lolita90 Skrevet 25. august 2012 #2441 Del Skrevet 25. august 2012 Yeay :D nå ble jeg glad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 27. august 2012 Forfatter #2442 Del Skrevet 27. august 2012 Så akkurat i bloggen din Teriyaki at det ikke går bra mellom deg og samboeren? Så trist da. Jeg håper dere klarer å ordne opp i det. Sender deg ihvertfall en klem Ser også at folk har begynt å tenke på barnehageutstyr. Lillegutt (eller kanskje jeg skal si lillebror..) begynner i barnehagen i desember. Har ikke kjøpt inn noen ting enda. Hvilken str. går dere for egentlig? og hva handler dere inn? __________________________________- I dag skal jeg fortelle babynyheten min pappa og stemoren min... De kommer til å få sjokk. Eller kanskje ikke for søsteren min har to barn med 1,5 år mellom... Skal fortelle det til henne også og hun kommer til å dø! Husker når hun fortalte at hun fikk to tette. Jeg trodde ikke på henne og sa at det skulle ihvertfall aldri jeg..hehe... Svigermor hadde syntes jeg hadde lagt på meg i ansiktet og litt i magen... og nå skjønte hun hvorfor Føler også at magen er veldig synlig..hehe.. Blir nok sånn når man er obs på det. I morgen er det lege og da håper jeg får henvisning til UL så raskt som mulig slik at jeg kan få en termin.... er nok mellom 7-8 uker alt, men er ikke sikker. Greit å få sjekket det og da får jeg jo vite om det er bra inni der ________________________________ Så fra hvis dere syns det for mye graviditets+ny babysnakk da. Vil jo ikke plage dere med dette heller. Men har jo ikke så mange andre "venner" å dele det med enda. Sier det nok snart, men må vente litt bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 27. august 2012 #2443 Del Skrevet 27. august 2012 Gratulerer så mykje, Smørblomst82! Pøs på med graviditetssnakk, eg syns i alle fall det er kjempekoseleg Visste ikkje at Teriyaki har blogg, men håper det ordner seg mellom deg og sambuaren Teriyaki, uansett kva det måtte vere! I dag skal eg og mannen min (og M, såklart) på fjelltur..eg trur eg kjem til å daude! Jaja, lykke til til meg :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. august 2012 #2444 Del Skrevet 27. august 2012 Smørblomst82: Ja er sant det, vi har det ikke akkurat rosenrødt for tiden. Men håper vi klarer å komme oss gjennom det. Hvis ikke, så har jeg allerede sjekket opp litt, så jeg vet at jeg og O vil klare oss. Og kjæresten, for den saks skyld. __ Her er vinterdressen (Reima) i størrelse 86. Men Reima virker litt store i størrelsen da, så tror den skal holde seg passelig ut sesongen. Regndressen er også i 86, parkdressen er i 92, men den dressen er litt små i størrelsen, pluss at den er veldig myk, så an beveger seg kjempefint i den. Har ellers kjøpt en ulldress i størrelse 1,5 år, men angrer på at jeg ikke valgte størrelse to år, for det hadde bare vært å brette litt. Gutten min er lang han. Bruker både 74 (som i noen bodyer begynner å bli knapt), 80 og 86. 80 er det som passer best nå, mens i 86 må vi brette opp armene, og i 74 blir det litt knapt i ryggen, men armene passer helt greit enda. Så blir vi å gå for en kombinasjon av ull og bomull. Når man leser her inne, skulle man tro det nærmest var synd å la barna gå i bomull, men det er ikke alle barn som trenger å gå i kun ull! Vi har egentlig ganske mye på plass enda. Det eneste vi mangler er ekstra inneklær, men det blir vi å vente litt med enda (forutenom litt ullklær eller andre salgsvarer når det dukker opp), barnehagevogn, og vintersko når den tid kommer. Ja også en liten sekk. Vi kjøper minst mulig på full pris da, så er derfor vi har så mye allerede. Kjøper ting og lagrer det fram til gutten vokser inn i det og det er rett sesong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. august 2012 #2445 Del Skrevet 27. august 2012 Gratulerer så mykje, Smørblomst82! Pøs på med graviditetssnakk, eg syns i alle fall det er kjempekoseleg Visste ikkje at Teriyaki har blogg, men håper det ordner seg mellom deg og sambuaren Teriyaki, uansett kva det måtte vere! I dag skal eg og mannen min (og M, såklart) på fjelltur..eg trur eg kjem til å daude! Jaja, lykke til til meg :gjeiper: Silver, det er ikke blogg, men dagboken min. Har ikke opprettet blogg nei. Da hadde du sikkert hatt tilgang. Er ikke noe mer enn hva jeg har skrevet som du allerede har lest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 27. august 2012 #2446 Del Skrevet 27. august 2012 Silver, det er ikke blogg, men dagboken min. Har ikke opprettet blogg nei. Da hadde du sikkert hatt tilgang. Er ikke noe mer enn hva jeg har skrevet som du allerede har lest. Åååja, då skjønner eg Har i alle fall fått med meg at alt er ikkje rosenrødt alltid..men eg håper det går bra med dykk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 27. august 2012 Forfatter #2447 Del Skrevet 27. august 2012 Mente selvfølgelig dagbok Vi trenger ikke barnehagevogn, for i barnehagen så sover de minste inne (desverre). Må også se etter litt på salg tenker jeg. Men når han er så liten så kommer vi ikke til å ha dobbelt opp. De er ikke så mye ut og sliter klær så det holder med et sett. Blir også en kombinasjon av ull og bomull her. Bestemødrene strikker ull bukser som mellomlag så der sparer vi litt penger. Er det reimatec du har? Vi vurderer sånn med avtagbart for slik at den kan brukes både vår og vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. august 2012 #2448 Del Skrevet 27. august 2012 Ja er vel Reima tec (?) Er i alle fall de dressene som koster 1000 kr på full pris (kjøpte på 50% avslag). Det er helt sikkert lurt det også. Men har hørt noen synes de er upraktiske, at foret ikke holder seg så godt på plass hele tiden. Aner ikke jeg, da. Her valgte vi å kjøpe en relativt billig parkdress (249 kr), og den fungerer helt fint! For våte dager har vi jo regndressen, så det skulle gå bare bra. Kjøper bare ett sett her også forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 27. august 2012 #2449 Del Skrevet 27. august 2012 Trist å høre, Teriyaki! __ Fie har fått brennkopper, og det er visst både vondt og slitsomt. Idag er første dagen siden før helgen at hun har vært i sånn nogenlunde humør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 27. august 2012 Forfatter #2450 Del Skrevet 27. august 2012 Brennkopper, nei huff da. god bedring til Fie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. august 2012 #2451 Del Skrevet 28. august 2012 Kjipt med brannkopper. Det hadde jeg da jeg var 16, over alt i ansiktet, hehe. Så helt forfeeeerdelig ut.. Men det klødde mer enn det gjorde vondt, da..Sikkert ikke godt for en liten kropp å få slike kopper. Bare husk at det er veldig smittsomt, sånn i forhold til andre barn, og dere selv. Nå har pappaen tatt O med på hytta til i morgen. Det føles rart. Har fri fra praksis i dag, så en HEL dag uten noen som krever meg?? Føles rart, rett og slett. Uvant. Sist gang jeg hadde så mange timer "fri", var dagen før fødselen startet. Men det går sikkert bra, annet enn at jeg sikkert blir å savne O. Jeg skal pumpe meg de tidspunktene han pleier å få pupp, også får han mme av pappaen. Håper bare natten blir OK. Det var nemlig en ganske dårlig natt sist vi prøvde å være på hytten. Men kan være det går bedre siden jeg ikke er der. Pleier å være sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 28. august 2012 #2452 Del Skrevet 28. august 2012 Så teit at mannen ble dårlig i dag da, jeg som hadde tenkt å ta teorien på bil i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 28. august 2012 #2453 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Å gurimalla, her har det skjedd ting siden sist...! Gratulerer med graviditeter Niennas og Smørblomst Det er jo helt rart....vi fødte jo nettopp, gjorde vi ikke??? Men så morro, håper at dere fortsetter og skravvle her og ikke blir å henge baaaaare i den nye klubben Jeg har rett og slett hatt en liten pause fra alt. Hengt veldig lite på datan. Dels fordi vi har masse oppussingsprosjekter, dels pga ferie, dels pga at kontoret har blitt ferdig og pc'n min flytta dit (og ligger ikke i sofaen lenger ), dels fordi jeg har fått meg ny mobil som jeg bruker til nettbank, facebook osv, og dels fordi jeg trengte en pause Men er som kjappest innom nå, så skriver her - får oppdatere i dagboken senere men knøttet har fått 6 tenner, reiser seg opp og står, krabber som en reser, sier "hissss" (hermer etter når vi sier "hysj", altså "schhhhhh" som i et beroligende hysj, ikke "hysj!" som i hold kjeft ), sier "mæmmææææ"- og det begynner å passe forbausende bra med når han vil til meg, så misstenker at han begynner å koble meg til "mamma". Ellers går det trått med ammingen. Dvs han har helt sluttet å ta puppen, så jeg pumper ut det lille jeg nå har, også får han mme. Han er supersinna på puppene og en gang bet han seg fast så jeg sil-blødde og hadde vondt flere dager i såret. Så har bare innsett at jeg må godta at det er slutt, selv om det er litt tungt å svelge - jeg skulle jo amme til han var 1 år, og nådde ikke målet jeg hadde satt meg men men! Knøttet bestemmer og jeg ammet han i 8 mnd, jeg bør være fornøyd! Endret 28. august 2012 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 28. august 2012 #2454 Del Skrevet 28. august 2012 jeg synes også at vi nettopp fødte. Bøyer meg i støvet for at du har ammet så lenge, måtte gi meg etter 3 mnd jeg Her har det ikke skjedd så mye i utvilklingen ennå, helt greit synes jeg for da kan jeg legge han fra meg på gulvet og han ligger stortsett ikke mer enn en meter fra der jeg la han, så han er baby litt til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. august 2012 #2455 Del Skrevet 28. august 2012 Huff, hadde glemt hvor kjedelig det er å pumpe seg! gutten er på hytta med pappaen, så jeg må pumpe både i kveld og i morgen slik at det ikke påvirker produksjonen. Bra lenge siden sist jeg frøs ned melk, men det er jo greit å ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 29. august 2012 Forfatter #2456 Del Skrevet 29. august 2012 Jo vi har akkurat født... så det er faktisk skremmende å skulle føde på nytt om så kort tid. Tror jeg også er litt skremt siden jeg skal føde på nytt så raskt etter et keisersnitt. Var ikke redd forrige gang, men nå er jeg redd og gruer meg. At du Teryiaki ennå ammer og ikke minst pumper deg er jo kjempe bra. Skjønner ikke at du orker men..hehe. Var faktisk en liten befrielse å slutte å amme. Men er nok fordi det ble så styr på slutten med lite melk og lite villig gutt. Men nå om dagen er lillegutt helt vill etter pupp. Han blir så sinna og ingen ting roer han (han tar ikke smokk). Hvis han får pupp så blir han så glad og fornøyd og sovner fint igjen. Tror han bruker meg som smokk. Å amme til 8 mnd er kjempe bra knøtteliten og velkommen tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 29. august 2012 Forfatter #2457 Del Skrevet 29. august 2012 jeg synes også at vi nettopp fødte. Bøyer meg i støvet for at du har ammet så lenge, måtte gi meg etter 3 mnd jeg Her har det ikke skjedd så mye i utvilklingen ennå, helt greit synes jeg for da kan jeg legge han fra meg på gulvet og han ligger stortsett ikke mer enn en meter fra der jeg la han, så han er baby litt til Ja det er en ny verden når de skal gå på oppdagelsesferd i hele huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 29. august 2012 #2458 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Ja, her blir det minimalistisk stil med ingenting i vinduskarmane og lite pynt på borda ei stund framover Kor mykje skive et ungane dykkar til eit måltid? Føler at M et lite skive i slengen, men han har heller ikkje tenner å tygge med, kun ein bitteliten prikk som er på veg opp Bruker makrell i tomat, prim, heimelaga jordbærsylte, kvitost..alt glir godt ned ...andre forslag til pålegg? Endret 29. august 2012 av silverdoe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 29. august 2012 Forfatter #2459 Del Skrevet 29. august 2012 Lillegutt her spiser ca 1/2 - 1 skive pr. måltid. Han får prim, leverpostei, kaviar, skinkeost, makrell i tomat. Liker det meste egentlig. Men han skal spise selv så vi bruker laaaang tid De trenger ikke tenner for å tygge. Lillegutt har 6 tenner, men bruker ikke de til å tygge med. Han bruker gommene i siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 29. august 2012 #2460 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg kommer ikke til å fjerne noe pynt, rett og slett fordi han må lære seg at det står ting fremme når vi er hjemme og hvertfall borte hos andre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå