Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.


pusilus

Anbefalte innlegg

Middagen i går ble god :sikle: , og jeg tok meg også et glass vin til maten.

I dag har jeg lekt god gammeldags husmor, jeg har laget ripssaft og stikkelsbærsaft :nigo: Ganske så stolt, nå gjenstår det bare å få bedømmelse på resultatet. Jeg driver med opprydning i fryseren og der var det mye bær skal jeg si dere, jeg visste det var litt men når jeg så gjennom fikk jeg virkelig sjokk :hakeslepp:

Nå blir det ovnsbakt laks med spinat og tomat, litt sånn oppryddnings måltid det :fnise: Man tar det man har når man ikke gidder å gå på butikken ;)

Må virkelig bli flinkere å spise av det vi har i fryseren :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye av dette innlegget kunne jeg ha skrevet sjøl! :fnise:

Bortsett fra det med saftinga da, det har jeg ikke prøvd meg på ennå.

Flinka! :jepp:

Ha en fortsatt god helg. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Pusilus! Jeg ble så lei meg når jeg kom hjem og leste at det ikke hadde gått denne gangen heller! Utrolig trist!

Det er ikke bare å legge bort håpe og drømmen om å bli mamma og en liten familie. Godt du har din kjære som passer på deg og stiller opp!

Hadde noen sagt for noen år siden hva dere må gå igjennom, så regner jeg med at du ikke ville trodd at du kom deg igjennom det. Men det er utrolig hva man tåler når man må! Selv med store skuffelser og nedturer. Men heldivis, får en si, så har vi hverdager med jobb og daglige gjøremål, og en må bare gå videre, selv om hjertet verker.

Jeg håper av hele mitt hjerte at dere får drømmen oppfylt en vakker dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovnsbakt laks med spinat og tomat :sikle: Det skal lages flere ganger :jepp:

Nilla :klem:

Missiw, hvis noen hadde fortalt meg dette for noen år siden hadde jeg virkalig ikke trodd på de :riste: Jeg hadde heller sett for mag at jeg aldri kom til å bli gravid i stedet. Prøvingen blir lagt på hyllen til høsten av opplagte årsaker som at vi ikke får lov å sette inn noe før mens nr.2, og at det er sommerstengt på klinikken :sukk:

Verden går hardt og brutalt videre, men det er faktisk litt godt også. Heldigvis er det også noen som stopper litt opp av og til og viser litt ekstra omtanke. Jeg håper virkelig at vi kommer i mål en dag :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laks med spinat og tomat høyrtest ikkje dumt ut. Oppskrift? :spise: (Åh, eg er så matvrak for tida at det gjer vondt. :gjeiper: )

Håper helga er fin. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks med spinat og tomat hørtes nammis ut :sikle:

Så flink du har vært som har laget saft! Gir mange husmorpoeng det :klappe:

Jeg er også ekstremt dårlig til å ta opp ting fra fryseren :sjenert:

Ha en deilig søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boobla og Coriander :hug:

Dreia, jeg vet ikke om det klassifiseres som oppskrift da men her kommer det:



  • * ta frem en ildfast form av ønsket størrelse
  • * ha i det antall laksefileter du ønsker
  • * ha i øsnket mengde spinat (frosset spinat funker strålende)
  • * ha i ønsket mengde tomat
  • * ha over olivenolje og krydder etter eget ønske
  • * settes i ovnen på 200 grader i 20-30 min

Husmorpoeng :fnise: Det er i allefall ikke hver dag jeg får det Lucky :ler:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent som mine oppskrifter det der :fnise:

Mannen blir helt gal på meg fordi han ønsker oppskrifter på ting jeg lager så han også kan lage det i blant, men jeg tar det meste på slump. "En dæsj med salt, og en passe mengde pepper" kvalifiserer liksom ikke som god nok oppskrift mener han :ler:

God søndag pusilus :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent som mine oppskrifter det der :fnise:

:ler:

Jeg pleier å irritere meg litt over slike "oppskrifter" på ting som jeg ikke pleier å lage selv, som oppskriftene til besteforeldre generasjonen.

**************

Liker ikke at helgen er over :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu. To timer søvn og så jobb i ni og en halv time, er nok zombie om en times tid :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To timers søvn vare ikke mye :klem: håper du har overlevd dagen og at du har fått tatt igjen igjen litt søvn :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med deg? 2 timers søvn er ikke nok :(

Ha en fin 17.mai feiring i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boobla, Ananan og Lucky :klem:

To timer søvn er aldeles ikke nok. Jeg har heller ikke fått duppet etter jobb, det er ikke så lenge siden jeg kom hjem og en del som skal fikses til morgendagen.

Jeg er så utrolig tett for tiden, jeg regner med det er pollensesongen som har tatt meg. Zyrtec er en fin ting å ha, men jeg tror jeg må investere i en alerginesespray også. I utgangspunktet har jeg ikke vært plaget med pollen, men de tre siste årene har det eskalert i en viss fart. Jeg merker en vanvittig forskjell fra i fjor til i år, lurer på om alle hormonene jeg har trykket i meg har noe med det å gjøre :klo:

Nå er det avgårde på butikken for å finne ut hva vi skal ha til dessert i morgen, blir det sjokolademouss eller brownies med is? Eller noe helt annet :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

Ja, den hersens pollensesongen. Liker å tro at jeg ikke har pollenallergi, men våkner opp hver morgen nå for tiden med slimkladder bakerst i halsen og tatt nese.. :kjefte:

To timers søvn? :hakeslepp: Da er jeg mektig imponert over at du kom deg på jobb!! Er det triste tanker som gjør søvnen dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alabama, det er nok flere faktorer inne i bildet når det gjelder dårlig søvn. Tett i nesen og kronisk trang hals (nå med slimkladder som du så fint beskriver :ler: ) gjør det vanskelig å puste, triste tanker om permisjonen som skulle vært i gang og en samboer som til tider driver sagbruk om natten ;)

Håper på en bedre natt i natt :Nikke: Det var flaks at det var relativt rolig på jobb i dag, men jeg var litt bomull i hodet (som ei venninne så fint kaller det) til tider :ler:

I morgen blir det brownies med is og blåbær :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Uff, skjønner at det er ekstra tungt i disse dager mtp permisjonen du skulle hatt. :tristbla:

Kos dere med masse kake i morra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tungt til tider, men det hjelper at i alle fall en av kollegaene viser forståelse og spør hvordan det går fordi hun vet det er vanskelige dager nå. Eller de fleste skjønner det er vanskelige dager, men de prøver bare å glatte på det og late som ting er som de alltid har vært. *klønete forklart* Jeg har jo noen venninner jeg jobber med som til en grad skjønner det, men jeg føler ikke de anerkjenner sorgen min slik som hun førstnevnte. Det kan være en enkel grunn til det da førstnevnte er en med prøverører, som selv har kjent hvordan det tærer på kroppen med år med skuffelser.

Og ikke minst hadde jeg en god samtale med en av treningsvenninnene mine i forige uke, hun er forresten høygravid uten at det har noe med saken å gjøre, og det er godt å føle at man blir hørt og at man kan lytte og gi noe tilbake til den andre parten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...