeg på veien bort til treningsstudioet. Kunne vel ha dyttet i meg noe mat hjemme før jeg går, men problemet er bare at da vil Knoll og Tott også ha mat, og det har vi ikke tid til (de spiser frokost i barnehagen). Sikkert ikke helt optimalt å gjøre det slik, men vet ikke helt hvordan jeg skulle fått tid til treningen på noen annen måte.. Travelt liv jeg lever. :gjeiper: Men de gangene jeg trener rett etter skolen så spiser jeg slik som du sier. :)

Du virker som du har bra peiling på trening og kosthold, har du holdt på lenge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rastl0s

Skjønner! Høres bra ut det, men syntes bare det var rart om du tok shake og banan bare rett før trening, hehe. Kreatin er bra det og for kondisjon og styrke, men ikke bruk det mer enn 6-8 uker i strekk, så ca. samme ant. uker AV.

Har spilt mye hockey og amerikansk fotball (norge og i USA), samt som jeg har drevet med MMA i usa ved siden av løfting, så løfter jeg nå. Så det har blitt en del, men har ikke vært sånn SUPERseriøs innen løfting før, så har bare vært det i ca. et halvt år, men har fortsatt lært meg teknikker og masse om kost og trening ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del uenigheter når det gjelder hvordan man skal ta kreatin ser jeg. Les under "anbefalt dosering".

http://fitnessbloggen.no/kreatin-naturens-egen-muskelbygger/

Velger å tro på det PT Robert Eilertsen sier, det står også utenpå pakningen til kreatinet jeg bruker at man skal ta hver dag, ikke noe om 6-8 uker i strekk. :)

Slik ble dagens økt:

Fremmoverbøyd roing: 25kg 6r 6r 5r

Nedtrekk: 35kg 7r 6r

Benkpress: 25kg 4r 4r 4r (svak? jeg?? :gjeiper: Litt redd for å lide benkpressdøden, så tok det litt forsiktig da jeg var helt alene i frivektsrommet i dag tidlig. :fnise:)

Pushups: 10r 9r

Arnoldpress: 8kg 7r 6r

Skapular sidehev 4kg 8r 8r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Ser man der ja! Det hadde jeg ikke fått med meg selv... Har bare visst at de ikke helt visste hva funksjonen var etter en viss periode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! Du har jo blitt kjempesterk! Såvidt jeg husker så lå vi vel relativt likt når vi holdt på med RYP i våres? Du lå vel bare litt over meg tror jeg. Jeg er imponert! Har visst endel å ta igjen her ;)

Det nye programmet ditt så veldig spennende ut, blir nok fort resultater der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man der ja! Det hadde jeg ikke fått med meg selv... Har bare visst at de ikke helt visste hva funksjonen var etter en viss periode!

Ja jeg liker den bloggen, de tar knekken på mange myter! :jepp:

oi! Du har jo blitt kjempesterk! Såvidt jeg husker så lå vi vel relativt likt når vi holdt på med RYP i våres? Du lå vel bare litt over meg tror jeg. Jeg er imponert! Har visst endel å ta igjen her ;)

Det nye programmet ditt så veldig spennende ut, blir nok fort resultater der :)

Ja vi lå ganske likt vi to, du var litt sterkere enn meg i armer og rygg, mens jeg var sterkest i beina tror jeg. Men du har vel hatt som mål å gå litt ned i vekt eller? Man blir jo lettere sterk om man eter som hest og går opp i vekt, sånn som meg. :gjeiper: Ja jeg liker det nye programmet, kjekt med litt variasjon og nye øvelser. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi lå ganske likt vi to, du var litt sterkere enn meg i armer og rygg, mens jeg var sterkest i beina tror jeg. Men du har vel hatt som mål å gå litt ned i vekt eller? Man blir jo lettere sterk om man eter som hest og går opp i vekt, sånn som meg. :gjeiper: Ja jeg liker det nye programmet, kjekt med litt variasjon og nye øvelser. :jepp:

Ja det var målet mitt, men nå er planen å bygge litt muskler! Så det går i mye mat og mye trening, men det er jo det som er gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag:

Knebøy: 30 kg 12r 12r

Strakmark: 32,5 kg 16 r, 37,5 kg 12r

Tåhev: Glemte den, ups..

Dragcurl: 12,5 kg 16r 13r

Hammercurl 7 kg 12r

Hantel kickback; 2kg, 14r

Tricepsextension: 8 kg 12r 12r

Planke/sideplanke.

Hviledag i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kanskje på tide med litt fremgangsbilder. Men det blir kun rygg! :sjenert:

Det ser kanskje ikke slik ut, men jeg strammer faktisk alt jeg kan på det første bildet også. :fnise:

Vekt i mars: 52 kg

Vekt i november: 58 kg

Noe fremgang er det jo, selv om jeg føler det går litt treigt.

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk! :nigo: Kan vel ikke akkurat si at jeg ser så veldig trent ut nå heller. :gjeiper: Men det er da bedre enn det var synes jeg. :)

Forrige mandag:

Fremmoverbøyd roing: 25kg 6r 6r 5r

Nedtrekk: 30kg 7r 6r

Benkpress: 25kg 4r 4r 4r

Pushups: 10r 9r

Arnoldpress: 8kg 7r 6r

Skapular sidehev: 4kg 8r 8r

I dag:

Fremmoverbøyd roing: 25kg 8r 8r 6r

Nedtrekk: 35kg 5r 5r

Benkpress: 25kg 5r 5r 5r

Pushups: 12r 10r

Arnoldpress: 8kg 10r 7r

Skapular sidehev: 4kg 12r 11r

Synes jeg hadde bra progresjon på skuldre i dag. :)

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra progresjon ja! Nedtrekk var jo også imponerende, 5kg tyngre? Nice!

Tar du noen tilskudd forresten? I såfall hvilke? Jeg bruker prozyme fra tn, men er så lei av den at jeg kunne tenke meg noe annet. Men har hørt at mange er ganske dårlig, så vet ikke om jeg tør å bruke masse penger på en prottis-shake som jeg ikke liker :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker myo protein med jordbærsmak nå, men den i sjokolade er bedre synes jeg, så den skal jeg bestille neste gang igjen. :) Beste shaken jeg har smakt hvertfall, selv om den koster litt mer enn proteinfabrikken sitt f. eks. Hater proteinfabrikken sine jeg altså... :spy: Men tn er vel ikke akkurat billig det heller eller? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prozyme koster 999 for 3 kg, kjipt at det koster så mye. Den er ganske god, men begynner å bli veldig lei nå! Jeg så at pf hadde tilbud 3kg for 599, men hvis de ikke er gode så gidder jeg ikke det. Lite vits å ha 3kg protein stående som ikke blir brukt. Kanskje jeg skal prøve meg på myo :) Hvor bestiller du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...