Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er noe for deg, men nå på vinteren bruker jeg bodybutter som barberkrem, siden såpen i vanlig barberkrem tørret ut huden ekstremt. Det går jo an å prøve?

Kan jo prøve å barbere med bodybutter ja...men tror uansett at selve skrapingen av bladene gjør huden sår. Smurte tykt lag med aloe lotion etterpå sist, hjalp litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjer hver dag og vasker håret annenhver. Er det helg og jeg ikke skal noe hender det jeg dropper dusjing helt og lar håret bli vasket på mandagen i steden for, men da snakker vi usosiale innehelger ;)

Skrevet

Dusjer hver andre/tredje dag og vasker håret max to ganger i uka. Oftere dersom det er behov for det.

• Liker 1
Skrevet

Skulle ønske det fantes et magisk produkt så det holdt å vaske håret en gang annenhver måned.. :biggrin: Synes det er så kjedelig å vaske, kure, tørke, greie,ha i skum, føne og style håret. Frisyren klapper sammen etter en time på meg likevel....... :frustrert: Misunner de som bare kan vaske og luft-tørke det også er de likevel kjempefine.... :grine:

Skrevet

Dusjer som regel annenhver dag. Noen ganger kan det være 2.5 dager mellom også. Er ikke så hysterisk på det.

Synes dog det er forferdelig SLITSOMT med all den dusjinga. Barbering, kuring, balsam, bodylotion, hårtørk, hår-retting, bah.

• Liker 3
Skrevet

Har fått til vane å dusje hver eneste dag. Vet at det ikke er helt bra, og kan slite på håret osv. Men jeg føler at håret ser og kjennes så fett ut hvis ikke jeg dusjer og vasker det hver dag. Er vel sånn at det blir fortere fett også, hvis man vasker det for ofte.

Av og til kan det funke å bare vaske panneluggen om morningen, fordi den ser oftest mer fett ut enn resten av håret.

Hvor ofte dusjer/vasker dere håret? :filer:

Dessverre blir dette ofte en ond sirkel: kroppen blir vant til at den mister mye nødvendig og sunt fett fra huden/håret når vi dusjer ofte, derfor blir det overproduksjon av fett.

Man bør ikke vaske håret mer enn to ganger i uka. For å få til dette bør man i en avvenningsperiode kun skylle håret med vann i stedet for å vaske med såpe hver dag. Etterhvert vil kroppen venne seg til den nye rytmen, og du bevarer en sunn hud og et sunt hår som ser vakkert ut uten daglig vask eller skyll.

AnonymBruker
Skrevet

Dusjer hver dag. Håret vaskes de dagene jeg skal på jobb (mandag, tirsdag, torsdag og fredag), samt hvis jeg skal på noe de andre dagene.

(Tidligere vasket jeg det hver dag, ikke fordi det ble fett, men fordi jeg da var mer opptatt av det skulle lukte godt også av håret mitt.)

Gjest Anuket
Skrevet

Dusjer hver dag, føler meg mye bedre og mer våken etter en dusj! Men håret vasker jeg som regel tre ganger i uken, jeg trener tre ganger i uken så det er ikke så deilig å gå rundt med svett hår akkurat.

AnonymBruker
Skrevet

Dusjer og vasker håret hver dag, noen ganger 2 ganger til dagen (feks hvis jeg har svettet om natten dusjer jeg om morgenen + om kvelden etter trening).

Håret blir så fett av jeg får helt fnatt hvis jeg ikke vasker det hver dag. Vet det er en ond sirkel, men det passer liksom aldri å ha fett hår for å venne det til å ikke bli vasket hver dag:p

Skrevet

Dusjer og vasker håret hver dag, noen ganger 2 ganger til dagen (feks hvis jeg har svettet om natten dusjer jeg om morgenen + om kvelden etter trening).

Håret blir så fett av jeg får helt fnatt hvis jeg ikke vasker det hver dag. Vet det er en ond sirkel, men det passer liksom aldri å ha fett hår for å venne det til å ikke bli vasket hver dag:p

Ta deg en hyttetur et sted det ikke er innlagt vann, så vil du nok bli kurert ;)

Hvis ikke er ei daff helg eller ferie en ypperlig mulighet.

Skrevet

Dusjer hver dag og vasker håret annenhver dag, men den dagen jeg ikke vasker håret så har jeg det i strikk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker håret 1-2 ganger i uken. Blir ikke fett før det har gått sikkert 2 uker. Dusjer annenhver dag, eller oftere hvis jeg har trent.

Skrevet

Jeg vasker håret 1-2 ganger i uken. Blir ikke fett før det har gått sikkert 2 uker.

Åååå, du er heldig!!!! Mitt er FETT på dag 3, sånn at det skiller seg! Så jeg må ta det annenhver dag. Hadde vasket bare en gang i uka om jeg var deg.

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en hyttetur et sted det ikke er innlagt vann, så vil du nok bli kurert ;)

Hvis ikke er ei daff helg eller ferie en ypperlig mulighet.

Skal faktisk på det i neste uke:o 3 netter uten vann. Kommer til å klikke av å ikkje få dusje, men kanskje det hjelper på håret mitt:D

Problemet er bare at jeg trener hver hverdag og i helgene jobber jeg et sted der jeg blir skitten, så i praksis må jeg liksom dusje hver dag uansett:(

Skrevet

Dusjer håret og kroppen annenhver dag. Hender det blir noen dager rett etter hverandre av og til, pga trening. Jeg kan helst ikke dusje mer enn annenhver dag, huden min blir så tørr.

Gjest Nigiria
Skrevet

Wææh! Finnes det folk i Norge som bare dusjer 3-4 ganger i uka?! Hva slags jobb/liv har dere?

Det synes jeg rett og slett høres skikkelig ekkelt ut. Men kan jo være det bare er jeg som er uvitende. Hva er årsaken til at dere ikke dusjer daglig? Føler dere ikke at dere blir skitne/svette? Lukter det ikke? Hva sier de dere bor med?

Regner med at dere må ta en "kattevask" hver dag i det minste?

Og som svar på spørsmålet: Dusjer hver morgen, uansett. Vasker også håret hver dag, har klassisk nordisk hår som har behov for dette. Dusjer også hver gang etter jeg har trent. Bor i kollektiv med flere andre, og alle dusjer daglig så vidt jeg vet.

Skrevet

Hver morgen, hender også at jeg dusjer på kvelden i tillegg. Vet det ikke er bra for huden, men..

AnonymBruker
Skrevet

Hva er årsaken til at dere ikke dusjer daglig?

1. Fra et hygienisk ståsted er det ikke nødvendig. Man dusjer for å fjerne svette og møkk, ikke for å fjerne bakterier - disse forsvinner nemlig normalt ikke med mindre man bruker antibakteriell såpe, noe som selvfølgelig frarådes fordi man da også vil forstyrre kroppens naturlige bakterieflora.

2. Det er ikke bra for huden, siden skrubbing, varmt vann, såpe og tørking med håndkle bidrar til å fjerne hudens naturlige oljer og laget med døde hudceller. Begge beskytter de levende hudcellene mot uttørking og små infeksjoner, noe som resulterer i tørr og irritert hud. For noen går det greit å dusje daglig, men jeg blir tørr og klør om jeg gjør det.

3. Det er ikke bra for håret

4. Det er dyrt

5. Det er ikke bra for miljøet - hverken i form av såpe- og sjampoforbruk, avfallsvann og strømmen som trengs

6. Jeg har ikke noe behov for det. I perioder hvor jeg trener daglig eller jobber som arkeolog i felt (les: krabber på knærne i gjørme) så dusjer jeg selvfølgelig hver dag. Ut over det ser jeg ikke hvorfor jeg skulle dusje oftere enn annenhver eller tredjehver dag så lenge jeg vasker meg litt ellers.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Wææh! Finnes det folk i Norge som bare dusjer 3-4 ganger i uka?! Hva slags jobb/liv har dere?

Det synes jeg rett og slett høres skikkelig ekkelt ut. Men kan jo være det bare er jeg som er uvitende. Hva er årsaken til at dere ikke dusjer daglig? Føler dere ikke at dere blir skitne/svette? Lukter det ikke? Hva sier de dere bor med?

Regner med at dere må ta en "kattevask" hver dag i det minste?

Og som svar på spørsmålet: Dusjer hver morgen, uansett. Vasker også håret hver dag, har klassisk nordisk hår som har behov for dette. Dusjer også hver gang etter jeg har trent. Bor i kollektiv med flere andre, og alle dusjer daglig så vidt jeg vet.

Det finnes ikke positivt for huden å dusje hver dag, særlig ikke i vinterhalvåret. Jeg dusjer ikke daglig rett og slett fordi huden min ikke tåler det og det er veldig energibesparende. Når jeg dusjer er det stort sett etter trening, 3-4 ganger i uka. 3-4 ganger i uka er ikke skjelden, det er ca. hver andre dag.

I vinterhalvåret kan jeg fint gå en stund uten å bli svett, da holder det å vaske seg med klut om morgenen der behovet melder seg først.

Blir man svett og skitten en dag, tar man jo hensyn til det. På sommeren dusjer jeg oftere, fordi jeg føler behovet.

Endret av chikako

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...