Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.


pusilus

Anbefalte innlegg

Sitat

Dager, uker og måneder går, tiden flyr. Vi sjonglerer arbeid, barnehage, hus og hjem. Vi er utslitte småbarnsforeldre. Lita er utslitt snart førskolejente, har litt søvnproblemer fremdeles, greier ikke finne søvnen uten oss igjen. Vi hadde to fine mnd på forsommeren, men nå er det helt på tur igjen og en av oss må ligge med henne til hun sovner. I dag holdt jeg selv på å sovne før minstesøster da jeg la henne og etterpå før Lita da jeg lå der. 

Lita sliter også med søvn og redsel for døden nå som mellomsøster sine dager er forestående. 

Jeg sliter med dårlig konsentrasjon og korttidsminne, søvnmangel og har mest lyst til å være for meg selv. 

Leser det jeg skrev 11. august i fjor, vel der er det faktisk ikke noe som har endret seg, håper det blir endring der snart.

Vi har hatt en røff periode i år, alvorlig sykdom i nær vennekrets og Lita ble igjen fryktelig redd for døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

hu hei hvor det går :)

Hverdagen med en skolejente og en barnehagejente fyker avgårde. Fritidsaktiviteter på "alle", minstesøster henger med på slep. Hun har staket ut fremtiden og skal begynne på de samme fritidsaktivitetene som Lita når hun blir stor nok, helst i går ;)Skolen er en stor drøm for henne også, og hun er klinkende klar på at hun skal begynne på skolen når hun har blitt fire år. Heldigvis er det 2,5 år til hun skal begynne, har en god vei igjen før hun er klar gitt :lol:

Jentene er empatisk og i grunnen ganske klok.

Da en av våre naboer døde ganske brått i alt for ung alder tidlig her i år, var det første lita sa, hva med XXX da? Hvordan skal det gå med henne nå? Vi har vært en del på besøk til nabodamen, men vi kan bli flinkere til det også. Det er stille i gaten nå gitt, når artigkaren er borte 😢 Han var alltid ute å jobbet rundt huset og slo av en prat med jentene, vi var bortom i døren til de dagen før han ble akutt syk- og alt var ved det normale, spøkefull og blid.

Vinteren har vært som en drøm for kystfolket, tenk å kunne bygge snøhuler og snøborg kun kort vei fra huset.  ååh som vi har kost oss, lange dager ute i helgene med pølse på bål og kakao i koppen, aking og ski :)Flere har gått på ski på gangveier og i marka, noe som aldeles ikke er vanlig.

Nå har våren kommet, og sykkelen kan finnes frem, dvs den har vel i grunnen ikke blitt satt bort helt da vi hadde årets første sykkeltur 6. januar.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Så kjekt å se at du av og til skriver her enda, Pusilus! Jeg er veldig dårlig på det selv, men jeg tenker ofte på deg og lurer på hvordan det går med dere alle 🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...