Gå til innhold

Jenter, underlivshygiene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg dusjer bruker jeg stort sett kun vann, intimsåpe en sjelden gang. Når det gjelder mensen og rumpa, så er det samme sak der. Rumpa er en del av underlivet (i alle fall i mitt hode) og det kunne aldri falle meg inn å bruke vanlig såpe der heller. For å føle meg rein når jeg har mensen så går det i babywhipes ved bytte av OB. Samme greia ved nr. 2. Spiller ingen rolle om jeg dusjer og vasker rumpa (med såpe) om morgenen, men må bæsje rundt lunsjtider. Da er det heller fram med vaskeservietten i tillegg til det tørre og inneffektive dopapiret.

Dusjer hver morgen, og bruker stort sett kun bomullstruser, og er heller ikke glattbarbert. Har aldri merka noe spesiell eller usunn lukt fra underlivet.

Lukt er nå en ting, jeg tror særlig de med hårete rumper er mer avhengige av såpe for å fjerne lukt, men jeg tenker mer på de farlige bakteriene. Vi blir jo alltid fortalt hvor viktig det er å vaske hendene skikkelig med såpe, og i svømmehallen skal man også vaske hele kroppen like grundig med såpe.

Det er selvsagt en viss forskjell på hender og rumper. Vi spiser med hendene, tygger på neglene osv... Men tenk på de som klør seg i den halvveis rengjorte rumpa først, da. Eller hva med de som liker å slikke hverandre der bak (ifølge KG er det visst populært blant mange). For meg virker det som en unødvendig risiko å ta, når det er såpass enkelt å klemme ut litt såpe for mer effektiv vask. Jeg er ikke hysterisk redd for bakterier, men akkurat de der bak har jeg veldig stor respekt for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...