Gå til innhold

Bleia er full og puppen er tom!

Tusle

Anbefalte innlegg

Så koselig å høre fra deg, vennen! Liiitt misunnelig på Gaia&Co-veska, kjenner jeg. :jepp: Krusedull?

Hurra for shred'en! Den er effektiv, den. Skumle dama. :ler: Du er flink som står på - det er ikke bare-bare å få gjort det hver dag, selv om det "bare" er en halvtime.

Og herlige T... Skulle gjerne sett henne en dag. Romjula ble bare borte her, litt sykdom, noen selskaper og mann som jobbet myyye, så det ble liksom ikke så mye tid til overs... Men jeg har tenkt på at jeg skal sende deg de bleiene!

Og tipset om REN på tilbud kan gå litt utover lommeboka, kjenner jeg... Synes også det har blitt rådyrt og er sur for at ingen sender fra utlandet lenger, men det ER supre produkter! Ole Henriksen tåler ikke jeg heller. :riste:

:klemmer::kose::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder på med shreden jeg også. Det er slitsomme greier, altså! :daane:

Høres deilig ut at T sover så lenge i ett strekk midt på dagen. Her må vi ut med vogna, ellers sover hun maks et kvarter, og det hvis jeg er heldig.. :Gjesp:

Gratulerer med 11-månedersdagen på etterskudd! Snart klart for den første bursdagen jo :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg, vennen! Liiitt misunnelig på Gaia&Co-veska, kjenner jeg. : jepp: Krusedull?

Hurra for shred'en! Den er effektiv, den. Skumle dama. : ler: Du er flink som står på - det er ikke bare-bare å få gjort det hver dag, selv om det "bare" er en halvtime.

Og herlige T... Skulle gjerne sett henne en dag. Romjula ble bare borte her, litt sykdom, noen selskaper og mann som jobbet myyye, så det ble liksom ikke så mye tid til overs... Men jeg har tenkt på at jeg skal sende deg de bleiene!

Og tipset om REN på tilbud kan gå litt utover lommeboka, kjenner jeg... Synes også det har blitt rådyrt og er sur for at ingen sender fra utlandet lenger, men det ER supre produkter! Ole Henriksen tåler ikke jeg heller. : riste:

: klemmer: : kose: : klemmer:

Jeg mente på å huske at du har en lilla (aubergine) Gaia&Co, eller er det en annen type? Kjøp ikke Juju Be hvertfall, selv med klyper henger de elendig på buggis. Ja, handlet fra Krusedull, jeg liiker den butikken :Nikke:

Ja, enig der, selvom det er en liten halvtime føler jeg det er litt tiltak, men det er fordi det er så sliiitsomt :trene: Enda jeg gjør ikke de hoppebevegelsene; jumping jacks, jump rope, butt kicks, jeg gjør de, men uten hopp, dog ser jumpings jacks noe dumt ut når man kun bruker armene :ler:

Vi måå klare å treffes snart, er dere hjemme i påska?

Ah, ble det noe REN på tilbud? ;)

:hug: :hug: :hug:

Jeg holder på med shreden jeg også. Det er slitsomme greier, altså! : daane:

Høres deilig ut at T sover så lenge i ett strekk midt på dagen. Her må vi ut med vogna, ellers sover hun maks et kvarter, og det hvis jeg er heldig.. : Gjesp:

Gratulerer med 11-månedersdagen på etterskudd! Snart klart for den første bursdagen jo : rodmer:

Har sniklest i boka di fra mobilen, så da får jeg ikke svart, men, du er kjempeflink :hoppe:

Ja, vet du, det er vi så takknemlige for, det er jo ikke gitt at babyer sover godt på dagen, men, hun sover i grun godt både på dag og natt, selvom hun av og til vil ha ei lita flaske grytidlig på morran, og det er i grun greit, hun tømmer flaska, raper, dytter smokken i munnen (den ligger klar i handa hennes, hehe), legger seg ned, velter seg over på siden og ZzZzZzZz, vi er heldige :) Men jeg husker når hun var mindre, ut med vogna uansett vær, flere ganger om dagen, det var et styr, så jeg føler med dere :)

Tusen takk :klemmer: Ja, tenk det, snart er det et år siden hun kom til verden, det er helt utrolig å tenke på :)

-----------------------------------

For et vær det er her i dag, det snør tung og våt snø og er skikkelig surt vær.

Vi skal ha vår første barnefrie helg denne helgen og jeg gleder meg. Kommer til å savne T noe enormt, men gleder meg til å bare være meg for en helg :) Vi skal ut og spise og kose oss og ha masse :sengekos::sjarmor:

Minus 6 kg siden oppstart, yes!

Riktig god helg søte jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, jeg savner babyen min! Hun har det bare bra da, men hadde vært vanskelig å legge og våknet tidlig, håper det går seg raskt til igjen.

Jah, og vi har hatt vannlekkasje på kjøkkenet, faen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så kjekt at du er innom KG! :)

Koselig at dere får en barnfrihelg, selv om jeg kan tenke meg at det også er et stort savn etter lille T. Tenk at hun snart har sin første bursdag! :rodmer:

Shred høres slitsomt ut, men jammen må det være effektivt! -6kg er jo supert!

Håper ikke vannlekkasjen er for omfattende og dere koser dere masse sammen i helgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så kjekt at du er innom KG! :)

Koselig at dere får en barnfrihelg, selv om jeg kan tenke meg at det også er et stort savn etter lille T. Tenk at hun snart har sin første bursdag! :rodmer:

Shred høres slitsomt ut, men jammen må det være effektivt! -6kg er jo supert!

Håper ikke vannlekkasjen er for omfattende og dere koser dere masse sammen i helgen :klemmer:

:vinke:

Det ble mer slitsomt enn avslapping egentlig, mest pga vannlekkasjen, og jeg ble syk, og litt annet surr.

Den var omfattende nok, måtte ha ny oppvaskmaskin, vanntilførselen på den andre sprakk, men nå har vi lært og har lagt dryppbrett under.

:klemmer:

--------------------

Etter noen netter med bare surr klinket T til i natt og sov fra klokken 19 til 8.30 i et strekk, utrolig deilig, for jeg har hatt en pyton natt i natt, er så sylte forkjølet og potte tett, våknet i 3 tiden og fikk ikke sove, la meg på gjesterommet og leste bok i et par timer, sovnet og våknet av T som bablet blid og fornøyd i babycallen rett før halv ni :)

Nå ligger hun ute (godt pakket inn) og sover søtt, jeg skal ta en ørliten runde i dagbøkene før jeg finner pleddet og slapper av litt på sofaen. Har forresten henta min nye stelleveske, den var eeeeelsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Dagene går så foooort! Siden sist har jeg rukket å bli ett år eldre (iik), og hatt min første morsdag :hjerte:

T blir finere og finere for hver dag som går, nå er det under to uker til hennes første bursdag, himmel, jeg får tårer i øynene bare av å tenke på det :hjerte: Hun forstår bare mer og mer nå, og det er så gøy.

Kjenner at jeg har litt skrivetørke for tiden og vet ikke helt hva jeg skal skrive, savner litt hvordan det var her i bøkene på denne tiden i fjor, masse aktivitet og skravling, nå er det jo flere som ikke er her inne lenger, det er jo forståelig, men vi hadde det så koooselig :jepp: Den harde kjernen er her enda da, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover min lille skatt i vogna si, sovet en times tid, håper hun våkner og er blid. I går etter luren var hun nemlig potte sur, altså fra 14.30 til hun kom seg i badebalja drøyt 18, det er første gangen jeg har opplevd henne sånn, slitsomt, mannen jobbet overtid i går, så jeg var alene med henne, noe jeg syns er helt greit altså, bare ikke i går, fikk jo knapt laga meg middag. Ai, der våknet hun, det er ikke normalt for henne... Nei, ville ikke sove mer, da ble det med den timen da, jaja, hun er hvertfall blid ;)

Ellers har jeg mer og mer lyst på formsydd bæresele, jeg får virkelig ikke dreis på ryggbæring med meitai, det å få henne op på ryggen er null stress, jeg mestrer både kast og hoftedytt, men jeg får liksom ikke til å få henne skikkelig på plass bak der, det blir altfor slakt og jeg føler at jeg ikke får henne tett nok inntil. Mannen har manduca, men den liker jeg ikke i det hele tatt, den passer overhodet ikke til meg, men han syns den er kjempeålreit.

Og så er jeg litt sånn :sukk: for tiden, jeg vil ikke utbrodere så mye her, men jeg kan nevne NAV, sykemelding, utrolig kranglete bekken og rygg, for mange kilo og en lite engasjert og samarbeidsvillig arbeidsplass som jeg ikke ønsker tilbake til (ikke kan jeg heller grunnet helsen), det tærer noe helt utrolig på meg, i natt våknet jeg klokken 5 av at jeg gråt... Ikke fikk jeg sove lenger heller, så jeg har vært oppe siden da, mens T på sin side sov til snaut halv ni :) Nå venter jeg på at fastlegen skal ringe meg opp igjen. Og ja, jeg har virkelig forsøkt å få meg ny jobb som jeg faktisk kan klare uten å ødelegge meg helt, men det er ikke så lett, så jeg er litt sånn i dag :sukk: Jeg liker ikke å klage i dagboka mi, men en og annen gang må jeg få lov syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tusle :klemmer:

stor klem til deg fra meg.. Så koselig å lese om lillejenta di som snart fyller år ;)

MIndre koselig å lese om humør og form hos deg idag.. trist når du føler deg så tung. Kan du ikke finne på et eller annet kjekt bare for deg selv? bestille time til hudpleie eller massasje? koster litt, men kanskje det kan gi deg litt pift tilbake.

Sett opp sperrer i hodet for de negative tankene... ikke slipp dem inn ;)

Håper du føler deg piggere snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt sprøtt at T straks er et år! :hakeslepp: Tiden går så fort! Jeg synes i grunnen det er like sprøtt som at Turnerose blir 3 i morgen. :ler:

Oooh, formsydd! Jeg hadde jo egentlig satt meg opp på låneliste for den Concerti-selen, men så leste jeg at den var liten i livvidden og innså at med magen i veien var det lite vits i nå. :ler: Men den har fått litt delte tilbakemeldinger... Jeg har en venninne som elsker sin Boba, kanskje den kunne vært noe? Eller Ergo eller Beco. Eller en Go'klompen eller Beredilla med klips... Eller... Eller... :lol: Spennende greier, altså. Ryggbæring er jo uvurderlig, skjønner godt at du vil få det til! :jepp:

Klart du kan klage i boka di! Det har du jo også grunn til, du har mye på tallerkenen om dagen, vennen. Kanskje du trenger å la deg selv "få lov til" å synes det er mye? Fikk tårer i øynene av å lese at du våkner av at du gråter... Sånn skal det ikke være. :troest: Skulle inderlig ønske du var nærmere. Ring meg om du trenger å prate? Eller skriv en mail eller noe? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tusle :klemmer:

stor klem til deg fra meg.. Så koselig å lese om lillejenta di som snart fyller år ;)

MIndre koselig å lese om humør og form hos deg idag.. trist når du føler deg så tung. Kan du ikke finne på et eller annet kjekt bare for deg selv? bestille time til hudpleie eller massasje? koster litt, men kanskje det kan gi deg litt pift tilbake.

Sett opp sperrer i hodet for de negative tankene... ikke slipp dem inn ;)

Håper du føler deg piggere snart ;)

Hei på deg Pasjonsblomst!

Ukjent nick for meg, men jeg tror jeg vet hvem du er ;)

Tusen takk, ja, tenk at hun straks er et år. Du har masse, masse å glede deg til :Nikke:

Ja, jdet hadde kanskje ikke vært så dumt egentlig.

Jeg prøver å holde de ute disse tankene, men de kommer snikende.

Tusen takk :)

Jeg synes det er helt sprøtt at T straks er et år! :hakeslepp: Tiden går så fort! Jeg synes i grunnen det er like sprøtt som at Turnerose blir 3 i morgen. :ler:

Oooh, formsydd! Jeg hadde jo egentlig satt meg opp på låneliste for den Concerti-selen, men så leste jeg at den var liten i livvidden og innså at med magen i veien var det lite vits i nå. :ler: Men den har fått litt delte tilbakemeldinger... Jeg har en venninne som elsker sin Boba, kanskje den kunne vært noe? Eller Ergo eller Beco. Eller en Go'klompen eller Beredilla med klips... Eller... Eller... :lol: Spennende greier, altså. Ryggbæring er jo uvurderlig, skjønner godt at du vil få det til! :jepp:

Klart du kan klage i boka di! Det har du jo også grunn til, du har mye på tallerkenen om dagen, vennen. Kanskje du trenger å la deg selv "få lov til" å synes det er mye? Fikk tårer i øynene av å lese at du våkner av at du gråter... Sånn skal det ikke være. :troest: Skulle inderlig ønske du var nærmere. Ring meg om du trenger å prate? Eller skriv en mail eller noe? :klemmer:

Det er helt sprøtt at de blir 1 og 3, helt sprøtt :jepp:

Det er det jeg også har lest om den Concertiselen, usikker på livvidden på Boba (som jeg har skikkelig, skikkelig lyst på), jeg har masse å gå på i Manduca, men som nevnt over her; jeg kan ikke fordra den. Beco syns jeg ser så liten og puslete ut, Ergo virker kort i panelet og så har jeg lest at det er litt dårlig reguleringsmuligheter på skulderstroppene og jeg trenger jo litt tekstil, hehe.

Jeg er veldig dårlig på å gi meg selv "lov" til å synes det er mye, jeg skriver det her, men jeg er fryktelig dårlig på å si noe IRL til menneskene rundt meg. Flink pike-syndromet muligens (misliker det begrepet sterkt)

Tusen takk, fine du, du er så god :klemmer:

Må bare rose tittelen på temaet!

Lo høyt :)

Artig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du har så mye å stri med om dagen :troest: Vet det er fryktelig vanskelig å innrømme for andre at man har det slik og kanskje trenger litt hjelp/avlastning, men det kan lette en del for deg. Håper det ordner seg med en trivelig jobb snart. Og naturligvis har man lov til å klage litt i dagboka si! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine ord, Haley :hug:

Dere altså, dere er så gode :klemmer:

-----------

Haha, T bruker Hokus Pokus-stolen sin som gåvogn, går i ganske friskt driv bortover og sier jaa, nein, bæsj, bæ, bø og æææææh (æsj), det er sånn cirka hele vokabularet hennes, samt mamma og pappa da, men de ble ikke inkludert i gåseansen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusle-mor :klemmer:

Leit å lese at du ikke har det så bra - vi kan gjerne treffes til uka og prate litt hvis du vil? Denne uka, og helgen som var, har (og er) jeg vært opptatt med influensa, men neste uke er jeg klar:) Hva med onsdagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusle-mor :klemmer:

Leit å lese at du ikke har det så bra - vi kan gjerne treffes til uka og prate litt hvis du vil? Denne uka, og helgen som var, har (og er) jeg vært opptatt med influensa, men neste uke er jeg klar:) Hva med onsdagen? :)

Fine du :hug:

Passer på onsdagen for meg :)

------------------------------

Her var det morgen 06.50, eller, hun virket opplagt helt til jeg hørte gjennom baby callen at hun gned seg i nesa :ler: Tok henne inn til meg og så lå vi en halvtime i senga og bare slappet av, fine, fine ungen min :hjerte:

Prøvde å servere henne brødskive til frokost mens jeg spiste mine skiver, men nei, tre biter og så hiver hun på gulvet, så da blir det 3 grøtmåltider om dagen, hun er veldig glad i grøt, men jeg kommer til å fortsette å tilby henne brød :jepp:

I går fikk jeg rasket med meg et par ting på salg hos Nøstebarn, ei jakke med hette i ullfleece, det har jeg savnet, så det skal bli greit, og ei tynnere spisslue som jeg tenker å bruke mot våren :)

Ooog, jeg skal kjøpe meg en Boba og ei ringslynge, jeg savner et fortfort bæretøy, spørsmålet er jo hva slags slynge jeg skal kjøpe. Bobaen er beregnet til ryggbæring, som nevnt er jeg ikke komfortabel med å bære henne på rygg i MT.

Nei, nå skal vi i åpen barnehage, T syns det er veldig stas å finne på noe, merker at hun begynner å bli større :)

Humøret mitt er ikke så bra, men for T gjør jeg alt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sover frøkna i vogna si, trøtt som en dupp. Hun sovna i bilen på vei hjem fra åpen barnehage og sov når jeg bar henne opp trappa, det var ikke lenge hun sov, maks 5 min, så etter lunsj og tørr bleie var hun veldig klar for luren sin ja :)

Åpen barnehage var greit, veldig, veldig spennende for T, jeg kjente jo ingen, og de fleste der kjente hverandre, men jeg kom jo i prat med et par voksne hvertfall. T syns jo det var stor stas, så stor plass å krabbe på da gitt :ler:

Nå skal jeg bestiltte noen kremer til T, hun har veldig tørr og nuppete hud på kroppen og kinnene hennes er tørre og såre (røde), faren har jo seboreisk eksem, så jeg går utifra at hun er disponert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar jenta mi fikk litt av en start på dagen i dag. Hun stod og holdt seg fast i hylla på stellebordet og så glapp hun taket og slo haka rett i hylla, hun beit seg i tunga og blødde masse og som hun hylte, lille vennen, tror jeg gråt like mye som henne. Hadde så vondt av henne. Hun kom seg fort heldigvis og etter at vi fikk vasket vekk alt blodet, så vi at kuttet i tunga var lite og hun er i fin form. Nå sover hun, sjekker henne hele tiden da, bare for å være på den sikre siden.

Nå slapper jeg litt av på sofaen, etter å ha fått unna oppvask,klesvask, husvask og rydding.

Har skikkelig lyst til å shoppe litt :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...