Gå til innhold

Svindel med hund

*Firefly*

Anbefalte innlegg

Jeg har svar :)

Hei,

Jeg er interessert i å kjøpe Tessa.

Har du noen flere bilder?

hvordan er hans gemytt, og hvordan er han rundt barn?

Dum S brød (meg)

Hej og tak for interessen for min hest. Faktisk vil jeg gerne starte med at give dig nogle baggrundsoplysninger om ham ...

Højde ................................ 16,1 + Hands,

Vallak ............................... Tessa (sort)

Vægt ................................ 1250 pds

Sundhedstilstand .............. Dyrlægen Kontrolleret

Alder .................................. 9 år

Disciplin ............................ Dressage

Temperament ................... Stille, villige, hårdtarbejdende og følsomme

Tessa har et særligt udseende, der ikke kan beskrives: sød og meget kærlig. han har en god kropsbygning af kroppen, langt hoved med korte ører på en crested hals med en luksuriøs manke. Kroppen er stærk og muskuløs, halen tyk og benene fjer.

Tegn

Kærlig på alle måder med en ikke-kompliceret karakter. intelligent og køligt tænkende er de ord, som beskriver ham bedst

Bevægelse

Meget god fremad går bevægelse med flotte knæløft, virker gennem hele kroppen. Har traver, der er nemme at sidde i og en glat galop

Ekstra's

Dejlig hest som vil gøre en perfekt familie hest med potentiale for dressur og vise egenskaber

Potentielle

Tessa er uddannet som en ridning og kørsel hest, der anvendes til trafik, hunde, børn og andre husdyr, dressur konkurrence, fornøjelse ridning og kørsel. kan gøre sig godt i dressur konkurrence på grund af hans bevægelse, udseende, magt og kropskontrol. også stadig populær som en vogn hest på grund af hans styrke

Min vigtigste grund til at give Tessa, er, at jeg bare lidt af en bil ulykke, der har påvirket min ryg og jeg er blevet rådgivet af min læge ikke at ride mere. så jeg glæder mig til at kærlige og omsorgsfulde familie, der vil adoptere ham, og forkæle ham med megen kærlighed og omsorg.

Du vil jeg gerne stille dig nogle få spørgsmål er at få din

erfaring i hestehold

Er du gift?

Hvor mange børn har du?

Har du en stabil?

Hvad synes du om heste?

Har du nogensinde ejet en hest før?

Hvad er din nøjagtige placering?

Venligst komme tilbage til mig med svar på ovenstående spørgsmål

så jeg kunne sende dig nogle af hans billeder.

Karolina Mutter

Nå skal jeg pønske ut et lurt svar og se om jeg får henne til å sende et bilde av seg selv m "Dum som brød" Sa hun ser ut til å tro at dette er mitt korrekte navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har miss Mutter klart å trykke "translate to .. dansk" istede for norsk i denne omgang?

Dum S Brød, herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg svar.

Tusen takk for svar Karolina!

Jeg er veldig imponert over hesten, og den er rett og slett perfekt for meg.

Nedenfor kan du finne svarene.

Er du gift? Jeg er lykkelig gift med min kjære mann, som fridde til meg under fullmånen på strendene i..Vel det har ikke noe å si. Eller? Er det viktig hvordan vi fungerer som et par?

Hvor mange børn har du? Jeg har 9 barn, en på vei.

Har du en stabil? En stabil? Bilen min er ikke sta.

Hvad synes du om heste? Jeg synes de er vakre nydelige flotte dyr....

Har du nogensinde ejet en hest før? Jeg har 1 esel,14 hester,3 føll, og eier egen stall så klart. Hund og katt også. 2 av hver.

Hvad er din nøjagtige placering? Ikke langt unna oslo bisbedømme.

For å være ærlig så er Tessa så utrolig perfekt at jeg nesten ikke kan TRO det, så jeg trenger et bevis på at dette faktisk er ENGELEN sendt fra himmelen til meg.

JA jeg tror Tessa er en engel, han som er så kjærlig,søt,luksøriøs sterk og muskuløs med tykke ben og benene fjer.

Dette er NESTEN for godt til å TRO.

Har du en mulighet for å ta et bilde av deg selv mens du holder opp en plankett hvor det står "Dum Som Brød" på?

Du forstår at jeg trenger bevis før denne avtalen går i boks. Jeg ønsker å betale hva som helst for denne deilige hest.

Tusen hjertlig takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dum S Brød og takker så mye for å komme tilbake til meg i forhold til vedtaket av hesten min. Jeg er også veldig veldig glad og fornøyd med ditt svar og jeg tror nå hesten min vil ha en flott med deg og resten av familien.

Jeg tror ikke på å selge dyr det er derfor jeg ikke be om en adopsjon avgift etter ham. også, var Tessa gitt til meg som en gave på min bryllupsdag, og jeg lovet å aldri selge ham ut. Jeg er nå overfor en situasjon som jeg kan ikke mer beholde ham og det beste jeg kan gjøre er å se etter noen eller en familie som vil elske og ha omsorg for ham.

Også, jeg måtte flytte for å bli med min familie i Storbritannia om økonomisk og fysisk støtte. jeg tilfeldigvis til å flytte med Tessa fordi jeg hadde ingen som kunne ta godt vare på ham på den tiden av ulykken min. så han er i dag med meg i Storbritannia og vil bli levert til deg herfra.

Så den eneste måten du kan ha ham er av meg å sette opp en levering for deg og han vil bli levert til deg i ditt hjem. alt hva du vil bli pålagt å betale vil være transport-og leveringskostnader som vil koste deg bare 9500 Kr. så kan du ber oss om du er villig til å betale for hans transport slik at vi kan begynne å gjøre avtaler. takk og venter ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den naive og overraskede rollen har jeg spilt lenge nok. Jeg var forbauset over at hun svarte på den siste mailen min. Her er en ærlig, oppgående og litt skadefro mail. Det kan være greit at disse folkene får en sånn og.

Kjære, søte Karolina.

IPATA er en paraplyorganisasjon som dekker alle godkjente transportbyrå som transporterer kjæledyr. Dersom EIS hadde vært et godkjent byrå, ville de også vært medlem der. Det er de ikke. Når man følger linken og går inn på IPATA sin side, står det derimot masse om svindel med dyretransport. Det står også store advarsler mot betaling gjennom Western Union, og Kamerun er spesielt nevnt som et verstinge - land i forbindelse med svindel med kjæledyr.

Det har vært interessant lesning, det må jeg si. Dersom du har dumpet borti EIS ved en tilfeldighet har du nå lært litt. Dersom du, noe jeg faktisk tror, er en del av denne svindelen, har du i alle fall lært at ikke alle kan lures til å betale inn penger til dere.

Jeg kan bare si at i Norge er det forbudt å svindle folk. Man kan komme i fengsel for sånt.

Med hilsen, Maria og en skuffet familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Og mitt svar :) Oisann, hun skriver på norsk nå gitt! Kansje jeg skal switche til dansk)

Tusen takk for de nydelige bildene, jeg kan klart se at denne hesten er himmelsendt.

Jeg kan forstå at det er hjerteskjærende for deg å måtte kvitte deg med denne nydelige engelen som du har fått i en så spesiell anledning. Min mann ga meg også hest i gave på min brullupsdag, nærmere 4 stk, samt eselet. De er like kjære som mine barn. Jeg forstår at du er lei og trist og alt sånt, og at du har det svært svært vanskelig emosjonellt.

Men som du sikkert forstår, så er dette for godt for å være sant. Selger du virkelig denne hesten? Kan dette være sant? Går du med lua inne?

Kan du sende meg det et bilde av deg selv, med et ark (piece of paper) med teksten Dum Som Brød (mitt navn) slik at jeg vet at du er den snille gode som sender meg denne engelen av en hest. Da skal jeg selvfølgelig betale alle transport kostnader!

Varme hilsener...

Din venn av hjerte

Dum S brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å kjøpe Tessa jeg også, har fått samme mail som resten her, med spørsmål om meg og mitt.

"Er du gift?

Hvor mange børn har du?

Har du en stabil?

Hvad synes du om heste?

Karolina Mutter"

Hei.

Takk for svaret frå dykk.

Eg vil gjerne vite kor høg Tessa er i CM og kor tung han er i KILO.

Eg lurar også på om det har blitt foreteke ei bøyeprøve på Tessa, og i hvilken grad dei gav utslag.

Litt om meg og vi som vil overta Tessa frå deg.

Eg er gift på 6 året.

Har ingen barn.

Eg har ein sta mann.

Eg hugleikar hest, høyres det bra ut?

Eg har fleire hestar som Tessa skal få gå samman med når han blir henta av oss.

Vi bur Vestlandet.

No vil eg ha prisen og fleire bilete av Tessa, takk.

Helsing Helene Haarefrøken.

Får se da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugleikar :D :fnise:

Ja, google translate that one, tenkte jeg bare! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å kjøpe Tessa jeg også, har fått samme mail som resten her, med spørsmål om meg og mitt.

"Er du gift?

Hvor mange børn har du?

Har du en stabil?

Hvad synes du om heste?

Karolina Mutter"

Hei.

Takk for svaret frå dykk.

Eg vil gjerne vite kor høg Tessa er i CM og kor tung han er i KILO.

Eg lurar også på om det har blitt foreteke ei bøyeprøve på Tessa, og i hvilken grad dei gav utslag.

Litt om meg og vi som vil overta Tessa frå deg.

Eg er gift på 6 året.

Har ingen barn.

Eg har ein sta mann.

Eg hugleikar hest, høyres det bra ut?

Eg har fleire hestar som Tessa skal få gå samman med når han blir henta av oss.

Vi bur Vestlandet.

No vil eg ha prisen og fleire bilete av Tessa, takk.

Helsing Helene Haarefrøken.

Får se da.

Søte, snille deg, det finnes ikke noe oversettelsesprogram som takler Åsenmålet! Fantastisk! De kommer til å vri hodene sine når de ikke forsår mer enn halvparten. Den eksklusive delen av verden som snakker nynorsk er ikke veldig stor, og Google Translate kan bare gå og legge seg!

Dettee er kjempebra. Jeg er enormt spent på hva som nå skjer videre. Er det noen som har prøvd å kjøpe andre hester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hei Helene og takker så mye for å komme tilbake til meg i forhold til vedtaket av hesten min. Jeg er også veldig veldig glad og fornøyd med ditt svar og jeg tror nå hesten min vil ha en flott med deg og resten av familien.

Jeg tror ikke på å selge dyr det er derfor jeg ikke be om en adopsjon avgift etter ham. også, var Tessa gitt til meg som en gave på min bryllupsdag, og jeg lovet å aldri selge ham ut. Jeg er nå overfor en situasjon som jeg kan ikke mer beholde ham og det beste jeg kan gjøre er å se etter noen eller en familie som vil elske og ha omsorg for ham.

Også, jeg måtte flytte for å bli med min familie i Storbritannia om økonomisk og fysisk støtte. jeg tilfeldigvis til å flytte med Tessa fordi jeg hadde ingen som kunne ta godt vare på ham på den tiden av ulykken min. så han er i dag med meg i Storbritannia og vil bli levert til deg herfra.

Så den eneste måten du kan ha ham er av meg å sette opp en levering for deg og han vil bli levert til deg i ditt hjem. alt hva du vil bli pålagt å betale vil være transport-og leveringskostnader som vil koste deg bare 9500 Kr. så kan du ber oss om du er villig til å betale for hans transport slik at vi kan begynne å gjøre avtaler. takk og venter ...."

For en fantastisk vakker, flott, herlig, nydeleg hest. Eg spurde etter bøyeprøveresultater, høgd og vekt oppgitt i cm og kg, kom tilbake til meg med det.

Er du heilt sikker på at han er reinavla frieser? Ligner litt engelsk varmblods på bileta du sendte meg.

For eit samantreff at hesten er i England, vi skal dit på bilfeire i Påska og kan hente Tessa sjølv. Sida du likevel ikkje vil ha betaling for ham, sparer vi bare på det.

Kan heller bruke 9500kr på å skjemme ham bort. Eg og min husbond ser fram til å sjå Tessa og helse på ham. Ikkje minst få ham heim hit han skal høyre heime.

Helsing Helene og Bunni Haarefrk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte, snille deg, det finnes ikke noe oversettelsesprogram som takler Åsenmålet! Fantastisk! De kommer til å vri hodene sine når de ikke forsår mer enn halvparten. Den eksklusive delen av verden som snakker nynorsk er ikke veldig stor, og Google Translate kan bare gå og legge seg!

Dettee er kjempebra. Jeg er enormt spent på hva som nå skjer videre. Er det noen som har prøvd å kjøpe andre hester?

Ja, det var det jeg også tenkte! Lykke til med å bruke tid på å oversette dette, for jeg har good tid og like mange argumenter til hver samtale.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny mail:

behage jeg er i dag på hjul og kan ikke gjøre det akkurat nå. så jeg foretrekker at du ser andre steder. takk

Karolina er på hjul i dag visst. =(

Mitt svar:

Det var veldig leit. Jeg håper at du kan ta kontakt og sende meg bildet av deg med navnet mitt på slik at jeg kan forsikre meg om at du er en ærlig person. Jeg får anta at du er uærlig da ?

Din venn,

Dum S Brød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Tessa er 163 cm høy og veier 1250 pounds. jeg er veldig fornøyd med post og jeg er overbevist om at Tessa vil finne kjærlighet og fred i ditt hjem. jeg er ikke sikker på jeg vil være rundt i løpet av påsken perioden fordi jeg har blitt informert av legen min at jeg trenger en større operasjon på ryggen min, og det vil trolig bli statene. så det vil bli bedre hvis vi kan avtale en levering og han vil bli levert til deg. Tessa er en ren rase. takk og vente på svar"

Hei igjen.

Takk for at du ljosa meg opp om høgda til Tessa. No ventar eg berre på å høyre kor tung han er. Det har nemlig noko å seie når eg skal avtale reiserute, og kor ofte Tessa treng å strekkje lite granne på dei flotte fjerene beina sine, ikkje sant, dyra ve og vell kjem langt føre vårt eige.

Det var sørgmodigt å høyre at du må foreta eit kirurgisk inngrep og at det blir i statane. Du kan'kje la stakkars Tessa være heilt einsam når det skjer, so det beste er jo at vi framskundtar Englandsturen våres slik at vi kan ta hesten til oss før det skjer at eigaren hans ikkje greier å være der for han på heiltid meir.

Kva tykkjer du om det, Karolina? Dersom det skulle visa seg at det vil være heilt umogleg før oss å kjøyre Tessa hit sjølve, lyte eg vurdere å la dykk ta omsorg for heile hitkjøringa.

Kor lenge sida er det Tessa vart vallak, førresten? For han er vel ikkje ein typegodkjende hingst?

Helsing Helene H.

Noe av den nynorsk/dialektmølja der er vel ikke ord en gang, lykke til med å få det oversatt til forståelig afrikansk eller hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi er interessert i å ta en sak lenger, må vi skrive et norsk som de kan oversette. Den minste trykkfeil hiver dem av lasset. Så snart vi vil hente hesten/hunden/katten/ilderen/fisken/fuglen (glemt noen?)finner de også på en unnskyldning til å bakke ut. Setningene må være korte, ordene oppdelt i små bolker - sammensatte ord fikser de ikke - og alle dialektord er uforståelige.

De må sende dyra fra Sverige/England pga rabiesvaksinen. Da er de også nær nok til at vi kan hente dem. Det har de skjønnt, og de melder avbud umiddelbart for ikke å kaste bort mer tid på oss.

Men morro er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mail fra elvis!

From: elvis .N ([email protected])

Sent: Tuesday, March 22, 2011 9:33:13 AM

Attachments: 3 attachments | Download all attachments (87.7 KB)

3.jpg (18.0 KB) , 2.jpg (38.1 KB) , 1.jpg (31.6 KB)

Attachments, pictures and links in this message have been blocked for your safety.

Show content | Always show content from [email protected]

Hei, og takk for interessen du har for hesten vår McDreamy. vi gir ham ut til en god og kjærlig hjem som bedre vil ta seg av ham. nedenfor er hans informasjon. Vi er lokalisert i Kamerun. Du kan besøke vår hjemmeside for mer informasjon.

http://tinahorses.com.au.tc/ (Googler og får scam alert til hundre)

Horse Navn MCDREAMY

Breed(s) Quarter Horse

Palomino

Sex Stallion

Høyde 15.2 hands

Farge Palomino

Føll Dato Mar 2007

Markeringer BLAZE

Vekt

Stamtavle Sire: TEMONS SKIPA STAR

Dam: MJ POLLYANNA BERT

Registreringer CQHA - Cameroon Quarter Horse Association (4953413)

Disciplines Ranch Horse (Prospekt)

Calf roping (Prospekt)

Team roping (Prospekt)

Avl (Prospekt)

Grime (Champion)

Attributter Incentive Fund Lært

HYPP N / N

Breed Assn Res Vis Champ

Breed Assn Point earner

Temperament 2 (1 = bombproof, 10 = Hot)

Så, hvor snart trenger du hesten>

hilsener og venter på å lese fra deg. 0023776379758

---

Mitt svar;

To [email protected]

From: Dum S Brød

Sent: Tuesday, March 22, 2011 2:17:03 PM

To: [email protected]

Hei, og takk for mail.

Jeg ønsker gjerne å kjøpe denne hesten, men den må være sort av farge, ikke palomino.

Kan du ordne det?

(Venter på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...