Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Håepr at helgen går fort slik at du får kommet til legen igjen og ta blodprøve :)

Ble det ikke tatt noe som helst prøver i dag eller?

Jo tok en prøve i dag, men så skal de vel sjekke stigningen også. For å se om ting fortsatt utvikler seg. Eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit å få sjekket om det fortsatt stiger ja :)

Har du snakket med sambo etter legtimen? Hva sier han oppi dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få sjekket om det fortsatt stiger ja :)

Har du snakket med sambo etter legtimen? Hva sier han oppi dette?

Har bare snakket kort med han på tlf. Han er også sjokkert, men glad. Men han tar ikke like mye av som meg da, han sier at det har sikkert gått bra, men at vi får vente og se. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her har det skjedd litt siden sist jeg var innom i går!

Et lite nurk og et bankende hjerte kanvel bare bety en ting? Lille frøbel er sterk og en liten luring! Skjønner du ikke vil slippe jubelen helt løs før du får svar på blodprøvene, men dette ser jo virkelig ut til å gå veien likevel :strix:

Herregud - for en berg og dalbane du har vært gjennom de siste ukene :klemmer:

Håper du får roet deg og samlet deg litt i helg! Det er vel kanskje greit å ha noen dager fri fra jobb og studier nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! :hoppe: Dette var virkelig en helomvending av situasjonen! Et bankende hjerte skal jo være et ganske sikkert tegn på at alt er bra, selv om ting selvsagt kan skje senere... Men det virker jo lovende dette, da!

Hadde tenkt å spørre deg hvorfor du var så sikker på at du virkelig hadde mistet, men ville ikke gi deg falskt håp når du tydeligvis hadde blødd en del... Men enkelte blør jo faktisk gjennom hele svangerskapet, uten at det er noe galt. Kroppene våre er merkelige...

Krysser fingrene for at det går bra! :):klemmer:

(Og så må jeg bare fortelle at dette skjedde med ei jeg kjenner også. Hun hadde hatt en SA, var gravid igjen, og så begynte blødningene. Hun slo seg til ro med at det var en ny SA, men hos legen så de et bankende hjerte. Resten av svangerskapet gikk kjempefint :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe:

Melankolsk!! :ler: Jaja, kan ikke være stødig på ALLE ord. Er generelt god i norkskriving, men noen ord glemmer jeg alltid av.

Ok. Ja jeg skal ta neste blodprøve på mandag. Litt kjedelig at jeg må vente hele helgen, men sånn er det jo bare. Så får jeg vel svar midten av neste uke.

Men man skulle vel tro at siden hjertet enda slår, at det faktisk er håp.

Jeg har blødd en god del..I forhold til det jeg selv anser som en god del, men nå har jeg som regel så vidt hatt blødning under vanlig mensen da, så kan hende at det egentlig ikke var så kraftig som jeg trodde?

:skratte: Intet krav å ha alle ord inne. Må google en del ord som jeg er usikker på selv.

Det er litt kjipt at det er over helgen, men du får svar raskt vil jeg anta. Jeg gjorde det, men så er legekontoret til fastlegen min nær sykehuset i byen. Uansett, så er det greit å få bekreftet eller avkreftet en SA. Når de ser et hjerte banke, så er det en av de sikreste tegnene.

Som sushi sier, så er det noen som blør og andre ikke. Jeg krysser også fingrene mine og sender deg noen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, her har det skjedd litt siden sist jeg var innom i går!

Et lite nurk og et bankende hjerte kanvel bare bety en ting? Lille frøbel er sterk og en liten luring! Skjønner du ikke vil slippe jubelen helt løs før du får svar på blodprøvene, men dette ser jo virkelig ut til å gå veien likevel :strix:

Herregud - for en berg og dalbane du har vært gjennom de siste ukene :klemmer:

Håper du får roet deg og samlet deg litt i helg! Det er vel kanskje greit å ha noen dager fri fra jobb og studier nå.

Ja det må jo nesten bety at frøbel er i live! håper virkeilg det!!

Skal prøve å slappe av og ikke tenke så altfor hardt på det i helgen!! :)

Oj! :hoppe: Dette var virkelig en helomvending av situasjonen! Et bankende hjerte skal jo være et ganske sikkert tegn på at alt er bra, selv om ting selvsagt kan skje senere... Men det virker jo lovende dette, da!

Hadde tenkt å spørre deg hvorfor du var så sikker på at du virkelig hadde mistet, men ville ikke gi deg falskt håp når du tydeligvis hadde blødd en del... Men enkelte blør jo faktisk gjennom hele svangerskapet, uten at det er noe galt. Kroppene våre er merkelige...

Krysser fingrene for at det går bra! :):klemmer:

(Og så må jeg bare fortelle at dette skjedde med ei jeg kjenner også. Hun hadde hatt en SA, var gravid igjen, og så begynte blødningene. Hun slo seg til ro med at det var en ny SA, men hos legen så de et bankende hjerte. Resten av svangerskapet gikk kjempefint :))

Tipper det kommer til å gå bra jeg! Er ca. seks uker på vei nå, så om bare seks uker kan jeg slappe helt av! Men tror jeg kommer til å slappe av så fort jeg kommer til uke ni. Er ikke så mange som mister etter det, har jeg inntrykk av.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Intet krav å ha alle ord inne. Må google en del ord som jeg er usikker på selv.

Det er litt kjipt at det er over helgen, men du får svar raskt vil jeg anta. Jeg gjorde det, men så er legekontoret til fastlegen min nær sykehuset i byen. Uansett, så er det greit å få bekreftet eller avkreftet en SA. Når de ser et hjerte banke, så er det en av de sikreste tegnene.

Som sushi sier, så er det noen som blør og andre ikke. Jeg krysser også fingrene mine og sender deg noen :klemmer:

Tuusen takk for klemmer!! :klemmer: Er ikke sa langt fra min lege til sykehuset her heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hjertet banker så er du jo fortsatt gravid, og har ikke hatt SA :) Og sjansen for at det går bra nå er jo veldig stor, i og med at du har sett et bankende hjerte på UL :) (Har selv vært gjennom noen SA'er og diverse, så vet litt om det, dessverre).

Er mange som blør i svangerskapet, jeg blødde også (flere ganger), og trodde at det gikk galt (igjen), men sitter nå her i dag med en datter på snart ti måneder :)

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: For en herlig nyhet!!! :strix:

Jaah! :jepp:

Om hjertet banker så er du jo fortsatt gravid, og har ikke hatt SA :) Og sjansen for at det går bra nå er jo veldig stor, i og med at du har sett et bankende hjerte på UL :) (Har selv vært gjennom noen SA'er og diverse, så vet litt om det, dessverre).

Er mange som blør i svangerskapet, jeg blødde også (flere ganger), og trodde at det gikk galt (igjen), men sitter nå her i dag med en datter på snart ti måneder :)

:hjerte:

Faantastisk! :hoppe: Ja jeg regner jo med at fasen hvor hjertet skal begynne å slå, er rimelig kritisk? Er vel mange som mister akkurat rundt den tiden det skal begynne å slå. Så siden jeg vet at det er hjerteaktivitet hos den lille, så vil det vel si at aller mest sannsynligvis går ting bra nå?

Kjipt med mange SA-er da..Men så deilig at du nå sitter med en flott datter!

Oi, her skjer det ting! Så fantastisk. :rodmer: krysser fingrene for at prøve er fine :hjerte:

Tuusen takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Åj så bra! :hoppe:

Nå ble jeg skikkelig glad! Jeg også hadde tenkt å kommentere det at det ikke var kommet noen klumper, for med meg var det veldig mørkt blod som kom, og det var veldig "levrete" og tykt innimellom (Sorry detaljer)

Men så godt at lille frøbel ser ut til å ha det bra! :hoppe:

De sier at veldig mange som blør tidlig, kanskje egentlig hadde tvillinger men at den ene gikk til grunne så tidlig at det aldri ble oppdaget.

Leste noe en gang om hvor mange prosent de mente egentlig var tvillinger fra starten av, men finner det ikke igjen nå.

Det er ihvertfall ekstremt mange som har hatt en blødning i starten, ofte i de tider de egentlig skulle ha hatt mensen igjen ;) At kroppen rett og slett ikke rakk å "stoppe" mensen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åj så bra! :hoppe:

Nå ble jeg skikkelig glad! Jeg også hadde tenkt å kommentere det at det ikke var kommet noen klumper, for med meg var det veldig mørkt blod som kom, og det var veldig "levrete" og tykt innimellom (Sorry detaljer)

Men så godt at lille frøbel ser ut til å ha det bra! :hoppe:

De sier at veldig mange som blør tidlig, kanskje egentlig hadde tvillinger men at den ene gikk til grunne så tidlig at det aldri ble oppdaget.

Leste noe en gang om hvor mange prosent de mente egentlig var tvillinger fra starten av, men finner det ikke igjen nå.

