Djungelvrål Skrevet 3. mars 2011 #41 Skrevet 3. mars 2011 Ja, det stemmer at det kan forsterke lukten. Som oftest lukter det råtten fisk eller noe annet vondt som ikke kan sammenlignes med en svak lukt av ferske skalldyr. Jeg tenker mer på spermen som renner ut av vagina og blir liggende som et belegg i kriker og kroker - den vil lukte mer og mer skalldyr om man ikke skyller det vekk. Ifølge mine venner er heller ikke en vagina lukt og smaks-fri. De fleste er enige om at det er en slags lett syrlig lukt og smak. Få mannen din (eller en tilfeldig mann) til å tørke vekk spermen med papir, og legg det deretter i en papirkurv. Etterhvert vil hele rommet ose av skalldyr. Det var alltid like gøy å mobbe guttene i klassen med dette, siden mange av dem ikke var like vare for lukten selv. En kamerat av meg klarte å søle på gulvteppet, og det luktet reker i hele rommet helt til han i desperasjon spurte meg om jeg visste om noe som kunne fjerne lukten. Eddik tok visst knekken på det til slutt Vi har glemt igjen tørkepapir med sæd på soveromsgulvet et par ganger. Aldri luktet reker på soverommet vårt fordet......
Gjest gjest Skrevet 3. mars 2011 #42 Skrevet 3. mars 2011 Nei hun skrev innvendig, da tror jeg hun mente inni sjeden. Det var flere i den tråden som gjorde det. Tok såpe på fingrene og opp i sjeden... Velkommen underlivsplager liksom! En annen greie i den tråden gikk på om man brukte såpe oppi der kunne man ikke bli gravid Men de kan jo ikke få skyllet det vekk igjen? Er de gale. Det må jo svi skrekkelig. Tenker meg de i hvertfall luktet ille av den etter en stund, når de ødela normalfloraen sin på den måten... Nei, da vil jeg påstå at det var hun som var uhygienisk og ikke vi andre... Velkommen kontakt-eksem...
Antlers Skrevet 3. mars 2011 #43 Skrevet 3. mars 2011 Vi har glemt igjen tørkepapir med sæd på soveromsgulvet et par ganger. Aldri luktet reker på soverommet vårt fordet...... Som jeg sa tidligere - varierende lukt på menn, og varierende luktesans på oss. Det finnes sikkert menn som er relativt luktfrie også
PecanPie Skrevet 3. mars 2011 #44 Skrevet 3. mars 2011 Vi har glemt igjen tørkepapir med sæd på soveromsgulvet et par ganger. Aldri luktet reker på soverommet vårt fordet...... Vi har tørkepapir i en åpen søppelbøtte, men har aldri merket rekelukt vi heller.
Gjest gjest Skrevet 3. mars 2011 #45 Skrevet 3. mars 2011 Men de kan jo ikke få skyllet det vekk igjen? Er de gale. Det må jo svi skrekkelig. Tenker meg de i hvertfall luktet ille av den etter en stund, når de ødela normalfloraen sin på den måten... Nei, da vil jeg påstå at det var hun som var uhygienisk og ikke vi andre... Velkommen kontakt-eksem... Og ufrivillig graviditet...
Pinkyh Skrevet 3. mars 2011 #46 Skrevet 3. mars 2011 Noen som bruker kremer eller salve på slimhinnene i underlivet? Har hendt jeg har brukt vaselin eller babysalve for å smøre når jeg har blitt sår etter sex. Men kan hende noen vet om noe som er bedre/sunnere for miljøet i skjeden? Mener å ha lest at man skal være forsiktig med vaselin nedentil, men det gjelder kanskje bare innvendig?
Gjest gjest Skrevet 3. mars 2011 #47 Skrevet 3. mars 2011 Få mannen din (eller en tilfeldig mann) til å tørke vekk spermen med papir, og legg det deretter i en papirkurv. Etterhvert vil hele rommet ose av skalldyr. Det var alltid like gøy å mobbe guttene i klassen med dette, siden mange av dem ikke var like vare for lukten selv. En kamerat av meg klarte å søle på gulvteppet, og det luktet reker i hele rommet helt til han i desperasjon spurte meg om jeg visste om noe som kunne fjerne lukten. Eddik tok visst knekken på det til slutt Nope, har ikke merket at det oser reke av det etter en stund. Vi bruker kleenex og kaster det i papirkurva på soverommet. Søpla tas ut når kurven er full, og ikke fordi det lukter noe spesiellt. Lukter sæden er det fordi det er kommet i kontakt med hud-bakterier som gir lukt når sæden brytes ned.
Djungelvrål Skrevet 3. mars 2011 #48 Skrevet 3. mars 2011 Som jeg sa tidligere - varierende lukt på menn, og varierende luktesans på oss. Det finnes sikkert menn som er relativt luktfrie også Da er samboeren min luktfri, lukter ikke mer av meg heller dagen etter vi har hatt sex. Heldigvis :gjeiper:
Gjest gjest Skrevet 3. mars 2011 #49 Skrevet 3. mars 2011 Mener å ha lest at man skal være forsiktig med vaselin nedentil, men det gjelder kanskje bare innvendig? Jo, det tror jeg også. Derfor lurte jeg på om noen har noe bedre råd om hva jeg kan velge...
Gjest Heloise Skrevet 3. mars 2011 #50 Skrevet 3. mars 2011 Jo, det tror jeg også. Derfor lurte jeg på om noen har noe bedre råd om hva jeg kan velge... Hvis jeg har rifter/sår bruker jeg sink-salve. Det tilhører derimot sjeldenhetene, men har fungert bra. Men om du mener "daglig" bruk har jeg ingen forslag
Djungelvrål Skrevet 3. mars 2011 #51 Skrevet 3. mars 2011 Ja zink funker som fy hvis man er litt sår, lindrer og heler.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #52 Skrevet 3. mars 2011 Hvis du har slik utflod så trenger du jo antibiotika... Dersom man skyller inni skjeden på den måten kan bakterier komme opp i livmorhalsen og stelle til virkelige problemer for deg, og tette eggledere kan bli resultatet etter sterk infeksjon... Resultatet kan altså bli infeksjon som gjør deg steril. Dessuten forrykkes det naturlige immunforsvaret når du skyller slik, så du får verre problemer med bakterier i utflod, uansett. Derfor anbefaler ikke leger at man skyller skjeden. Nå overreagerer du. Man trenger ikke antibiotika fordi man har brun utflod. Jeg hadde MASSE av det før, så jeg forklarte legen at det plaget med og foreslo å bytte p-piller. Legen sa det ikke var sikkert det var pillenes skyld, men jeg byttet allikevel. Problemet ble mye mindre, nå har jeg brun utflod et par dager hver syklus. Jeg fortalte altså legen om det, og det ble tatt med knusende ro.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #53 Skrevet 3. mars 2011 Synes det blir en spesiell lukt på soverommet når man har hatt sex, men den forsvinner fort. Har aldri brukt intimvask, bruker samme dusjsåpen som på resten av kroppen.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2011 #54 Skrevet 3. mars 2011 Sperm lukter litt som skalldyr (sterkere jo lenger det går før man vasker det vekk) - sperm i vagina = vagina lukter skalldyr Stemmer det, og gutta vet ikke selv at de lukter sjømat og reker der nede. Sæd lukter som gamle reker, og kvinnens underliv blir smittet av mannens bakterieflora. Ved bytte av mann, merkes endringer av lukt i kvinnens underliv. 2
Gjest imli Skrevet 3. mars 2011 #55 Skrevet 3. mars 2011 Vaskar med vatn, brukar intimsåpe ein gong i blandt.
Gjest gjest Skrevet 3. mars 2011 #56 Skrevet 3. mars 2011 Mener å ha lest at man skal være forsiktig med vaselin nedentil, men det gjelder kanskje bare innvendig? Gynekologen min ba meg om å smøre (hvit)vaselin innvendig før og etter hver dusj (evt. før sex også), pga tynne slimhinner som fører til smerter under sex. Skulle bare smøre i det området der det gjorde vondt, da. Skal ikke si noe om hva andre bør gjøre, men veldig skadelig tror jeg ikke det er.
Gjest gjest Skrevet 3. mars 2011 #57 Skrevet 3. mars 2011 Nå overreagerer du. Man trenger ikke antibiotika fordi man har brun utflod. Jeg hadde MASSE av det før, så jeg forklarte legen at det plaget med og foreslo å bytte p-piller. Legen sa det ikke var sikkert det var pillenes skyld, men jeg byttet allikevel. Problemet ble mye mindre, nå har jeg brun utflod et par dager hver syklus. Jeg fortalte altså legen om det, og det ble tatt med knusende ro. Da er det jo mellomblødning og ikke bakterier, så da har jeg misforstått. Du bør uansett ikke skylle innvending, for vannet kan presse bakterier inn i livmorhalsen. Dette er grunnen til at det frarådes å skylle seg på den måten. Dette er helt seriøst ment, som velment advarel til deg å si at dette er skadelig, så du kan slippe kjedelige effekter av å "rense" deg sånn.Det sitter også bakterier inne i dusj-slangen som ikke har noe i din skjede å gjøre, men som du kan være så uheldig å overføre med vannet inn i skjeden. Skjønner at du gjerne vil være ren og fresh, men du utsetter deg altså for risiko hver gang.
Gjest Blubberella Skrevet 3. mars 2011 #58 Skrevet 3. mars 2011 Til den som lurte på hva man kan smøre seg med; jeg har hørt jordmødre og gynekologer si til gravide at de kan styrke huden i underlivet ved å massere inn jordnøttolje. Det skal visstnok være ufarlig så lenge det er ren jordnøttolje (f.eks. fra helsekost). Hvis det funker mot rifter ved fødsel, funker det sikkert mot sårhet og rifter ved sex også. Ellers: jeg skyller utvendig mellom foldene/"flippfloppene" (likte det nye ordet!) med rent vann. Aldri innvendig. Når jeg har mensen eller ved andre anledninger der jeg føler meg litt ekstra skitten og ekkel bruker jeg bittelitt Asan i tillegg. Jeg tåler forøvrig ikke de intimsåpene som er bare 3,5 i pH-verdi for da får jeg lettere sopp (spesielt når jeg slutter å bruke dem). Nesten som om bakteriefloraen blir avhengig av så lav pH og ikke tåler at jeg slutter... Asan som har 5,5 i pH derimot, tåler jeg helt fint.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2011 #59 Skrevet 4. mars 2011 De jentene jeg har vært sammen med har vasket seg med vanlig mild dusjsåpe (vi dusjet ofte sammen). De hadde aldri underlivsproblemer. Man blir ikke skikkelig ren av bare vann, man må bruke såpe. Jeg tror mye av tankegangen rundt ikke å bruke såpe bare er hysteri. Brukes en såpe som ikke er altfor sterk, er ikke det noe problem. Mye verre med de problemer man kan få ved manglende hygiene.
Pinkyh Skrevet 4. mars 2011 #60 Skrevet 4. mars 2011 De jentene jeg har vært sammen med har vasket seg med vanlig mild dusjsåpe (vi dusjet ofte sammen). De hadde aldri underlivsproblemer. Man blir ikke skikkelig ren av bare vann, man må bruke såpe. Jeg tror mye av tankegangen rundt ikke å bruke såpe bare er hysteri. Brukes en såpe som ikke er altfor sterk, er ikke det noe problem. Mye verre med de problemer man kan få ved manglende hygiene. Hvor har du dette fra? Det jeg har hørt fra leger er at man ikke trenger å bruke såpe nedentil, og kun skal bruke vann. Både samboer og jeg bruker kun vann, og han er den kjæresten jeg har hatt som lukter renest. Han lukter med få unntak nesten aldri noenting. Jeg også har nærmest ingen lukt. Selvfølgelig om det går noen dager, vil det begynne å lukte, men det er jo naturlig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå