Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hallo! :goodbye:

Må si jeg har gledet meg lenge til å få skrive et innlegg i dagboken din! Jeg var inne og leste litt også ble jeg sittende å lese i din bok! Fulgt oppturer og nedturer og gleder meg utrolig mye på dine vegne :rodmer: ... blir jo helt verpesyk av å lese. Hehe

Ville i allefall bare skrive en liten hilsen og... sånn :sjenert:

kommer i allefall til å følge med fremover også :popcorn:

Heisann og :velkommen:

Så utrolig koselig at dagboken min har engasjert deg! :)

Kjenner meg veldig igjen dette med å bli verpesjuk da jeg selv har sniklest i flere graviditetsbøker nesten helt siden jeg ble medlem på kg. :)

Du må så gjerne følge med videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver! :) Går bedre i dag, kjenner jeg.

Tja..Det går greit med oss! Vi har det fint i hverdagen, vi tøyser og tuller..Og eh..Han kaller meg allerede for en hval, og barnslig som han er så prøver han å snakke hvalsk til meg! ;) Så joda det går fint nå, men om vi bare har en opptur eller om det faktisk er vedvarende er jo en annen sak. Vi har tross alt hatt det turbulent i minst to år. Noen dårlige og noen gode perioder. Menmen. Vi får bare "hang in there" :)

Nå skal jeg først til byen sammen med samboer og søstren hans (hun har termin om en måned, barn nummer to), og så skal jeg møte mamma! Blir gøy, for vi kommer sikkert ikke til å motstå å kikke på babyklær :rodmer:

Ha en fortreffelig onsdag, og måtte resten av uken gå FORT! :hoppe:

Forresten, må spørre om en ting; Er det normalt å få en slags liten "klump" en til to cm over brystvorten? Har en på hver pupp, på den ene puppen kjennes den så vidt bare jeg stryker forsiktig over huden, mens den andre må jeg kjenne litt mer etter. Tenker at siden jeg har det på begge to på samme plass og ca. samme størelse så må det være melkekjertler eller noe sånt? Må innrømme jeg fikk hjertet litt opp i halsen da jeg kjente den første i går, hehe. Men kom jo fort på at brystene er under forandring.

Så koselig at det går bra da! Får satse på at det fortsetter den veien :) Kan gått være at det ansvaret det å bli far medfører gjør at han tar forholdet mer seriøst, og virkelig prøver å få ting til å funke. For nå må dere jo faktisk ha noe med hverandre å gjøre de neste 20 årene. Og den aller beste måten å gjøre det på er jo å ha et godt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du noen fine babyklær? :)

Kjenner meg igjen i turbulent forhold, desverre. Det er ikke noe gøy, skulle ønske man bare alltid kunne hatt det bra og vært lykkelige. Jeg og samboer har også en god periode nå, vi får håpe de vedvarer for oss nå :) Man får nok et ekstra "kick" til å prøve å få ting til å fungere når man vet at man venter et barn sammen.

Det med brystene er helt sikkert ikke noe farlig, men jeg har aldri hørt om det før.

Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det går bra da! Får satse på at det fortsetter den veien :) Kan gått være at det ansvaret det å bli far medfører gjør at han tar forholdet mer seriøst, og virkelig prøver å få ting til å funke. For nå må dere jo faktisk ha noe med hverandre å gjøre de neste 20 årene. Og den aller beste måten å gjøre det på er jo å ha et godt forhold.

Ja hvem vet! :) Jeg tror og håper i alle fall at det kommer til å gå bra med oss. :) Men vet også at jeg på sett og vis vil takle å være alene. Men det blir litt sånn "kan, men vil ikke!!!". :)

Fant du noen fine babyklær? :)

Kjenner meg igjen i turbulent forhold, desverre. Det er ikke noe gøy, skulle ønske man bare alltid kunne hatt det bra og vært lykkelige. Jeg og samboer har også en god periode nå, vi får håpe de vedvarer for oss nå :) Man får nok et ekstra "kick" til å prøve å få ting til å fungere når man vet at man venter et barn sammen.

Det med brystene er helt sikkert ikke noe farlig, men jeg har aldri hørt om det før.

Krysser fingrene for deg :)

Gjorda da det! Men kjøpte ikke noe, gidder ikke kjøpe noe klær før jeg vet om det er gutt eller jente! Er jo det som er gøy med klesskjøping, altså å kjøpe noe jentete, eller guttete. :) Vi så mest på annet utstyr, som vogn og sånt. :) Husker ikke om jeg sa noe om det, men jeg tipper vi ender opp med en Emaljunga som har både bag og sportsutgave, følger liksom med i prisen eller noe sånt. Så slipper jeg å kjøpe ny vogn når frøbel er for stor til å ligge i baggen! :) Men skal finne mer ut av det når det nærmer seg vognkjøp. Vil ha en sollid og god vogn i og med at jeg kommer til å bruke den både i byen og på tur med hundene. :) Er så utrolig koselig å kikke på babyutstyr!

Neida det er sikkert ikke noe galt, men kommer til å nevne til til lege eller jordmor, avhengig av hvem jeg skal til først! ;) Tror ikke jeg drar til legen før etter påsken. Det blir altså første svangerskapskontroll. Egentlig skulle jeg dratt nå mellom uke syv og åtte, men ærlig talt så ser jeg ikke poenget. Spesielt med tanke på at Bodø ikke er så stor en by, så trenger ikke søke fødeplass allerede før man i det minste er 12 uker. :)

I dag har jeg vært flink å gjøre litt husarbeid, så nå er kjøkkenet og stuen fin og ryddig. Har støvsugd også, men ser at gulvet må vaskes for nå er det litt skjoldete. Også har jeg vært ute en halvtime med hundene i hagen. Er så fantastisk å ha stor hage rett ved havet. Når det er fjære så blir det enda større plass for hundene å boltre seg på. Så hvis jeg en dag eller to ikke gidder å gå så langt (eller om jeg etter hvert får bekkenløsning ;) ) så er det bare å gå ut i hagen med de, for der kan de løpe masse.

Gleder meg til å hoppe for åtte uker i morgen! For da er det ikke så lenge til jeg kan hoppe for ni uker, og når jeg har hoppet for ni uker så er det kun tre dager til UL! Og så er det bare 2,5 uker til uke 12!! Sånn sett er det jo slettes ikke lenge til. :)

Ha en fortreffelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart. På tickeren min står det at jeg er åtte uker på vei, og på babyverden er det 7+6, altså uke åtte er først i morgen. I går er jeg sikker på at det stod 7+5 uker på tickeren min. Kanskje denne tickeren regner uker anderledes? Får se det an en uke, gidder ikke å fikse på den dersom ukedagen er anderledes..Ser ingen logikk i at det skulle være det i alle fall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gjorda da det! Men kjøpte ikke noe, gidder ikke kjøpe noe klær før jeg vet om det er gutt eller jente! Er jo det som er gøy med klesskjøping, altså å kjøpe noe jentete, eller guttete. :) Vi så mest på annet utstyr, som vogn og sånt. :) Husker ikke om jeg sa noe om det, men jeg tipper vi ender opp med en Emaljunga som har både bag og sportsutgave, følger liksom med i prisen eller noe sånt. Så slipper jeg å kjøpe ny vogn når frøbel er for stor til å ligge i baggen! :) Men skal finne mer ut av det når det nærmer seg vognkjøp. Vil ha en sollid og god vogn i og med at jeg kommer til å bruke den både i byen og på tur med hundene. :) Er så utrolig koselig å kikke på babyutstyr!

Neida det er sikkert ikke noe galt, men kommer til å nevne til til lege eller jordmor, avhengig av hvem jeg skal til først! ;) Tror ikke jeg drar til legen før etter påsken. Det blir altså første svangerskapskontroll. Egentlig skulle jeg dratt nå mellom uke syv og åtte, men ærlig talt så ser jeg ikke poenget. Spesielt med tanke på at Bodø ikke er så stor en by, så trenger ikke søke fødeplass allerede før man i det minste er 12 uker. :)

I dag har jeg vært flink å gjøre litt husarbeid, så nå er kjøkkenet og stuen fin og ryddig. Har støvsugd også, men ser at gulvet må vaskes for nå er det litt skjoldete. Også har jeg vært ute en halvtime med hundene i hagen. Er så fantastisk å ha stor hage rett ved havet. Når det er fjære så blir det enda større plass for hundene å boltre seg på. Så hvis jeg en dag eller to ikke gidder å gå så langt (eller om jeg etter hvert får bekkenløsning ;) ) så er det bare å gå ut i hagen med de, for der kan de løpe masse.

