Gå til innhold

Vi begynner å prøve i JULI - ER VI FLER?!


Gjest LOGAN

Anbefalte innlegg

Når vi begynner prøvingen har vi vært sammen i 4 år. Har vært gift i nesten 1 år nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært sammen i et år når vi begynner prøvingen, men vi har kjent hverandre litt i 5-6 år før det.

Gleder oss stort begge to, og hvis vi får en jente så er navnet allerede bestemt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) vi skal begynne å prøve i juli/august. Sluttet på pillen i jan, har hatt en syklus på 31 dager og en på 28 dager etter pilleslutt. så nå er jeg spendt på om de holder seg sånn. skal begynne å teste for EL etterhvert. Vi bruker ingen prevansjon nå bortsett fra å hoppe av i svingen. Vi ønsker ikke å prøve før i juli/august fordi vi vil ha ett vårbarn, men blir vi gravide nå er det ikke krise, bare litt dårlig timing iforhold til jobb. når vi begynner å prøve har vi vært sammen i 2.5år, så ikke så lenge som mange av dere, men vi føler likevel det er riktig for oss nå. Vi er forøvrig 26 og 29år :)

Ser frem til en spennende og laaaang ventetid frem til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Ja - det er lenge å vente når man har bestemt seg slik!

Meeen - satser på det går fort fremover :)

Jeg er også enig sånn i forhold til planlegging og årstid - for det første greit å unngå nyttårsbarnet - hehe!

FEB-MARS-APRIL er perfekt tenker jeg!

Har noen av dere tenkt noe i forhold til å forberede kroppen?

Vitaminer - trening - kosthold etc..

Tenkte også på EL testing men.. jeg tror vi bare hopper i det. Jeg orker ikke begynne med slik med mindre jeg "må" senere..

Syklusen min er forholdsvis nøyaktig hele tiden.

Å som jeg gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det siste året på å legge om kostholdet mitt til et sunt og godt kosthold. Mye grønne grønnsaker, lager masse fra bunnen. Vil tro at jeg får i meg nok folat gjennom maten min til at om jeg blir gravid nå så går det bra det ;)

Har også blitt flinkere til å trene kjernemuskulaturen, og har planer om å legge inn mer bekkentrening også. Har lite lyst på bekkenløsning, så vil være litt føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trene bekken kan være lurt ja. Har du noen gode tips?

ja, jeg går på folat nå og har tenkt å ta omega 3 når vi skal begynne å prøve. Kommert til å erstatte dette med "gravid-vitaminer" når jeg evt blir gravid, men utenom det prøver jeg bare å ha et normalt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

Jeg hadde tenkt til å starte egen tråd om dette nå, men fant denne! Jeg vil veldig gjerne være med å chatte fremover. Vi skal også begynne å prøve i juli :D:D Og jeg gleder meg ufattelig mye!

jeg er 26 år, han er 22. Vi har vært sammen i 4 1/2 år, og nå er han endelig klar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det er lenge å vente når man har bestemt seg slik!

Meeen - satser på det går fort fremover :)

Jeg er også enig sånn i forhold til planlegging og årstid - for det første greit å unngå nyttårsbarnet - hehe!

FEB-MARS-APRIL er perfekt tenker jeg!

Har noen av dere tenkt noe i forhold til å forberede kroppen?

Vitaminer - trening - kosthold etc..

Tenkte også på EL testing men.. jeg tror vi bare hopper i det. Jeg orker ikke begynne med slik med mindre jeg "må" senere..

Syklusen min er forholdsvis nøyaktig hele tiden.

Å som jeg gleder meg!!!

Jeg har kjøpt EL tester og graviditetstester fra billigtester.no. Har hørt diverse fra folk om at de ikke er helt troverdige, men det tror jeg ikke på. Tror de funker fint jeg.

Jeg tok en graviditetstest i dag, fordi jeg er over 2 uker forsinket med mensen, men den var negativ, som de tre andre i forrige uke! Jeg fjernet hormomspiral i oktober, og har hatt mensen kun to ganger siden, så det driver vel å stabiliserer seg, og kroppen venner seg til hormonene igjen. Jeg tok en EL test som jeg tror var positiv (litt svak resultat), og vi praktiserer "hopp av i svingen" enn så lenge... frem til juli... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Hei alle sammen!

Jeg hadde tenkt til å starte egen tråd om dette nå, men fant denne! Jeg vil veldig gjerne være med å chatte fremover. Vi skal også begynne å prøve i juli :D:D Og jeg gleder meg ufattelig mye!

jeg er 26 år, han er 22. Vi har vært sammen i 4 1/2 år, og nå er han endelig klar! :)

Så bra - å jada hoppe av i svingen er fint:)!! hehe..

jeg har også et par tester liggende fra billigtester, har hørt at kvaliteten er samme som andre merker.. OG DET tror jeg på!

