Knøtteliten Skrevet 13. juli 2011 #321 Del Skrevet 13. juli 2011 ...eller litt som popcorn som popper nederst i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 13. juli 2011 #322 Del Skrevet 13. juli 2011 Men det kjennes da ikke ubehagelig ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 14. juli 2011 #323 Del Skrevet 14. juli 2011 De første gangene jeg kjente liv, var det som bobler som sprakk. Nå kjenner jeg noe som beveger seg, som Me skriver "pokes" på innsiden, ulike steder i magen. Nei, det skal ikke være ubehagelig å kjenne liv. I hvert fall ikke enda. Men når babyen i magen er begynt å bli stor og sterk er det ikke akkurat behagelig å bli sparket i ribbena... Men det er snakk om siste måneden. Men til tider, og spesielt hvis jeg har anstrengt meg, løftet litt for mye eller noe, får jeg vondt nederst i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. juli 2011 #324 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Jeg kjente aldri disse "boblene"..Første sparket føltes ut som et lite dult, eller et lite poke, som Me sier. Er ikke ubehagelig, men ganske rart. Jeg kjente første sparket da jeg var 17+2 uker eller noe sånt. Hvordan er formen deres ellers? Jeg har fått sånn bekkenløsning. Det er helt utrolig smertefullt. Sover dårlig om natten, finner ingen god stilling å sitte i osv. Det varierer hvor vondt jeg har da. Natt til tirsdag lå jeg og gråt og vrei meg i smerte, klarte nesten ikke bevege meg. Natten etter våknet jeg ikke en eneste gang av smerter, og følte meg i grei form hele dagen. I dag har jeg ganske vondt igjen.. Skal heldigvis på svømming i dag.. Endret 14. juli 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 14. juli 2011 #325 Del Skrevet 14. juli 2011 hei på dere måtte bare melde meg inn i denne terminklubben jeg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 14. juli 2011 #326 Del Skrevet 14. juli 2011 Gratulerer så mykje med gutar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 14. juli 2011 #327 Del Skrevet 14. juli 2011 hei på dere måtte bare melde meg inn i denne terminklubben jeg :D lolita90, bare å hive seg meg i praten Jeg kjente aldri disse "boblene"..Første sparket føltes ut som et lite dult, eller et lite poke, som Me sier. Er ikke ubehagelig, men ganske rart. Jeg kjente første sparket da jeg var 17+2 uker eller noe sånt. Hvordan er formen deres ellers? Jeg har fått sånn bekkenløsning. Det er helt utrolig smertefullt. Sover dårlig om natten, finner ingen god stilling å sitte i osv. Det varierer hvor vondt jeg har da. Natt til tirsdag lå jeg og gråt og vrei meg i smerte, klarte nesten ikke bevege meg. Natten etter våknet jeg ikke en eneste gang av smerter, og følte meg i grei form hele dagen. I dag har jeg ganske vondt igjen.. Skal heldigvis på svømming i dag.. Jeg har slitt med bekkenløsning fra ca uke 11, sist begynte det ikke før jeg hadde passert uke 25. Noen tips jeg fikk og har lært: - Kjøp deg et bekkenbelte, et belte som sitter litt stramt rundt bekkenet og hjelper deg å holde det på plass. - Bruk et skli-laken i sengen under hoften, det gjør det mye enklere å snu seg. Og siden disse er kanondyre, så fungerer det faktisk veldig fint med et sammenlagt eller oppklippet dynetrekk i glatt polyester også. Bare sørg for at to glatte sider ligger mot hverandre. - Om du har så store problemer med bekkenet at du også har problemer med å gå, så er det gratis å få behandling hos manuelterapeut. Du trenger ikke henvisning. (Jeg går fast en gang i uken nå, men da betaler jeg selv, men det hjelper.) - Kjøp deg en luftpute å sitte på. Kan anbefale denne Om du har en jobb hvor du sitter mye, og arbeidsplassen din er en IA bedrift kan du ha rett på at de også kjøper en slik til deg som en del av tilretteleggingen for at du skal kunne være i arbeid lenger. Det er billigere for dem å kjøpe en pute til 600 kr, enn at du blir sykemeldt og de må betale ut sykepenger... Hold ut! Det blir for de aller fleste bedre like etter de har født. Det ble det sist gang for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 15. juli 2011 #328 Del Skrevet 15. juli 2011 er så glad for at jeg ikke har noen plager ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rubie Skrevet 15. juli 2011 #329 Del Skrevet 15. juli 2011 Gratulerer med mange flotte gutter her inne! Skjønner at jenta mi blir populær i klassen hvis dette er trenden Har dere begynt å finne navn til alle guttene? Vi har nok jentenavnet klart, men guttenavnet sliter vi mer med. Syns de enten er fine, allerede oppbrukt og altfor vanlige eller litt sære. Syns jo ikke det er kjekt å kalle gutten vår det samme som sønnen til vennene våre. Dessuten syns vi at det bør stå litt til jentenavnet. Vi bruker sommeren til å kose oss og tenke videre. :is: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 15. juli 2011 #330 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg har alltid hørt at magen blir så mye fortere synlig med nr 2. Men saken er at vi skal på ordinær UL i neste uke, og jeg går fortsatt med min vanlig bukser og gensere. Jeg frykter jeg blir tatt inn på innvendig UL i stedet. Ikke at det er veldig pes, er bare at jeg er litt lei det. Sist gang måtte jeg kjøpe ny bukse i uke 17, nå går jeg fortsatt med belte på buksene mine. Sist gang var det også veldig få på jobben min som viste om det før etter jeg hadde vært på ordinær UL. Denne gangen har jeg fortalt det slik at de ikke skulle få helt sjokk siden jeg er borte fra jobb i 6 uker i sommer. Om ikke en vet at jeg er gravid, kan en ikke se det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 15. juli 2011 #331 Del Skrevet 15. juli 2011 Navn, ja. Jeg har sagt høyt et jentenavn som mannen har falt veldig for. Som passer godt med gutten vår sitt navn og våres. Har en god betydning osv, men jeg er litt usikker på navnet, da jeg kjenner en del som har det fornavnet. Er litt usikker på om vi kommer til å bruke begge navnene, da det er et dobbeltnavn. Guttenavn har jeg virkelig ikke idé om. Føler vi brukte opp de to beste alternativene som fornavn og mellomnavn sist... Er derfor veldig spent på torsdag. Håper vi får vite kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. juli 2011 #332 Del Skrevet 15. juli 2011 Takk for tips, Readlady! Men hvorfor tror du at du må ha innvendig UL bare fordi du ikke har så mye mage enda? Så lenge livmoren har kommet godt opp fra bekkenet, noe den garantert har uansett hvor stor magen din er, så er utvendig UL null problem. Jeg var på utvendig i uke 10, og det var ingen problem å finne den lille, ei heller å få fine bilder. Lolita90: Det skal du bare være glad for ja. Jeg hadde forøvrig ikke en eneste plage før bekkenløsningen kom hoppende på meg i uke 22, men håper på at grepene jeg gjør nå for tiden vil lindre såpass at det går bare bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 16. juli 2011 #333 Del Skrevet 16. juli 2011 ja jeg er kjempe lykkelig for at jeg ikke har plager derfor passer det også godt å sende sambo bort på købenguttetur også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 16. juli 2011 #334 Del Skrevet 16. juli 2011 Eg syns gutenamn er vansklegare å finne ut enn jentenamn.. Eg har foreløpig eitt forslag, som mellomnamn til guten..det er litt sært til å ha som fornamn Det blir det same mellomnamnet som farfaren min har, og eg syns det er råstilig, men veldig sjeldan Men vil ha eit litt meir "vanleg" fornamn..men ikkje noko som tre andre i klassa kjem til å heite! Gjerne eit bibelsk, eller eit godt, gammaldags norsk namn Men som sagt; vanskeleg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 18. juli 2011 #335 Del Skrevet 18. juli 2011 Takk for tips, Readlady! Men hvorfor tror du at du må ha innvendig UL bare fordi du ikke har så mye mage enda? Så lenge livmoren har kommet godt opp fra bekkenet, noe den garantert har uansett hvor stor magen din er, så er utvendig UL null problem. Jeg var på utvendig i uke 10, og det var ingen problem å finne den lille, ei heller å få fine bilder. Jeg bare husker det forvirrede uttrykket til legen vi var til UL hos i uke 12 sist gang da vi kom inn døren. Men jeg tror kanskje at han trodde vi var til ordinær UL. Men magen kom. Har nå fått en fin liten kul nederst på magen. Kjenner små spark daglig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 18. juli 2011 #336 Del Skrevet 18. juli 2011 Dere er heldige som kjenner spark altså! Her venter vi spent, og masse av tiden går med på å planlegge rom osv, har allerede bestilt vogn, fikset, stellebord, seng, litt klær... Så det meste viktige er i boks Ordinær UL om en uke og er i dag 18 uker på vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juli 2011 #337 Del Skrevet 18. juli 2011 Dere er heldige som kjenner spark altså! Her venter vi spent, og masse av tiden går med på å planlegge rom osv, har allerede bestilt vogn, fikset, stellebord, seng, litt klær... Så det meste viktige er i boks Ordinær UL om en uke og er i dag 18 uker på vei! Sparkene kommer vel sikkert snart de også! Har du morkaken foran, eller? Hehe, dere er noe tidligere ute enn oss ang. utstyr. Her ble vognen bestilt først i dag, og ingenting annet er i boks, annet enn at vi har planlagt det meste. Hva slags vogn har dere bestilt? Vi har bestilt Emmaljunga city cross. Tror vi blir fornøyd med den, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 18. juli 2011 #338 Del Skrevet 18. juli 2011 Jøss skal si... har alle virkelig kjøpt inn og fikset så mye? her har vi ikke planlagt noe som helst... er det flere enn meg som ligger litt etter, og som egentlig ikke hadde tenkt å stresse noe som helst før det nærmer seg? (please si ja, så jeg ikke får så dårlig samvittighet...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 18. juli 2011 #339 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Vi skal ha Emmaljunga Duo Edge Combi, Charleston utgaven, jeg er helt forelsket haha! Den er råååålekker Har planlagt så tidlig nå av litt div. grunner, vi er begge klar over hvor dårlig min samboer er på å planlegge Utover høsten er vi faktisk en del oppatt, soverommet på ordnes i stand og sambo drar på guttetur en mnd før nurket kommer, før den tid vil a mor ha alt i boks!! Og for øyeblikket har vi en tre-roms og han har en gutt på to og et halvt fra før av, så bebisen vil være på vårt soverom til vi flytter (om 1-2 år), men det ville den nok vært uansett så liten som den er! Åhh gleder meg til mini kommer! Morkaken er jeg litt usikker på hvordan ligger! Mye mulig den er foran. Kan jeg finne ut dette selv? eller må jeg vente til UL? Endret 18. juli 2011 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juli 2011 #340 Del Skrevet 18. juli 2011 Emmaljunga Edge er en vogn jeg liker veldig godt her også. Men med tanke på bruken så trenger vi nok en vogn som er lettere. Edgen veier 20 kg så vidt jeg husker, mens city crossen bare 12! Nei det må du nok vente med til UL! Men det er jo ikke lenge til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå