Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det mest snodige var at hun dama ikke hadde klart å skaffe seg jobb da Luksusfellen kom tilbake, og da var ungen i barnehagen 5 dager i uka. Det er da ikke noe problem å få seg en butikk- / barnehagejobb i en by på størrelse med Ålesund i løpet av en ukes tid.

Jeg tror ikke hun hadde lyst.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ålesunder selv, og hun var virkelig tiltaksløs. Ser ut som hun har røyka tjall.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg gikk på ungdomsskolen, hadde vi en lærer som stadig repeterte i mattetimene om hvor viktig det var å betale alle regninger og utgifter hver gang man fikk lønning, og det man satt igjen med skulle man bruke fornuftig på mat, klær, sosiale ting og sparing.

Det kommer jeg aldri til å glemme, og det er noe alle bør få innprentet i hodet fra barndommen av.

Å se på luksusfellen syns jeg er lærerikt, spennende og morsomt, men det er også trist at noen har kjørt livet sitt så fast i grøfta at det blir ren underholdning for oss andre.

Jeg syns det er bra at de tør å stå frem på tv på den måten, for da vil flere komme ut av skapet :fnise: men fra spøk til alvor, de har min dypeste sympati og respekt. Samtidig lærer vi av feilene de har gjort... Det kan skje hvem som helst...

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Nå er det ikke sikkert at barnet hadde gått i barnehage 5 dager pr uke hele måneden som var gått og ikke er det alltid like lett å få jobb i løpet av en måned heller. Butikkjobber forutsetter gjerne at en kan ta både kvelds,- dag- og helgevakter noe som er umulig med et barn og mann på sjøen.

Vi lærte også på skolen om å betale regninger og slikt. Jeg tror ikke det er skolen som svikter, men foreldrene. Hva har disse ungene lært hjemme?

For de aller fleste på Luksusfellen går det jo bra når de får helt grunnleggende gode råd om økonomi, bruk av flere bankkonti og sparing. Det er unntakene som ikke greier å forstå at "festen" er over.

AnonymBruker
Skrevet

Synes litt synd på denne dama. Hun virker faktisk litt sløv i toppen og sinnsykt naiv. "Bila e avsta. Den trengte ny motor" "Nei, han ville ikkje ha dørhåndtak på bila" "Ej hadde et slikt studielån, så ej brukte de på å kjøpe hund!"

Say no more....

Mannen virker bare skikkelig ute og kjøre økonomisk. Han har rett og slett bæsja grundig på leggen. Litt skylapper også.

Skrevet

Jeg er ålesunder selv, og hun var virkelig tiltaksløs. Ser ut som hun har røyka tjall.

Spot on.

Den tanken slo meg også.

AnonymBruker
Skrevet

På intervjuet med vikarbyrå så hun lite engasjert ut i jobbsøkinga. Nei, hun hadde ikke lyst til å jobbe, rett og slett.

Det er mange kvinner går i den fella og ikke tar ansvar for egen/felles økonomi. Mannen tjener nok for hele husholdingen, det er helt greit. Så blir det krise om mannen drar sin vei eller faller fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...