Dropper som sagt EL testing tror jeg. Vurderer å bestille en legetime snart for å bare snakke med legen rett og slett ang vitaminer etc..

Karma is a bitch - LOVE IT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

ja ang. vitaminer så er det vel B vitaminer som gjelder. Jeg har allerede gått til innkjøp og tar daglig (litt pga. det er bra for hår og negler osv). Jeg er sykepleierstudent da, og jeg mener at leger generelt ikke er noen guder eller vet alt. Men kan finne ut utrolig mye på nettet selv. Nå snakker jeg om slike ting som dette da, og ikke alvorlige sykdommer.

Skumleste gjennom første side jeg, men kan du ikke fortelle meg hvor gammel du er og hvor lenge dere har vært sammen og hvilken landsdel du bor i :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) vi skal begynne å prøve i juli/august. Sluttet på pillen i jan, har hatt en syklus på 31 dager og en på 28 dager etter pilleslutt. så nå er jeg spendt på om de holder seg sånn. skal begynne å teste for EL etterhvert. Vi bruker ingen prevansjon nå bortsett fra å hoppe av i svingen. Vi ønsker ikke å prøve før i juli/august fordi vi vil ha ett vårbarn, men blir vi gravide nå er det ikke krise, bare litt dårlig timing iforhold til jobb. når vi begynner å prøve har vi vært sammen i 2.5år, så ikke så lenge som mange av dere, men vi føler likevel det er riktig for oss nå. Vi er forøvrig 26 og 29år :)

Ser frem til en spennende og laaaang ventetid frem til sommeren :)

Så hyggelig å se innlegget ditt :)

Lurer på om du har hatt regelmessig menstruasjon etter du sluttet på P pillen jeg. Har foressten en venninne som sluttet på pillen for å prøve å få barn (trionetta P pille) og det tok over 1 1/2 før hun var "normal igjen" med tanke på syklus og ble gravid. (Ikke for å skremme deg altså!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se innlegget ditt :)

Lurer på om du har hatt regelmessig menstruasjon etter du sluttet på P pillen jeg. Har foressten en venninne som sluttet på pillen for å prøve å få barn (trionetta P pille) og det tok over 1 1/2 før hun var "normal igjen" med tanke på syklus og ble gravid. (Ikke for å skremme deg altså!!)

jeg er fullt forberedt på at det kan ta tid, så det derfor jeg har sluttet nå. Jeg var forberedt på å kanskje ikke få tilbake mensen på en lang stund, men den kom etter 31 dager etter pilleslutt. Som jeg skrev i innlegget mitt, så har jeg kun hatt de to syklusene, en på 31 og en på 28. Siden jeg har to eggstokker, og det ikke alltid er den samme eggstokken som slipper egget vet jeg at man kan ha litt variabel syklus uten at det påvirker eggløsningen, så det skremmer meg ikke. Jeg får bare bruke de neste månedene på å finne ut av ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LOGAN

:jepp:

ja ang. vitaminer så er det vel B vitaminer som gjelder. Jeg har allerede gått til innkjøp og tar daglig (litt pga. det er bra for hår og negler osv). Jeg er sykepleierstudent da, og jeg mener at leger generelt ikke er noen guder eller vet alt. Men kan finne ut utrolig mye på nettet selv. Nå snakker jeg om slike ting som dette da, og ikke alvorlige sykdommer.

Skumleste gjennom første side jeg, men kan du ikke fortelle meg hvor gammel du er og hvor lenge dere har vært sammen og hvilken landsdel du bor i :))

MEG?! Det er skrevet tidligere i tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEG?! Det er skrevet tidligere i tråden..

Ja deg ja! Beklager, så det nå :) 28 og 4 år. Vi begynner å prøve i Juli vi også, pga. vi planlegger å flytte ved juletider (bor i en liten leil. nå) Og herlig med vårbarn.

Nå som det er "bestemt" så må jeg si det opptar mye av tenketiden min. Tenker mye på om jeg får til på første forsøk osv. Mamman min sier hun ble gravid med både meg og søster mi på første forsøk, så håper jeg har arvet henne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Ja deg ja! Beklager, så det nå :) 28 og 4 år. Vi begynner å prøve i Juli vi også, pga. vi planlegger å flytte ved juletider (bor i en liten leil. nå) Og herlig med vårbarn.

Nå som det er "bestemt" så må jeg si det opptar mye av tenketiden min. Tenker mye på om jeg får til på første forsøk osv. Mamman min sier hun ble gravid med både meg og søster mi på første forsøk, så håper jeg har arvet henne der.

Ja jeg vet - det er så spennende! Jeg tenker på det hele tiden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvalifiserer det til "prøving" når man slutter med prevensjon, i den hensikt at det skal bli en MiniMe ut av det? Men uten telling av dager, EL osv osv..? I tilfelle, I'm in!

Har vært sammen med sambo i 6 år nå, vi gifter oss i sommer. Han (!) har vært klar for barn omtrent siden vi ble sammen, jeg begynner å venne meg til tanken nå... Til sommeren er jeg ferdigutdanna, er allerede i fast jobb (full stilling bare utdanning blir ferdig), og forhåpentligvis har vi kommet så langt i bygging når vinteren kommer at vi har et "tett hus" (som snekkerne sier) å jobbe med mens snøen laver. Sambo er også ferdigutdannet, og i full jobb. Han er 28, jeg 25.

Puh, vil så gjerne glede meg til dette av hele mitt hjerte! Men det er så mye "fishy" rundt det der - hele prosessen med å gå gravid og fødsel. Tanken på å legge på meg mye frister heller ikke. Tiltak nr 1 er målrettet fysisk trening - har lest at dersom en er i god form før fødsel/før man blir gravid så blir alt lettere: både svangerskapet, selve fødselen og det å komme tilbake til de gamle klærne etter fødsel.

En del av mine venner har fått barn de siste årene.. og jeg kan jo også se at det kan være koselig. Men det er nok slik at det er HAN som er babygal her i huset.. Og jeg vil jo selvfølgelig gi han barn - og jeg vil ha en familie.

Noe andre som har det litt sånn? Begynner å tro jeg lider av "baby? jada, det passer bare ikke akkurat nå.." Har litt holdningen at jeg bare må "bite i det sure eplet" - det blir sikkert knall tilslutt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalifiserer det til "prøving" når man slutter med prevensjon, i den hensikt at det skal bli en MiniMe ut av det? Men uten telling av dager, EL osv osv..? I tilfelle, I'm in!

Har vært sammen med sambo i 6 år nå, vi gifter oss i sommer. Han (!) har vært klar for barn omtrent siden vi ble sammen, jeg begynner å venne meg til tanken nå... Til sommeren er jeg ferdigutdanna, er allerede i fast jobb (full stilling bare utdanning blir ferdig), og forhåpentligvis har vi kommet så langt i bygging når vinteren kommer at vi har et "tett hus" (som snekkerne sier) å jobbe med mens snøen laver. Sambo er også ferdigutdannet, og i full jobb. Han er 28, jeg 25.

Puh, vil så gjerne glede meg til dette av hele mitt hjerte! Men det er så mye "fishy" rundt det der - hele prosessen med å gå gravid og fødsel. Tanken på å legge på meg mye frister heller ikke. Tiltak nr 1 er målrettet fysisk trening - har lest at dersom en er i god form før fødsel/før man blir gravid så blir alt lettere: både svangerskapet, selve fødselen og det å komme tilbake til de gamle klærne etter fødsel.

En del av mine venner har fått barn de siste årene.. og jeg kan jo også se at det kan være koselig. Men det er nok slik at det er HAN som er babygal her i huset.. Og jeg vil jo selvfølgelig gi han barn - og jeg vil ha en familie.

Noe andre som har det litt sånn? Begynner å tro jeg lider av "baby? jada, det passer bare ikke akkurat nå.." Har litt holdningen at jeg bare må "bite i det sure eplet" - det blir sikkert knall tilslutt!

Ja det kvalifiserer det! Det høres ut som om dere har alt rundt på plass, og det er bra :)

Du har også tenkt på dette med fysisk trening, det har jeg tenkt mye på også. Vil prøve å få trent så mye som mulig når jeg går gravid og i tiden etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere tenkt noe i forhold til å forberede kroppen?

Vitaminer - trening - kosthold etc.

Jeg tar tran daglig, spiser "noramlt sunt" og trner 3-4 dager i uken, så jeg tror ikke det er behov for de veldig store forandringene. Men skal naturligvis begynne med folat når det nærmer seg, og bekkentrening hørtes ikke dumt ut! :jepp:

Forøvrig skal jeg slutte på pilla i juni/juli og det er da vi skal begynne å prøve, så jeg er spent på om det blir klaff på 1-2-3 forsøk eller om vi må vente lenge.. Forrige gang jeg sluttet på pilla (kun for en pause) kom jeg ihvertfall raskt tilbake til normal syklus.

Vi blir samboere til høsten og bor for tiden i hver vår by, og jeg vil ikke begynne å prøve før til sommeren fordi han da får være med på mest mulig av graviditeten. Han blir 24 i sommer, jeg 26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...