Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Angående det Sverre Fehn huset, så er jeg litt overrasket over at han har vunnet så mange priser. Det er utstrakt bruk av mange vinkler, særlig vinkler som "møter" deg. Mennesker liker ikke å bli møtt av spisser, det er barnelærdom innen design og arkitektur. Man føler seg avvist og uvelkommen. Jeg ser at noen her trekker frem trappen som fantastisk, og det er jeg enig i. Se på fasongen, den er organisk og suger deg inn, mens øya på kjøkkenet, badekaret og enkelte av vinduene støter deg vekk.

En annen ting, jeg leste at nåværende eier har åpnet huset for mange vernisssager, og at de håper ny eier fortsetter med det. Er dette noe man får betalt for? Hvordan gjør man det regnskapsmessig? Eller er det forventet at du drar huset fullt av folk gratis, fordi du bor i en designklassiker?

Skjermbilde 2021-09-26 kl. 10.42.16.png

Skjermbilde 2021-09-26 kl. 10.43.03.png

Skjermbilde 2021-09-26 kl. 10.43.24.png

Anonymkode: 3b767...67e

God arkitektur handler om å bryte reglene.

Anonymkode: 5fd48...901

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det virkelig det? :klo: Jeg hadde forstått det om det betydde å bevege litt på forståelsen av det å skulle bo i noen andre retninger enn det vanlig bestående, men...å bryte regler kan lett føre til "forbrytelser" som mennesket må bo i til en veldig dyr penge; blir det virkelig noe bedre av å kunne kalle det for arkitekttegnet? Jeg er i sterk tvil her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lille her er en søt liten ting for dem med blottertendenser. Sikkert artig, men personlig har jeg bruk for "gardiner" og her blir det heller vanskelig å få til akkurat det. En stor hvit presenning som kastes over utenpå kan kanskje ordne saken og gi litt ly, men også beholde den lyse følelsen? Som drivhus er det sikkert bra. Eller som opptining for slitne, kalde vinterpensjonister, som trenger å tines opp når det begynner å ligne på en tidlig vår. 
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=201653579 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

God arkitektur handler om å bryte reglene.

Anonymkode: 5fd48...901

Det er sikkert sant - samtidig, ikke for enhver pris. God arkitektur, når det er snakk om privat hjem, må jo nødvendigvis handle om å gjøre livet til beboere banebrytende BEDRE, selv på uventet vis. Ikke om å gjøre livet mer ubehagelig, fordi beboere må forvente å gi plass til selve arkitekturen... 

En annen ting, er jo at det er også trender i arkitektur. Slik som denne er bygd på et tidspunkt, da fleste arkitekter var opptatt av å skille seg ut i omgivelser, å vise sin ego. Det er helt ut blant arkitekter i dag, nå handler det om at bygget skal spille på lag med omgivelser, uansett om det er snakk om natur eller bymiljø. Slik som vi ser på det i dag, passer jo ikke det huset inn der det er bygd overhodet. Og innvendig fremstår det huset slik at det ikke frister å bo der overhodet. :vetikke: Er det mer museum enn et hus nå? Var det kanskje også meningen? 

 

Anonymkode: fdddf...f39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg stusset over prisen først. Sykt billig.

Men se siste setning 

 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=232704991

Anonymkode: 5fd48...901

Fra salgsoppgaven:

Sitat

 

Eiendommen selges som ledd i et hevingsoppgjør mellom tidligere kjøper og selger/selgers forsikringsselskap. Selger av eiendommen er et forsikringsselskap. Selskapet har ikke bebodd eiendommen og har ingen eller begrenset kjennskap til dens kvaliteter og tilstand utover det som fremkommer av innhentede rapporter.

Selger har ikke fått adgang til å fremlegge tidligere eiers skaderapporter og dokumenter tilknyttet reklamasjonssaken. Dokumentene som fremlegges er derfor kun de som er innhentet av selger/selgers boligselgerforsikring.

Det foreligger en reklamasjonsrapport fra BER dat 29.04.2019. Det forventes at interessenter setter seg nøye inn i vedlagte dokumenter og at det foretas grundige undersøkelser av eiendommen i sin helhet, gjerne og helst i samråd med ulike faggrupper.

Saken har vært gjenstand for rettslig tvist. Den ble forlikt før gjennomført hovedforhandling.

Igjen presiseres det at det er skadedokumenter som ikke fremlegges, dette øker kravet til interessenter betydelig med tanke på egen gjennomgang og vurdering av boligens tekniske tilstand.

Skadeforhold i reklamasjonsrapporter selger/megler ikke har anledning til å fremlegge: (1-16)
1. kjeller inkl utvendig trappehals og dør
2. vinduer og veggkonstruksjon
3. mur, snøfangere og fall på terreng
4. trapp til kjeller og trapp til tredje etasje
5. alle våtrom
6. etasjeskiller og rom under terreng
7. hall med glasstak, lekkasje fra vindu i trappel0p mot tredje etasje
8. peis i kjeller, bom i flis kjeller
9. isolering av loft og skråtak
10. ulovligheter
11. elektrisk anlegg- omfattende avvik
12. garasje, fukt, råte, sprekker i Leca
13. sprekker i mur
14. drenering, fukt i kjeller/saltutslag (inkl synlig fjell i kjeller, kjellergulv er senket trolig etter drenering lagt, manglende kapillærbrytende sjikt)
15. Bæring - i tidligere yttervegg - utvekslingsbjelken er for myk, avvik søyler
16. Bæring - fundamentering av bjelkelag under bad f0rste etasje er ikke tilstrekkelig prosjektert og utført fare for setninger. Anbefaler gjennomgang av alle bæresystemer i boligen.

Kjøper hevdet avvik og behov for utbedring til flere millioner kroner.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synne-Marie skrev (25 minutter siden):

Fra salgsoppgaven:

 

Så man betaler i prinsipp for tomten (og et rivningsprosjekt)

Anonymkode: 3b767...67e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så man betaler i prinsipp for tomten (og et rivningsprosjekt)

Anonymkode: 3b767...67e

Kanskje den kommer med katt og tilhørende sekk?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synne-Marie skrev (2 minutter siden):

Kanskje den kommer med katt og tilhørende sekk?

Katt vil være et velkomment ekstrautstyr, da eiendommen i tillegg er invadert av mus...

Kan noen forklare meg hvorfor interessenter ikke får lese disse rapportene? Er det del av et forlik, som er unntatt offentligheten?

Anonymkode: 3b767...67e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Katt vil være et velkomment ekstrautstyr, da eiendommen i tillegg er invadert av mus...

Kan noen forklare meg hvorfor interessenter ikke får lese disse rapportene? Er det del av et forlik, som er unntatt offentligheten?

Anonymkode: 3b767...67e

Kan være så enkelt som at det er privatrettslig og det er tidligere kjøper/eier som har bestilt og bekostet egne rapporter og dokumenter knyttet til saken. Gitt at det har gått til sak kan man se for seg at samarbeidsklima mellom tidligere kjøper/eier og forsikringsselskap ikke er der, at tidligere kjøper/eier vil la forsikringsselskapet benytte seg fritt av disse dokumentene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Pølsevann said:

Dette her har jeg SÅÅÅ lyst på

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=232794548 

 

kan du fortelle meg hvorfor er det så mange store og dyre eiendommer på Reistad. 😅 Skjønner at det er utsikt, men er jo ikke veldig sentralt.. 

Er dette sinnasnekkerens eiendom.  😅

Anonymkode: fdddf...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

kan du fortelle meg hvorfor er det så mange store og dyre eiendommer på Reistad. 😅 Skjønner at det er utsikt, men er jo ikke veldig sentralt.. 

Er dette sinnasnekkerens eiendom.  😅

Anonymkode: fdddf...f39

Aner ikke, aldri vært der og hadde ikke hørt om stedet før jeg så denne annonsen :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (13 timer siden):

Aner ikke, aldri vært der og hadde ikke hørt om stedet før jeg så denne annonsen :P

Kanskje det er litt som Holmenkollen? Prisene der er helt ulogiske, skyggesiden av Oslo, usentralt, stort sett innhyllet i tåke. Men så har et par rikinger bosatt seg der og da tror resten av rikingene at det er eksklusivt og flytter etter...

Anonymkode: 3b767...67e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje det er litt som Holmenkollen? Prisene der er helt ulogiske, skyggesiden av Oslo, usentralt, stort sett innhyllet i tåke. Men så har et par rikinger bosatt seg der og da tror resten av rikingene at det er eksklusivt og flytter etter...

Anonymkode: 3b767...67e

Nå er vel strengt tatt ikke Holmenkollåsen skyggesiden? Er enig i at det er oppskrytt oppover i Åsen. Det er usentralt og lengre vinter. Men sol er det nok av. 
 
Uansett så er Bygdøy og Snarøya mer kaksete nå. 

 

Anonymkode: 5fd48...901

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er vel strengt tatt ikke Holmenkollåsen skyggesiden? Er enig i at det er oppskrytt oppover i Åsen. Det er usentralt og lengre vinter. Men sol er det nok av. 
 
Uansett så er Bygdøy og Snarøya mer kaksete nå. 

 

Anonymkode: 5fd48...901

Skal ikke gjøre dette til en diskusjon om Holmenkollen, men det er faktisk så mye tåke der at det er "faglig interessant", i følge meteorologer. "Kollen-tåka" er jo berømt, den ligger der tjukk, selv om resten av Oslo bader i sol. Veldig mye av bebyggelsen er i tillegg østvendt. Ikke akkurat strålende nyheter for de som liker sol...

Anonymkode: 3b767...67e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 9.46):

Kanskje det er litt som Holmenkollen? Prisene der er helt ulogiske, skyggesiden av Oslo, usentralt, stort sett innhyllet i tåke. Men så har et par rikinger bosatt seg der og da tror resten av rikingene at det er eksklusivt og flytter etter...

Anonymkode: 3b767...67e

SÅ enig! Hadde ikke bodd i Holmenkollen om jeg fikk betalt. Men det virker jo som det er blitt mindre populært også da. Vindern og Tåsen er jo dyrere nå. 

Anonymkode: 04930...9a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/25/2021 at 6:22 PM, Hulderen said:

Nå har jeg lest gjennom salgspapirene, og ser dessverre mange grunner for å ligge unna. Eiendommen har boplikt og driveplikt. Det står at man kan søke om fritak fra boplikten, men man aner jo ikke om det går gjennom. Området er definert som ras- og skredfarlig. Tomta er festetomt (det kommer jeg aldri til å kjøpe igjen, pga dårlig erfaring. Men man kan jo være heldig med grunneier). Tomten er nå på 4 mål, men den skal reduseres til 2 mål. Veien går over naboens tomt. Det står ikke noe om at bruken er tinglyst. Så kommer man ikke overens med den naboen, så er man i trøbbel.

Takk for god forklaring, syns selv det var en lav pris for et så spesielt og fint sted. Men festet tomt er jo nok til å ligge unna, også skal man attpåtil kanskje prøve å komme unna boplikt.

Anonymkode: 958c2...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg nå så Fehnbadet fikk jeg umiddelbar assosiasjon til der kistene står i mindre kapeller - og interiører er jo typisk norsk nyere kirke.

Minus dassen liksom 😅😐🙏

Jeg hadde følt jeg la meg til å bade i en sakral drukning der 😬

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...