Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dusjer annhverdag. Pleide å dusje hverdag men det førte til at håret mitt ble veldig fett og huden min ofte tørr. Verken huden eller håret tåler vann hver dag. Det ødelegger...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wææh! Finnes det folk i Norge som bare dusjer 3-4 ganger i uka?! Hva slags jobb/liv har dere?

Det synes jeg rett og slett høres skikkelig ekkelt ut. Men kan jo være det bare er jeg som er uvitende. Hva er årsaken til at dere ikke dusjer daglig? Føler dere ikke at dere blir skitne/svette? Lukter det ikke? Hva sier de dere bor med?

Regner med at dere må ta en "kattevask" hver dag i det minste?

Og som svar på spørsmålet: Dusjer hver morgen, uansett. Vasker også håret hver dag, har klassisk nordisk hår som har behov for dette. Dusjer også hver gang etter jeg har trent. Bor i kollektiv med flere andre, og alle dusjer daglig så vidt jeg vet.

Så sant man ikke har trent eller drevet med tungt kroppsarbeid er det ingen som lukter etter 2 dager uten dusj. Tror alle som meg tar en kattevask de dagene man ikke dusjer. (vasker under armene og nedentil kun med klut og varmt vann, tar på deo og bytter undertøy) Glad jeg ikke er så hysterisk med hensyn til min egen eller andres hygiene, må være slitsomt. Vi lukter sikkert ikke etter 4-5 dager heller uten dusj fordi de fleste av oss lever stillesittende liv i rene omgivelser. Trener jeg, har vært på stranda eller blitt skitten på andre måter kan jeg dusje 2 ganger om dagen, det kommer helt an på. Men annenhver dag er helt ok.

• Liker 1
Skrevet

Dusjer som oftest hver dag. Hender også at det blir annenhverdag, hvis jeg da dusjer kvelden før og morgenen etter. Før vasket jeg håret hver dag, men prøve å kun vaske det annenhver dag nå (:

Jeg elsker å dusje! Før dusjet jeg minst to ganger om dagen, noen dager tre, hver dag. Hihi :)

Skrevet

Jeg dusjer stort sett hver dag, av og til kan jeg gå en ekstra dag uten. Håret vasker jeg 2-3 ganger i uka.

Skrevet

Jeg dusjer hvertfall en gang om dagen, noen ganger og i ekstreme tilfeller tre.. Vasker håret hver dag og. Driver med hest, og håret mitt lukter faktisk hest hvis jeg ikke vasker det. MEN det blir så ekstremt raskt fett.. så hvis jeg er på ferie eller lignende, så må jeg vaske det hver dag, ellers ser jeg ut som noe ekstremt ikke bra..

Tips til hvordan jeg kan "venne håret av" med så mye vasking, uten å måtte gå to uker "såpefri"? Om sommeren er det mindre stall, og behovet er ikke likt.

Håret mitt stråler vel heller kanskje ikke.. selvom jeg er flink til å kure og stå i videre.. :(

Skrevet

Så sant man ikke har trent eller drevet med tungt kroppsarbeid er det ingen som lukter etter 2 dager uten dusj. Tror alle som meg tar en kattevask de dagene man ikke dusjer. (vasker under armene og nedentil kun med klut og varmt vann, tar på deo og bytter undertøy) Glad jeg ikke er så hysterisk med hensyn til min egen eller andres hygiene, må være slitsomt. Vi lukter sikkert ikke etter 4-5 dager heller uten dusj fordi de fleste av oss lever stillesittende liv i rene omgivelser. Trener jeg, har vært på stranda eller blitt skitten på andre måter kan jeg dusje 2 ganger om dagen, det kommer helt an på. Men annenhver dag er helt ok.

Støtter denne. De ukene jeg ikke er så aktiv, sitter mest hjemme med skolearbeid, så er det helt greit å dusje ca annenhver dag. Ser ikke problemet. De gangene jeg merker jeg trenger en ekstra dusj, så dusjer jeg selvfølgelig, og hvis jeg jobber mye eller er mye aktiv - det sier seg vel selv?

Vi har forskjellige livsstiler og forskjellige kropper - dermed forskjellige behov for vasking/dusjing.

Skrevet

Jeg dusjer hvertfall en gang om dagen, noen ganger og i ekstreme tilfeller tre.. Vasker håret hver dag og. Driver med hest, og håret mitt lukter faktisk hest hvis jeg ikke vasker det. MEN det blir så ekstremt raskt fett.. så hvis jeg er på ferie eller lignende, så må jeg vaske det hver dag, ellers ser jeg ut som noe ekstremt ikke bra..

Tips til hvordan jeg kan "venne håret av" med så mye vasking, uten å måtte gå to uker "såpefri"? Om sommeren er det mindre stall, og behovet er ikke likt.

Håret mitt stråler vel heller kanskje ikke.. selvom jeg er flink til å kure og stå i videre.. :(

Du kan jo prøve å bruke tørrsjampo mens du gradvis trapper ned litt? Jeg tror ikke det skal ha noe å si for fettproduksjonen ihvertfall. (men dere andre må gjerne korrigere meg om jeg tar feil)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer og vasker håret hver morgen, men bruker ikke såpe på kroppen hver dag. Jeg er varm som person, i tillegg til at jeg har ekstremt tykt hår (både grove hårstrå og MANGE hårstrå) så jeg føler meg ofte svett og klam, også i håret. Å ikke dusje om morgenen er ikke noe alternativ for meg, så fremt jeg ikke er syk...

Skrevet

Jeg dusjer hver dag. Også vasker jeg håret hver 3.dag.

Skrevet

Jeg dusjet flere ganger for dagen før og dusjet håret minst hver dag. Nå er jeg sengeliggende etter en ulykke og jeg besvimte sist jeg var i dusjen. Fikk beskjed av legene at jeg ikke måtte dusje så ofte :( Har dusjet hver dag denne uken, men kanskje jeg ikke skal dusje i dag..

Skrevet (endret)

Du kan jo prøve å bruke tørrsjampo mens du gradvis trapper ned litt? Jeg tror ikke det skal ha noe å si for fettproduksjonen ihvertfall. (men dere andre må gjerne korrigere meg om jeg tar feil)

Nei, det har visst ikke det :)

Tørrsjampo fjerner nemlig fettet som allerede er skilt ut i håret, mens vanlig sjampo også fjerner fettet i hodebunnen, hvilket får hodebunnen til å skille ut mer fett. Tørrsjampo (evt. maizena :plystre:) er dermed en fin erstatning i en tilvenningsperiode. Vanligvis stabiliserer fettproduksjonen seg etter rundt tre uker, tror jeg. Det betyr ikke at man ikke kan vaske håret på tre uker, men helst ikke mer enn et par ganger i uka når man avvenner hodebunnen fra å overprodusere fett.

Endret av chikako

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...