Gå til innhold

Kjærringe bak rattet!


Envy

Anbefalte innlegg

I feel you, ts!

Sinker i trafikken er noe av det VERSTE som er.

Selv om disse sinkene i flertall er kvinner, så finnes det også menn som er slike sinker..

En og annen sjelden gang møter jeg også på "unge" bilførere som TROR de kan kjøre.. Gjerne med en råtten BMW 320 eller noe slikt. Yes da, gå i ræva på meg dere, og ta verdens mest IDIOTISKE FORBIKJØRING (jeg kjører IKKE UNDER grensen, så det er ikke derfor de vil forbi). Jeg har ristet på hodet alt for mange ganger, dere aner ikke hvor idiotiske forbikjøringer de kan ta (jeg snakker om regelrett idioti, der det er et under det ikke har blitt ulykker: De har hatt flax det ikke har vært motgående trafikk).

Og så har vi de idiotene som ikke kan trafikkreglene (vikeplikt).. Men så har jeg i bakhodet at folk kan være stresset, og at slike ting skjer. Men AV OG TIL, når de ikke holder vikeplikten, OG ATTPÅTIL VISER KNYTTNEVEN eller lignende, DA .. DA TIPPER DET NESTEN OVER FOR MEG!

JEG SKULLE SÅ GJERNE REVET AV HODET PÅ ALLE DISSE IDIOTENE!

Minst halvparten av de som har lappen burde ALDRI hatt den. Alt for mange idioter som har lappen. I CONDEMN YOU ALL!!!

Disclaimer: Ja jeg er såpass god å kjøre bil at jeg kan disse alle andre!! Om noen skal disse meg tilbake og si at jeg må ta en chillpill og høre på musikk og slappe av: LOOK INTO MY EVIL EYE AND SAY THAT AGAIN!

FastCarSlowDriver.jpg

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS: Hvis man er usikker på seg selv, bilen og trafikkbildet bør man strengt tatt vurdere å ta bussen.

I Norge have svært lave fartsgrenser ift resten av europa (inkl. Sverige som har samme vinterføre som oss), de fleste bør kunne klare å holde seg i fartsgrensa.

Vil bare legge til at sverige har litt bedre veier enn oss også =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man er vel strengt tatt enig om her, at de som ser at det blir kø bak en, bør kjøre tilside og slippe køen forbi. ( sålenge man kjører under fartsgrensen)

Blinklysbryk, vikeplikt og generelt veivett er mangelvare hos mange desverre.

Jeg kjørte på E6 i morges som vanlig, 4 felts hver vei, 100 sone, og jeg ligger i 2.feltet (fra midten). Utav det blå kommer det en bil fra 3. feltet, og presser seg inn forran meg, for så å sakke ned til 80 km/t.

Det skaper farlige situasjoner det, for meg og ikke minst de bak meg som også holder 100... På flerfeltsvei legger du deg i ytterste bane for pokker om du bestemmer deg for å kjøre sakte.

Dessuten, sist jeg sjekket så var forbikjøring i høyrefeltet forbudt, med noen spesielle unntak.

Dagens frust fra meg, som egentlig er en ganske så forsiktig og lett engstelig sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser så absolutt den, Nique! Det minner meg om de som hiver seg ut fra diverse påkjørsler (gjerne mot forskjørsvei) rett foran trafikk, og bestemmer seg for å kjøre megasakte. Da lurer jeg bestandig på hvorfor i alle dager de skal hive seg ut, om de har så fryktelig god tid at de skal kjøre så sakte, da kunne de vel ventet til bilene de hev seg ut foran hadde kjørt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener du det, men etter de forrige uttalelsene dine å dømme hadde du heller ikke lest særlig nøye. Ingen grunn til å hverken gå til personangrep eller være så fryktelig bastant, Brunhilde.

Det er ikke personangrep å påstå at du, hvis du virkelig kjører som du selv hevder, kjører idiotisk.

Jeg har lest startinnlegget ditt nøye og vil minne deg på at du har et selvstendig ansvar i trafikken. Hvis du foretar en uvettig - noe du jo gjør siden du bruker kollektivfeltet - og skader noen, ja så nytter det ikke å skylde på den foran deg som du mente kjørte for sakte i forhold til dine ønsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke personangrep å påstå at du, hvis du virkelig kjører som du selv hevder, kjører idiotisk.

Jeg har lest startinnlegget ditt nøye og vil minne deg på at du har et selvstendig ansvar i trafikken. Hvis du foretar en uvettig - noe du jo gjør siden du bruker kollektivfeltet - og skader noen, ja så nytter det ikke å skylde på den foran deg som du mente kjørte for sakte i forhold til dine ønsker...

Så du mener det er mer uvettig å kjøre forbi i et tomt felt (som her jeg bor heter 3+ felt, dvs et felt jeg uansett kunne kjørt i uten å ha blitt tatt for noen som helst ulovligheter hvis jeg hadde hatt 2 mennesker til i bilen), enn å legge seg ut i motgående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikker på at hvis kvinner ikke fikk ta førerkort så ville det være færre ulykker ute på veiene, færre som ble drept og færre forbanna parkeringsplassulykker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det er mer uvettig å kjøre forbi i et tomt felt (som her jeg bor heter 3+ felt, dvs et felt jeg uansett kunne kjørt i uten å ha blitt tatt for noen som helst ulovligheter hvis jeg hadde hatt 2 mennesker til i bilen), enn å legge seg ut i motgående?

Dette er fullstendig uvesentlig i forhold til saken. Så lenge det ikke er 3+ mennesker i bilen din består du ikke kravene for å kjøre i nevnte felt og kjører dermed ulovlig. Så enkelt er det. Å kjøre under fartsgrensen er hverken farlig eller ulovlig. At du lar deg irritere er faktisk bare din sak. Dessuten er det ikke kun to muligheter her, slik du skisserer det: å enten kjøre forbi motgående felt eller i kollektivfeltet. Man har faktisk også muligheten å bli værende i feltet og kjøre i den farten bilen foran holder. Forbikjøring sparer deg toppen noen få minutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det er mer uvettig å kjøre forbi i et tomt felt (som her jeg bor heter 3+ felt, dvs et felt jeg uansett kunne kjørt i uten å ha blitt tatt for noen som helst ulovligheter hvis jeg hadde hatt 2 mennesker til i bilen), enn å legge seg ut i motgående?

JA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men det er mindre uvettig med to til i bilen, som ogsa da kan bli skadet i den fryktelig hasardiøse forbikjøringen i feltet som er ment for det så lenge man er 3 eller fler i bilen? ,Nei, da er det mye bedre å legge seg ut i motgående og også risikere at de i motgående kommer til skade ;) Jeg ser den! :ironi:

Til deg som snakket om at det ikke bare er to alternativer, så er jeg da fullstendig klar over det, men nå var det nå engang forbikjøring det var snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at hvis kvinner ikke fikk ta førerkort så ville det være færre ulykker ute på veiene, færre som ble drept og færre forbanna parkeringsplassulykker.

Det er faktisk feil...... Statistisk sett er det flere ulykker med menn bak rattet, enn kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk feil...... Statistisk sett er det flere ulykker med menn bak rattet, enn kvinner.

MEN, nye undersøkelser viser at grunnen til dette er også at menn kjører mye mer enn kvinner, altså er det gitt at menn også er involvert i fler ulykker i det store og det hele. Hvis man ser an prosentvis i forhold til hvor mye de forkjellige kjønnene kjører er faktisk ulykkesstatistikken på kvinnesiden mye større!

..og før noen spør, så nei, jeg har ikke noen link, for jeg hørte det på radioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Jeg syns enkelte bak rattet burde roe seg ned ett par hakk og man prater om at sinkene skaper farlige situasjoner,men hva med de med altfor mye temperament som hisser seg opp og som har null kontroll når de skal kjøre forbi noen?

Har sett mange farlige situasjoner med hissige bilførere og jeg syns det er heller de som ikke greier å holde hodet kaldt og som råkjører som ikke fortjener å ha lappen.

Det som forøvrig er mest irriterende med noen av sinkene er at de ikke enser at det er DEN køen bak dem.Man kan godt slippe andre forbi om man skal kjøre mye under fartsgrensen.

Men jeg sitter heller på med en sinke enn en som flyr i taket for hver minste lille ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk feil...... Statistisk sett er det flere ulykker med menn bak rattet, enn kvinner.

Ikke pr kjørte kilometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Virker som du leste det til at jeg rett som det er lar bilen stå fordi det er føre jeg ikke tør kjøre på....

Nei, jeg siktet til venninna di og din mor og svigermor som du skrev om.

Sitat deg: "Jeg har venninner som parkerer bilen hele vintersesongen, mor og svigermor som blir hvite i ansiktet når snøen daler ned...."

Endret av Ylvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart skal man ta hensyn til føret, men de fleste bør likevel klare å skjønne at bilen hopper ikke av veien og ut i grøfta sånn ut av det blå.

Hvis man ikke er brå med gass, brems og rattet, rolige bevegelser, planlegger kjøringen sin litt og er oppmerksom så kommer man langt.

Ting skjer fort i trafikken, uansett føre, og til og med meget erfarne og trygge sjåfører opplever at bilen ikke alltid reagerer som de forventer.

Et eksempel på det er nå, når det er sporete veier. Havner du på kanten av sporet "hopper bilen av veien og ut i grøfta sånn ut av det blå", og det skjer raskt!

Uansett hvor rolig du er, hvor langt framover du har planlagt kjøringen, og hvor oppmerksom du er, så har du dessuten ikke kontroll over de andre bilene på veien.

Ligger du bak en bil som treffer en issvull og får sleng, og det er tett motgående trafikk, ja, da havner du gjerne i grøfta "ut av det blå".

Møter du en bil som plutselig får vannplaning, og du har en brøkdel av et sekund på å reagere, så er er sannsynligheten stor for at du havner i fronten på motgående bil, eller i grøfta, uansett hvor rolig og fattet du er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Violently Happy

Seriøst!? Hva er greia? Jeg er selv kvinne, kjører en relaitivt lang, og stor stasjonsvogn, og på godt føre og sikt så kjører jeg faktisk i fartsgrensa, og vel så det!

Er jeg den eneste kvinnen i verden som faktisk klarer det???

Jeg kjører også en stasjonsvogn og i fartsgrensen (av og til 10 km over= motorvei). I forgårs lå jeg bak en treg bil som ikke var sånn knøttebil... Det var 50-sone, men bilen lå i 30-40 km. Kunne ikke kjøre forbi for bussen kom i andre feltet så ble pent nødt til å ligge bak (Kirkeveien (Oslo)). Måtte bremse helt opp mange ganger for personen bremset ofte helt uten mål og mening. Da jeg endelig(!)kom forbi så jeg det var ei i 20-25 årene. Hvis man ikke kan kjøre i 50-sone engang så kanskje ikke kjøre bil da?

Jeg blir irritert når folk ikke klarer å ligge i 50 engang, med unntak av seff hvis det er skolebil da. Og når folk ikke bruker blinklys og ikke overholder vikeplikten og kutter kjapt inn foran meg slik at jeg må bremse ned. Hvis man ikke vet hvor bred og lang bilen er så heller ikke kjøre den kanskje? Jeg har selv ganske stor romforståelse og blir like sinna som kapt. Haddock hvis ei dum kjerring i en stor SUV kommer midt i veien mot meg fordi hun ikke evner å vite hvor svær bilen hennes er. Faens bitch! >.<

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS. Menn med hatt og pysete kvinnfolk er det verste jeg vet. Finnes det noe mer irriterende enn folk som kjører under fartsgrensa, gjerne 20 km/t, når det er fine forhold? Neppe. Hvis man ikke tør å kjøre i 80 km/t (noe som er rimelig "sakte" i forhold til omtrent alle andre land) på hovedveier, E6 ol. så burde man ikke ha lappen i utgangspunktet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolltausa

Jeg bor slik at jeg har sikt ned til en trafikert hovedvei, og om vinteren er det ofte jeg sitter med hjertet i halsen. Jeg ser alt for ofte sjåfører som overvurderer bilens egenskap på glatt føre, og sine evner som sjåfør.

De raser av gårde i, eller over, fartsgrensen på en sporete og isete vei, får sleng, kommer sidelengs i svinger, unngår kollisjoner utelukkende ved hjelp av møtende sjåførers årvåkenhet, for så å rase videre i samme tempo...

Når enkelte ser at andre har kjørt ut eller kollidert, virker det som om de tenker at "det skjer ikke meg for jeg er en bedre sjåfør", og kjører selv videre på samme måte, for så å kjøre ut noen hundre meter lengre borte.

Jeg er en erfaren sjåfør, også på vinterføre, og jeg irriterer meg ikke over de som kjører forsiktigere enn meg.

Jeg tenker at dette er sjåfører som har god innsikt mtp egne kjøreferdigheter, og også hvilke egenskaper deres bil har på vinterføre, og tilpasser kjøringen etter det.

Jeg vil heller kjøre bak en som innser sine begrensninger og kjører sakte, enn en som overvurderer seg selv og sine kjøreferdigheter, og som skaper farlige situasjoner på grunn av det.

Endret av Trolltausa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men det er mindre uvettig med to til i bilen, som ogsa da kan bli skadet i den fryktelig hasardiøse forbikjøringen i feltet som er ment for det så lenge man er 3 eller fler i bilen? ,Nei, da er det mye bedre å legge seg ut i motgående og også risikere at de i motgående kommer til skade ;) Jeg ser den! :ironi:

Til deg som snakket om at det ikke bare er to alternativer, så er jeg da fullstendig klar over det, men nå var det nå engang forbikjøring det var snakk om.

Nå er forbikjøring i høyre felt ulovlig, enten det er én eller tre i bilen, men trafikkreglene er kanskje ikke så nøye for sånne som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...