Gå til innhold

Jenter er pingler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen muskelbunt, men når jeg er på treningsstudio om dagen, ser jeg stort sett jenter som enten:

- Ikke er svett etter trening

- Leser blader mens de sitter på eregometersykkelen og trår på null motstand.

- "Trener" på ellipse-apparat med 1-2 i "motstand" og null intensitet.

- Trener med vekter på 2-4 kg i noen minutter.

- Er med på "dans deg slank" opplegg i sal.

Herregud, seriøst folkens (jenter), klarer dere ikke å løfte en vekt på mer enn 4 kg??

BARNET DITT veier ca 5 kg noen uker etter at det er født!

Jeg har konkludert med at jenter er noen skikkelige PINGLER som ikke vil bli SVETT, ikke vil bli SLITEN og absolutt ikke vil kjenne "muslekpump" eller melkesyre.

Skal dere regne med å bli faste i fisken, må dere se å TRÅ TIL LITT når dere er å trener, istedenfor å daffe rundt i dyre trenings-klær.

Bortkastet tid og penger sier nå jeg, og treningssentere med zumba, pole dancing, fight dancing og mye annet TULL (ja tull ja), gnir seg i hendene.

det finnes noen FÅ jenter som trener skikkelig etter det jeg kan se, resten av dere er noen slappe jævler som ikke GIDDER å bli slitne.

Den som samtykker tier...

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener så hardt at jeg får gelébein og armer, og jeg trener kun styrke når jeg er på treningssenteret. Men, jeg har ikke store svettekjertler, så jeg blir likevel ikke særlig svett. Betyr ikke at jeg ikke trener hardt. ;)

Også trener jeg med 5kg vekter, men dette er fordi jeg har en kronisk skade på håndleddet, så jeg må være forsiktig og trene meg sakte opp på manualer.

Ting ekke alltid som du tror.

• Liker 5
Skrevet

Smerter ved trening er nok ikke det største problemet. Skal man dømme etter tråder her inne, er det flere som bekymrer seg for rødt, oppblåst ansikt og tydelige svettemerker på klærne. Kanskje ikke så rart, når det nærmest forventes at kvinner skal se fantastiske ut til enhver tid.

Folk får trene slik de vil for min del. Enten de løfter 4 kilo eller 15 - de gjør ihvertfall noe - og det er bra :)

• Liker 4
Skrevet

Useriøst innlegg, og den lille snutten "den som tier samtykker" er lagt opp til at ts skal få mest mulig oppmerksomhet eller ikke bli lei seg når ingen gidder ta innlegget seriøst nok til å svare på.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Antlers: Ja, det er akkurat det jeg tror, men jeg har mye mer respekt for ei jente som ser ut som en hoven tomat etter trening, enn en ferdigsminket barbie-fjolle som lukret chanel 5 FØR hun går inn for å dusje eller hva dere nå gjør der (se "skikk og bruk på treningssenteret").

Så ei i går som LÅ på benkpressbenken og vekslet mellom 1-3 og 2.5 kg for å trene lats (iallefall om det hadde vært litt motstand i vektene), løftet litt, så lå hun å halvsov(!) på benken i 2-3 minutter før hun løftet noen reps til.

KaDust bra! Man svetter ikke av vekttrening nødvendigvis.

Prøv deg på knebøy med halvparten av din egen kroppsvekt, så skal du se at pulsen flyr i taket og svetten siler.

At jenter som trener i sal blir svette, er en illusjon pga at de svetter pga VARMEN i ROMMET, ikke fordi de er så forbasket slitne.

Skrevet
:popcorn:
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Useriøst innlegg, og den lille snutten "den som tier samtykker" er lagt opp til at ts skal få mest mulig oppmerksomhet eller ikke bli lei seg når ingen gidder ta innlegget seriøst nok til å svare på.

TS her:

Nei, det er ikke ment som et trolleinnlegg, grunnen til at jeg hadde med "den som tier, samtykker", er at kvinnfolk generelt ignorerer ting som treffe litt for godt.

Lagt inn for å provosere, ja, kom med synspunkter og bevis at jeg tar feil.

Gjest Chanè
Skrevet

ha ha :)

jeg blir skikkelig svett iallefall. så svett at det renner av meg. men jeg så da virkelig mange late mannfolk på treningssenteret her da det var VM. Sitter på en sykkel (uten å tråkke) og glaner på tv .. he he

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen muskelbunt jeg heller, og er ikke kjempefan av smerte, men tro meg, når jeg trener svetter jeg så jeg er klissvåt, holder gjerne på i ett par timer av gangen og elsker å ha puls oppe og trene så det svir og verker.

Men neida, det er heller ikke bra nok for sånne som deg, er det vel, for selv om jeg gjør alt dette (samt bruker rimelig treningstøy som overhode ikke ser fancy ut), så trener jeg dans, og boksetimer i sal, og zumba så det spretter både svette og rester av dagens sminke (siden jeg går rett fra jobb og ikke rekker å dra hjem og se treningsklar ut)

Når jeg trener med vekter, bruker jeg så mye JEG føler for, totalt uavhengig av hva en eller annen kul dude mener jeg "burde" løfte, og når jeg varmer opp på tredemølla så holder jeg kanskje ikke på like lenge som en eller annen kul dude mener jeg burde gjøre, men vet du hva? Jeg er på trening for meg, ikke for at du skal være fornøyd med min innsats!!

Hva du tenker og tror om jenter på treningssenter hopper og driter nok både jeg og disse andre jentene i.

Og, vi hadde utholdenhetstrening hvor vi var hovedsakelig jenter + 1 kul dude.... hvem tror du stod til tåra spratt og armene ristet? Ihvertfall ikke kul dude, selv om han sikkert løfter mer en meg i vektrommet!

Nei, bry deg litt mer om egen trening, så kanskje du finner mer interessante ting å gjøre på treningssenteret en å sitte å skape deg fordommer mot jenter.

Forøvrig, når jeg er på treningssenteret og trener, så er det kun som tillegg til annen trening, har det slått deg? At folk egentlig driver med noe annet? Jeg danser, flere timer en du hadde holdt på gulvet, og med mer kroppskontroll en de som hovedsakelig tror tunge vekter er alfa omega hva angår trening. Redd for å svette? aldri!! Svetter uten bekymring, men ikke like mye når jeg sitter på ett apparat og løfter det jeg makter, som når jeg danser i timesvis, svetter også mer når jeg trener zumba en jeg gjør når jeg løfter vekter, eller når jeg er på kickboksing...

Hilsen treningsnarkoman pike

som har sett seg drittlei folk som ikke har bedre ting å drive med en å blande seg bort i villt fremmede menneskers trening.

• Liker 9
Skrevet

KaDust bra! Man svetter ikke av vekttrening nødvendigvis.

Prøv deg på knebøy med halvparten av din egen kroppsvekt, så skal du se at pulsen flyr i taket og svetten siler.

At jenter som trener i sal blir svette, er en illusjon pga at de svetter pga VARMEN i ROMMET, ikke fordi de er så forbasket slitne.

Jeg tar knebøy på sånn maskin, så putter jeg på vekter på sidene der. :jepp:

Jeg får veldig høy puls, men jeg svetter likevel ikke så mye.

Skrevet

Jeg trener på gruppetimer, 1 time hvor jeg kommer opp i makspuls (198) og er på gjennomsnittlig 170. Så jeg syns ikke det er noe tull, jeg svetter derimot en hel del.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ei av dem som ikke svetter så mye når jeg trener. Noen svetter mindre enn andre. Hva er problemet med det?

Jeg blir strammere, sterkere og sprekere. Er ikke målet oppnådd da?

• Liker 2
Skrevet

TS her:

Nei, det er ikke ment som et trolleinnlegg, grunnen til at jeg hadde med "den som tier, samtykker", er at kvinnfolk generelt ignorerer ting som treffe litt for godt.

Lagt inn for å provosere, ja, kom med synspunkter og bevis at jeg tar feil.

Det er din jobb å bevise dine egne påstander. Anonyme henvisninger til "egne" erfaringer holder ikke. Innlegget ditt hadde vært egnet til å provosere om du faktisk kunne henvise til noe konkret.

• Liker 2
Skrevet

Enig i at det er latterlig å løfte lett og trene på elipsemaskin på lav intensitet hvis man KAN klare mer. Men du bør tenke på at det er faktisk noen som har skader som gjør at de ikke kan løfte så tungt. Jeg har selv en skade i skulderen som jeg prøver å trene opp nå, og da ser jeg sikkert ut som en pingle som kun løfter 2 kg, men jeg kan ikke løfte tyngre. Da får jeg dritvondt og ødelegger opplegget som skal gjøre meg frisk. Jeg kan trene på høy intensitet på elipsemaskinen og jeg får trent ben og mage ganske tungt, men skuldrene, armene og ryggen må jeg være forsiktig med.

Denne dansetreningen folk driver med, driver de kanskje med fordi de synes det er gøy. Greit med litt morsom trening innimellom all apparattreningen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

AB: Du misser poenget mitt;

Hvorfor skal man sitte 30 minutter i et vekt-rom når man ikke får noe ut av treningen, jeg NEKTER å tro at kvinner er så svake som det ser ut som der.

Kvinner kan LETT curle 8-10 kg og trene lats med like store vekter, tror noen enten har misforstått eller ikke GIDDER å ha så mye motstand at 10 repetisjoner føles TUNGT og musklene begynner å dirre.

Uhorvelig mange NEK der ute som liksom "trener" og som skal ned i vekt, stramme opp og bli slanke men som fanken ikke gjør noe annet enn å klage på at vekta står stille, de gjør jo ingen innsats.

Så ender de opp med jojo-slanking og salatspising i Mai istedenfor.

Nei, jenter er generelt for slappe og smerte-redde, da kunne de like gjerne holdt seg hjemme å spist potetgull.

Har lov å irritere meg grønn, det er er fritt land.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er din jobb å bevise dine egne påstander. Anonyme henvisninger til "egne" erfaringer holder ikke. Innlegget ditt hadde vært egnet til å provosere om du faktisk kunne henvise til noe konkret.

Har allerede henvist til konkrete episoder og ting jeg ser, eller skal jeg ramse opp hva alle de 300 damene gjorde på treningsstudio i går?

AnonymBruker
Skrevet

TS her:

AB: Du misser poenget mitt;

Hvorfor skal man sitte 30 minutter i et vekt-rom når man ikke får noe ut av treningen, jeg NEKTER å tro at kvinner er så svake som det ser ut som der.

Kvinner kan LETT curle 8-10 kg og trene lats med like store vekter, tror noen enten har misforstått eller ikke GIDDER å ha så mye motstand at 10 repetisjoner føles TUNGT og musklene begynner å dirre.

Uhorvelig mange NEK der ute som liksom "trener" og som skal ned i vekt, stramme opp og bli slanke men som fanken ikke gjør noe annet enn å klage på at vekta står stille, de gjør jo ingen innsats.

Så ender de opp med jojo-slanking og salatspising i Mai istedenfor.

Nei, jenter er generelt for slappe og smerte-redde, da kunne de like gjerne holdt seg hjemme å spist potetgull.

Har lov å irritere meg grønn, det er er fritt land.

og du misser midt poeng, dersom du ikke har bedre ting å rette fokuset ditt mot når du "trener" en å lage deg fordommer mot jenter generellt, fordi du ser noen som ikke tar i like mye som du mener de burde, så bør du kanskje se litt på egen trening før du fordømmer folk du ikke aner noe om.

Jeg har også, som en annen her, slitt med overbelastning i hæler, legger og setemusklatur. Dette har resultert i 2 dager behandling hver uka, streng beskjed om å trene mindre, og dermed trent like mye men med lavere intensitet en jeg vanligvis pleier. Hadde en som du sett meg, hadde du sikkert lagt det til som "jenter er late"-teorien din, uten at du har det spøtt anelse om hvorfor jeg altså trener med en lavere intensitet en hva jeg kunne utført.

og å fortsette å trøkke på med "jenter er pingler" også når du ser opptil flere som svarer at vi trener så pulsen er maks og svetten spruter...

du kommer til å klare å provosere noen få av oss (meg inkl) i ca 10 minutter, men trekker du den for langt, blir du bare seende ut som en idiot.

• Liker 2
Skrevet

Har allerede henvist til konkrete episoder og ting jeg ser, eller skal jeg ramse opp hva alle de 300 damene gjorde på treningsstudio i går?

Du kan for alt vi vet sitte og dikte, så det nytter ikke hva du ramser opp. Dette er ikke noe å bruke tida si på.

At en del jenter trener for dårlig og en del gutter trener for dårlig er velkjent. Det er mange grunner til det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

For å "veie opp" kan jeg nevne at jeg faktisk HAR sett kvinner som har trent skikkelig og hardt, du kan se det på ansiktsuttrykk osv at de virkelig JOBBER mens de trener.

Har også sett flere jenter som kjører tredemølle-sesjoner som lett hadde tatt knekken på meg.

Men det er også noe av grunnen til at jeg blir svært provosert over folk som ikke gidder å gjøre en dritt innsats.

Skader skal man seff ta hensyn til og trene deretter, men når en frisk person kjører vekter som tilsvarer 1.5 liter melk, må en jo lure på hva i all verden de gjør der.

Så et venninne-par som satt på sykkel (jeg satt ved siden av og kjørte intervalltrening og svettet og slet som vanlig), de pludret i vei, hun ene leste i et kvinneblad og hun andre satt å sjekket neglene sine.

Etter noen minutter utbryter hun ene "ååååh, jeg er så sliten ass", mens hun tilfeldigvis tok tak i sykkelstyret, jeg gløttet over og så at hun hadde tatt på pulsmåleren.

80 - ÅTTI - i puls :trene:

Skrevet

Skader skal man seff ta hensyn til og trene deretter, men når en frisk person kjører vekter som tilsvarer 1.5 liter melk, må en jo lure på hva i all verden de gjør der.

Men hvordan vet du at den personen du ser på er frisk? Man kan ikke se det på meg at jeg har en skade.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...