Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått til vane å dusje hver eneste dag. Vet at det ikke er helt bra, og kan slite på håret osv. Men jeg føler at håret ser og kjennes så fett ut hvis ikke jeg dusjer og vasker det hver dag. Er vel sånn at det blir fortere fett også, hvis man vasker det for ofte.

Av og til kan det funke å bare vaske panneluggen om morningen, fordi den ser oftest mer fett ut enn resten av håret.

Hvor ofte dusjer/vasker dere håret? :filer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dusjer så godt som hver dag, med mindre jeg bare skal slafe hjemme alene hele dagen og ikke har tenkt meg utenfor døren i det hele tatt. Håret derimot vasker jeg 2-3 ganger i uken.

Skrevet

Dusjer annenhver dag. Trener annenhver dag, så det sier det seg selv ;) Dusjet hver dag før, og jeg fikk fett hår dagen etter. Det så helt jævlig ut, så jeg måtte gjøre noe med det, og dusjet sjeldnere. Nå er håret normalt igjen, blankt og fint dagen etter og helt til jeg dusjer neste gang. :)

Skrevet

Dusjer som regel hver dag men jeg vasker meg med såpe annenhver dag. Håret vasker jeg 3 ganger i uken.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Det er ikke nødvendig og dusje vær dag. Jeg dusjer 4-5 ganger i uka

Skrevet

Dusjer tre-fire ganger i uka. Vasker bare håret én gang i uka, ellers lar jeg være eller skyller det med vann og tar i balsam.

Hvis du ønsker å utsette vaskingen av håret for at det ikke skal bli like fett, har jeg et tips: bruk maisstivelse som tørrsjampo :) Den trekker til seg fettet og børstes lett ut etterpå.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dusjer tre-fire ganger i uka. Vasker bare håret én gang i uka, ellers lar jeg være eller skyller det med vann og tar i balsam.

Hvis du ønsker å utsette vaskingen av håret for at det ikke skal bli like fett, har jeg et tips: bruk maisstivelse som tørrsjampo :) Den trekker til seg fettet og børstes lett ut etterpå.

Først natron til klesvask og nå dette. Er det NOE i kjøkkenskapet ditt du IKKE kan noen lure triks med? :ler:

Endret av Pingting
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Først natron til klesvask og nå dette. Er det NOE i kjøkkenskapet ditt du IKKE kan noen lure triks med? :ler:

Sikkert ikke :nigo:

Det går forøvrig an å bruke natron til dette også ;)

:fnise:

Dette lærte jeg av mamma, tror det er et søramerikansk kjerringråd!

Endret av chikako
Skrevet

Jeg dusjer håret annenhver dag. Nå som jeg begynner å få mørkere ettervekst, ser håret mitt feter ut enn det det er. Da hender det at jeg også vasker luggen på morgenen for å freshe opp litt

AnonymBruker
Skrevet

Dusjer hver dag før jeg går på jobb. Trener 3 ganger i uka, så da dusjer jeg 2 ganger dagen de dagene. Håret vasker jeg 1 gang i uka.

.. og ja, man får raskere fett hår når man vasker det hver dag. Jeg kan gå i 14 dager før det blir antydning til fett hår!

Skrevet

annenhver dag, om jeg ikke føler meg ekkel,som idag, da dusjer jeg kroppen ihvertfall selvom jeg dusja igår.. orker ikke og føle meg ekkel:P

Skrevet

Annenhver dag, noen ganger oftere.

Skrevet

Dusjer hver dag før jeg går på jobb. Trener 3 ganger i uka, så da dusjer jeg 2 ganger dagen de dagene. Håret vasker jeg 1 gang i uka.

.. og ja, man får raskere fett hår når man vasker det hver dag. Jeg kan gå i 14 dager før det blir antydning til fett hår!

Har du gått i 14 dager uten å vaske håret ditt? :O Da er ikke det at det blir fett som er det største problemet, luktet det ikke helt forferdelig?!

• Liker 1
Gjest Footloose
Skrevet

Dusjer hver dag og vasker håret hver tredje. Får aldri fett hår, men jeg liker lukten av rent hår så kunne aldri gått typ 14 dager uten å vaske håret.

Skrevet

Har du gått i 14 dager uten å vaske håret ditt? :O Da er ikke det at det blir fett som er det største problemet, luktet det ikke helt forferdelig?!

Jeg vil anta at det lukter hår...

• Liker 1
Gjest Footloose
Skrevet

lukter sikkert hår, i tillegg til matos, eksos, røyk, og alt det andre herlige som setter lukt

Skrevet

Håret i seg selv lukter ikke stort, men når det kommer i kontakt med hodebunnen (som forresten utsondrer svette og andre ting) så lukter ganske ille kan jeg tro.. I tillegg til ytre faktorer som eksos og røyk, som nevnt ovenfor.

Æsj, så uhygienisk......

Gjest Applestore
Skrevet

Jeg dusjer håret ca hver 3 dag, men dusjer kroppen hver dag, siden jeg svetter noe sinnssykt om natta, og trener nesten hver dag.

Gjest Harriet
Skrevet

Dusjer hver morgen - hadde ikke klart å gå på jobb ellers. Dessuten sykler eller spaserer jeg til og fra jobb - så dusj hver dag er absolutt nødvendig.

Håret vasker jeg hver annen eller tredje dag.

Dersom jeg skal ut på kvelden så dusjeg jeg før jeg går ut og .. da blir det to ganger pr dag i såfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...