Teita Skrevet 25. august 2012 Forfatter #2401 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) I dag har vi egentlig ikke gjort noen ting. Ihvertfall ikke noe fornuftig. R sto opp med S, så jeg fikk sove litt lenger (vi tar som regel annenhver morgen nå som han er hjemme i perm), og når jeg sto opp, gikk R å la seg litt igjen fordi han hadde sovet så lite på natten. Vi hadde tomatsuppe og pannekaker til middag. Skikkelig kjedelig, men vi hadde ihvertfall makaroni og egg i suppa. Nå har R akkurat reist fordi han skal møte noen venner på vorse, så skal de på byen senere. Jeg har akkurat lagt S, men hun er litt lei seg i dag. Har fått fire tenner nå, og tror to til er på vei. Om en liten halvtime kommer Niennas til meg, og vi skal ha jentekveld med potetgull, iste og strikketøyet I morgen er det min tur til å stå opp med S, for R er nok fyllesyk og kommer nok ikke hjem før seent i natt. S har begynt å stå opp tidlig igjen. Nå varierer det mellom 06 og 07. Jeg syntes det er litt tidlig, men vi er ikke noe flinke på å legge oss for tiden heller. Blir fort 01-02 før vi legger oss.. Edit: En liten jente gjennom babycallen her; "Mammaaa - mama" Endret 25. august 2012 av Teita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 25. august 2012 #2402 Del Skrevet 25. august 2012 Er flink til å lese, men håpløs på å skrive, midt oppi alt kaoset. Det er jo godt å lese at det går bedre med dere selv om økonomien er trang! Det kommer til å gå bra mens dere er i London, bare prov å slappe av litt og få kost dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 28. august 2012 Forfatter #2403 Del Skrevet 28. august 2012 Er flink til å lese, men håpløs på å skrive, midt oppi alt kaoset. Det er jo godt å lese at det går bedre med dere selv om økonomien er trang! Det kommer til å gå bra mens dere er i London, bare prov å slappe av litt og få kost dere Kjenner til den, så det går helt fint! Jada, det blir sikkert bra. Reiser jo på fredag, men kan ikke si jeg kjenner reisefeberen ta meg helt enda I går lagde jeg lasagne, også stavmikset jeg en posjon til S. Hun slukte hele, pluss en posjon til, så hun spiste nesten like mye som meg Da ble det ikke noe grøt til kveldsmat på henne, for vi spiste middag en halvtime før hun egentlig skulle ha kveldsmat. Syns det er litt gøy nå som hun så smått kan begynne å spise seg mett på vår mat også Jeg har fått innvilget dagpenger! Ikke så mye, men alt er bedre enn ingenting! Note to self: - Banken for å sette inn penger - Hente cabinkoffert hos svigerfar - Pakke for S - Pakke for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. august 2012 #2404 Del Skrevet 28. august 2012 Ja det er så mye bedre når de kan få mer ordentlig mat! Her har vi merket at O har begynt å nekte litt mer på glassmat, fordi han får jo smake vår mat nesten hver dag. Det nytter ikke å spise noe lenger når han er våken, uten at han skal ha også, dermed får han jo alltid ett eller annet. Enten om det er laks, tomat, gulrøtter, pasta etc. Laks har han spist seg mett på I går fikk han til og med litt pizza Han storkoste seg da. Ga han en bit pizza som han kunne styre med selv. Gikk kjemepfint! Eneste han ikke får til å spise, er sånt som kjøttdeig. Det klarer han ikek å tygge, så blir bare sittende og suge på det. __ Ikke lenge til avreise nå da! Blir nok deilig med kjærestetur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 29. august 2012 Forfatter #2405 Del Skrevet 29. august 2012 Ja det er så mye bedre når de kan få mer ordentlig mat! Her har vi merket at O har begynt å nekte litt mer på glassmat, fordi han får jo smake vår mat nesten hver dag. Det nytter ikke å spise noe lenger når han er våken, uten at han skal ha også, dermed får han jo alltid ett eller annet. Enten om det er laks, tomat, gulrøtter, pasta etc. Laks har han spist seg mett på I går fikk han til og med litt pizza Han storkoste seg da. Ga han en bit pizza som han kunne styre med selv. Gikk kjemepfint! Eneste han ikke får til å spise, er sånt som kjøttdeig. Det klarer han ikek å tygge, så blir bare sittende og suge på det. __ Ikke lenge til avreise nå da! Blir nok deilig med kjærestetur. Så flink O er Er jo litt gøy å gi de nye ting også, og se på ansiktsutrykket S liker det meste, så det er bra. Nei, er ikke lenge igjen nå. Reiser i overimorgen. Blir nok koselig, men gruer meg veldig til å være så lenge vekke fra S. I går bestemte S seg plutselig for å begynne å gå! Vi var hos svigers, og så lenge hun fikk holde på selv, så tuslet hun rundt. Ivrig og stolt som jeg var, prøvde jeg selvfølgelig å filme hele tiden, men hun satt seg bare ned å smilte når hun så mobilen Men hun gikk 16 skritt på det meste. I dag skal S og jeg til naboen som også har en jente på S sin alder, så de får lekt litt sammen Herlighet! Nå drar vi om to dager! R gleder seg masse og har full nedtelling, mens jeg gruer meg mer og mer Gleder meg ikke til å reise fra S, altså.. Men det går vel sikkert bra. Må ihvertfall prøve å kose meg mens jeg er der nede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. august 2012 #2406 Del Skrevet 30. august 2012 Oi, så flink S er som går! 10 mnd. er tidlig. Var da jeg også begynte å gå, men er nok enda en stund til O gjør det! Men han er jo gutt, de er jo ofte litt tregere enn oss jenter Kos dere masse masse på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 30. august 2012 Forfatter #2407 Del Skrevet 30. august 2012 Oi, så flink S er som går! 10 mnd. er tidlig. Var da jeg også begynte å gå, men er nok enda en stund til O gjør det! Men han er jo gutt, de er jo ofte litt tregere enn oss jenter Kos dere masse masse på tur! Tusen takk! Ja, hun er flink, men det er ikke sånn som alle sier: "Gru deg til hun begynner å gå, da blir det aldri ro, osv.." For hun kom seg dit hun ville før også. Da gikk hun jo rundt bord og overalt hvor hun kunne holde seg i noe, eller så bare krabbet hun bort til dit hun skulle, så hun kom jo like høyt opp da også. O går når O er klar for det Søt er han ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. august 2012 #2408 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Tusen takk! Ja, hun er flink, men det er ikke sånn som alle sier: "Gru deg til hun begynner å gå, da blir det aldri ro, osv.." For hun kom seg dit hun ville før også. Da gikk hun jo rundt bord og overalt hvor hun kunne holde seg i noe, eller så bare krabbet hun bort til dit hun skulle, så hun kom jo like høyt opp da også. O går når O er klar for det Søt er han ihvertfall! Ja ikke sant, har stusset litt på det samme.. O kommer også til der han når opp, for han reiser seg jo også. Dessuten har han begynt å klatre på ting, dersom det er lavt nok til at han klarer det. For min del skal han bare vente med å gå til vinteren slik at vi slipper å først kjøpe høstsko, for så å kjøpe vintersko.. Takk, synes også han er søt Endret 30. august 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 30. august 2012 #2409 Del Skrevet 30. august 2012 så flink S er! C går ikke enda, og jeg synes det enda er litt deilig. TRor det kommer til å løsne rundt hun er året, da både jeg og pappaen hennes begynte å gå da. Må påpeke gjenta noe forloveden sa: "Jeg gruer meg til C kan åpne dører, da har vi virkelig mye å holde styr på." C går jo rundt bordet og bruker allting som gåstoler, så hun går da frem og tilbake med støtte, men ikke på egen hånd.. Håper dere får en flott tur til London.. Får gå, C driver og kysser knærne mine (typisk babykyss) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 1. september 2012 #2410 Del Skrevet 1. september 2012 Beklager at jeg er så dårlig til å legge igjen kommentarer her inne Så flink S er som går allerede! Hun er så skjønn altså Håper dere koser dere masse på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 4. september 2012 Forfatter #2411 Del Skrevet 4. september 2012 Svarer dere over her senere Da har vi fått kommet oss på plass hjemme igjen. Vi hadde en fin tur til London, men det var bare stress da Fikk ikke slapper av et sekund, for vi kom så sent frem på fredagen at det ikke var annet å gjøre enn å legge oss. Så vi hadde bare to dager til shopping, og med reisetid frem og tilbake, så ble det ikke så mye av det heller. Har aldri kommet hjem med så lite etter London før men men. Vi har ihvertfall gått UTROLIG mye, og det merkes godt på hele kroppen. Vi rakk ikke halvparten av det vi hadde planlagt engang, så det får bli en annen gang. S var jo hos bestefaren sin to netter, og mormoren en. Hun har hatt det fint, men var utrolig sliten av alle inntrykk og alt som var annerledes enn den rolige tilverelsen hun ellers er vant til. Var litt trist å se henne igjen, for det så ikke ut som hun kjente meg igjen. Jeg kjente nesten ikke henne igjen heller, for tennene hennes hadde vokst seg så store Men nå har vi fått roet oss, og kost masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. september 2012 Forfatter #2412 Del Skrevet 7. september 2012 så flink S er! C går ikke enda, og jeg synes det enda er litt deilig. TRor det kommer til å løsne rundt hun er året, da både jeg og pappaen hennes begynte å gå da. Må påpeke gjenta noe forloveden sa: "Jeg gruer meg til C kan åpne dører, da har vi virkelig mye å holde styr på." C går jo rundt bordet og bruker allting som gåstoler, så hun går da frem og tilbake med støtte, men ikke på egen hånd.. Håper dere får en flott tur til London.. Får gå, C driver og kysser knærne mine (typisk babykyss) Da er det nok ikke så lenge før hun slipper seg og begynner å stabbe Det skjer helt plutselig. Ihvertfall hos oss. Vi hadde en fin tur, tusen takk Beklager at jeg er så dårlig til å legge igjen kommentarer her inne Så flink S er som går allerede! Hun er så skjønn altså Håper dere koser dere masse på tur! Ingenting å beklage for, jeg er ikke noe bedre jeg! Har blitt så dårlig på å skrive i andres dagbøker etter at forloveden ble permittert. Har liksom ikke den tiden til KG som jeg hadde før. Men jeg kommer sterkere tilbake i midten av oktober, hvis alt går som planlagt. Tusen takk Jeg er veldig stolt av henne. __ I går var vi i byen å kjøpt S sitt første par med sko. HERREGUD SÅ STOR HUN HAR BLITT. Tiden går så utrolig fort. Anyways, når vi tok på henne skoene så nektet hun å gå Mistet helt evnen igjen. Men etter litt øvelse, så får hun det endelig til. Tenkte det var greit å bli vandt til å ha sko på bena før vinteren. For da må hun jo ha vinterstøvler, og de er enda vanskeligere å gå med. Nå går hun hele tiden, og blir flinkere og flinkere for hver dag som går. Store, lille jenta mi, som ikke er så liten lenger.. Ellers har hun blitt veldig bitete, og biter oss hele tiden. Det får hun ikke lov til, men tror ikke hun har skjønt at det er vondt helt enda. Jeg har begynt på Symfase, som er det samme p-pillemerket jeg brukte før jeg ble gravid, for å se om jeg tåler de nå. Jeg tålte ikke Cerazette denne gangen, så de måtte jeg bare slutte på. Legen sa det kunne hende at jeg ikke tålte falske hormoner så godt lenger, etter fødselen, men at det fantes en million forskjellige p-pilleslag, og at et av de ville jeg tåle. Så jeg prøver meg frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 7. september 2012 #2413 Del Skrevet 7. september 2012 Huff, de vokser så fort de små. Har jo fulgt med i dagboka di siden før du fødte S...Og snart er hun bikket året!! Hvordan merker du at du ikke tåler p-pillene du går på? Får du humørsvingninger, blir du dårlig, blødninger? Jeg begynte på Cerazette for en stund siden men sluttet igjen for jeg bare blødde...i store mengder.. Har ikke snakket med legen om det men...kanskje jeg ikke tåler det heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. september 2012 #2414 Del Skrevet 9. september 2012 Ja tenk så flink S er som går allerede. Det er jo tidlig å begynne å gå ved 10-månedersalder! Håper egentlig O kan vente til han blir året, jeg..Er ikke klar for å ha et barn som går! Sier barn, fordi jeg føler nesten at de ikke er baby lenger når de har lært seg å gå.. *vemodig* Hvordan var det forresten med dere, skulle dere foreløbig kun ha S, eller tenker dere på søsken en dag? Må innrømme jeg er svært verpesjuk, men her blir det ikke noe søsken for om 2-3 år. Sannsynligvis ikke før 3 år..Menmen.. Hva gjør dere forresten dersom dere får barnehageplass fra januar av? Det pleier jo å være et nytt opptak da..Med mindre dere har trukket søknaden da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 9. september 2012 Forfatter #2415 Del Skrevet 9. september 2012 Huff, de vokser så fort de små. Har jo fulgt med i dagboka di siden før du fødte S...Og snart er hun bikket året!! Hvordan merker du at du ikke tåler p-pillene du går på? Får du humørsvingninger, blir du dårlig, blødninger? Jeg begynte på Cerazette for en stund siden men sluttet igjen for jeg bare blødde...i store mengder.. Har ikke snakket med legen om det men...kanskje jeg ikke tåler det heller? Jeg vet.. Tiden har gått alt for fort! Kan nesten ikke tro det selv engang. Nå skjønner jeg ihvertfall hva alle mente, når de sa at jeg måtte nyte den første tiden. Når jeg begynte på Cerazette seks uker etter fødselen, så begynte jeg å blø. Mye. Men det gikk over etter fjorten dager da. Men jeg merket at jeg ikke tålte det, fordi jeg fikk hetetokter, og veldig humørsvigninger og null sexlyst Følte meg overfylt av hormoner. Ja tenk så flink S er som går allerede. Det er jo tidlig å begynne å gå ved 10-månedersalder! Håper egentlig O kan vente til han blir året, jeg..Er ikke klar for å ha et barn som går! Sier barn, fordi jeg føler nesten at de ikke er baby lenger når de har lært seg å gå.. *vemodig* Hvordan var det forresten med dere, skulle dere foreløbig kun ha S, eller tenker dere på søsken en dag? Må innrømme jeg er svært verpesjuk, men her blir det ikke noe søsken for om 2-3 år. Sannsynligvis ikke før 3 år..Menmen.. Hva gjør dere forresten dersom dere får barnehageplass fra januar av? Det pleier jo å være et nytt opptak da..Med mindre dere har trukket søknaden da? Ja, jeg har også alltid syntes at de slutter å være baby når de begynner å gå. Hun er liksom ikke en liten baby lenger. Nei, her blir det ingen lillebror eller lillesøster nå. R vil ikke ha flere barn i det hele tatt, men jeg har jo lyst på en til en gang. Vet bare ikke helt når. Føler meg litt verpesyk innimellom, men så går det over igjen. Jeg vil være sikker på at jeg er klar for deg, både fysisk og psykisk, og det er jeg nok ikke nå. Det er ikke noe nytt opptak i januar i denne kommunen lenger. Det var siste gang i fjor, så det blir ikke noe plass før august her. Men det er helt greit Jeg føler hun er for liten til å begynne i barnehage, og jeg er ikke klar for det heller Men august neste år, da må hun, så da får jeg bare overleve det. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. september 2012 #2416 Del Skrevet 10. september 2012 Okei, ja det er jo lurt å føle seg helt klar for det. Tror nok ikke jeg hadde vært det dersom jeg hadde blitt gravid igjen nå. Ser den med å synes hun er for liten til å begynne. Jeg synes også O er for liten når han begynner i barnehage i november, skulle gjerne vært hjemme med han i ett år til. Men for vår del går det bare ikke.. Vil uansett bli ferdig med den helsikkes utdanningen. :gjeiper: Det går sikkert veldig bra til neste år, da er hun jo nesten to år gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 10. september 2012 Forfatter #2417 Del Skrevet 10. september 2012 Okei, ja det er jo lurt å føle seg helt klar for det. Tror nok ikke jeg hadde vært det dersom jeg hadde blitt gravid igjen nå. Ser den med å synes hun er for liten til å begynne. Jeg synes også O er for liten når han begynner i barnehage i november, skulle gjerne vært hjemme med han i ett år til. Men for vår del går det bare ikke.. Vil uansett bli ferdig med den helsikkes utdanningen. :gjeiper: Det går sikkert veldig bra til neste år, da er hun jo nesten to år gammel. Ja, det skjønner jeg. Men jeg hadde ikke fått noe mer penger uansett, for da hadde jeg isåfall begynt på skole, og etter å ha regnet på det, hadde vi sittet igjen med mindre penger i måneden om jeg hadde gått på skole, og S i barnehagen, enn om jeg blir hjemme. Når hun nærmer seg to, så er det nok for kjedelig å være hjemme sammen med mamma uansett, så da trenger hun nok å bli stimulert på andre områder. Så da blir nok barnehage veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 24. september 2012 #2418 Del Skrevet 24. september 2012 Jeg vet.. Tiden har gått alt for fort! Kan nesten ikke tro det selv engang. Nå skjønner jeg ihvertfall hva alle mente, når de sa at jeg måtte nyte den første tiden. Når jeg begynte på Cerazette seks uker etter fødselen, så begynte jeg å blø. Mye. Men det gikk over etter fjorten dager da. Men jeg merket at jeg ikke tålte det, fordi jeg fikk hetetokter, og veldig humørsvigninger og null sexlyst Følte meg overfylt av hormoner. Ok.. Jeg også begynte å blø så fælt så jeg bare slutta for jeg orket ikke.. Heh..Men burde kanskje begynne igjen også bli ferdig med blødningene..Jeg er bare litt lat og syntes mensen er det kjedligste som finnes! Hvordan går det med dere om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #2419 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hei hei NÅ er det lenge siden jeg har oppdatert dagboken min, men sånn ser det ut for de fleste jeg følger her inne og. Opptatte much? Jepp. Dagene går så fort og tiden går så fort at jeg omtrent ikke henger med selv en gang. På mandag blir S 1 år, og jeg forstår ikke hvor tiden ble av. Føles ut som forrige uke vannet mitt gikk.. Nå har jeg en liten pause i kakebaking, mens vi prøver å legge S. Vi har ha et stort familieselskap i morgen (snakker 22 mennesker i den lille leiligheten vår!) men der det er hjerterom, er det husrom, ikke sant? På mandag er det venne/barnebursdag, og da blir vi rundt 10 stk. Vi har sterilisert hele leiligheten, så her tror jeg du skal lete lenge etter bakterier Kjæresten har også stått på skikkelig, så det er bra! Nå har S fått smake både kumelk og jordbær, og begge har de fått responsen "mmmmm..." Ellers ikke så veldig mye å fortelle om. Kjæresten er fortsatt permittert fra jobb, og økonomien er ikke så bra. Men vi klarer oss. Håper alle har det fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. oktober 2012 #2420 Del Skrevet 13. oktober 2012 Heihei. Så koselig medoppdatering. ja er rimelig dårlig på å oppdatere jeg også, hender det er noen dager jeg blirflink igjen, men så sklir det ut igjen.. Ja tenk at hun blir ett år! Synes også jeg nettopp leste med store bokstaver at vannet ditt hadde gått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå