Gå til innhold

Pjusks lille familie

Pjusk

Anbefalte innlegg

Nam - pepperkaker kjøpte vi forrige uke - anbefales :jepp:

Men kan man ikke spise det når man ammer? :klo: Mye å lære der også skjønner jeg :roll:

Ja, hadde de solgt pepperkaker her så skulle jeg ha kjøpt det :sjenert: Har vært rundt på stort sett alle matvarebutikkene her på leting etter pepperkaker, men eneste jeg finner er julemarsipan :kjefte:

Jeg vet ikke om man kan spise pepperkaker når man ammer eller ikke jeg. Har mye å lære der jeg også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant julebrus på butikken! Men ikke noe pepperkaker da :sjenert: Men årets første julebrus er i allefall inntatt nå da, litt tidlig, men nødvendig :fnise:

Ellers må jeg bare klage litt på grunn av at bilen min ikke ble EU-godkjent, så en kompis av samboeren skulle fikse det som måtte fikses, så jeg slapp å sende bilen på verksted. Nå sitter jeg her uten bil, fordi det tydeligvis ikke var så enkelt å fikse det likevel. Får håpe de får fikset det i løpet av neste uke, ellers sitter jeg her uten bil. Antar den blir avskiltet om den ikke blir godkjent i løpet av Oktober, så :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noen andre si noe ang. pepperkaker..Men tenker kanskje babyen kan få magevondt av pepperet? :klo: Ikke at det er så grusomt mye pepper i pepperkaker, men..Hvis man kan spise det så skal jeg vente med å kjøpe i alle fall. Føler det er så feil å spise pepperkaker allerede :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noen andre si noe ang. pepperkaker..Men tenker kanskje babyen kan få magevondt av pepperet? :klo: Ikke at det er så grusomt mye pepper i pepperkaker, men..Hvis man kan spise det så skal jeg vente med å kjøpe i alle fall. Føler det er så feil å spise pepperkaker allerede :fnise:

Jeg aner virkelig ikke jeg altså :vetikke:

Synes det er litt tidlig med pepperkaker allerede jeg også, men jeg må innrømme at jeg har spist det allerede :sjenert: Klarte ikke å dy meg.

-

Nå er vi hjemme igjen etter utenlandstur. Har hatt noen fine dager med opplevelser og shopping, men det var godt å komme hjem igjen, selv om jeg gjerne skulle vært noen dager til :jepp: Er veldig sliten akkurat nå, men skal bruke resten av kvelden og morgendagen til å slappe av og kose meg hjemme.

Har merket de siste nettene når jeg skal snu meg fra den ene siden til den annen at jeg får veldig vondt i skambenet i den jeg flytter foten (må liksom flytte dem sammen). Merker ikke noe særlig til det ellers, kun når jeg skal snu meg om natten. Så er ikke veldig plagsomt, men hver gang jeg skal snu meg, så glemmer jeg det helt til jeg kjenner smertene :sjenert:

Nå er det forresten bare 3 dager til 3D UL, og til vi (forhåpentligvis) får vite kjønn! :jepp: Gleder meg sånn til å se den lille luringen igjen. Er veeldig spent :)

Skal prøve å få lest litt i dagbøkene deres i løpet kvelden og morgendagen, siden det har blitt lite KG-tid i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket de siste nettene når jeg skal snu meg fra den ene siden til den annen at jeg får veldig vondt i skambenet i den jeg flytter foten (må liksom flytte dem sammen). Merker ikke noe særlig til det ellers, kun når jeg skal snu meg om natten. Så er ikke veldig plagsomt, men hver gang jeg skal snu meg, så glemmer jeg det helt til jeg kjenner smertene :sjenert:

Usj da, det høres ut som bekkensmerter. Alle mine bekkensmerter er i symfysen (skambeinet), og de er som små lyn. For meg så hjelper det løfte bekkenet mitt før jeg flytter meg fra en side til en annen. Har også skaffet meg forsilke på en stoffbutikk, som jeg ligger over om natta, det gjør det mye enklere å snu seg! :)

Hva du enn gjør - ikke press deg selv for hardt fysisk!

Jeg har gjort det flere ganger i løpet av svangerskapet, og bekkenløsninga mi er iallefall ikke sånn at det gjør vondt i noen dager, også blir den bedre igjen. Det blir bare verre og verre. Du vil unngå krykker og rullestol - trust me! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj da, det høres ut som bekkensmerter. Alle mine bekkensmerter er i symfysen (skambeinet), og de er som små lyn. For meg så hjelper det løfte bekkenet mitt før jeg flytter meg fra en side til en annen. Har også skaffet meg forsilke på en stoffbutikk, som jeg ligger over om natta, det gjør det mye enklere å snu seg! :)

Hva du enn gjør - ikke press deg selv for hardt fysisk!

Jeg har gjort det flere ganger i løpet av svangerskapet, og bekkenløsninga mi er iallefall ikke sånn at det gjør vondt i noen dager, også blir den bedre igjen. Det blir bare verre og verre. Du vil unngå krykker og rullestol - trust me! :)

Jeg fryktet at det kunne være bekkensmerter ja. Har blitt litt slitsomt å snu seg om natten, i og med at jeg må huske å flytte begge beina sammen.

Takk for tips! Krykker og rullestol vil jeg helst slippe, så jeg får vel bare ta det med ro og lytte til kroppen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kort oppdatering før det blir natt her.

Har vært på 3D UL og babyshopping i dag, veldig koselig! Denne gangen var det ikke noe tvil om hva som befant seg i magen min, det var det første jordmor så :fnise: Fikk med noen fine bilder og noen fine videosnutter av en nydelig liten skapning som lå å gjespet, og gjemte seg litt bak hendene sine.

Nå er dere vel spente på hva slags skapning som befant seg i magen min? :fnise:

Det var...

...

en liten :babygutt:

Vi skal få en liten sønn, og jeg skal bli guttemamma :rodmer:

Skal skrive litt mer i morgen, men nå er jeg så trøtt at jeg tror jeg skal finne senga :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med :babygutt: Pjusk! :) Håper du ble fornøyd! Det finnes masse tøffe gutteklær nå :)

Takk! :) Er veldig fornøyd. Hadde nok vært fornøyd uansett om det hadde vært jente også, men er veldig glad for å skulle bli guttemamma nå! Jeg synes det finnes så mye fine jenteklær, og lite gutteklær, men mulig jeg bare har vært i feil butikker :fnise:

:hoppe: Jeg gjetta riktig! :fnise:

Gratulerer så mye med prinsen! :strix:

Det gjorde du :jepp:

Takk takk :)

Gratulerer så mye med gutt! :hoppe: Da gjettet jeg riktig! :nigo:

Takk! :) Du gjettet riktig ja :jepp:

Gratulerer så mye som guttemamma!! :strix:

Takk for det, Småkjekset! :)

-

Har sittet å sett på videosnuttene av sønnen min i dag. Har et klipp hvor han gjesper, og jeg smelter hveeer gang jeg ser det :rodmer: Er så stolt når jeg viser frem det klippet til andre, så nå gleder jeg meg til venninnene mine kommer hjem, så jeg kan invitere dem på besøk og vise det frem :fnise:

Ble litt klesshopping til babyen i går, så nå har vi en del klær, både i ull og bomull (tenker at det er unødvendig med bare ull?). Har også kjøpt en søt liten utedress som han kan bruke i vogna ol. I dag har jeg lagt alle klærne vi har kjøpt til gutten i klesskuffer, da det tidligere bare har ligget i poser i ei eske på stua. I tillegg har vi pakket alt av utstyr som bare står i veien i esker, slik at vi får satt det unna litt. Unødvendig å ha alt stående fremme og ta plass egentlig.

Fikk handlet litt utstyr i går også, så nå har vi i allefall nok vaskekluter, smekker, tisselaken og helsetepper. Vi har nesten alt klart til soving nå, mangler vel bare madrass og babycall. Tenkte å få tak i et ullteppe også, men har ikke funnet det enda.

Kommer til å snike litt rundt i dagbøkene til dere som har utstyrslister for å e hva dere har på lista. Greit å sjekke hva andre kjøper inn før babyen kommer, å få noen ideer :jepp:

Vi har enda ikke bestemt oss for vogn. Synes det er så mye å velge mellom, og vanskelig å vite hva som trengs/ikke trengs. Vi må vel sette oss ned en dag å se på vogner sammen, så kanskje vi finner ut noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten gutt :hoppe: Jeg tippet feil, men det var jo ingen bombe :fnise:

Du har dessverre sett rett med klær - de fleste butikkene har større utvalg i jenteklær enn gutteklær. Kjedelig, men samtidig blir man mer begeistret når man finner noe ekstra fint til lille gutten :jepp: Vi har nå iallfall fått samlet sammen masse fint etter hvert!

Høres ut til at dere har kommet ganske langt med utstyrs-shoppinga - imponerende :jepp:

Vi har kun kjøpt litt klær, og noen større ting, som bilstol, seng, voksipose. Får sette inn støtet etter hvert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med en liten gutt :hoppe: Jeg tippet feil, men det var jo ingen bombe :fnise:

Du har dessverre sett rett med klær - de fleste butikkene har større utvalg i jenteklær enn gutteklær. Kjedelig, men samtidig blir man mer begeistret når man finner noe ekstra fint til lille gutten :jepp: Vi har nå iallfall fått samlet sammen masse fint etter hvert!

Høres ut til at dere har kommet ganske langt med utstyrs-shoppinga - imponerende :jepp:

Vi har kun kjøpt litt klær, og noen større ting, som bilstol, seng, voksipose. Får sette inn støtet etter hvert :fnise:

Takk, Zia! :)

Ja, jeg har i allefall funnet veldig lite fine gutteklær foreløpig, men som du sier blir man jo ekstra begeistret når man finner noe fint :jepp: Hvilke butikker har du handlet i da? Håper jeg finner noe etter hvert også :)

Vi har vært heldig og fått ganske mye utstyr, også ble det jo litt shopping i helga når vi hadde fått vite at det ble en gutt da :fnise: Men det er fremdeles mye som mangler også.

Gratulerer så mye :klemmer:

Takk, Niennas :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 27 uker og 1 uke igjen til 3. og siste trimester!

Unnfangelsen finner sted omkring: 10. mai 2011

Hjertet begynner å slå: 4. juni 2011

Embryoet beveger seg: 28. juni 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 5. juli 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 5. juli 2011

Risikoen for spontanabort avtar: 19. juli 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 26. juli 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 2. august 2011

Fosteret svelger og tisser: 16. august 2011

Tid for ultralyd: 23. august 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 30. august 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 13. september 2011

Fosteret begynner å høre: 4. oktober 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 1. november 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 6. desember 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 12. januar 2012

Antatt termindato: 2. februar 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nærmer oss tredje trimester med stormskritt nå - synes andre trimester har gått sjokkerende fort :overrasket:

Vi har handlet litt ulike steder, en del på Babyshop og Barnas Hus, litt på HM i Sverige (som var MYE bedre enn vår lokale super-store HM :snurt:), litt på Name It, og så fant jeg faktisk en del søtt på Lindex :jepp: Også kjøpte vi noen litt mer spesielle klær på en lokal babybutikk, som har en del fint fra Claire/New Fact, Lillelam og Lilleba.

Man finner liksom noen plagg her og der, og vips, så blir det jammen litt :fnise:

Gleder meg til vi får orden på rommet hans, så jeg kan begynne å vaske å legge på plass i skuffer. Litt vanskelig å holde oversikten når alt ligger i poser :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker! :hoppe: Og snart tredje trimester ja! Det siste trimesteret kommer til å fly unna! :jepp:

:hoppe:

Det tror jeg på. Blir nesten litt stresset av hvor fort 2. trimester har gått, og nå er det jo snart jul, og da er det plutelig ikke lenge igjen :sjokkert:

Nærmer oss tredje trimester med stormskritt nå - synes andre trimester har gått sjokkerende fort :overrasket:

Vi har handlet litt ulike steder, en del på Babyshop og Barnas Hus, litt på HM i Sverige (som var MYE bedre enn vår lokale super-store HM :snurt:), litt på Name It, og så fant jeg faktisk en del søtt på Lindex :jepp: Også kjøpte vi noen litt mer spesielle klær på en lokal babybutikk, som har en del fint fra Claire/New Fact, Lillelam og Lilleba.

Man finner liksom noen plagg her og der, og vips, så blir det jammen litt :fnise:

Gleder meg til vi får orden på rommet hans, så jeg kan begynne å vaske å legge på plass i skuffer. Litt vanskelig å holde oversikten når alt ligger i poser :sjenert:

Ja, andre trimester har gått utrolig fort :sjokkert: Jammen meg ikke lenge igjen til vi sitter her med guttene våre vi også.

Aha, ser ut til at du kanskje har litt flere butikker å velge mellom enn meg :fnise: Men det er vel sånn det er å bo på en liten plass. Fant litt da vi var på Barnas hus i Trondheim i helga da. Ellers har jeg nettopp fått vite at vi skal få arve masse klær til gutten, så det kan hende vi ikke trenger å handle så mye mer klær :)

Det skal nok bli greit å få lagt klærne i skuffer ja. Begynner vel å vaske klær og få dem på plass i skuffene sine når vi får klærne vi skal arve vi, tenker jeg. Håper bare ikke det er så alt for lenge til, for jeg klør i hendene etter å få det på plass :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp sett siste episode av sesong 3 av "The secret life of the american teenager", og tårene bare triller. Prøvde å holde de tilbake, men det gikk ikke :sjenert: Tilfelle det er noen som følger med på serien som ikke har sett episoden enda, skal jeg ikke røpe hva som skjer, men jeg må bare si at det er den tristeste episoden jeg har sett! Siden jeg har en liten skapning i magen selv, så kan jeg på en måte kjenne smerten til de i serien, så det gikk virkelig ikke ann å holde tilbake tårene altså :sjenert:

Ah, nå må jeg tørke tårene og starte med middagen her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...