Gleder meg til å hoppe for åtte uker i morgen! For da er det ikke så lenge til jeg kan hoppe for ni uker, og når jeg har hoppet for ni uker så er det kun tre dager til UL! Og så er det bare 2,5 uker til uke 12!! Sånn sett er det jo slettes ikke lenge til. :)

Ha en fortreffelig dag!

Høres ut som du bor skikkelig idyllisk til, og det er alltids greit for hunder å ha god plass å boltre seg på.

Ser vi tenker forholdsvis likt på det med barnevogn og slikt, men jeg har ikke noe bestemt merke. Tenker at det kan være gunstig med en fleksibel vogn, men vi får se hva vi arver av folk.

Gleder meg til å hoppe med deg i morgen. :hoppe: litt nå jeg..

Ha en flott dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hvem vet! :) Jeg tror og håper i alle fall at det kommer til å gå bra med oss. :) Men vet også at jeg på sett og vis vil takle å være alene. Men det blir litt sånn "kan, men vil ikke!!!". :)

Gjorda da det! Men kjøpte ikke noe, gidder ikke kjøpe noe klær før jeg vet om det er gutt eller jente! Er jo det som er gøy med klesskjøping, altså å kjøpe noe jentete, eller guttete. :) Vi så mest på annet utstyr, som vogn og sånt. :) Husker ikke om jeg sa noe om det, men jeg tipper vi ender opp med en Emaljunga som har både bag og sportsutgave, følger liksom med i prisen eller noe sånt. Så slipper jeg å kjøpe ny vogn når frøbel er for stor til å ligge i baggen! :) Men skal finne mer ut av det når det nærmer seg vognkjøp. Vil ha en sollid og god vogn i og med at jeg kommer til å bruke den både i byen og på tur med hundene. :) Er så utrolig koselig å kikke på babyutstyr!

Neida det er sikkert ikke noe galt, men kommer til å nevne til til lege eller jordmor, avhengig av hvem jeg skal til først! ;) Tror ikke jeg drar til legen før etter påsken. Det blir altså første svangerskapskontroll. Egentlig skulle jeg dratt nå mellom uke syv og åtte, men ærlig talt så ser jeg ikke poenget. Spesielt med tanke på at Bodø ikke er så stor en by, så trenger ikke søke fødeplass allerede før man i det minste er 12 uker. :)

I dag har jeg vært flink å gjøre litt husarbeid, så nå er kjøkkenet og stuen fin og ryddig. Har støvsugd også, men ser at gulvet må vaskes for nå er det litt skjoldete. Også har jeg vært ute en halvtime med hundene i hagen. Er så fantastisk å ha stor hage rett ved havet. Når det er fjære så blir det enda større plass for hundene å boltre seg på. Så hvis jeg en dag eller to ikke gidder å gå så langt (eller om jeg etter hvert får bekkenløsning ;) ) så er det bare å gå ut i hagen med de, for der kan de løpe masse.

Gleder meg til å hoppe for åtte uker i morgen! For da er det ikke så lenge til jeg kan hoppe for ni uker, og når jeg har hoppet for ni uker så er det kun tre dager til UL! Og så er det bare 2,5 uker til uke 12!! Sånn sett er det jo slettes ikke lenge til. :)

Ha en fortreffelig dag!

Selvfølgelig er det ikke det du vil, det er jo helt forståelig. Men det er jo sikkert godt å ha det i bakhodet at du faktisk vil klare deg alene hvis det blir nødvendig. For det tror jeg virkelig du hadde mestret med glans! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du bor skikkelig idyllisk til, og det er alltids greit for hunder å ha god plass å boltre seg på.

Ser vi tenker forholdsvis likt på det med barnevogn og slikt, men jeg har ikke noe bestemt merke. Tenker at det kan være gunstig med en fleksibel vogn, men vi får se hva vi arver av folk.

Gleder meg til å hoppe med deg i morgen. :hoppe: litt nå jeg..

Ha en flott dag videre!

Ja det er lurt å vente å se hva man arver. Vi rekker dessverre ikke å arve fra søster til samboer fordi hun får nummer to nå om en måned. Så vogn må vi kjøpe, og jeg vil ikke ha en sånn gammeldags vogn, hehe. Ser jo noen går rundt og triller på åpenbart veldig gamle vogner. De er ikke så fine, synes jeg.

Huset vårt er veldig flott! For noen år siden vant det premie for byens fineste hage. Du kan si hagen har tre plate. Det øverste platåået, mellomplatåået hvor det er hagedam, blomsterbed, betong til å ha bål på, benk og bord og det nederste som er en liten gress/moseslette før du når steinene før man kommer til havet/fjæra. Eneste minuset er at huset ligger rett ved veien. Men nå bygges det en bro her snart, og da blir det ikke trafikk forbi huset lenger. Noe som vil føre i en good verdistigning. :)

Selvfølgelig er det ikke det du vil, det er jo helt forståelig. Men det er jo sikkert godt å ha det i bakhodet at du faktisk vil klare deg alene hvis det blir nødvendig. For det tror jeg virkelig du hadde mestret med glans! :)

Ah, takk! :)

Jeg har dilla på rett i koppen-supper! Bare en sort da, og det er kremet suppe med ost og urter. Herreguuud den er god.

Så til påskesnakk: Jeg har lyst å lage påskeegg til sambo, men er ikke stinn av gryn. Så her må jeg i tankeboksen. Skal jo ha litt gotter, og kanskje en boks snus eller to, men vil ha noe litt mer spesielt også. Hmmm... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Så til påskesnakk: Jeg har lyst å lage påskeegg til sambo, men er ikke stinn av gryn. Så her må jeg i tankeboksen. Skal jo ha litt gotter, og kanskje en boks snus eller to, men vil ha noe litt mer spesielt også. Hmmm... :klo:

JA! :danse: Påskeegg! Det er alltid like koselig! Er han veldig glad i smågodt og snop generellt da?

Jeg for min del er mer hockeypulve og drops- typen. :rodmer:

Snus er jo alltid en vinner da :kul: Også går jo an å handle billig og greit på Europris eller Nille,da :jepp: Da kan du jo mixe og trikse litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja det er lurt å vente å se hva man arver. Vi rekker dessverre ikke å arve fra søster til samboer fordi hun får nummer to nå om en måned. Så vogn må vi kjøpe, og jeg vil ikke ha en sånn gammeldags vogn, hehe. Ser jo noen går rundt og triller på åpenbart veldig gamle vogner. De er ikke så fine, synes jeg.

Huset vårt er veldig flott! For noen år siden vant det premie for byens fineste hage. Du kan si hagen har tre plate. Det øverste platåået, mellomplatåået hvor det er hagedam, blomsterbed, betong til å ha bål på, benk og bord og det nederste som er en liten gress/moseslette før du når steinene før man kommer til havet/fjæra. Eneste minuset er at huset ligger rett ved veien. Men nå bygges det en bro her snart, og da blir det ikke trafikk forbi huset lenger. Noe som vil føre i en good verdistigning. :)

Så til påskesnakk: Jeg har lyst å lage påskeegg til sambo, men er ikke stinn av gryn. Så her må jeg i tankeboksen. Skal jo ha litt gotter, og kanskje en boks snus eller to, men vil ha noe litt mer spesielt også. Hmmm... :klo:

Vet ikke om vi arver vogn. Tror ikke vi arver vogn, men vi vet vi kan finne billige vogner i Nederland. Har sett litt på vogner uansett, og foreldrene hans har kjøpt en vogn de kan bruke hos dem. Ser sjeldent gamle vogner, ser hovedsaklig fleksi-vogner med de navneskiltene. :fnise:

Det med påskeegg vet jeg ikke, er veldig dårlig på å gi ting. For meg mener jeg at det er hovedsaklig tanken som teller. :fnise: Så jeg er absolutt ikke til hjelp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! :danse: Påskeegg! Det er alltid like koselig! Er han veldig glad i smågodt og snop generellt da?

Jeg for min del er mer hockeypulve og drops- typen. :rodmer:

Snus er jo alltid en vinner da :kul: Også går jo an å handle billig og greit på Europris eller Nille,da :jepp: Da kan du jo mixe og trikse litt!

Han har perioder for alt sånt snop, er det som er litt vanskelig. Noen perioder er han hektet på ostepopp, andre får han veldig lyst på smågodt. Men er egentlig jeg som er verst på dette med gotter og slikt, hehe.

Vet ikke om vi arver vogn. Tror ikke vi arver vogn, men vi vet vi kan finne billige vogner i Nederland. Har sett litt på vogner uansett, og foreldrene hans har kjøpt en vogn de kan bruke hos dem. Ser sjeldent gamle vogner, ser hovedsaklig fleksi-vogner med de navneskiltene. :fnise:

Det med påskeegg vet jeg ikke, er veldig dårlig på å gi ting. For meg mener jeg at det er hovedsaklig tanken som teller. :fnise: Så jeg er absolutt ikke til hjelp her.

Tanken som teller så klart! Og det er derfor mitt ikke skal bli så dyrt, heller. :)

Jeg savner dette potetgullet: http://www.toolbox.as/shop/matvarer/139_198_458/POTETCHIPS//6440/MAARUD%20CHICKEN%20POMMS%20150G

Ser ut som en slags nettbutikk det der..Kanskje det går an å bestille noen poser? Virker dog rart at det skal gå an å kjøpe snackset dersom det er trukket fra markedet.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å foreslå en god krimbok - det hører jo med i påsken syns jeg iallefall. Kan jo få pocketbøker til 99,-! Men så kom jeg på at det kan jo bli litt vanskelig å få plass til i påskeegget... Med mindre du har et digert egg da...

Hva med et lite gavekort på massasje e.l.? Det er jo gratis. Har ikke så mange andre gode forslag akkurat nå desverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Han har perioder for alt sånt snop, er det som er litt vanskelig. Noen perioder er han hektet på ostepopp, andre får han veldig lyst på smågodt. Men er egentlig jeg som er verst på dette med gotter og slikt, hehe.

Ser den. Jeg er stort fan av ostepop! Hehe.

Men så er jo det bare et påskeegg da... Så du kan jo egentlig kjøpe det som faller deg inn også ha noe chips i skapet :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde han likt å lese bok så hadde krimbok definitivt vært et alternativ! Men han er langt i fra noen lesehest, nei!

Hehe, jeg er ikke såå glad i ostepopp. Kan spise noen få, men ikke så mange før jeg ikke har behov for mer. :)

Hmmm..Noen som vet hvorfor det er så mange på forumet på babyverden som absolutt ikke vil at man skal quote? Er så mange som skriver det på slutten av innlegget sitt, eller til og med i signaturen. Har stusset litt på dette. Nå er ikke jeg så aktiv der, så kan hende jeg hadde funnet ut av det om jeg brukte litt mer tid der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver du og frister meg med ostepopsnakk igjen nå, Teriyaki? :lur:

Hahaha, jeg gjør vist det! :ler::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, det potetgullet der hadde jeg helt glemt! Det er så godt! Nå fikk jeg skikkelig lyst på både det og ostepop. Og godteri! Hehe, jeg er et matvrak for tiden. Tror jeg må kjøpe påskeegg til meg selv jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg gir bort melkesjokoladen min. Ostepoppen får dere aldri! :fnise:

Vet ikke hvorfor de skriver det. Kanskje fordi de ikke liker lange lange lange store poster. Jeg vet ikke. Når jeg kom til å tenke på det, så kan det hende det er fordi når man quoter der, så går sitat i sitat, i sitat... Noen sider sliter med det.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdejenta

Chicken pomms og ostepop.. Smågodt :arwen:

Dette KAN bli en skummel fredagskveld skjønner jeg :tommel:

Ha en flott kveld :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...