Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Consensio
Skrevet

Dusjer hver annen eller tredje dag, håret vasker jeg hver tredje dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjer hver dag før jeg går på jobb. Trener 3 ganger i uka, så da dusjer jeg 2 ganger dagen de dagene. Håret vasker jeg 1 gang i uka.

.. og ja, man får raskere fett hår når man vasker det hver dag. Jeg kan gå i 14 dager før det blir antydning til fett hår!

Wow, 14 dager! :hakeslepp:

Skrevet

Håret i seg selv lukter ikke stort, men når det kommer i kontakt med hodebunnen (som forresten utsondrer svette og andre ting) så lukter ganske ille kan jeg tro.. I tillegg til ytre faktorer som eksos og røyk, som nevnt ovenfor.

Æsj, så uhygienisk......

Når håret kommer i kontakt med hodebunnen? :sjenert:

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Når håret kommer i kontakt med hodebunnen? :sjenert:

:skratte:

Lurer fælt på hva slags hår hun har....mitt er alltid i kontakt med hodebunnen... :fnise:

• Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Har fått til vane å dusje hver eneste dag. Vet at det ikke er helt bra, og kan slite på håret osv. Men jeg føler at håret ser og kjennes så fett ut hvis ikke jeg dusjer og vasker det hver dag. Er vel sånn at det blir fortere fett også, hvis man vasker det for ofte.

Av og til kan det funke å bare vaske panneluggen om morningen, fordi den ser oftest mer fett ut enn resten av håret.

Hvor ofte dusjer/vasker dere håret? :filer:

Hver dag. vet det ikke er bra, men jeg føler meg ekkel om jeg ikke dusjer

Skrevet

Dusjer hver dag, og vasker håret ca 3 ganger i uka.

Skrevet

Dusjer annenhver dag, innimellom hver dag. Skal jeg noe spesielt den andre dagen så dusjer jeg, hvis ikke så venter jeg til morgenen den tredje dagen med å dusje.

Skrevet

Denne vinteren har jeg vært så tørr og kløete at jeg burde ikke da dusjet mer enn et par ganger i uka men det blir ca annenhver dag. Blir knusk tørr selv om jeg bare bruker vann. Noen som kan anbefale en god bodylotion??

Skrevet

Denne vinteren har jeg vært så tørr og kløete at jeg burde ikke da dusjet mer enn et par ganger i uka men det blir ca annenhver dag. Blir knusk tørr selv om jeg bare bruker vann. Noen som kan anbefale en god bodylotion??

Har du prøvd å bruke dusjolje i stedet for såpe/vann? Har ikke prøvd det selv, men hører gode ting fra folk som sliter med tørr hud. Fås på apotek :)

Skrevet

jeg dusjer kroppen hver dag, noen ganger hvis jeg skal noe på kvelden feks, så blir det dusjing to ganger. Håret vasker jeg annenhver dag.

Skrevet

Hver dag. vet det ikke er bra, men jeg føler meg ekkel om jeg ikke dusjer

Samme her!

Vasker du håret i tillegg eller dusjer du bare kroppen?

Skrevet

Dusjer og vasker håret hver dag.

Skrevet

Jeg dusjer og vasker håret annenhver dag. Får ikke så fort fett hår, men føles best når det er helt rent. Om sommeren blir det ofe hverdag med både dusj og hårvask :popcorn::Nikke:

Skrevet

Har du prøvd å bruke dusjolje i stedet for såpe/vann? Har ikke prøvd det selv, men hører gode ting fra folk som sliter med tørr hud. Fås på apotek :)

Ja skal prøve det, løper til apoteket i morgen. Igår skulle jeg på middag og turte ikke barbere leggene for da blir jeg enda sårere/tørrere i huden, hårene mine er heldigvis ganske lyse da så de syns ikke gjennom strømpebuksa. Ha bare barbert leggene et par ganger denne vinteren pga dette. Lurte på om jeg skulle kjøpe vaskepulver og skyllemiddel uten parfyme også for å se om det hjalp.

Skrevet

Dusjer dag, gjerne to ganger også. Vasker håret annenhver dag

AnonymBruker
Skrevet

Har du gått i 14 dager uten å vaske håret ditt? :O Da er ikke det at det blir fett som er det største problemet, luktet det ikke helt forferdelig?!

hehe, ser det ble oppstanndelse p.g.av denne, men hadde dere lest mitt innlegg, så skrev jeg at jeg vasker håret 1 gang i uka, men vet at jeg kan gå 14 dager uten at det blir fett, noe jeg fant ut under sykdom. Er ikke i mitt fokus å vaske håert når jeg er syk :fnise:

Tips til dere som også dusjer hver dag og får tørr hud; jeg bruker Eucerin shower oil som jeg kjøper på apoteket, har nå ikke behov for body-lotion etter dusj.

• Liker 1
Skrevet

Ja skal prøve det, løper til apoteket i morgen. Igår skulle jeg på middag og turte ikke barbere leggene for da blir jeg enda sårere/tørrere i huden, hårene mine er heldigvis ganske lyse da så de syns ikke gjennom strømpebuksa. Ha bare barbert leggene et par ganger denne vinteren pga dette. Lurte på om jeg skulle kjøpe vaskepulver og skyllemiddel uten parfyme også for å se om det hjalp.

Ja, jeg kan også bli fryktelig tørr på leggene av å barbere dem. I de periodene hvor det er som verst så bruker jeg ofte en skikkelig klissete hudkrem - alt fra Body Butter fra Bodyshop til Locobase fra apotek. Ordentlig fettete kremer er ofte mer effektive - men så er de jo mer klissete også, så det er greit om man har tid til å "lufttørke" litt etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er noe for deg, men nå på vinteren bruker jeg bodybutter som barberkrem, siden såpen i vanlig barberkrem tørret ut huden ekstremt. Det går jo an å prøve?

Skrevet

Dusjer hver dag, vasker håret annen hver dag. Unntaket er hvis jeg skal sitte hjemme og lese hele dagen, og vet jeg ikke skal ut i det hele tatt. Da ksn det hende jeg hopper over dusjen.

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, for velværefølelsen. Håret prøver jeg å vaske annenhver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...