Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Uff :troest: Ånei!

Har du mye smerter? Eller er det mest at du blør? Sender deg en god :klemmer: Det er lov å være trist nå!

Men det er jo kjempefint at får med deg din kjære på prøvingen - og jeg er sikker på at det blir klaff igjen veldig fort!

Selv hadde jeg en tidlig SA etter første PP og 2.PP etter det satt spira på nytt :)

Tuusen takk for klemmer!

Jeg har skikkelig sterke menssmerter, men har tatt ibux, og det hjalp litt. Må vel komme meg til legen etter hvert også, men vet ikke om det er noe som haster egentlig. Er jo ikke noe han kan gjøre uansett annet enn å sjekke at kroppen kvitter seg med alt.

Jeg tror også innerst inne det klaffer fort! Håper på januarbaby jeg. Mulig det er litt vel opptimistisk, men..Februar i alle fall!

Uff, dette var trist :klem:

Takk for klem! :)

Jeg skal skrive opp de "positive" tingene ved dette:

1. Nå blir det en planlagt og ønsket baby i stedet for en uplanlagt som i utgangspunktet ikke var planlagt

2. Jeg rekker å komme halvveis i utdanningen min i alle fall

3. Jeg slipper å få et barn som er født sent på året. Jeg er selv født sent i desember, og det har vært merkbart i oppveksten når man er et helt år bak i utviklingen i forhold til mange andre som er født samme år

Kommer vel ikke på noe mer. Så ja..Skal prøve å fokusere på dette framfor det faktum at jeg mistet spiren jeg var så redd for å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Nei, huff Teriyaki :klemmer:

Dette hadde jeg håpet ikke hadde skjedd. :klemmer: :klemmer: :klemmer::sukk: (må innrømme jeg ble veldig trist).

Du vet du har oss her, om du trenger en utblåsning eller to. :jepp:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte alle sammen! Jeg prøver egentlig så godt jeg kan å distansere meg fra det akkurat nå. Heller fokusere på det at vi skal prøve å bli gravide igjen. Det er en stor trøst for min del. Regner med det ikke ville vært en trøst for de som i utgangspunktet er prøvere og som mister. For de blir det vel bare demotiverende og trist å skulle starte prosessen på nytt. Men jeg har aldri vært prøver, og trodde at dersom jeg mister, så blir det ingen ny sjanse før om flere år. Derfor finner jeg stor glede og stor trøst i at vi faktisk har valgt å ikke begynne på prevansjon igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtte alle sammen! Jeg prøver egentlig så godt jeg kan å distansere meg fra det akkurat nå. Heller fokusere på det at vi skal prøve å bli gravide igjen. Det er en stor trøst for min del. Regner med det ikke ville vært en trøst for de som i utgangspunktet er prøvere og som mister. For de blir det vel bare demotiverende og trist å skulle starte prosessen på nytt. Men jeg har aldri vært prøver, og trodde at dersom jeg mister, så blir det ingen ny sjanse før om flere år. Derfor finner jeg stor glede og stor trøst i at vi faktisk har valgt å ikke begynne på prevansjon igjen.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har laget deg en veldig fin liste over positive aspekter på prøvingen jeg :klemmer:

Ja, og det er jo den jeg må fokusere på! Å få barn i norvember/desember er egentlig det dårligste tidspunktet føler jeg. Det ideelle tenker jeg er mellom mars og august, men får jeg baby i januar/februar så er det rom for å dra på ferie til sommeren og det er jo positivt! Vi har mulighet til å låne leilighet gratis i Wien for eksempel, og der er det jo varmt og godt. Å være der med en halvåring vil ikke være oss i mot! Men å være der med en liten en på en måned eller to hadde ikke latt seg gjøre. Så her må vi virkelig henge i for å få den når vi ønsker at den skal bli født! hehe..

Men må innrømme at jeg er kjempefrustrert over at det ikke blir noen baby i år! Jeg hadde gledet meg sååå til å være mellom uke 20 og 30 i sommer, mens nå rekker jeg i beste fall å komme til uke 12 tipper jeg, og det er jo litt kjedelig. Hadde så lyst å gå rundt i sommerkjoler og bikini med magen min før den ble ubehagelig stor. :( Ikke det at det har noe å si i det store og hele, men det er liksom alle disse småtingene jeg gledet meg til. Jeg hadde allerede sett for meg julen 2011 med en liten baby på knapt en måned gammel. Stakkars lille spiren min som ikke var levedyktig. Nå skulle jeg ønske jeg trodde på sånn sjelevandring. At selv om denne spiren ikke overlevde, så hadde jeg vært sikker på at det var akkurat samme nurket som ville komme til verden, bare litt senere. Tror dessverre ikke på sånt. :sukk:

Jeg må også si at jeg gleder meg usannsynlig mye til å bli gravid igjen rett og slett fordi jeg og mamma har koset oss med tanken om at hun skulle bli bestemor. Svigermor er allerede bestemor til to, så det vil jo være noe mer spesielt for mamma som blir det for første gang. Hun gleder seg til å være en deltakende bestemor som sitter barnevakt når vi vil ha litt alenetid osv. osv. Mamma blir en kjempegod bestemor!

Jeg vil bare hyyyyyle så frustrert er jeg. Er det rart at jeg er mer frustrert enn lei meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var utrolig leit å høre! Men dere får bare sette i gang nå, så skal du se at neste spire klamrer seg fast til deg :) Lykke til, og jeg skal følge deg i din prøverdagbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var utrolig leit å høre! Men dere får bare sette i gang nå, så skal du se at neste spire klamrer seg fast til deg :) Lykke til, og jeg skal følge deg i din prøverdagbok :)

Heihei! :)

Ja det er ikke noe særlig, men sånn er det jo noen ganger. Det er et mirakel hver gang det går bra, men tanke på hvor komplisert det faktisk er. Så at det ikke alltid går som det skal må en vel bare forvente.

Du er hjertelig velkommen til å følge med! :) Bør kanskje endre navn på dagboken min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist :tristbla: Synes likevel at du hadde noen fine positive punkter skrevet opp, selv om du selvsagt er kjempefrustrert oppi det hele. Vil følge med her inne videre, jeg. Gir deg en stor :klem:..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist :tristbla: Synes likevel at du hadde noen fine positive punkter skrevet opp, selv om du selvsagt er kjempefrustrert oppi det hele. Vil følge med her inne videre, jeg. Gir deg en stor :klem:..

Hei og :velkommen:

Ja må jo bare prøve å fokusere på det positive. Jeg er egentlig ikke alltid så flink til det, men har bestemt meg for å klare det nå. :)

Takk for klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda, så trist å lese. Syns du tar det veldig bra og forhåpentligvis har du en ny spire i magen om ikke så lenge :) Skal følge med for å se hvordan det går med deg. Masse lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, så trist å lese. Syns du tar det veldig bra og forhåpentligvis har du en ny spire i magen om ikke så lenge :) Skal følge med for å se hvordan det går med deg. Masse lykke til! :klemmer:

Hei og :velkommen: skal du være!! Satser virkelig på det ja! :) Å føde i januar må jo vær perfekt, for da har man nådd de "tre magiske månedene" til babyen i mars når våren kommer og til blir bare mer og mer deilig! :) Passer meg egentlig perfekt om jeg blir gravid så fort at jeg får et januar-barn.

Kikket i profilen min i stad, og synes det er litt artig med dette rykte-systemet. Har steget med 10 poeng på to dager.. :ler: sånn går det når man bare sitter og sturer på sofaen slik at det eneste man gjør er å skrive innlegg på KG! :ler: Men er jo artig å faktisk se at folk setter pris på det en skriver. 43 er kanskje ikke så mye, men er fornøyd jeg, hehe.

Nei..nå må jeg faktisk finne på noe fornuftig. Tar turen til mamma.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sterk og flink til å tenke positivt! :klem: Alle følelser er lov i en slik situasjon - både frustrasjon, sorg og lettelse over at neste graviditet blir planlagt. Du takler dette kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Teriyaki! Så utrolig trist at det ikke ble noe ut av lille frøbel! :troest: Kjenner meg sånn igjen i tankene dine! Mistet selv min lille spire i februar, den levde bare til uke 6 stakkars :( Du får se på det sånn at du er utrolig heldig som har en samboer som faktisk snudde på tenkingen sin pga alt dette. Min kjære ble bare lettet når den lille forsvant :sukk: Han fant heldigvis ut at vi kan prøve igjen om under et år da (som er mye kortere ventetid enn han egentlig hadde forespeilet), men likevel, du er utrolig heldig som får prøve igjen med en gang! Det går jo gjerne ganske fort å bli gravid igjen etter en SA også! Får se det sånn at lille frøbel som ikke fikk komme til verden antakeligvis har banet fin vei for neste lille spire :)

Åååh, nå ble jeg lei meg når jeg leste om sommerkjoler og stor mage. Det hadde jeg sett for meg også. Var til og med inne og så på luftige mammakjoler, så fine da! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Stakkars lille spiren min som ikke var levedyktig. Nå skulle jeg ønske jeg trodde på sånn sjelevandring. At selv om denne spiren ikke overlevde, så hadde jeg vært sikker på at det var akkurat samme nurket som ville komme til verden, bare litt senere. Tror dessverre ikke på sånt. :sukk:

For det første: :kose::klemmer: Jeg vet akkurat hva du går igjennom da jeg hadde en SA i uke 6 sist :tristbla:

Det er ikke noe morro!

Det "positive" er at det er såpass tidlig at du forhåpentligvis slipper utskraping :kose:

Og så til det jeg har sitert over her. Jeg har hørt at sjelen ikke tar plass i kroppen før kroppen er født :) Det er jo en grei ting å tenke på, at skkurat ditt barn blir akkurat det barnet på grunn av tidspunktet det er født på var akkurat da. Ingenting annet som spiller in på en måte :klemmer:

Ønsker deg mase lykke til med tiden fremover!

Syklusen min var litt rotete i mange mnd etter min SA, men vi ble gravide igjen etter 6 mnd og er nå over halveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sterk og flink til å tenke positivt! Alle følelser er lov i en slik situasjon - både frustrasjon, sorg og lettelse over at neste graviditet blir planlagt. Du takler dette kjempefint!

Godt å høre at du synes det! :) Er vel ikke noe annet enn å komme seg gjennom sorgen, og se framover mot det fantatsiske som etter hvert kommer til å skje inni kroppen min og det lille barnet vi en dag skal få. :) Det kommer til å bli høyt elsket av oss og familien rundt. Har så masse flott familie i nær omkrets.

Signerer det Sushi skrev. :klemmer:

:klemmer:

Hei Teriyaki! Så utrolig trist at det ikke ble noe ut av lille frøbel! :troest: Kjenner meg sånn igjen i tankene dine! Mistet selv min lille spire i februar, den levde bare til uke 6 stakkars :( Du får se på det sånn at du er utrolig heldig som har en samboer som faktisk snudde på tenkingen sin pga alt dette. Min kjære ble bare lettet når den lille forsvant :sukk: Han fant heldigvis ut at vi kan prøve igjen om under et år da (som er mye kortere ventetid enn han egentlig hadde forespeilet), men likevel, du er utrolig heldig som får prøve igjen med en gang! Det går jo gjerne ganske fort å bli gravid igjen etter en SA også! Får se det sånn at lille frøbel som ikke fikk komme til verden antakeligvis har banet fin vei for neste lille spire

Åååh, nå ble jeg lei meg når jeg leste om sommerkjoler og stor mage. Det hadde jeg sett for meg også. Var til og med inne og så på luftige mammakjoler, så fine da! :grine:

Triste greier at samboeren din ikke ville med en gang da. Jeg kjenner hvor mye mer fortvilet jeg hadde vært dersom det ikke hadde vært rom for en ny mulighet. Men under et år er ikke lenge det heller, så det er jo ikke så langt ut i framtiden for den del heller :klemmer: Uff, ja..Det er noe med det der å få vist fram magen man er så stolt av, og de små tingene der er noe jeg tenker mye på nå når jeg vet at jeg ikke kommer til å ha særlig til mage til sommeren uansett hvor fort jeg klarer å bli gravid. Men sånn er det vel bare..

For det første: :klemmer: Jeg vet akkurat hva du går igjennom da jeg hadde en SA i uke 6 sist :tristbla:

Det er ikke noe morro!

Det "positive" er at det er såpass tidlig at du forhåpentligvis slipper utskraping :kose:

Og så til det jeg har sitert over her. Jeg har hørt at sjelen ikke tar plass i kroppen før kroppen er født :) Det er jo en grei ting å tenke på, at skkurat ditt barn blir akkurat det barnet på grunn av tidspunktet det er født på var akkurat da. Ingenting annet som spiller in på en måte :klemmer:

Ønsker deg mase lykke til med tiden fremover!

Syklusen min var litt rotete i mange mnd etter min SA, men vi ble gravide igjen etter 6 mnd og er nå over halveis :)

Takk for klemmer!

Vet du, selv om jeg ikke tror på sånt som du skriver om, så ble jeg litt rørt av det du skrev om sjelen. :) Det er veldig godt å tenke sånn, og det kan jo godt hende at det er sånn det fungerer også, for alt vi vet. I så fall så slipper man jo å tenke stakkars spiren, for den kommer jo til å få livet uansett, bare litt senere enn først antatt.

Seks måneder er jo ikke så mye da. Eller..Akkurat nå føles det lenge, og jeg håper jeg blir gravid fortere, men skal man se stort på det, så er ikke et halvt år lenge! :)

Nei huff, nå er jeg sliten. Det har vært en lang dag, og ser egentlig fram til å finne senga. :sukk: Gleder meg utrolig mye til å bli gravid igjen! Det skal bli fantastisk, og da skal jeg gjøre mitt beste til å ikke bli overbekymret for en ny SA. Må bare tro at da er det vår tur til å lykkes. Så vidt jeg har skjønt så opplever de fleste som opplever SA, bare en. Så håper jeg er blant dem. :)

Jeg fikk forresten over 9000 tilbake på skatten! Hurra! De pengene går rett til babyutstyr! :ler: Dersom vi ikke hadde planlagt baby, så hadde de gått til ferie sånn som de andre årene. Men da har jeg jo bare fått sånn 2000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...