Teriyaki Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #201 Del Skrevet 27. mars 2011 Folk greier å vri og vende på ting, sånn er enkelte. Om du har en annen mening, så er du nedlatende.. Håper du ellers har det bra.. Ja, ikke sant! Det er utrolig irriterende! Kanskje ekstra irriterende nå som hormonene begynner å komme! Har det bra ja. Håper du og har det bra! Kjenner meg igjen! Blir av og til så provosert av enkelte tråder at jeg må gå ut av KG for en stund. Er alltid noen som liker å vri på det folk sier... Men tror alle andre i den tråden fikk med seg hva du mente Huff jaa! Hva er det med visse folk? Så mye som jeg har gitt det inn med t-skje etter hvert i den tråden så BØR man jo skjønne hva jeg mente.. Ja, jeg har det bra. Baker hveteboller nå, skal jeg sende en over? Det er forståelig at du har vært giddalaus og umotivert i det siste. Tror kanskje det kan være godt å komme seg inn i en rutine igjen. JAA det må du gjøre! Jeg elsker hjemmelagde boller! Rutine er nok en god ting ja!! Nå begynner livet i livmoren på national geografik for de som er interessert!! OG må si at jeg tror jeg begynner å bli hormonell. For jeg ble rørt av omtanken jeg fikk fra dere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 27. mars 2011 #202 Del Skrevet 27. mars 2011 Heihei! Gratulerer med graviditeten! Opplevde det samme som deg, blødde veldig i uke 6 og trodde jeg mistet, men UL viste en liten tass med bankende hjerte Er nå 19 uker på vei Var sannsynligvis en tvilling som falt fra ifølge gyn, veldig vanlig faktisk! Naturen sørger for at i alle fall en overlever Skjønner godt du blir litt oppgitt av KS vs. Vaginal fødsel-tråden. Jeg har sluttet å engasjere meg i slike debatter, utrolig mange korttenkte mennesker der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #203 Del Skrevet 27. mars 2011 Heihei! Gratulerer med graviditeten! Opplevde det samme som deg, blødde veldig i uke 6 og trodde jeg mistet, men UL viste en liten tass med bankende hjerte Er nå 19 uker på vei Var sannsynligvis en tvilling som falt fra ifølge gyn, veldig vanlig faktisk! Naturen sørger for at i alle fall en overlever Skjønner godt du blir litt oppgitt av KS vs. Vaginal fødsel-tråden. Jeg har sluttet å engasjere meg i slike debatter, utrolig mange korttenkte mennesker der ute. Heihei og hit! Takk for det. Det er vist mange som opplever blødning tidlig i svangerskapet virker det som. Viste forøvrig ikke dette med tvillinger som faller fra, men det er jammen rart å tenke på! Gratulerer til deg også forresten! Har du fått vite kjønn eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 27. mars 2011 #204 Del Skrevet 27. mars 2011 Nei, UL om to dager Spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 27. mars 2011 #205 Del Skrevet 27. mars 2011 Nei, UL om to dager Spent! Jeg gjetter at det blir enten en gutt eller en jente.. Og ja, Teriyaki, har det bra. Mye bedre enn i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 27. mars 2011 #206 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg gjetter at det blir enten en gutt eller en jente.. Og ja, Teriyaki, har det bra. Mye bedre enn i går. Synsk du?? Det blir enten eller ja, tar i mot begge deler med åpne armer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 27. mars 2011 #207 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Synsk du?? Det blir enten eller ja, tar i mot begge deler med åpne armer Er synskere enn moren til Ari Behn Uansett blir det jo artig å finne ut hva lille er Alltids velkommen de små. Endret 27. mars 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #208 Del Skrevet 28. mars 2011 Nei, UL om to dager Spent! Så spennende! Har du noen spesiell følelse? Jeg gjetter at det blir enten en gutt eller en jente.. Og ja, Teriyaki, har det bra. Mye bedre enn i går. Enten gutt eller jente ja! Så da utelukker du hemafroditt? I dag har jeg vært en tur hos mamma, på kafe med mamma, tante som er i byen en tur og sambo. Spiste først litt lasagne som jeg ble kvalm av, kjøpte dermed en vaffel og kvalmen forsvant. Merkelig at kvalmen blir borte