Million Skrevet 25. januar #11381 Skrevet 25. januar Glad i hvitt, eller hva tror du? Dette hvite huset på Nordstrand er hvitt både utenpå og inni. Det er på 174 kvadrat og til salgs for 13 millioner. Man må virkelig lete en stund for å finne en fargeklatt. Alt er jo hvitt! Hvit stue, hvitt kjøkken, hvitt bad, hvit gang.... eneste fargeklatten er et bilde på veggen ved spisebordet i stua. Jeg føler meg litt frossen av alt det hvite. Veldig klinisk og kaldt. Eksempler. Fra gangen/entreen: Stue: 7 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11382 Skrevet 25. januar Million skrev (4 minutter siden): Glad i hvitt, eller hva tror du? Dette hvite huset på Nordstrand er hvitt både utenpå og inni. Det er på 174 kvadrat og til salgs for 13 millioner. Man må virkelig lete en stund for å finne en fargeklatt. Alt er jo hvitt! Hvit stue, hvitt kjøkken, hvitt bad, hvit gang.... eneste fargeklatten er et bilde på veggen ved spisebordet i stua. Jeg føler meg litt frossen av alt det hvite. Veldig klinisk og kaldt. Eksempler. Fra gangen/entreen: Stue: Og som en ekstrabonus, så var det snø utenfor også 😄 En kan ikke ha det for hvitt, si 😉 Joda, det kan man. Anonymkode: 30331...769 4
minienthe Skrevet 25. januar #11383 Skrevet 25. januar Million skrev (1 time siden): Glad i hvitt, eller hva tror du? Dette hvite huset på Nordstrand er hvitt både utenpå og inni. Det er på 174 kvadrat og til salgs for 13 millioner. Man må virkelig lete en stund for å finne en fargeklatt. Alt er jo hvitt! Hvit stue, hvitt kjøkken, hvitt bad, hvit gang.... eneste fargeklatten er et bilde på veggen ved spisebordet i stua. Jeg føler meg litt frossen av alt det hvite. Veldig klinisk og kaldt. Og jeg digger det 😁 Veldg lett å se for meg mine egne ting siden bildene ikke er "forurenset" med farger og tilbehør som overhodet ikke er min stil. Rent og ryddig inntrykk uten for mye dill, stilen er gjennomtenkt ren og tiltalende i et salgsperspektiv. Hvis jeg skulle pirket så ville det heller vært på at jeg synes jeg ser skjevheter på skapdørene på kjøkkenet, hovedsoverommet er relativt ubrukelig mtp plassering av seng siden jeg ikke kan fordra å ha den plassert under/tett ved vindu og at baderomsinnredningen må byttes så jeg får på plass en enkelt vask istedet for den doble men det er småpirk. 1
Million Skrevet 25. januar #11384 Skrevet 25. januar minienthe skrev (37 minutter siden): Og jeg digger det 😁 Veldg lett å se for meg mine egne ting siden bildene ikke er "forurenset" med farger og tilbehør som overhodet ikke er min stil. Rent og ryddig inntrykk uten for mye dill, stilen er gjennomtenkt ren og tiltalende i et salgsperspektiv. Hvis jeg skulle pirket så ville det heller vært på at jeg synes jeg ser skjevheter på skapdørene på kjøkkenet, hovedsoverommet er relativt ubrukelig mtp plassering av seng siden jeg ikke kan fordra å ha den plassert under/tett ved vindu og at baderomsinnredningen må byttes så jeg får på plass en enkelt vask istedet for den doble men det er småpirk. Enig ang kjøkken. Og i tillegg; de flisene som er på kjøkkenet ser ut til å være malt over. Altså ikke byttet, men malt over sikkert pga umoderne mønster og farge fra 2005. Så er de malt hvite fordi alt skal være hvitt der nå. Det verste jeg vet er malte fliser. Det er ikke noe pent. 3
minienthe Skrevet 25. januar #11385 Skrevet 25. januar Million skrev (8 minutter siden): Enig ang kjøkken. Og i tillegg; de flisene som er på kjøkkenet ser ut til å være malt over. Altså ikke byttet, men malt over sikkert pga umoderne mønster og farge fra 2005. Så er de malt hvite fordi alt skal være hvitt der nå. Det verste jeg vet er malte fliser. Det er ikke noe pent. Har sett både pent utført maling og ikke så pent så jeg er litt delt der. Gjort rett så er de en relativt rask og rimelig fornyelse men det krever jo at man gjør et godt grunnarbeid. Dog litt usikker på om disse faktisk er malt, på bilde 17 så synes jeg at jeg ser veldig "glasurglans" på flisene som lyses opp av lyset over ovnen på høyre side og fugene ser veldig rene ut i kontrasten. Skal jeg tippe så forventer muligens selger/megler at folk gjør en del endringer etter kjøpet uansett og velger å ikke legge så mye i å få boligen tiltalende for flest mulig? 1
Stjertmeis Skrevet 27. januar #11386 Skrevet 27. januar (endret) Hvor lang holdbarhet har adjektivet "påkostet"? 35 år ifølge megleren til dette huset! Boligen var nok noe påkostet da det ble bygd i 1990 - med den fine peisen i stua, peisestua i kjelleren, parkett og heltre kjøkken, badstue (som nå brukes som bod kan det virke som). Men det vel få kjøpere som vektlegger 35 år gamle påkostede valg, når alle overflater er totalt utdatert, bad og toalett er overmoden for renovering, og frontene på kjøkken og den innbygde spisestueinnredningen også er relativt utdatert. Selv om det i og for seg er en bolig man kan flytte rett inn i, så er det vel de færreste kjøpere som vurderer denne boligen som særlig "påkostet". Om noe, hadde man kanskje heller tenkt på hvilke påkostninger man selv må påregne (våtrom f.eks). Utsikten derimot er nydelig! Megler burde heller fremheve det. https://www.finn.no/327494452 Endret 27. januar av Stjertmeis 1 1
Auri Skrevet 27. januar #11387 Skrevet 27. januar Stjertmeis skrev (5 timer siden): Hvor lang holdbarhet har adjektivet "påkostet"? 35 år ifølge megleren til dette huset! Boligen var nok noe påkostet da det ble bygd i 1990 - med den fine peisen i stua, peisestua i kjelleren, parkett og heltre kjøkken, badstue (som nå brukes som bod kan det virke som). Men det vel få kjøpere som vektlegger 35 år gamle påkostede valg, når alle overflater er totalt utdatert, bad og toalett er overmoden for renovering, og frontene på kjøkken og den innbygde spisestueinnredningen også er relativt utdatert. Selv om det i og for seg er en bolig man kan flytte rett inn i, så er det vel de færreste kjøpere som vurderer denne boligen som særlig "påkostet". Om noe, hadde man kanskje heller tenkt på hvilke påkostninger man selv må påregne (våtrom f.eks). Utsikten derimot er nydelig! Megler burde heller fremheve det. https://www.finn.no/327494452 Ja herregud dette må jo totalrenoveres. Og noen av rommene blir svindyre å gjøre noe med, all den steinen i kjellerstua blant annet. 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar #11388 Skrevet 29. januar Her er garasjen såpass viktig at den faktisk er på bilde nummer to 🚗 Familievennlig og innholdsrik enebolig med mediarom og unik dobbel garasje | Innerst i blindvei | FINN eiendom Anonymkode: 30331...769 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar #11389 Skrevet 30. januar Omtale i Nettavisen: Boligsalg, Arkitekt | Huset skiller seg ut på Finn.no: – Veldig spesielt Og her er huset: Arkitekttegnet, spennende bolig i populært boligområde på Bekkelaget | Renoveringsbehov | Gåavstand til skole/ barnehage | FINN eiendom Nei, jeg er ikke selger eller megler 😄 Anonymkode: 30331...769 1
Million Skrevet 30. januar #11390 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Her er garasjen såpass viktig at den faktisk er på bilde nummer to 🚗 Familievennlig og innholdsrik enebolig med mediarom og unik dobbel garasje | Innerst i blindvei | FINN eiendom Anonymkode: 30331...769 Det var åpenbart noen som likte det veldig godt, for den er solgt allerede 🙂 Den garasjen blir nok man-cave for noen som gleder seg veldig nå. Hehe 4
sommermor Skrevet 31. januar #11391 Skrevet 31. januar Stjertmeis skrev (På 12.1.2026 den 15.32): Apropos små hus: Sett bort fra at det må føles som at man bor i annekset til noen andre (det er et ombygd uthus som er skilt ut som egen boenhet), så var dette er veldig søtt og koselig hus. https://www.finn.no/444052564 Å noe så nydelig !
sommermor Skrevet 31. januar #11392 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 14.1.2026 den 21.05): Hadde vært hyggelig å gå på visning på denne 🙂 Veldig eksotisk for meg som aldri har bodd i nærheten av sjø og hav Unik eiendom med fantastisk beliggenhet på Bystranda, Skjærhalden. Hus og hytte i ett, gode solforhold og 2 båtplasser | FINN eiendom Anonymkode: 30331...769 Å gi meg en lottogevinst så flytter jeg ! 1
sommermor Skrevet 31. januar #11393 Skrevet 31. januar Hamarøy - Tranøy - boutique hotellet Bankpaa - egen boligdel - meget tiltalende eiendom | FINN eiendom For en eiendom 3 1
Miss Meilir Skrevet 1. februar #11394 Skrevet 1. februar sommermor skrev (13 timer siden): Hamarøy - Tranøy - boutique hotellet Bankpaa - egen boligdel - meget tiltalende eiendom | FINN eiendom For en eiendom En meget vakker bygning 😍 Skulle gjerne sett bedre bilder innenfra. Fasaden er flott 🙂 Ego meg ville gjerne tilbakeført denne til å bli et privathjem. Men heldige er de turister som kan bo her. Det slo meg plutselig mens jeg skriver dette at det kanskje alltid har vært et hotell og dermed ikke er et vanlig hjem som har blitt forvandlet til et hotell. Jeg har ikke sjekket. 1
Million Skrevet 2. februar #11395 Skrevet 2. februar Morsomme skrivefeil (ev. autocorrect) i boligannonser har fått meg til å le mange ganger. Som denne jeg kom over i dag. Takstmannen mente å skrive DØRER, men i stedet begynner setningen slik: "Døtre som subber i karm eller terskel, utsetter beslag og hengsler for høyere belastning, som over tid vil skade disse" Huff, disse døtrene som subber rundt i huset og utsetter det for slitasje, særlig over dørstokkene! 10
Million Skrevet 2. februar #11396 Skrevet 2. februar (endret) Miss Meilir skrev (På 1.2.2026 den 11.24): En meget vakker bygning 😍 Skulle gjerne sett bedre bilder innenfra. Fasaden er flott 🙂 Ego meg ville gjerne tilbakeført denne til å bli et privathjem. Men heldige er de turister som kan bo her. Det slo meg plutselig mens jeg skriver dette at det kanskje alltid har vært et hotell og dermed ikke er et vanlig hjem som har blitt forvandlet til et hotell. Jeg har ikke sjekket. Det er jo masse bilder der fra inni bygningen/huset? Søkte på "historie hotell bankpaa" og dette kom opp om historien i google. Det har vært bank tidligere, fra da det ble bygget i 1920-åra. Etter at banken ble nedlagt, ble det en periode brukt det som sosialboliger før det i 1990-årene ble omgjort til dagens bruk, et lite og sjarmerende hotell. Jeg lurer fælt på hvor langt det er til nærmeste matbutikk og sted å hente postpakker 😛 Det kan bli noen fergeturer kanskje, eller i alle fall en biltur. Det er et sted det er jævlig synd om man oppdager at man glemte å kjøpe en av hovedingrediensene til dagens middag... hehe Men sjarmerende, ja, veldig! Flott sted, nær sjøen og alt. Sikkert kjempekoselig å sitte inne og se ut vinduene når det stormer på havet og regnet pisker mot ruta. Endret 2. februar av Million 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar #11397 Skrevet 2. februar Million skrev (På 25.1.2026 den 12.57): Glad i hvitt, eller hva tror du? Dette hvite huset på Nordstrand er hvitt både utenpå og inni. Det er på 174 kvadrat og til salgs for 13 millioner. Man må virkelig lete en stund for å finne en fargeklatt. Alt er jo hvitt! Hvit stue, hvitt kjøkken, hvitt bad, hvit gang.... eneste fargeklatten er et bilde på veggen ved spisebordet i stua. Jeg føler meg litt frossen av alt det hvite. Veldig klinisk og kaldt. Eksempler. Fra gangen/entreen: Stue: Så fint 👏🏼😊 Anonymkode: 19b42...475 1
Million Skrevet 2. februar #11398 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så fint 👏🏼😊 Anonymkode: 19b42...475 Jeg har sett nærmere på bildene og begynner å tvile litt.... er det mye av veldig lys grå det er, og ikke bare hvitt? Se på veggene i stua f.eks. De ser hvite ut, men så er det forskjell på fargen på det hvite taket mot den veggen... da ser veggen gråere ut. Uansett veldig sterilt og kaldt, synes jeg. Men ja, vi har alle forskjellig smak! Og godt er vel det. Kjedelig om alle, absolutt alle, har det samme hjemme. Litt variasjoner er fint.
enkefru Skrevet 3. februar #11399 Skrevet 3. februar For et bittelite, koselig hus… 😊 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=449399537 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar #11400 Skrevet 3. februar For en utsikt ❤️ Helt unik mulighet på Skansen!|Meget velholdt og pent oppusset enebolig|Nydelig uteplass hvor sol og utsikt kan nytes! | FINN eiendom Anonymkode: 30331...769 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå