Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Ja jeg fikk ei jente på termindatoen min:) Fødsel gikk veldig bra, men utrolig raskt. Hadde ikke pause mellom riene. Kom til sykehuset med 2 cm og 3,5 time etterpå var hun ute:)

Hun er bare snill og grei foreløpig og koser oss masse. Merker jo at det er tyngre når man har en liten en fra før. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg uten samboeren min hjemme..

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!! :) Så koselig!

Her går dagene i ett med praksis på sykehuset, jobb, studieoppgaver, barn, barnehage-levering og henting, husarbied osv. ;) Men jeg gjør det tydligvis ganske bra. Hele andreåret på studiet, som da er fra permisjonen var avsluttet, så har jeg bare fått B-er på eksamner og alt som har vært godkjent/ikke godtkjent har blitt godkjent. :)

Slitsomt å studere mens man har barn, men det lønner seg i lengden. Nå er jeg ferdig utdannet om ett år og to måneder. Da skal jeg jobbe to år før jeg skal videreutdanne meg. Så planen er klar.

Hvor barn nummer to kommer oppi alle disse planene får tiden vise.. :fnise: Men haster ikke med noen ting akkurat nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er du kjempe flink og gratulerer med så gode karakterer:)

Nei skal vi ha flere barn så får det bli en attpåklatt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje! :hoppe:

Eg er heimeverande endå, men skal begynne å søke etter jobb, slik eg har noko til hausten. Då skal M i barnehage, så då må eg nesten finne på noko ;)

Neste unge får komme når den vil, men foreløpig let den vente på seg. Sånn sett greit nok, for M er såpass aktiv at det er greit at han blir litt eldre og meir sjølvstendig før neste kjem. Men syns likevel det er slemt gjort av mensen å komme ca 5 dagar for seint..då kunne den like godt latt vere å komme :P

Ellers så skal eg bli tante igjen i desember rundtomkring der :) Storebroren min og dama (som fekk ei jente i februar 12) skal ha igjen. :) Den eine lillebroren min og dama skulle også eigentleg ha, i oktober, men dei mista (MA).

Håper de får kosa dykk skikkeleg, Smørblomst82! :jepp: Det er nok ein stor overgong frå 1 til 2 ungar, men eg er sikker på at de får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangen er grei, men når se er så tette så er det ikke lett å vite hvordan man skal koordinere det syns jeg. Begge krever mye , men det går seg til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Heihei dere. Er dere her?

Lenge siden jeg har vært innom, men tenkte jeg måtte stikke innom en tur nå.

Den lille prinsessa mi er plutselig 6 mnd om ei kort uke, hvor har tiden blitt av?

Jeg lurer på om det er noen her som lager maten dems selv? Alt fra grøt, fruktmos, middager og brød. Har dere oppskrifter og tips å dele?

Forrige gang kjøpte vi veldig mye av maten. Fruktmosen laget jeg selv, også bakte jeg brød. Men grøt og middager kjøpte vi. Og det blir jo veldig dyrt i lengden, pluss man får variere mer og vet mer hva som er oppi når man lager selv. Så nå vil jeg få fart på husmora i meg og lage hjemmelaget til miniprinsessa også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører ikke til 2012? Ungen her er 1,5 år. :-) får sikkert bedre svar i terminklubben med mer jevnaldrende unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Så kjekt å lese Smørblomst! Gratulerer :-)

Det med to går seg til etter hvert, når en får litt mer rutine på ting. Når jeg nå låner bort en av de, føles det utrolig mye enklere å "bare passe på en".

Har et lite tips til deg for å unngå sjalusi, og det er å forsøke å inkludere eldstemann i aktiviteter rundt yngstemann. La han holde sokkene hennes når hun skal stelles, la han få klappe henne på magen og gi ros når han er flink og hjelper til. Vi har i dag to små hvor den ene komme løpende med smokk og koseklut om den andre er lei seg. Virkelig kosete og omsorgsfulle. Men så krangler de og sloss litt også, så jeg er ikke så bekymret ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går overraskende bra med de små:) storebror er veldig opptatt av å gi ho smokk, dyne og kos. Ho er den første han springer til når han kommer hjem fra bhg. Ser frem til litt mer rutiner men det kommer seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig å se omsorgen de får for hverandre. De vet liksom at de på en eller annen måte hører sammen. Storebror her var den første som fikk lillesøster til å le ordentlig. Og han er fortsatt den som enklest får henne til å le. Om morgenen når hun sitter på do, trenger han bare å vise seg i døren og hun skrattler... :fnise:

Har hørt at det er en mekanisme i oss mennesker, hvor mindre søsken ler av storesøsken for at de skal føle tilhørighet (eller ikke drepe den andre av sjalusi...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei igjen jenter. Hvordan går det? Jeg bare lurte på om noen av dere har bytta til juniorseng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Går bra her. :) min lille gutt er så flink og snakker så utrolig mye! Kan si diverse små setninger på to ord, og elsker å øve på farger. :)

Vi har sprinkelseng til han enda. Vurderer å kjøpe seng til han når han blir to år, men det blir ikke juniorseng. Bortkastet penger mener jeg. Blir 90x200 med en gang. Dersom han fortsatt ikke har begynt å klatre ut av sengen når han blir 2, så venter vi nok enda lengre. Gjerne ett helt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er så morro når de bare snakker mer og mer. Min setter også sammen to ord. Han snakker utrolig mye, men er jo ekstremt mye vi ikke forstår:) men så mye de forstår selv om de ikke klarer å si det.

Han er veldig snill med lillesøster og koser masse. Han prøver seg innimellom på litt pøbelstreker med henne så vi må passe på.

Vi fikk en skuveseng av noen venner så vurderer å ta i bruk den snart. Han våkner og sover hos oss. Da sover han godt hele natten. Jeg tror også han liker å ha litt større plass. Så tenkte å ta en kamp samtidig son han får ny seng. Liksom at han må sove i sin egen seng for store gutter.. Men er så kos å han ha. Hos oss også, men han ligger å sparker og tar mye plass.. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker sprinkelseng enda, og han har ikkje gjort noko forsøk på å klatre utav den enda. Så vi kjem til å behalde den så lenge som mogleg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ønsker dere å ha sprinkelsengen så lenge egentlig?

Fordi at det er lettere å få et barn på 2,5 år til å forstå at man skal ligge i senga om natten, enn en 1,5 åring. Vi hadde fått en voldsom kamp med å få han til å skjønne at det ikke var lov å stå opp av senga når det var natt hvis han hadde fått vanlig seng nå. Han får ikke sove sammen med oss når han våkner om natten. Da får han smokk også sitter vi hos han hvis han har behov for det, hvis ikke går vi ut av rommet hans.

Hadde han fått vanlig seng, så ser jeg for meg at han gang på gang hadde prøvd å komme opp i vår seng, siden han nå ikke hadde hatt hindringen.

Ikke minst så vil jeg unngå at han våkner, står opp, går ut i gangen og opp trappen, som han kanskje faller i når han ikke får opp hundegrinden. Det er en farlig trapp. :-

Nei, når han er 2-3 år så skal han få seng og vi skal snakke om storgutte-senga som han må være flink til å sove i, og at hvis han våkner så roper han på mamma eller pappa slik at vi kommer. For å stå opp alene er ikke lov. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...