Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Det Fehn-huset minner om et hus vi så her i tråden for ikke så lenge siden. 70-talls, Oslo, eid av en (pensjonert?) lege. Noen som husker hvilket jeg mener?

Det er helt klart et hus og en stil jeg ikke ville ha vært komfortabel med. Men at det er et stilig og gjennomført hus, på sine premisser, er det ikke tvil om. Håper huset finner sin rette eier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synne-Marie skrev (1 time siden):

Det Fehn-huset minner om et hus vi så her i tråden for ikke så lenge siden. 70-talls, Oslo, eid av en (pensjonert?) lege. Noen som husker hvilket jeg mener?

Det er helt klart et hus og en stil jeg ikke ville ha vært komfortabel med. Men at det er et stilig og gjennomført hus, på sine premisser, er det ikke tvil om. Håper huset finner sin rette eier.

Tenker du på brutalisme-huset? Det likte jeg kjempegodt! Skulle ønske jeg hadde noen venner som kjøpte det, så jeg kunne kommet på besøk ofte. Selv om der var brutalt, hadde det ingen av de avvisende vinklene som Fehn-huset var så fullt av. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=219959769

Dette har også vært omtalt i tråden. Også arkitekttegnet med løsninger som ikke glir rett hjem hos alle. Hadde jeg hatt råd, hadde jeg kjøpt det selv. Og bodd der! https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=161289702

Anonymkode: 3b767...67e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så absolutt ikke min stil. Fraværet av lunhet og hjemmetrivsel skriker imot meg med så mye kald mur. :sukk: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker du på brutalisme-huset? Det likte jeg kjempegodt! Skulle ønske jeg hadde noen venner som kjøpte det, så jeg kunne kommet på besøk ofte. Selv om der var brutalt, hadde det ingen av de avvisende vinklene som Fehn-huset var så fullt av. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=219959769

Anonymkode: 3b767...67e

trodde først det var en knust tv som var hengt på veggen som «kunst»,

 

CDB4D50A-E977-43A9-8941-4F6A2958CC66.jpeg

Endret av RedFox81
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RedFox81 skrev (1 time siden):

trodde først det var en knust tv som var hengt på veggen som «kunst»,

 

CDB4D50A-E977-43A9-8941-4F6A2958CC66.jpeg

Åh jeg ELSKER det bildet!!!

Tror det er Ingrid Sitter.

Husker jeg så det på utstilling for åresvis siden, og har drømt om å få det i presang siden 😎

Det er høøøøøøyt på drømmelista mi 😍😍😍😍

Likte veldig godt brutalismehuset og, men hadde slitt litt med å bo i det uten veldig mange fargetiltak via bilder/planter/gardiner som ikke bare hadde brutt ned hele poenget med å kjøpe huset. 

Endret av Fløff
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2021 den 15.48):

kan du fortelle meg hvorfor er det så mange store og dyre eiendommer på Reistad. 😅 Skjønner at det er utsikt, men er jo ikke veldig sentralt.. 

Er dette sinnasnekkerens eiendom.  😅

Anonymkode: fdddf...f39

I tillegg til utsikt har man veldig gode solforhold. Jeg har vokst opp på Reistad, men ikke i Reistadlia.  Reistadlia har alltid vært litt "fint". Tror kanskje det har noe med at da utbyggingen der startet på 50-tallet var det ikke arbeiderklassen, men folk i "finere" yrker; flyvere (piloter), leger, tannleger etc. som bosatte seg der og at tomtene ble skilt ut fra to storgårder, Lille Reistad og Sommerro.

Det er ikke Sinnasnekker'n sin eiendom. Han bor ikke i Reistadlia, men på en gård litt lenger opp i Lierbakkene.

Anonymkode: dd076...0ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Fantastiske omgivelser synes jeg, mye fint men for meg også noen merkelige innrednings- og fargevalg. 

Spektakulær eiendom - Stor laftet enebolig med basseng - Låve med stall - 21 mål - Eget tjern - Garasje - 2 t. fra Oslo | FINN.no

Anonymkode: 09cec...909

Åpen kjøkken/bad-løsning. Det har jeg ikke sett før (og det er det sikkert en grunn til...)

Anonymkode: 3b767...67e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Fantastiske omgivelser synes jeg, mye fint men for meg også noen merkelige innrednings- og fargevalg. 

Spektakulær eiendom - Stor laftet enebolig med basseng - Låve med stall - 21 mål - Eget tjern - Garasje - 2 t. fra Oslo | FINN.no

Anonymkode: 09cec...909

Hva i alle dager har de gjort her?? Har de hatt en Reperasjon inni veggen og bare revet opp de flisene de trengte for det røret så lagt inn et "stilig" mosaikk-lappeteppe her?

222_965529606.jpg

 

Og bad og kjøkken i samme rom?? Eller er det praktisk med badekar på minikjøkkenet?

222_24921670.jpg

Må jo ha fungert som et slags hotell eller?

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (17 minutter siden):

Hva i alle dager har de gjort her?? Har de hatt en Reperasjon inni veggen og bare revet opp de flisene de trengte for det røret så lagt inn et "stilig" mosaikk-lappeteppe her?

222_965529606.jpg

 

Og bad og kjøkken i samme rom?? Eller er det praktisk med badekar på minikjøkkenet?

222_24921670.jpg

Må jo ha fungert som et slags hotell eller?

 

Ser litt rart ut ja. Spesielt det nederste bildet🙂 Med badekar på kjøkkenet😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (21 minutter siden):

Hva i alle dager har de gjort her?? Har de hatt en Reperasjon inni veggen og bare revet opp de flisene de trengte for det røret så lagt inn et "stilig" mosaikk-lappeteppe her?

222_965529606.jpg

 

Og bad og kjøkken i samme rom?? Eller er det praktisk med badekar på minikjøkkenet?

222_24921670.jpg

Må jo ha fungert som et slags hotell eller?

 

Helt grusomt😲

Anonymkode: 5fd48...901

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fantastiske omgivelser synes jeg, mye fint men for meg også noen merkelige innrednings- og fargevalg. 

Spektakulær eiendom - Stor laftet enebolig med basseng - Låve med stall - 21 mål - Eget tjern - Garasje - 2 t. fra Oslo | FINN.no

Anonymkode: 09cec...909

Ja, det lå virkelig fint til. Men det var jo helt grusomt innvendig.

Anonymkode: 45ade...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Humm...der kunne jeg ikke ha klart å bo, for jeg hadde ikke funnet den gode hjemmefølelsen der, 
men hus som skiller seg betydelig ut er alltid artig å se på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Denne var noe for seg selv. Ikke helt min smak men fortsatt så sjarmerende! OG DEN PRISEN???!!! Kjære vene!! 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=216923644

Anonymkode: cb761...756

Det var den villaen hun advokaten arvet som de det var så mye strid om.

Anonymkode: 283ac...95e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var den villaen hun advokaten arvet som de det var så mye strid om.

Anonymkode: 283ac...95e

Oh yes. Det var akkurat som jeg hadde sett den et eller annet sted før. 

Anonymkode: cb761...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Humm...der kunne jeg ikke ha klart å bo, for jeg hadde ikke funnet den gode hjemmefølelsen der, 
men hus som skiller seg betydelig ut er alltid artig å se på. 

Enig! Og hvertfall ikke alene. 

Anonymkode: cb761...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...