Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper ting ordner seg snart for dere... :klemmer:

Ikke bare lett alltid, dette livet.. men går heldigvis opp igjen etter nedturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi kan trygt spises. Jeg spiser den bare der jeg er sikker på at det er bra og fersk fisk! Ble sååå glad da jeg fant ut at jeg ikke måtte holde meg unna :nigo:

http://matportalen.no/artikler/2006/2/ikke_grunn_til_aa_advare_gravide_mot_sushi

Men det er noen fiskearter en skal holde seg unna, bl.a. tunfisk, så det spiser jeg ikke. Men jeg frister nok ikke deg så mye med det sushi snakket her... :sjenert:

Jeg passer på å ta omega 3 iallfall - siden jeg heller ikke er noe flink med den fisken!

Jeg kunne både se og høre hjertet slå - det var fantastisk. Mest fasinerende syns jeg det var med de korte, små armene som veivet :rodmer:

Men daså! Jeg har fått det for meg at sushi er fy-fy!! Men det er jo flott for dere som er glad i det! :jepp:

Gleder meg sååå til å se den lille veive med armene!!

Ja, jeg har guttefølelse, men det er kanskje fordi jeg er guttemamma fra før ;)

Hva ble det til? Har ikke funnet noen dagbok hos deg, så håper du kommer med tilbakemelding her! :hoppe: Er så spennende sånt. Fikk vite i går at besteveninnen min får en gutt!

Åå, det var en fin gave, Ripsy! :)

Synes jeg også!

:vinke: Teri!

Håper du har en fortreffelig dag :klem:

Heihei! Ja dagen i dag der ut til å bli en bra dag. Det er deilig! Håper du og får en bra dag!

Stemmer i med app, og håper du har en fin dag :blomst:

:klemmer:

Bare innom og oppdaterer meg litt:) Koselig at du følger med meg så jeg prøver å være flink tilbake:)

Spennende med ul ja! Gleder meg til jeg kan glede meg til det:)

Klem!

Heihei! Koselig at du stikker innom! Ja det blir så flott! Jeg håper du blir gravid fortere enn fy!!

Gratulerer så mye med spire :duskedame:

For en start på dette svangerskapet ditt :sjenert: Fantastisk at lille frøbel klamrer seg fast :strix:

Får håpe denne dramatiske starten gjør at du og samboeren din kommer nærere på hverandre og at han blir klar for den lille stae og utholdende spiren i magen din :)

Håper ting ordner seg i forholdet ditt og at du holder deg i god form og at spiren holder seg godt fast selvfølgelig.

:klemmer:

Heihei og :velkommen: Samboeren min og meg skal det alltids gå bra med! Ting er ikke perfekt mellom oss, men jeg har som alltid troen! :)

Og tuuuuusen takk for alle klemmer folkens! Er godt å se at det er folk som bryr seg! :klemmer:

Føler meg bedre nå, og er tilbake i positiv tankegang!! I dag skal jeg til mamma fordi at mor er på besøk! :hoppe:

Har allerede gått tur med hunden, i det nyyydelige solværet med MASSE nysnø. Er helt sinnsykt hvor mye det har snødd i dag!

Dagens middag: Hjemmelaget mousakka!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ting går bedre! Har du oppskrift på den moussakaen, eller? :sjenert: Hørtes så godt ut :nigo: Lager du med potet eller aubergine eller begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det denne? Hmm, hvor får man tak i malt lammekjøtt? Sånn mat er jo perfekt til å ha liggende i fryseren, da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi..Jeg redigerte vist forrige innlegg i stedet for å poste et nytt! :ler:

Men ja, det var den linken! Men som sagt så har vi vanlig kjøttdeig i, og det funker supert!

Er jo så lettvidnt å bare ha det i sånne små aleminiumsformer slik at det bare er å ta ut av fryseren når man vil ha. Vi skal ha hvitløksbaguette til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små aliminiumsformer? :klo: Er ikke helt oppdatert på lasagneoppbevaring, merker jeg. :gjeiper: Hvitløksbaguette=nam! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake

Mmm... Ble sulten jeg nå!

Kos deg i finværet! Solen skinner her også så j vurderer å dra fra jobben og kanskje gå en tur. Men er så kjedelig å gå alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hurra for positiv tankegang!!! :klemmer:

Jeg må innrømme at jeg har vært litt bekymret for deg, og tenkt på deg, som jeg skrev i dagboka mi (som svar til deg). :sjenert: Alltid litt sånn.. :fnise: Det er ikke alltid like lett nei, men jeg er skikkelig glad for å høre at alt går bedre.

Nysnø har kommet hit også! Dette er Østlandet for pokker! :kjefte: Nå hadde nesten AAAAALLL snøen smelta, og så er det på'an igjen.

Middagen deres i dag ser og høres himmelsk ut! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Gratulerer! :)

Det er deilig med ei/en liten spire i magen. :gravid:

Barnefaren kommer nok på det "rette" sporet når han selv ser barnet leke og koser seg i din mage. :klem:

*Følger spent med* :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små aliminiumsformer? :klo: Er ikke helt oppdatert på lasagneoppbevaring, merker jeg. :gjeiper: Hvitløksbaguette=nam! :sikle:

En sånn snerten sak: http://www.staplesbutikken.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=784785&loc=subgroup

Ja det er SÅÅ godt! Enda bedre er nanbrød, men det passer sikkert ikke til moussaka det, så..

Godt å ha deg tilbake

Mmm... Ble sulten jeg nå!

Kos deg i finværet! Solen skinner her også så j vurderer å dra fra jobben og kanskje gå en tur. Men er så kjedelig å gå alene...

Du får få noen til å gå sammen med det! :) Hente gutten din tidlig fra barnehagen! ;) Hvis det er lov da, hehe..

Hurra for positiv tankegang!!! :klemmer:

Jeg må innrømme at jeg har vært litt bekymret for deg, og tenkt på deg, som jeg skrev i dagboka mi (som svar til deg). :sjenert: Alltid litt sånn.. :fnise: Det er ikke alltid like lett nei, men jeg er skikkelig glad for å høre at alt går bedre.

Nysnø har kommet hit også! Dette er Østlandet for pokker! :kjefte: Nå hadde nesten AAAAALLL snøen smelta, og så er det på'an igjen.

Middagen deres i dag ser og høres himmelsk ut! :fnise:

Veldig koselig at du tenker på meg! :)

Haha, er frustrerende ikke sant? Mulig jeg som bor i nord er mer vant til det enn dere, men det er like skuffende hvert år! Da jeg gikk tur med hunden så nådde snøen meg i alle fall til knærne, og jeg er jo litt høy, så..I lysløypa altså..

Du synes jo alltid det vi skal spise høres himmelsk ut! :fnise: Kanskje vi er litt flinke til å lage god mat i blant, men nå er vi begge, og spesielt jeg utrooolig glad i mat!!

Gratulerer! :)

Det er deilig med ei/en liten spire i magen. :gravid:

Barnefaren kommer nok på det "rette" sporet når han selv ser barnet leke og koser seg i din mage. :klem:

*Følger spent med* :hjerte:

Heihei og velkommen hit!

Ja det er det, i alle fall når man etter hvert begynner å kjenne noe.. :)

Off, er litt sliten nå, så godt æ være tilbake til sofaen. :) Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Vi er vant til en del her nede, bare ikke snø :fnise: Ser jo det på nyhetene vel? Nei, jeg er glad i snø, men har så lyst på sol akkurat nå for tiden, hjelper sånn på humøret. Er jo et lavttrykk uti Nordsjøen, så må bare akseptere at det snør litt :fnise:

Jeg er veldig glad i mat, og synes alt er himmelsk. Mamma og pappa er flinke til å lage mye variert, og da får man gleden av å smake mye godt. :fnise: Mor til forloveden lager også mye god mat. Rart jeg ikke har lagt på meg mer iløpet av graviditeten. :jepp:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja ikke sant! Jeg synes det er rart jeg ikke er tjukk sånn generelt jeg! :ler: Neida..Spiser jo variert og helt greit egentlig. Og før graviditeten trente jeg fire ganger i uken. Nå har jeg trent EN gang etter jeg fant ut jeg var gravid, men har gått noen turer da..Likevell skummelt mye..Tør liksmo bare ikke helt. Men det blir lettere til våren når jeg kan dra ut sykkelen min! :hoppe:

Noe av favorittmaten min er chicken tandori, taco (men kanskje litt lei), dansk pølsegryte, pølse- og makaronigrateng, diverse woker med kyllingfilet og sambo sin pasta carbonara! :) Så med andre ord er ikke favorittmaten norsk husmannskost! :ler: Eller kjøttkakene mine er hensides gode da! Men de er krydret med paprikakrydder og peppermix, så får ikke den der tradisjonelle smaken. :) Oi..Nå ble jeg sulten...

Har forøvrig begynt å bli småkvalm når jeg er sulten. Er det nå, noe som er kjedelig i og med at det ikke blir middag før rundt klokken åtte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du føler deg bedre. :klem:

Kjøttkaker med paprikakrydder og peppermiks må prøves en gang. :spise:

Jeg har lært en ny rett, som jeg synes var kjempegod. Den består av kyllin/scampi/reker/hivt fisk, ris, kokosmelk, koriander, chili, hvitløk og paprika. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra du føler deg bedre. :klem:

Kjøttkaker med paprikakrydder og peppermiks må prøves en gang. :spise:

Jeg har lært en ny rett, som jeg synes var kjempegod. Den består av kyllin/scampi/reker/hivt fisk, ris, kokosmelk, koriander, chili, hvitløk og paprika. :sikle:

:klemmer:

Ja det er kjempegodt! Her er oppskriften: http://www.matprat.no/sunn/sunne-oppskrifter/sunne-oppskrifter-god-samvittighet/hotte-kjottkaker/

Første gang jeg lagde kjøttkaker, så hadde jeg alt for mye potetmel i! :ler: Husker ikke hvorfor jeg tok i mer enn det som stod, men følte vel deigen var vassete eller noe sånt. Andre gang lagde jeg ut av to kg, men det var matmesteren sin kjøttdeig, og den var rett og slett ikke bra! Flere gang jeg fikk en liten beinbit i munnen eller noe annet hardt, så det tok bort litt av gleden. Denne gangen lagde jeg med halvparten svinekjøttdeig og halvparten vanlig Gilde kjøttdeig, og de ble rett og slett perfekte!! Utrolig saftig og god!

En annen variant enn den tradisjonelle middagen med kjøttkaker, gulrøtter, potetmos og pepperbiff (tradisjonelt i mitt hjem i alle fall :fnise: ), er å skjære kjøttkakene i biter, skjære gulrøtter, paprika og løk. Stek det i en panne. Kok fullkornspagetthi og bland alt sammen med sweet chilisause. Kombinasjonen av de sterke kjøttkakene og den søte sausen er fantastisk. Tenkte å prøve å bare ha litt melk i kjøttdeigen neste gang, stek den uten å lage kaker, altså at jeg hakker den opp som man gjør til vanlig, og så krydre godt med paprikakrydder og peppermix. Ser for meg det er en litt mer lettvindt versjon. Slik at man slipper å "bruke opp" kjøttkaker man har brukt lang tid på å lage på en slags wok, hehe.

Jeg er dååårlig i magen! Vet ikke hvorfor, men har vært det mye etter at jeg ble gravid. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hormoner kjære Teriyaki. Nå er du kommet inn i fasen da magen lever sitt eget liv og som kommer til å vedvare til du sklir over uke 12. Bare husk på å spise smått og regelmessig, siden det som oftest holder kvalmen nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner kjære Teriyaki. Nå er du kommet inn i fasen da magen lever sitt eget liv og som kommer til å vedvare til du sklir over uke 12. Bare husk på å spise smått og regelmessig, siden det som oftest holder kvalmen nede.

Har hevet innpå med Ritz :ler: Hadde ikke noe særlig med mat med mindre jeg skulle startet med å steke rundstykker og sånt. Men nå er det vist bare en time til han kommer hjem! Så snaaart får jeg endelig den etterlendtede moussakaen! Fikk forøvrig også veldig lyst på rett i koppen-suppe. sånn kremet suppe. Det er så godt, synes jeg. Og lettvindt så klart. Sånn type lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, nå var det mye matprat rundtomkring :fnise: Og jeg skal heller ikke spise middag før klokka åtte... Nå gikk jeg og tok meg noen Ritz kjeks jeg også - og det var godt :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...