Det er ihvertfall ekstremt mange som har hatt en blødning i starten, ofte i de tider de egentlig skulle ha hatt mensen igjen ;) At kroppen rett og slett ikke rakk å "stoppe" mensen ;)

Ja ikke sant! Alle SA-er jeg har lest "detaljert" om, har det jo vært klumper og sånt.

Tvillinger ja! Nei men da må jeg si at dersom det hadde vært tilfellet, så hadde jeg vært lettet. Rett og slett fordi jeg ikke har kapasitet (eller lyst) på tvillinger! Så klart, skjer det først at man får tvillinger, så sier det seg selv at da tar man utfordringen og blir sikkert glad for det etter hvert, men før jeg eventuelt skulle vært ute for situasjonen så er det noe jeg overhode ikke har lyst til!! ;)

I dag skal sambo på jobbfest, og jeg skal kose meg hjemme med veninnen min, som forøvrig også er gravid. Hun er vel ca. 20 uker. Får vite kjønn neste uke! Er såå spent!

Jeg har forresten blitt veldig mye mer tolerant i forhold til festing for sambo sin del. Trodde jeg skulle komme til å føle meg ensom og forlatt hver gang han drikker og sånt nå framover, men er egentlig helt i orden for min del! Det er jo en fantastisk grunn til at jeg ikke kan drikke, så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt så er det minst 90% sjanse for at det går bra når du har sett hjertet slå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt så er det minst 90% sjanse for at det går bra når du har sett hjertet slå :)

Åh, men det er jo fantastisk!!

Må komme med et lite sukk da, selv om jeg egentlig bare er glad for å kjenne symptomer. Jeg har jo hatt et håp om å slippe unna kvalmen, men nå når jeg er litt sulten kjenner jeg en rar kvalme, som på en måte sitter øverst i halsen. Skikkelig ekkelt! Er dette dag en av noen uker med kvalme? Mamma hadde bare kveldskvalme, så kan jo godt være jeg arver etter henne.

Tenk at jeg fortsatt er gravid!!! Det begynner å gå opp for meg. Det er DEILIG!! Ser for meg den lille babyen min med masse masse svart hår! Om den slekter etter meg da. Jeg var nemlig en nyyydelig baby med masse svart, tjukt hår :rodmer: Må være lov å si det altså! :ler:

Nå lengter jeg etter taco!!! Blir godt! Og cola! Har blitt veldig glad i cola i det siste. Men det er jo koffein i og ilte sunt, så prøver å begrense til helgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så herlig at du fortsatt er gravid! :strix:

Håper du slipper unna den aller verste kvalmen. Med meg også satt kvalmen først i halsen/brystet, men senere flyttet det seg til et punkt like under ribbeina. Veldig rart, men det har alltid vært et "kvalmesentrum" på et spesielt sted. Får håpe du arver mammaen din da. Min mor sa at jeg baaare kunne slappe av, for hun var ikke kvalm i det hele tatt (Jada... :roll:). :fnise:

Kos deg med venninnebesøk og taco!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg har funnet ut på den harde måten at det er ikke alt man arver fra mødre. Mamma hadde problemer med en ting (og det skal jeg si var en merkelig ting), og hadde bare halsbrann. Jeg derimot, har vært skikkelig kvalm og hatt noen dager hvor magesekken bare vrenger seg for morroskyld.

Ja, tenk, du er gravid :fnise: Det er så artig når situasjonen plutselig snur på en positiv måte. :hoppe:

Kose deg med venninnebesøk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig at du fortsatt er gravid! :strix:

Håper du slipper unna den aller verste kvalmen. Med meg også satt kvalmen først i halsen/brystet, men senere flyttet det seg til et punkt like under ribbeina. Veldig rart, men det har alltid vært et "kvalmesentrum" på et spesielt sted. Får håpe du arver mammaen din da. Min mor sa at jeg baaare kunne slappe av, for hun var ikke kvalm i det hele tatt (Jada... :roll:). :fnise:

Kos deg med venninnebesøk og taco!

Ja er det ikke det? :hoppe::strix:

Håper jeg og slipper unna. Er litt kvalm nå, men det er akkurat den type kvalme jeg bruker å ha når jeg er veldig sulten, og det er jeg jo, så. Men orker ikke å lete etter noe å spise nå. Har ikke særlig matlyst, rett og slett.

Jeg har funnet ut på den harde måten at det er ikke alt man arver fra mødre. Mamma hadde problemer med en ting (og det skal jeg si var en merkelig ting), og hadde bare halsbrann. Jeg derimot, har vært skikkelig kvalm og hatt noen dager hvor magesekken bare vrenger seg for morroskyld.

Ja, tenk, du er gravid :fnise: Det er så artig når situasjonen plutselig snur på en positiv måte. :hoppe:

Kose deg med venninnebesøk :klemmer:

Det er så klart ingen garanti at man slekter på moren, så man må jo så klart være åpen for det meste når man går inn i en sånn periode av livet sitt. Det jeg viiirkelig håper derimot er at lille frøbel slekter på meg, for jeg var verdens roligste baby!

Veninnebesøk var ordentlig koselig! Hun som egentlig har hundre% flat mage, har nå fått en liten kul, men den er ganske beskjeden enda. :) Hun var vist bare 19 uker på vei, men misstenker hun blir satt litt fram på UL neste uke, rett og slett fordi at hun har kjent mye liv i magen i det siste, men mest av alt for det allrede går an å kjenne på utsiden av magen! 19 uker er da svært tidlig å kjenne utenpå etter det jeg har forstått. Menmen, det er jo bare artig da. :)

Skulle ønske det var mer taco igjen, men vi spise oss gode og mette vi! :ler: To shell og to lefser. Guuuud jeg ble umåtelig mett!! Men godt var det! Faktisk lenge siden taco var så godt som i går.

I dag vet jeg ikke hva det blir til middag. Kommer an på om jeg blir alene i kveld også eller om sambo skal være sammens med meg. :)

Åh, vi har endelig kurert den seks måneder gamle valpen vår (stor rase) fra å hoppe opp og stjele mat på benken! Dette har vi slitt med helt siden han ble stor nok til å nå opp, og det har bare blitt værre ettersom han når lenger og lenger inn på benken. Vi har prøvd ALT vi kommer på. Bortsett fra en ting, som jeg egentlig var i mot. Men det er altså et strømhalsbånd. Vi har det ikke på det sterkeste, så det er helt klart overkommelig, jeg bare liker egentlig ikke sånne metoder, men det er eneste måte å avenne hunder på sauer, så hvorfor ikke kjøkkenbenken?

Vel..I går fikk han en liten chillewink da han hopper opp på benken, og holdt seg unna resten av dagen! Selv ikke med en åpen (utgått) skinke vi la på benken prøvde han seg. Vi så helt klart at det var noe som gjorde han skeptisk. Han stod liksom bare og vurderte, også kom han heller bort til oss. Da fikk han mye ros!

I dag var han også skeptisk først, men tok etter hvert "mot" til seg og prøvde seg. Stakkaren får jo sjokk når vi trykker på knappen, men nå tror jeg ikke vi trenger å gjøre det flere ganger. Så i stedet for å gå i mange måneder eller kanskje aldri få det til, så har han fått to chillewinker og er nå kurert!! :hoppe:

Ellers er han utrolig lydig. Den forrige hunden vår (pinscher som døde da han bare var 2,5 år av noe uforklarlig :( ) ble aldri så veldig lydig. Det var visse ting han var god til, men sånt som innkalling når han var løs det var han totalt håpløs på! Men jeg savner han intenst, skulle gjort mye for å få tilbake den nyyydelige hunden. Han var så sær, og så fantastisk.

Han levde hele livet sitt som leilighetshund (turområder i nærheten da), helt til vi flyttet til huset her på "landet". Husker vi var ute i september i t-skjorteværet vi hadde. Vi var på en stoooor gresseng, og han var så fornøyd. Hoppet sånne flotte elegante sprang i stedet for å løpe, samtidig som han så opp på den flotte himmelen. Kommer aldri til å glemme det synet der. Det sier meg at han var max lykkelig siste tiden. Han døde en halv uke senere. :( Var på joggetur med han dagen før uten problem, så en kan si det gikk fort. :sukk:

Nå pratet jeg meg heeeelt bort her! Klandrer dere ikke for å ikke orke å lese alt, hehe..Men man blir utrolig glade i de dyrene. Særlig de som utvikler en ekstra spesiell personlighet. Som ikke er typisk hund.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser litt her, jeg, og måtte bare kommentere når jeg så at lille spire var okei allikevel. :hoppendeglad: Det er så utrolig fint at det finnes solskinnshistorier der ute også. :jepp:

(Jeg også hadde en stor blødning rundt uke 5 og jeg regner med at det var en tvilling som falt fra, siden jeg fikk satt inn to befruktede egg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...