Gå til innhold

Jenter, underlivshygiene

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan vasker dere underlivet ? Mange gjør det forskjelig.

Jeg spyler forsiktig med vann, og bruker intimsåpe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ruccola
Skrevet

Man skal ikkje spyle/vaske oppi selve skjeden, den er selvrensende.

Men jeg også bruker litt mild intimsåpe og vann på det ytre. forsiktig vet jeg ikke om jeg er, men rent og pent blir det nå ;)

• Liker 2
Skrevet

Skyller bare med vann uten noen som helst form for såpe. Lukter aldri surt eller noe. Har merket at hvis jeg bruker intimsåpe, så får jeg fort soppinfeksjon. Den er jo som sagt selvrensende, så det har ingen hensikt å bruke annet enn vann.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere som vasker dere INNI vagina, vasker dere dere også INNI rompen??

Til info, de er begge selvrensende...

Skrevet

Vasker meg aldri INNI vagina. :overrasket: Er det noen som gjør det da?

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg setter meg på huk på plenen og spyler litt med hageslangen.

• Liker 6
Skrevet

Vasker foran med intimsåpe og bak med vanlig såpe. Setter meg på huk for å skylle vekk såperestene. Skyller aldri inni vagina.

Gjest Sommertid
Skrevet

Skyller utsiden med intimsåpe og vann, samme bak. Har aldri kommet på å vaske inni noen gang. Finnes det folk som gjør det? :sjokkert:

Skrevet (endret)

Skyller bare med vann uten noen som helst form for såpe. Lukter aldri surt eller noe. Har merket at hvis jeg bruker intimsåpe, så får jeg fort soppinfeksjon. Den er jo som sagt selvrensende, så det har ingen hensikt å bruke annet enn vann.

Skjeden er selvrensende. Men resten er IKKE det, så der må man vaske og skylle godt, i mellom intre og ytre kjønnslepper osv. Men såpe er strengt tatt ikke nødvendig nei.

Jeg vasker og skyller meg godt med vann og intimolje fra ACO. Selve skjeden vasker jeg selvsagt ikke. Bak vasker jeg meg med vanlig såpe.

Endret av Iah
Skrevet

Skjeden er selvrensende. Men resten er IKKE det, så der må man vaske og skylle godt, i mellom intre og ytre kjønnslepper osv. Men såpe er strengt tatt ikke nødvendig nei.

Nødvendig og nødvendig... Akkurat som i armhulene kan svettelukt sette seg ganske godt i kjønnshår og hud (særlig i puberteten), og da trenger man ofte noe litt sterkere enn vann for å bli kvitt lukten. Om det uansett ikke lukter holder det selvsagt med vann :)

Skrevet

Nødvendig og nødvendig... Akkurat som i armhulene kan svettelukt sette seg ganske godt i kjønnshår og hud (særlig i puberteten), og da trenger man ofte noe litt sterkere enn vann for å bli kvitt lukten. Om det uansett ikke lukter holder det selvsagt med vann :)

Der er jeg veldig uenig, eller.. hvertfall min erfaring. Når jeg bruker såpe, og da selvfølgelig intimsåpe, så får jeg soppinfeksjon ofte. Og bruker jeg kun vann lukter det friskt og fint. Så min erfaring er at det er unødvendig.

• Liker 3
Skrevet

Ja, personlig føler jeg meg ikke ren og fresh hvis jeg kun vasker meg med vann.

Gjest Gjest
Skrevet

Rekelukten/skalldyrslukten sitter sterkt i, og det er ikke mulig å vaske bort lukten, sliter mange jenter med.

AnonymBruker
Skrevet

Det har faktisk hendt noen ganger når jeg har hatt masse ekkel brun klumpete utflod at jeg har tatt dusjen og skyllet godt oppi skjeden. Bare for å føle meg ren i noen minutter :sjenert:

• Liker 2
Gjest Heloise
Skrevet

Jeg vasker med vann, men aldri noe såpe der nede. Intimsåpe tåler jeg rett og slett ikke.

Skyller inni en sjelden gang, spesielle tilfeller. :sukk:

Skrevet

Der er jeg veldig uenig, eller.. hvertfall min erfaring. Når jeg bruker såpe, og da selvfølgelig intimsåpe, så får jeg soppinfeksjon ofte. Og bruker jeg kun vann lukter det friskt og fint. Så min erfaring er at det er unødvendig.

Men da har du vel ikke problemet med sterk svettelukt heller? Jeg får soppinfeksjon på null komma niks om jeg bruker vanlig såpe der nede, men intimvask går fint (ihvertfall flytende Dr. greve, skummet svir jo nesten huden av) :)

Skrevet

Men da har du vel ikke problemet med sterk svettelukt heller? Jeg får soppinfeksjon på null komma niks om jeg bruker vanlig såpe der nede, men intimvask går fint (ihvertfall flytende Dr. greve, skummet svir jo nesten huden av) :)

Neeei.. Ikke veldig, så kan jo hende man er litt forskjellig sånn sett. Har prøvd både Dr Greve og Asan, men kanskje jeg er litt sensitiv og reagerer mer enn andre. :)

Gjest gjest
Skrevet

Det har faktisk hendt noen ganger når jeg har hatt masse ekkel brun klumpete utflod at jeg har tatt dusjen og skyllet godt oppi skjeden. Bare for å føle meg ren i noen minutter :sjenert:

Hvis du har slik utflod så trenger du jo antibiotika...

Dersom man skyller inni skjeden på den måten kan bakterier komme opp i livmorhalsen og stelle til virkelige problemer for deg, og tette eggledere kan bli resultatet etter sterk infeksjon...

Resultatet kan altså bli infeksjon som gjør deg steril.

Dessuten forrykkes det naturlige immunforsvaret når du skyller slik, så du får verre problemer med bakterier i utflod, uansett.

Derfor anbefaler ikke leger at man skyller skjeden.

• Liker 1
Skrevet

Rekelukten/skalldyrslukten sitter sterkt i, og det er ikke mulig å vaske bort lukten, sliter mange jenter med.

Hvis en jente har rekelukt nedentil er det noe galt, har aldri luktet sjømat av meg.

Hvor gammel er du gutten min? 13??

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...