Gå til innhold

Veien mot målet...


Mangopai

Anbefalte innlegg

Jeg har meldt meg på I FORM-løpet 2011!

Er glad i å trene, men løping og jogging har aldri vært min ting, dette er likevel målet mitt for trening fra nå til 18. juni!

Kommer tilbake med mer om litt! Håper noen vil følge meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selvfølgelig pådratt meg årets første forkjølelse. Starta i begynnelsen av uka med feber og halsvondt, og nå har det gått over til snørr, snørr og litt til snørr!

Venter med å trene til forkjølelsen har sluppet taket, men spiser fortsatt sunt :) Håper jeg får trent enten i morgen eller søndag!

Jeg trener på treningsstudio, har styrkeprogram som jeg trente myye for et halvt år siden, men nå har jeg gått over til gruppetimer. Styrke med vektstang, spinning, MRL (mage, rumpe, lår) er favorittene, men jeg har prøvd meg på zumba og diverse "jentetimer" og. Synes treningssenteret mitt er supert!

Nå har jeg laget meg et intervallprogram som går over tre måneder med tanke på løpinga 18. juni. Jeg er ikke noe glad i å jogge, så planen er å gjennomføre intervallprogrammet etter den vanlige treninga mi. Tre ganger i uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått starta med intervalltreninga som skal lede mot løpinga i juni!

Første økt ble gjennomført ute i nabolaget, med joggesko i snøen! Deilig!

Snufser fortsatt etter forkjølelsesinfluensaen, men tror kroppen har henta seg inn igjen nå. Jeg klarte jo å få noe omgangssyke etter influensaen og, great! ... men nå føler jeg meg ganske bra igjen :)

Kjenner det var godt å bevege seg ute i frisk luft, i stedet for å ta turen til treningssenteret :)

Hvordan har din treningsuke vært sålangt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skriver det her, kanskje jeg faktisk klarer å gjennomføre: Jeg skal intervalltrene + svømme i morgen tidlig før vm starter på tv!

Målet blir å stå opp sånn at jeg kan dra kl åtte til svømmehallen!

...så får vi se om jeg faktisk klarer å få meg opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Jeg klarte det!! :danse:

Dro hjemmefra kvart på åtte etter å ha fått i meg frokost, så ble det dag to av intervalltrening + 1000meter svømming!

Føler meg skikkelig flink nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slappere dag i dag, men jeg har funnet frem rockeringen igjen! Rocka i ni minutter i sted :) Jeg får veldig lett blåmerker, så det blir spennende å se på magen i morgen...

Tenker det blir trening i kveld og, får se hva jeg finner på! NOE blir det hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60min trening i dag, først utholdenhet så mage!

I går var det utedag, ti timer i frisk luft får telle litt som trening, jeg sov hvertfall VELDIG godt i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har fått oppdatert, MEN!

Nettopp gjennomført 45minutter gå/jogging 6km, med hund i skikkelig snøvær! DIGG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Tørker offesielt av støvet her!

Jeg trener fortsatt! Har bytta fra Actic til Elixia - trives veldig godt med det :) Gikk opp i pris men kraaaftig ned i reisevei, så nå kan jeg bestemme meg for å trene - så være der 10 minutter seinere! Til fots!

Spinning er fortsatt det som frister mest, men skal på PT-time nå snart, så da får jeg satt opp et nytt styrkeprogram :) Foretrekker styrke med manualer eller egenvekt, så det blir spennende å se om jeg får et opplegg helt uten apparater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Siden sist har jeg blitt kjempeflink til å trene jevnlig!

Woho!

Siste nå er å løpe med hunden i skogen... Har funnet oss en grei løype på 5,5km, så er det vel om å gjøre å få løpt den et par ganger i uka :)

Anbefaler RunKeeper for å holde styr på lengde, fart og tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å melde meg på i formløpet i år igjen!

Skal ta med meg hunden, pulsklokka og runkeeper ut i skogen nå - til tross for at det er vått og jævli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,69km i regnet!

Det ble ikke i skogen, noe jeg er veldig glad for med tanke på hvor vått det var å jogge på asfalten...

Har med meg hunden, så det ble kombinert jogge/løpe/snusetur :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Danes

Så flink du er! Løping er overhodet ikke min greie heller, synes det er bare fælt, men jeg er veldig glad i turer i skogen, gjerne med staver.

Styrketrening synes jeg også er litt kjedelig, men begynner så smått å oppdage frivekter, som jeg forsåvidt liker bedre enn apparatene, tror jeg. Litt fersk enda.

Ha en fin treningsuke! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Ms Danes! :)

Denne uka skal jeg starte med lang gåtur med en kompis, før jeg skal prøve meg på frivekter hjemme i stua.

Syns jeg har blitt ganske god på cardio-delen, så må få meg tilbake i en god rutine på styrkedelen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 17:

Mandag: Gåtur med hund og kompis, styrketrening med manualer hjemme

Tirsdag: Cardio step intervall

Onsdag: Joggetur med hunden

Torsdag: Treningsfri, tur med hunden

Endret av Mangopai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Halvannen time med gåtur i skogen i dag!

Gikk på skikkelig sti med søle og vann overalt, så det tror jeg kroppen har godt av :)

I morgen skal jeg skrive opp alt jeg putter i munnen i løpet av dagen. Har innsett at hovedproblemet mitt er alt det unødvendige jeg spiser mellom måltidene... Så nå skal jeg få det svart på hvitt (igjen ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matoppdatering!

På bussen til jobb i dag laga jeg meg en liste over hva jeg får lov å putte i munnen... Den er ikke kjempedetaljert på hovedmåltidene, men utfordringen min er å ikke spise mellom måltidene - og utenom to doc så har jeg klart meg veldig fint foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg holdt meg slavisk til denne tillat-listen jeg laga på bussen til jobb.. :sjenert:

Føles ganske teit ut, men om det er det som skal til for at jeg ikke småspiser så får jeg bare fortsette med det!

Mat i dag:

Frokost: To knekkebrød med banan

Lunsj: Fiskefilet med div salat (squash, tomat)

Mellommat: En håndfull nøtter og rosiner

Middag: Laks og ris

Kjennes ut som jeg må ha noe kveldsmat etterhvert, har skikkelig cravings på alt som kan inneholde sukker, men ender nok på to knekkebrød med skinke.

Ny liste i morgen!

Føler meg ekstra flink når utfordringene kommer konstant på jobb.. i dag har jeg fått tilbud om sjokoladekake, twist og marsipan!! Klarte holde meg unna alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Danes

Høres bra ut! Du kan sikkert pøse på med grønnsaker også til middagen, det er praktisk talt ingen kalorier i det og kan dempe søtsuget litt?

Liker du vaniljekesam? Jeg har det alltid stående, fordi det er så creamy og deilig i konsistensen, så når jeg har cravings tar jeg meg et par gode teskjeer med det. Hjelper på det verste suget :)

Listerine munnvann, forresten - helt genialt! Kjapp skyll med det, og matlyst og craving er som regel borte. Smaker så sterkt og fresht at ingenting frister å putte i munnen :ler:

Ha en fin dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...