Gå til innhold

Tinio løfter jern, skal bli stor og sterk!


Tinio

Anbefalte innlegg

Mandagens treningsøkt:

Knebøy: 30 kg, 4r 4r 4r

Skråbenk: 8 kg, 5r 5r 5r

Roing: 20 kg, 4r 4r 4r

Arnoldpress: 6 kg, 4r 4r 4r (her skulle jeg ifølge programmet bare løftet 5 kg, men nå har jeg jammende løftet 5 kg lenge nok!)

Bicepscurls: 8 kg, 4r 4r

Tricepsextension: 8 kg 4r 4r (her skulle jeg egentlig ha løftet 7 kg, men de har ikke noen manualer på 7, derfor ble det 8 kg).

I dag er det onsdag, og det er vanligvis treningsdag. Men jeg våknet i morres med vondt i halsen og uten stemme. Vurderte veldig frem og tilbake om jeg skulle trene, men fant ut at kroppen hadde nok godt av en ekstra hviledag. Utover dagen har jeg også fått vondt i korsryggen og halebeinet og det stråler nedover beina, kjennes ut som bekkenløsning. Har hørt om folk som har vært plaget med bekkenløsning en stund etter graviditeten også, men herlighet, er jo over 10 måneder siden jeg var gravid. Merkelig at det kommer så plutselig, dette godtar jeg ikke nå når jeg var så godt igang med treningen! :kjefte: Tror kanskje jeg var litt vel ivrig med husarbeidet i går, jeg har så altfor mye å gjøre på altfor liten tid. Pluss at tvillingene begynner å bli ganske tunge å løfte på, og jeg er ikke så flink å passe på ryggen min sånn i det daglige. Har prøvd å ta det rolig i dag, og det er heldigvis mye bedre nå, kjenner nesten ikke noenting. Krysser fingrene for at jeg kan trene i morgen, hvertfall en lett økt i det minste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er det onsdag, og det er vanligvis treningsdag. Men jeg våknet i morres med vondt i halsen og uten stemme. Vurderte veldig frem og tilbake om jeg skulle trene, men fant ut at kroppen hadde nok godt av en ekstra hviledag. Utover dagen har jeg også fått vondt i korsryggen og halebeinet og det stråler nedover beina, kjennes ut som bekkenløsning. Har hørt om folk som har vært plaget med bekkenløsning en stund etter graviditeten også, men herlighet, er jo over 10 måneder siden jeg var gravid. Merkelig at det kommer så plutselig, dette godtar jeg ikke nå når jeg var så godt igang med treningen! :kjefte: Tror kanskje jeg var litt vel ivrig med husarbeidet i går, jeg har så altfor mye å gjøre på altfor liten tid. Pluss at tvillingene begynner å bli ganske tunge å løfte på, og jeg er ikke så flink å passe på ryggen min sånn i det daglige. Har prøvd å ta det rolig i dag, og det er heldigvis mye bedre nå, kjenner nesten ikke noenting. Krysser fingrene for at jeg kan trene i morgen, hvertfall en lett økt i det minste. :)

Oi, håper du er bedre i dag da! Kjipt når sånt skjer når man er så godt i gang! Ønsker deg god bedring ihvertfall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :)

Kjente heldigvis ikke noe særlig i dag tidlig, så da var det avgårde på trening. Fikk trent tungt også, uten noe problemer. :)

Knebøy: 30 kg, 4r 4r 4r

Skråbenk: 8 kg, 6r 6r 5r

Roing: 20 kg, 5r 5r 5r

Arnoldpress: 6 kg, 5r 5r 5r

Bicepscurls: 8 kg, 5r 4r

Triceps extension: 8 kg, 5r 5r

Synes jeg hadde en veldig god treningsøkt i dag, fikk løftet mere enn forrige gang på alle øvelsene unntatt knebøy, for der jeg turte ikke gi alt siden jeg hadde vondt i bekkenet i går. Det blir ny økt på lørdag, og da tror jeg jammen jeg skal prøve å ta 32,5 kg i knebøy. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagens trening:

Knebøy: 32,5 kg, 4r 4r 4r

Skråbenk: 8 kg, 6r 6r 7r

Roing: 20 kg, 5r 5r 6r

Arnoldpress: 6 kg, 6r 5r 5r

Bicepscurls: 8 kg 5r 4r

Triceps extension: 8 kg 6r 6r

Dagens trening:

Knebøy: 32,5 kg 4r 4r 4r

Skråbenk: 9 kg, 4r 4r 4r

Roing: 20 kg, 6r 6r 6r

Arnoldpress: 6r 6r 5r

Bicepscurls: 8 kg 5r 5r

Triceps extension: 8 kg 7r 6r

I dag var min første skoledag etter mammapermisjonen. Derfor stod jeg opp 5.50 og fikk trent før skolen, veldig deilig egentlig! :) Men jeg kjenner at jeg er ekstra sliten for tiden, og at treningen er tung å gjennomføre. Fikk brev fra legen i posten i dag, og der stod forklaringen. Jeg går på medisiner for lavt stoffskifte, men de forrige blodprøvene viste at jeg nå må øke dosen en del fordi stoffskiftet har rast nedover i det siste. Greit å vite at det er en grunn til at jeg føler meg slik, og ikke at det bare er fordi jeg er lat. :gjeiper: Så nå håper jeg formen kommer seg igjen når jeg øker medisindosen. :tommelsmil: Neste uke er det jo treningsfri uke og, så da får kroppen hvilt ut litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Der var eksamen overstått! :strix:

Selv om jeg ikke har skrevet noe her inne på lenge så har jeg likevel fulgt treningsprogrammet til punkt og prikke, unntatt denne uken her hvor jeg bare har hatt tid til en økt. Det blir vel en økt i morgen eller på søndag, så har jeg hvertfall fått trent to styrkeøkter denne uken. :)

Jeg følger nå programmet for ekstrem muskelvekst, og det er tyngre enn grunnprogrammet. Puh! Ikke noen ekstreme muskler på denne kroppen enda da. :gjeiper: Men jeg ser likevel forandringer, celulittene på lårene er kraftig redusert og armene ser ikke like tynne og spinkle ut lengre, så jeg har absolutt hatt fremgang. :jepp:

Føler meg skikkelig fæl i kroppen nå i dag, denne uken har det ikke vært tid til å spise skikkelig og sunt, og jeg er totalt utslitt etter eksamen. Men nå blir det fokus på bra mat og trening igjen fremmover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått eksamen!

Så flink du har vært og fulgt programmet selv midt i eksamensperioden!

Jeg fikk ikke fullført uke 6 engang, all trening gikk i vasken med en gang eksamensperioden begynte! Men nå er jeg back in business, uke 1 økt 1 imorgen! :)

Så bra du merker forskjell da, det gir meg motivasjon for da vet jeg det funker ;)

Keep up the good work! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Ingping :klemmer:

Det er ikke så lett å få trent i eksamensperioden nei, måtte bare gi opp siste uken jeg og. ;) Men nå blir det andre boller! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det litt sånn "komme i gang igjen" økt, siden det var en hel uke siden sist jeg trente. Men det var deilig, og jeg fikk trent bra. :jepp:

Lurer litt på om jeg skal dele opp RYP programmet til 2-splitt. Da blir det jo trening 6 dager i uken, men kortere økter. Grunnen til det er at med ekstrem muskelvekstprogrammet så blir øktene så lange, jeg bruker godt over en time på å komme gjennom alle øvelsene. Siden jeg nå må ha med barna igjen, så er det mye greiere med kortere økter, slik at de slipper å være så lenge i parken. Det blir litt kræsj med sovetiden deres osv..

Jeg har lest litt om det og ser at det fint går an å splitte RYP i to, og en av måtene det var anbefalt å gjøre det på var slik:

Dag 1: Bryst, rygg, skuldre

Dag 2: Bein, biceps, triceps

Kjører jeg gjennom dette 3 ganger i uken, så blir treningsmengden akkurat det samme som før, men kortere økter. :) Å komme seg avgårde 6 dager i uken er ikke noe problem for meg nå når jeg har ferie og bare går hjemme med barna. Blir det for travelt så er det ikke krise om jeg bare trener 4 ganger noen uker også, så kan jeg heller ta noen ekstra sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres smart ut å dele opp øktene, treningsmengden vil jo uansett være den samme.

Når øktene varer så lenge er det fort gjort å gå tom for energi slik at man ikke får tatt i så mye som man ellers kunne gjort på slutten, så sånn sett kan det jo være at du får mye større fremgang av å dele de opp :)

Og som du sier, hvis det er noe som krasjer en dag kan du jo kjøre programmet uten å dele det opp slik at du likevel får trent som du skulle! Syns det høres ut som en god ide å kjøre 2-splitt jeg :)

Split'en så forresten ganske bra ut også (uten at jeg er noen ekspert da), tror nok jeg ville gjort det på samme måte om jeg hadde vurdert en splitt ;)

Er du forresten på 2. eller 3. runde med RYP nå?

Endret av ingping
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser det at mange anbefaler å gå over til 2-splitt når man skal ta så mange sett. Jeg har hvertfall vært helt utmattet på slutten av hver økt, at jeg ikke har fått gitt alt. Jeg er fortsatt på andre runde, og siden det ble pause forrige uke så er jeg fortsatt i uke 4. :)

I dag trente jeg bryst, rygg, skuldre:

Skråbenk: 10 kg 8r 6r 6r 5r (skal egentlig ta bare 9 kg, men var ikke noen manualer på 9 kg)

Nedtrekk: 30 kg 8r 8r

Roing: 25 kg 8r 8r

Arnoldpress: 6 kg 9r 8r 8r 8r

Jeg tar bare 2 sett hver på nedtrekk og roing, tenker at siden begge deler går på ryggen så er det nok. Skal jo være 4 sett per muskelgruppe så.

Endelig begynner jeg å bli så sterk i armene at jeg greier å ta såpass mye i ryggøvelsene at jeg kjenner det godt i ryggen også. :jepp:

Mitt mål: Greie en chins! :fnise: Vi får nå se hvor lang tid det tar, men jeg SKAL greie det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt mål: Greie en chins! :fnise: Vi får nå se hvor lang tid det tar, men jeg SKAL greie det!

Det har jeg hatt lyst til å klare sååå lenge! Så en jente på senteret i dag som trente chins, ble bare stående og stirre for hun var STERK! Heiste seg opp som om det var det enkleste i verden! Kjente en snev av misunnelse der ja! Jeg tør ikke engang å prøve det der hjelpeapparatet til chins :sjenert: kanskje en vakker dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg blir alltid kjempeimponert over folk som greier mange chins! Og særlig kult med sterke jenter! :jepp: Mange sier at når du først har greid en så greier du veldig snart flere og flere. Jeg har heller ikke prøvd det hjelpeapparatet, kanskje jeg skal gjøre det en dag. :)

Dagens økt:

Knebøy: I dag var det en litt lettere stang enn den vanlige 20 kg's stangen, så jeg aner ikke hvor mye jeg tok. La på 10 kg hvertfall og tok 4X8 og da var det rimelig tungt.

Biceps: 8 kg, 9r 8r 8r

Triceps: 8 kg, 8r 8r 8r

Mage: Planke 3X30 sek, sideplanke 30 sek.

Synes det er så styr med at det er forskjellige stenger på knebøystativene hele tiden. Men jeg får skrive i notatboken f. eks slik: stor stang + 7,5 kg, eller mindre stang + 10 kg. :gjeiper: Da vet jeg jo hvor mye jeg legger på slik at jeg får øke litt etterhvert. Teit at ikke vekten står på stangen, kanskje jeg får spørre noen som jobber der..

Lurte også på å ta en ny kroppsanalyse snart! Det hadde vært veldig spennende å se om jeg har hatt noen fremgang. Jeg tror jo det, jeg er hvertfall blitt litt sterkere. Kanskje jeg skal ta en analyse når jeg er ferdig med denne RYP runden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt:

Skråbenk: 10 kg, 8r 7r 6r 6r

Nedtrekk: 30 kg, 8r 8r

Roing: 25 kg, 9r 8r

Arnold: 6 kg, 9r 8r 8r 8r

Jeg greier da bittelitt mer for hver gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste økt i uke 4:

Knebøy: 28 kg, 10r 10r 10r 8r

Bicepscurls: 8 kg, 10r 9r 8r

Triceps: 8 kg, 10r 9r 8r

Uke 5, økt 1:

Skråbenk: 12 kg (fant ikke manualer på 11 kg), 4r 4r 3r 2r

Nedtrekk: 35 kg, 4r 4r

Roing: 30 kg, 4r 4r

Arnoldpress: 8 kg, 4r 4r 4r 4r

I tillegg måtte jeg ta droppsett etter hvert siste sett på hver øvelse. Puh!! Det BRANT i musklene, au au! Men litt deilig å kjenne at musklene får litt bank og. ;)

I dag har det ikke blitt noen trening, fordi ungene har vært og fått vaksine. Kunne nesten ikke dra de med til barneparken da, siden de kunne få bivirkniner og feber. Men det har de ikke fått, så da er det avgårde i morgentidlig igjen! :hoppe:

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg bare 3 økter igjen av RYP-programmet før det blir pauseuke! :jepp: Jeg har bare trent 5 ganger i uken, så da tok det en uke lengre å komme gjennom hele programmet, men det får så være.. Det har gått veldig bra på trening i det siste, jeg merker godt at jeg blir sterkere.

Men forrige økt så var jeg plutselig kjempesvak i kroppen, og jeg greide å miste ene manualen i gulvet da jeg skulle gjøre skråbenk. Uff så flaut, haha.. Vet ikke hva som skjedde, det var bare som om muskelen plutselig ikke greide mer. Men det skal sies at det var en 12 kg's manual, så den var jo litt tung for lille pinglete meg. Men jeg hadde greid jo to sett med 5 reps først, men da jeg skulle sette igang med tredje settet så bare "pang"! Så det ble en litt sånn tulleøkt.. Det var sikkert et tegn på at kroppen er klar for treningsfri uke nå veldig snart.

Jeg tok forresten formbilder i dag. :) Joda, jeg ser absolutt fremgang. Noe ekstrem muskelvekst, nei. Men jeg ser slankere og strammere ut nå enn i begynnelsen av programmet, enda jeg har gått opp 2-3 kg. Det viser bare at det er bare tull å bry seg om vekten, jeg har nok økt litt i muskelmasse og på den måten gått litt ned i fettprosent.

Men jeg kan sikkert spise enda mer enn jeg har gjort til nå for å få raskere resultater og bli sterkere. Jeg SKAL greie å ta chins!! Jeg så ei jente som tok mange chins her en dag, ble skikkelig misunnelig jeg. :fnise:

Dagens økt:

Knebøy: 37,5 kg, 4r 4r 4r 4r + droppsett (forrige gang greide jeg 5 r på de to første settene, og det irriterer meg at jeg ikke greide flere i dag. Dårlig dagsform og småforkjølet...)

Biceps: 10 kg, 5r 5r 4r, glemte visst droppsett

Triceps: 10 kg, 6r 6r 6r + droppsett

Etterpå ble det litt plankeøvelser for magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, skulle liksom ha styrkefri uke nå jeg, men klarer ikke holde meg unna treningssenteret. :gjeiper: Vi drar på ferie neste uke, så får heller treningsfri da.

Runde 2 med RYP er over, så i dag tok jeg ny 10RM test.

10RM i mai 2011:

Knebøy: 22,5 kg

Skråbenk med manualer: 8kg

Arnoldpress: 5 kg

Nedtrekk: 25 kg

Roing: 20 kg

Arnoldpress: 5 kg

Bicepscurls: 7 kg

Tricepsextension: 7 kg

Dagens 10RM:

Knebøy: 25 kg (har greid mer enn dette før men ikke i dag. Tror dagsform spiller utrolig mye inn på en så tung øvelse som knebøy...)

Skråbenk med manualer: 9 kg

Arnoldpress: 6 kg

Nedtrekk: 30 kg

Roing: 20 kg

Arnoldpress: 6 kg

Bicepscurls: 8 kg

Tricepsextension: 9 kg

Planen videre blir vanlig RYP grunnprogram igjen. Det programmet for ekstrem muskelvekst krevde altfor mye tid, og det har jeg ikke med to ettåringer, skole, jobb osv.. Så nå blir det helkroppsøkter 3 ganger i uken igjen. :)

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Hoho nå er det lenge siden jeg her skrevet her gitt!

Vel litt oppdatering:

- Jeg har greid å gå opp 6 kg etter at jeg begynte med styrketrening for alvor i vår! :hoppe: Kommer fortsatt til å ha muskelvekst som fokus hvertfall til etter jul, så får jeg heller jobbe med litt fettforbrenning etter det. Er jo nesten umulig å bygge muskler og forbrenne fett samtidig.

- Når jeg ser på min første 10RM test her så må jeg nesten le litt, tenk at jeg ikke greide å løfte mer. Veldig gøy å se tilbake på, det viser jo at jeg har hatt grei fremgang. :jepp:

- Neste uke skal jeg begynne med nytt treningsprogramm for litt mer viderekommende. Jeg har terpet på teknikken på de nye øvelsene i et par uker nå, og ikke løftet så tungt. Før man begynner på dette programmet så skal man ha en ukes treningsfri, og det har jeg nå. :) Så begynner jeg å trene for fullt igjen neste uke. Gleder meg! :hoppendeglad::trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hoho nå er det lenge siden jeg her skrevet her gitt!

Vel litt oppdatering:

- Jeg har greid å gå opp 6 kg etter at jeg begynte med styrketrening for alvor i vår! :hoppe: Kommer fortsatt til å ha muskelvekst som fokus hvertfall til etter jul, så får jeg heller jobbe med litt fettforbrenning etter det. Er jo nesten umulig å bygge muskler og forbrenne fett samtidig.

- Når jeg ser på min første 10RM test her så må jeg nesten le litt, tenk at jeg ikke greide å løfte mer. Veldig gøy å se tilbake på, det viser jo at jeg har hatt grei fremgang. :jepp:

- Neste uke skal jeg begynne med nytt treningsprogramm for litt mer viderekommende. Jeg har terpet på teknikken på de nye øvelsene i et par uker nå, og ikke løftet så tungt. Før man begynner på dette programmet så skal man ha en ukes treningsfri, og det har jeg nå. :) Så begynner jeg å trene for fullt igjen neste uke. Gleder meg! :hoppendeglad::trene:

Jeg glemte helt dette med treningsdagbok jeg gitt!

Så flink du har vært å trene da, gratulerer med vektoppgang og styrkeøkning! Heter det ikke at muskler brenner fett? Så kan jo umulig være så mye fett å terpe på ;)

Hva slags treningsprogram er det du holder på med nå da?

Jeg har endelig kommet igang med litt mer strukturert trening igjen nå. Litt tilfeldige spinningøkter var visst ikke nok, hvem skulle trodd det? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Ser bra ut, men i neste runde, legg inn markløft. Bytt på bøy og mark, eller kjør annenhver periode. Ryggen er veldig viktig! Ser du har med roing, men det vil ikke si at den tar så bra i korsrygg om du sitter relativt oppreist.

Knebøy bruker rygg som støtte, men vil ikke si at den tar veldig bra på korsrygg. Mark er knall!

Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut, men i neste runde, legg inn markløft.

Jeg leste på RYP-sida at de tok ut markløft fordi det var så mange som gjorde det feil, så da tok bytta de ut den øvelsen. De mente de andre øvelsene dekka det markløft-øvelsen gjør, men jeg vet ikke... Kanskje bedre å gjøre andre øvelser enn å gjøre en øvelse feil? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...