av noe søtt, menmen. Middagen i dag var god, men vi lagde alt for mye, likevel spiste vi opp.. I alle fall: Ovnsbakt kyllingfilet med gulrøtter, løk og paprika (i stekepose), eggnudler med sweet chilisause og nanbrød! Mmm Kyllingen ble utrolig saftig av å bare liggge i posen under steking. Lettvindt var det også. Bare å hive krydderet, kyllingen og grønnsakene i posen, hive på nudlene og vips! Tre uker til UL nå! Gleder meg, for da finner vi vel ut nøyaktig hvor langt på vei jeg er. Kan jo være at jeg er noen dager lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 28. mars 2011 #209 Del Skrevet 28. mars 2011 Enten gutt eller jente ja! Så da utelukker du hemafroditt? I dag har jeg vært en tur hos mamma, på kafe med mamma, tante som er i byen en tur og sambo. Spiste først litt lasagne som jeg ble kvalm av, kjøpte dermed en vaffel og kvalmen forsvant. Merkelig at kvalmen blir borte av noe søtt, menmen. Middagen i dag var god, men vi lagde alt for mye, likevel spiste vi opp.. I alle fall: Ovnsbakt kyllingfilet med gulrøtter, løk og paprika (i stekepose), eggnudler med sweet chilisause og nanbrød! Mmm Kyllingen ble utrolig saftig av å bare liggge i posen under steking. Lettvindt var det også. Bare å hive krydderet, kyllingen og grønnsakene i posen, hive på nudlene og vips! Tre uker til UL nå! Gleder meg, for da finner vi vel ut nøyaktig hvor langt på vei jeg er. Kan jo være at jeg er noen dager lenger.. Vil nå ikke skremme Umuriel heller da! Middagen hørtes bare skikkelig deilig ut! Lettvinn middag er også god middag. Gled deg til UL, spesielt når de ser litt mer menneskelige ut Husk på at du kan være alt fra bare et par dager til nesten en uke lengre for alt vi vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #210 Del Skrevet 28. mars 2011 Vil nå ikke skremme Umuriel heller da! Middagen hørtes bare skikkelig deilig ut! Lettvinn middag er også god middag. Gled deg til UL, spesielt når de ser litt mer menneskelige ut Husk på at du kan være alt fra bare et par dager til nesten en uke lengre for alt vi vet. Har funnet ut at jeg er absolutt max 7 uker på vei, men sannsynligvis litt mindre. Det er med tanke på den UL kor de ikke så et bankende hjerte, UL forrige uke når de så da så et bankende hjerte og det at man vet jo at hjertet begynner å banke 5+4, så det er ikke mange dagene det er feil på. Ja og enda bedre er jo at den var sunn. Eggenudler er jo bedre enn vanlige nudler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 28. mars 2011 #211 Del Skrevet 28. mars 2011 Har funnet ut at jeg er absolutt max 7 uker på vei, men sannsynligvis litt mindre. Det er med tanke på den UL kor de ikke så et bankende hjerte, UL forrige uke når de så da så et bankende hjerte og det at man vet jo at hjertet begynner å banke 5+4, så det er ikke mange dagene det er feil på. Ja og enda bedre er jo at den var sunn. Eggenudler er jo bedre enn vanlige nudler! Uansett, så er det snakk om et par dager.. blir artig når du bikker over 12 ukers grensa. Det virker tregt før man når grensa, og plutselig er man over og tiden raser avgårde. Er nå snart 14 uker på vei.. HIMMEL! Var i går at jeg bare var litt gravid, eller det føles sånn. Sunt er godt! Du er langt flinkere enn det jeg er til å være sunn. Prøver å være sunn, men er ikke alltid like lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #212 Del Skrevet 28. mars 2011 Uansett, så er det snakk om et par dager.. blir artig når du bikker over 12 ukers grensa. Det virker tregt før man når grensa, og plutselig er man over og tiden raser avgårde. Er nå snart 14 uker på vei.. HIMMEL! Var i går at jeg bare var litt gravid, eller det føles sånn. Sunt er godt! Du er langt flinkere enn det jeg er til å være sunn. Prøver å være sunn, men er ikke alltid like lett. Ja jeg gleder meg til det! Da kan jeg virkelig slå meg til ro altså! Men er glad jeg har en milepæl, og det er UL om tre uker når jeg er ca. 9,5 uker på vei. Da er det heller ikke så lenge igjen til 12 uker. Sånn i stedet for å sitte og tenke 5,5 uker! Oiii da har du ikke sett meg i helgene og sånt! Har spist så mye snop denne helgen. Får dårlig samvittighet. Har spist litt smågodt, en hel pose potetgull, masse brus! Hmm..Det der var faktisk ikke så ille. Er egentlig enda værre på snop-spisingen i helgene, men har vist begrenset meg litt i alle fall. Men er fortsatt for mye. Også spiste jeg jo en vaffel i dag da. I morgen skal jeg spise hos pappa. Har ønsket meg pannekaker, da jeg har hatt lyst på det i flere uker nå! Pappas pannekaker er gode! Så blir det restene fra i går til kvelds, tika masala. Må spises innen i morgen tenker jeg slik at det ikke blir dårlig og må hives. Det er jo totalt bortkastet. Har egentlig nok til to måltider, eller nesten. Men nå elsker jeg tika masala og tandori, så den er jo grei!! Spiser liiiite fisk, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 28. mars 2011 #213 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Ja jeg gleder meg til det! Da kan jeg virkelig slå meg til ro altså! Men er glad jeg har en milepæl, og det er UL om tre uker når jeg er ca. 9,5 uker på vei. Da er det heller ikke så lenge igjen til 12 uker. Sånn i stedet for å sitte og tenke 5,5 uker! Oiii da har du ikke sett meg i helgene og sånt! Har spist så mye snop denne helgen. Får dårlig samvittighet. Har spist litt smågodt, en hel pose potetgull, masse brus! Hmm..Det der var faktisk ikke så ille. Er egentlig enda værre på snop-spisingen i helgene, men har vist begrenset meg litt i alle fall. Men er fortsatt for mye. Også spiste jeg jo en vaffel i dag da. I morgen skal jeg spise hos pappa. Har ønsket meg pannekaker, da jeg har hatt lyst på det i flere uker nå! Pappas pannekaker er gode! Så blir det restene fra i går til kvelds, tika masala. Må spises innen i morgen tenker jeg slik at det ikke blir dårlig og må hives. Det er jo totalt bortkastet. Har egentlig nok til to måltider, eller nesten. Men nå elsker jeg tika masala og tandori, så den er jo grei!! Spiser liiiite fisk, da. Alle milepæler er gode milepæler. De hjelper deg å få mer ut av ventetiden, for 9 måneder (teknisk sett 10) er lenge nok. Plutselig går en uke til, og UL kommer nærmere. Etter UL er det uke 12 eller svangerskapskontroll. Tenker bare på når jeg har bursdag, det er enda lenger enn til jeg blir mamma, så.. Får ventetiden til å virke kortere. Haha, næmmen Teriyaki daaaa! Jeg er litt verre enn det du er, føler jeg, selv om jeg spiser frukt som en og annen tulling. Har så lyst på vafler *misunnelig*! Har så lyst på vaffelhjerter med brunost og jordbærsyltetøy (ikke sammen). Ååååh, pannekaker. Tror det er 100 år siden sist jeg hadde det. utrolig at du enda kan spise krydret mat, har ikke hatt sansen for det siden like før jeg fant ut at jeg var gravid. Spiste noe skikkelig krydret mat, og jeg satte krydderet i vrangstrupen. Det var ikke noe godt for å si det sånn, og ganske pinlig. Endret 28. mars 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 28. mars 2011 #214 Del Skrevet 28. mars 2011 Hei Jeg var på ul da jeg var 9 uker på vei -og jeg synes jeg så mye da. Lille nurket beveget på seg og viftet med armene Så gled deg masse!! Og enig, det hjelper å ha det å se frem til. for etter det går det enda fortere frem til 12 uker! Åhhh - jeg har hatt så lyst på pannekaker i flere dager nå Og vafler Jeg sliter også med å få i meg nok fisk... Det eneste jeg kunne spist hver dag er reker og sushi. Har spist sushi noen ganger, men det er liksom ikke noe jeg kan spise flere ganger i uka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #215 Del Skrevet 28. mars 2011 Alle milepæler er gode milepæler. De hjelper deg å få mer ut av ventetiden, for 9 måneder (teknisk sett 10) er lenge nok. Plutselig går en uke til, og UL kommer nærmere. Etter UL er det uke 12 eller svangerskapskontroll. Tenker bare på når jeg har bursdag, det er enda lenger enn til jeg blir mamma, så.. Får ventetiden til å virke kortere. Haha, næmmen Teriyaki daaaa! Jeg er litt verre enn det du er, føler jeg, selv om jeg spiser frukt som en og annen tulling. Har så lyst på vafler *misunnelig*! Har så lyst på vaffelhjerter med brunost og jordbærsyltetøy (ikke sammen). Ååååh, pannekaker. Tror det er 100 år siden sist jeg hadde det. utrolig at du enda kan spise krydret mat, har ikke hatt sansen for det siden like før jeg fant ut at jeg var gravid. Spiste noe skikkelig krydret mat, og jeg satte krydderet i vrangstrupen. Det var ikke noe godt for å si det sånn, og ganske pinlig. Ja ikke sant! Jeg rekker heller ikke å ha bursdag før babyen kommer, og når man tenker på det at hver gang det går mot jul, så tenker man at det var jo egentlig nettopp jul, så sånn sett er det jo ikke så lenge! Så rart at du ikke liker krydret mat lenger! Jeg synes det er kjmpegodt! Ble derimot uvel av lasagnen til lunsj i dag. Var heldigvis en liten porsjon. Hei Jeg var på ul da jeg var 9 uker på vei -og jeg synes jeg så mye da. Lille nurket beveget på seg og viftet med armene Så gled deg masse!! Og enig, det hjelper å ha det å se frem til. for etter det går det enda fortere frem til 12 uker! Åhhh - jeg har hatt så lyst på pannekaker i flere dager nå Og vafler Jeg sliter også med å få i meg nok fisk... Det eneste jeg kunne spist hver dag er reker og sushi. Har spist sushi noen ganger, men det er liksom ikke noe jeg kan spise flere ganger i uka... Ååh! Gleder meg kjempemasse! Kunne du høre hjertelyden også? Gleder meg såå til å se den lille!! Pannekaker, vafler, boller og kanelsnurrer er noe jeg kan spise uendelig mye av!! Men det er jo så godt! Sushi? Fryser du den først da, eller? Jeg liker ikke reker, sushu eller noe sånt. Men har kjøpt frityrtorsk til onsdag eller noe sånt. Selv om det ikke er så sunt det er er rundt fisken, så er det jo fisk. Står på pakken at det er fiskefilet, så. Håper bare lille frøbel ikke tar skade av at jeg spiser så lite fisk som jeg gjør..Er ikke noe glad i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 28. mars 2011 #216 Del Skrevet 28. mars 2011 Sushi kan trygt spises. Jeg spiser den bare der jeg er sikker på at det er bra og fersk fisk! Ble sååå glad da jeg fant ut at jeg ikke måtte holde meg unna http://matportalen.no/artikler/2006/2/ikke_grunn_til_aa_advare_gravide_mot_sushi Men det er noen fiskearter en skal holde seg unna, bl.a. tunfisk, så det spiser jeg ikke. Men jeg frister nok ikke deg så mye med det sushi snakket her... Jeg passer på å ta omega 3 iallfall - siden jeg heller ikke er noe flink med den fisken! Jeg kunne både se og høre hjertet slå - det var fantastisk. Mest fasinerende syns jeg det var med de korte, små armene som veivet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 28. mars 2011 #217 Del Skrevet 28. mars 2011 Så spennende! Har du noen spesiell følelse? Ja, jeg har guttefølelse, men det er kanskje fordi jeg er guttemamma fra før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 28. mars 2011 #218 Del Skrevet 28. mars 2011 Sushi kan trygt spises. Jeg spiser den bare der jeg er sikker på at det er bra og fersk fisk! Ble sååå glad da jeg fant ut at jeg ikke måtte holde meg unna http://matportalen.no/artikler/2006/2/ikke_grunn_til_aa_advare_gravide_mot_sushi Men det er noen fiskearter en skal holde seg unna, bl.a. tunfisk, så det spiser jeg ikke. Men jeg frister nok ikke deg så mye med det sushi snakket her... Du frister meg! Tror jammen det må bli en liten sushi-utflukt om ikke alt for lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 28. mars 2011 #219 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg liker heller ikke fisk, så jeg har begynt å drikke tran! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. mars 2011 #220 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg spiste pannekaker til frokost, og fisk til formiddagsmat på søndag. Kan jeg spørre om noe her inne, siden det sikkert er mange som kan svare meg? En god venninne av meg er gravid og jeg vil gjerne gi en gave. Spørsmålet er hva jeg kan gi? Har prøvd å få ut av henne hva de trenger, men de trenger alt, bortsett fra leker, barnevogn og babyteppe. Hun venter en sønn om det har noe å si. Er ganske grønn på dette, så håper noen snille sjeler her kan hjelpe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå