Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Grønt blad skrev:

Det er mulig, og det levet jeg godt med 😊 Jeg er bare utrolig lei av å se dårlig utført oppussing. Når det synlige er såpass slurvete utført lurer jeg også på hvordan de har utført det som ikke synes. Det er jo enda kjedeligere arbeid. Kanskje er det mer alvorlige mangler som ikke synes?

Å få tg1 på noe som er så gammelt (to farget og tapetbord(?), tidlig 90-tallet?) skal vel godt gjøres, det er vel omtrent umulig? Jeg synes ikke det ser ut som de har gjort masse utvendig, men det er godt mulig jeg har oversett noe. Å male jevnlig er derimot et viktig del av vedlikeholdet slik at kledningen og huset ikke skal bli ødelagt.

Jeg mener ikke at husene er i tipp topp stand eller moderne. Poenget mitt er bare at det kan se gammelt ut i stilen og samtidig være vedlikeholdt. 😊

Jeg har bare kikket raskt på bildene, og ikke lest noe av teksten. Er mulig  jeg har gått glipp av noe. 😊

Nei, jeg syntes det ser like urørt ut utvendig som innvendig, derfor syntes jeg ikke «velholdt» er en god beskrivelse. De har kanskje malt når de skal, men det er tydelig at de ikke har gjort de utbedringene de burde gjort for at de skal kunne si at de har et velholdt hus. 

Huset bærer generelt preg av noen som kun har bodd og ikke vært særlig opptatt av å holde det ved like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Grønt blad skrev:

Velholdt betyr vel at det er holdt ved like, f.eks. malt jevnlig utvendig, vasket jevnt og trutt, eventuelle feil er rettet opp m.m.

Jeg synes ikke de så helt nedslitt ut, men helt klart klare for en oppgradering. 

Jeg har vært på mange visninger, og vil mye heller kjøpe noe gammelt (F.eks. fra 70-tallet), men velholdt framfor noe som nylig er pusset opp, men med dårlige materialer og lett preg av hastverk eller dårlig håndverk.

Helt enig med deg! Jeg vil heller pusse opp selv, enn å betale mer for en bolig andre har gjort en dårlig oppussing på. Det er mye bedre å velge materialer og farger selv, og vite at jobben er godt utført.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, cattleya said:

Hva er greia med begrepet «velholdt»?  Er det kodeord for nedslitt? Hva i all verden er velholdt over disse, eller er velholdt det eneste positive ordet man kan få seg til å si om noe er veldig nedslitt? Her er det jo tydeligvis ikke løftet en finger på mange år:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=177296814

jaja, noen ord må man jo velge for å beskrive boligen...

Eiendommen er meget godt vedlikeholdt og fremstår som innbydende og praktisk. Det er lagt vekt på gode materialvalg.

Uhm, nei, ikke akkurat  >_< 

Sånn type finér på badet= D991A89F-40E3-4686-89B0-C3E616B50632.gif.2ec27c23a9dacdcd024457f45498247f.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja takk!

Fant ingen pris?

Anonymkode: 3b767...67e

Det gjorde ikke jeg heller...🙈

Anonymkode: 45ade...0aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde ikke jeg heller...🙈

Hvis man sletter siste ledd av adressen, så ser man at budgivning pågår, men at driftskostnaden er på 104 554/år. Hva nå enn man kan bruke den opplysningen til... Prisen må man spørre etter, og bygningen har et areal på 766 kvm

Endret av sofie777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, sofie777 skrev:

Hvis man sletter siste ledd av adressen, så ser man at budgivning pågår, men at driftskostnaden er på 104 554/år. Hva nå enn man kan bruke den opplysningen til... Prisen må man spørre etter, og bygningen har et areal på 766 kvm

Eller bare scrolle oppover😊

Anonymkode: 94a8a...8a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, sofie777 skrev:

Driftskostnadene synes jeg er ganske vesentlige på et såpass stort... slott. Man vil jo gjerne vite hva det koster å bo der. Jeg ser at naboene er ganske tett innpå, så jeg vil ikke ha det like vel. Et slott burde ligge alene i en park. Godt jeg fikk avklart det, så jeg slipper å flytte til Sverige.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg først skulle hatt hus med svømmebasseng i Norge ville jeg hatt det sånn: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=179177586

da da er bassenget nærmest et utendørsbasseng om sommeren og innendørs om vinteren. 

Grisedyrt hus, for all del, men med 5 utleieenheter så hjelper det jo på😅 spørsmålet er vel om folk i den prisklassen er interessert i å ha folk boende innpå seg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, cattleya skrev:

Hvis jeg først skulle hatt hus med svømmebasseng i Norge ville jeg hatt det sånn: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=179177586

da da er bassenget nærmest et utendørsbasseng om sommeren og innendørs om vinteren. 

Grisedyrt hus, for all del, men med 5 utleieenheter så hjelper det jo på😅 spørsmålet er vel om folk i den prisklassen er interessert i å ha folk boende innpå seg...

Perfekt hus! Finner ingen ting jeg ikke liker, unntatt prisen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 timer siden, sofie777 skrev:

Den opplysningen er med fordi det er det som er kommunal avgifter, forsikring, skatt, søppelhenting, strøm o.l. Det er et litt annet system her i Sverige enn i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den opplysningen er med fordi det er det som er kommunal avgifter, forsikring, skatt, søppelhenting, strøm o.l. Det er et litt annet system her i Sverige enn i Norge. 

"..." i denne sammenhengen betydde at jeg så litt skjevt på det. Emojiene funker ikke bra på min pc, så bruker dem sjelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2020 den 9.05, cattleya skrev:

Drømmehuset. Hadde man bare hatt 50 mill til overs liksom. ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en som kommer fra Nord-Norge og er vandt med fin utsikt, så var dette bare trist at dette er beskrevet som flott utsikt. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=179699704

Screenshot_20200524_204512.jpg

Anonymkode: 50ed6...2ce

Til å være midt i byen var det fin utsikt, du slipper å se rett inn i nabobygget og har lite innsyn. Du kan jo ikke sammenlikne utsikt i byen med landsbygda hvor det er langt til nærmeste nabo..

Anonymkode: 23376...614

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Til å være midt i byen var det fin utsikt, du slipper å se rett inn i nabobygget og har lite innsyn. Du kan jo ikke sammenlikne utsikt i byen med landsbygda hvor det er langt til nærmeste nabo..

Anonymkode: 23376...614

Hvis det hadde vært mot en park så hadde jeg vært enig, men ikke enig at dette er en "flott utsikt". Og ser hele veien til Holmenkollen er vel litt hardt å ta i...

Anonymkode: 50ed6...2ce

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...