Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.

pusilus

Anbefalte innlegg

Noko av det kjekkaste med ferieturar er jo planlegginga, spør du meg. ;)

God søndag! :klemmer:

Det er det, alle forventningene og det å finne de perfekte plassene å slå seg ned på og utforske :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* melde seg inn i bleikfis-klubben *

1. Jeg misliker å sole meg

2. Jeg bodde 3 måneder ved Stillehavet i Latin-Amerika for noen vintere siden, så ikke spesielt kulørt ut etter det ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ikke medlem av bleikfisklubben* forresten. :nigo: Er bleik, men får skille etter 10 minutter i sola. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie!

:tommelopp:

:nigo: I dag har jeg kjøpt "reisen går til ......" , og hadde planer om å sette meg på altanen, nyte solen og drømme meg bort. Innen middagen var ferdig hadde skyene klusset med den planen :kjefte:

Ferie!! :strix: Mammaperm er IKKE ferie! :nei: *drømmesegvekk*

Det er det ikke nei ;) Men det er fri fra jobben *drømme*

* melde seg inn i bleikfis-klubben *

1. Jeg misliker å sole meg

2. Jeg bodde 3 måneder ved Stillehavet i Latin-Amerika for noen vintere siden, så ikke spesielt kulørt ut etter det ;).

Velkommen i klubben Aud, vel kvalifisert :jepp: Jeg blir fort utålmodig når jeg ligger i solen jeg, og så er jeg veldig flink til å smøre meg med solfaktor ofte. Ikke snakk om at noen føflekk guffenheter skal komme hit nei :regler:

*Ikke medlem av bleikfisklubben* forresten. :nigo: Er bleik, men får skille etter 10 minutter i sola. :strix:

Good for you ;) Bra at ikke alle er like kvit :tommel:

Dagens middagsmeny:

Ovnsbakt torsk med spinat og linsesalat :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rensking av frysaren igjen? :fnise: Eg tar meg nå den frihet og spør etter "oppskrift" igjen, eg. Eg er så elendig på å laga fisk, så eg treng inspirasjon. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp dreia :fnise: , må gjøre plass til nye godsaker vet du ;)

I dag hadde jeg frosset torsk og frosset spinat i en ildfastform. Sprinklet olje, salt og pepper over. 200 grader i en halvtime

Linsesalat:

2 dl Puy-linser (dvs. små grønne) *skylles før de skal koke i 15-10 min.

1/4 presset sitron (eller mer, smak til)

1 stor ts fransk sennep

3 ss extra virgin olivenolje

1 fedd hvitløk

Salt og pepper

1 finhakket rødløk

4 hakkede tomater

1 stor bunt hakket bladpersille

Fremgangsmåte:

Kok linsene møre (ca. 20 min) i usaltet vann. Lag sennepsvinaigrette og ha i en bolle sammen med hakket rødløk, hvitløk og tomater. Ha i de varme linsene så snart de er ferdigkokte. Salaten kan gjerne få stå ca. 10 min så smakene blander seg bedre. Rør til slutt inn persillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig godt, ble tipset om linsesalaten av en kollega :sikle:

Herremin hvor har ettermiddagen og kvelden blitt av? :lete:

Jeg synes ikke det er mer enn en halv time siden at klokken var syv :gjeiper: Ikke har jeg fått lese i ferieboken enda heller :daane: , men jeg har fått shoppet litt møbelrens og div. kluter og håndklær, hatt litt flekkfjerning på møblene og så har jeg nesten heklet en hel rangel :strix: Det var kjekt å hekle igjen altså, jeg har ikke vært så flink på det hit til i år :sjenert: Det har blitt med et par grytekluter og en bamse som gjorde stor suksess i forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg sulten :sikle:

Moro å hekle litt igjen da :) Skulle gjerne lært meg det :sjenert:

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky :hug:

som løfter meg litt opp i dag. Krysser fremdeles fingrene for at drømmene skal bli virkelige en gang om ikke så lenge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom over en tråd der spørsmålet var hva er din favoritt-te da jeg logget meg på i dag. Tør ikke å svare jeg, det er så mange av dem :ler: Kjøpte meg en ny sort på en invandrer butikk her om dagen *fy skam seg* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Jeg ble også litt :bond: , det er da ikke mulig å bestemme seg for bare en favoritt. Ikke når det finnes 20+ typer i skapene :sjenert:

Ny sort var med granateple og jordbær :sikle: , ikke helt oppe med Peiskos (grønn) , Pacific sun (hvit), Qi´s Aqai te, lakriste, Grønn gunpowder te og, og.......... men den er alikevel god :jepp:

Jeg har satt inn et støt og drikker litt te nå, slik at jeg kan fylle opp hvis jeg finner noen artige nye typer når vi er på ferie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens små gleder

Sykkeltur i regnvær og store dammer :nigo:

Green curry :sikle:

Te :hjerte:

Nydelig grønnfarge på trærene.

En dag til helg :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, eg elskar te, men er eit vanedyr, dessverre ;) Går i 3-4 ulike smakar :fnise:

Noko å anbefale, pusilus (eller andre)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...