Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nadezhda
Skrevet

Bestilte for en stund siden 50% glykolsyre fra SkinLaboratory, og har de siste ukene brukt det to ganger i uken. Har hatt det på i ca 10 minutter. Hvor lang tid bør det ta før jeg kan forvente noe resultat? Merker ingenting på huden, utenom ubehaget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du ivertfall må regne med ca. 4 uker! :) 2 ganger i uken med 50%? Det hørtes mye ut! Kanskje huden din tåler en del. Jeg har vurdert en sterkere enn 20%, men er redd for å ødlegge huden.

Fortell gjerne hvordan det går fremover! :jepp:

Gjest Nadezhda
Skrevet

Det går veldig greit. Selvfølgelig er jo det ubehagelig, men det går over etter en 5-10 minutter etter at jeg har tatt det av, og pakka meg inn i fuktmaske :fnise: Fikk med en liten flaske 20% salisylsyre, og den kjentes mye sterkere ut. Klarte ikke ha den på mer enn et halvt minutt.

Skrevet

Det er salisylsyre jeg bruker, begynte på ny runde igår (da var det maks 1 minutt)! :) Rart at den skal kjennes sterkere ut altså. Nesten så jeg får lyst å kjøpe bare for å teste! :fnise:

Skrevet

Du burde merke at huden flasser noe. Gjør du ikke det kan det hande peelingen ikke har fått virke skikkelig. Grunnen til at peelingen ikke virker er ofte at en ikke har fått fjernet alt fett fra huden før en legger syren på huden.

Det holder som regel å rense to ganger før peeling , men når du får det utført i salong bruker de et sterkt middel som fjerner fett.

Gjest Nadezhda
Skrevet

Ok, da tror jeg kanskje at jeg må bytte rens, eller tror du det skal holde med rens-toner-rens-toner og så påføre peelingen? :sjenert:

Gjest Nadezhda
Skrevet

Det er salisylsyre jeg bruker, begynte på ny runde igår (da var det maks 1 minutt)! :) Rart at den skal kjennes sterkere ut altså. Nesten så jeg får lyst å kjøpe bare for å teste! :fnise:

Nå vet ikke jeg om det er vanlig at det kjennes sterkere altså, har ikke sjekket det, men for meg så var det ihvertfall veldig vondt :sjenert:

Skrevet

Hopp over toner, de inneholder vanligvis noe fukt eller oljer.

Skrevet

Hjelper glykolsyre og salilsyre mot rynker og aldringstegn?

Skrevet

Salisylsyre......

Skrevet

Det er nok glykolsyre som er best mot rynker og aldringstegn. Salisylsyre er det best for uren hud! :)

Skrevet (endret)

Hvordan går det nå? Merket noe bedring? :) Jeg gikk akkurat tom for salisylsyre (:sukk:), da blir det litt pause. Jeg bruker denne syren annenhver dag, det funker fint på min hud! :jepp:

Jeg vurderer å kjøpe 35% glykolsyre nå, for en blir jo litt tørr av salisyl... Men lurer på en ting, hører at noen nøytraliserer syren med baking soda (natron?), er det nødvendig med denne? Det står jo ingenting om det på Skin Laboratory. Men var inne å leste litt på Make- up Artist`s Choice, der virker jo syrene helt annerledes- ikke minst sterkere selv om prosentene er lavere...

Endret av Lilandry
Skrevet

Hjelper dette på akne arr? Og hvor bestiller dere dette? Takker for svar.

Skrevet

Hjelper dette på akne arr? Og hvor bestiller dere dette? Takker for svar.

Salisylsyre skal hjelpe mot akne arr. Men dersom du har litt djuptgående arr, må nok en sterkere syre til. Det står veldig mye informasjon på skinlaboratory.com, der får du også kjøpt de ulike syrene.

:)

Skrevet

Salisylsyre skal hjelpe mot akne arr. Men dersom du har litt djuptgående arr, må nok en sterkere syre til. Det står veldig mye informasjon på skinlaboratory.com, der får du også kjøpt de ulike syrene.

:)

Tusen takk for svar. Jeg har lyst til å prøve salisyre, men hvordan skal jeg bruke dette? Hvor lenge om gangen og hvor ofte? Blir huden rød og verre før det blir bedre? Det var mange spørsmål, men håper du kan svare på noen av dem :fnise: . Jeg har noen dype arr etter akne, verdt å prøve noe sånt før jeg tyr til sterkere ting. Ts beklager at jeg stjeler tråden din litt.

Skrevet

Og kan man ta dette i hele ansiktet? Utenom rundt øynene selvfølgelig.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvor bra er det egentlig mot acne arr? Er det en merkbar forandring?

Skrevet (endret)

Salisylsyren har tatt de røde fleste røde arrene mine, de som ikke går "innover" for å si det slik. Jeg liker veldig godt salisylsyren fordi den jevner ut huden min og urenhetene mine holder seg så å si nesten borte. Den er også veldig fin dersom du har fet hud.

Denne syren er trygg å bruke synst jeg, og en fin syre til bruk ved første gang. Syren skal på hvor du vil, du kan legge den i de områdene du vil (de har en roll- on til punkt behandling). Jeg bruker den i hele ansiktet (men ikke tett opp til øyene og munnen). Først begynner du med å legge den i ca. 1 minutt, så bygger du tiden opp (alt etter hvordan huden din tåler). Litt svie og prikkinger vil du kjenne, jeg kjenner dette spesielt rundt nesevingene og på haka. Men etter ca. 4 behandlinger kan jeg ha den på maks (8 minutter). Syren kan brukes annenhver dag, 1 gang i uken- alt ettersom hva huden din tåler.

Jeg bruker bommulspads eller pads du får kjøpt på skinlaboratory.com. Vasker av med rikelig kaldt vann. Rødheten forvinner når du vasker av og påfører en god fuktighetskrem proppet med fukt (en som ikke tetter porer).

Morgonen etter er huden min veldig klar og fin!

Edit; Jeg har ikke merket til noe særlig flassing, litt rundt nesevingene og på hake. Men det blir mer sånn "tørr hud flaasing". Derfor er en god fuktighetskrem veldig viktig, for en kan bli tørr av denne syren. Når det gjelder det å bli verre før det blir bedre, det har ikke jeg merket! Urenhetene trekker seg bort og holder seg borte! :jepp: Men dette er meg, som med alt annet er det veldig individuelt.

Endret av Lilandry
Skrevet

Lilandry jeg leste på den nettsiden du ga meg så mange tilbake meldinger var vel over 270? Alle var fornøyde og prisen ja den er ikke noe å klage på.Jeg skal bestille meg dette da jeg forsatt sliter med akne og en del arr. Jeg går på p piller som roer ned hormonene, men kanksje jeg slipper dette hvis salilsyre hjelper meg. Jeg håper det virkelig for i en alder av 26 å forsatt måtte kjempe mot akne er slitsomt.. Tusen takk for at du innformerer oss om dette og hvordan man bruker det. Setter kjempe stor pris på det.

Skrevet

Hvor bra er det egentlig mot acne arr? Er det en merkbar forandring?

Les litt på tilbakemeldingene påden siden lilandry linke til. Jeg sliter selv med akne arr og etter å ha lest hva det gjorde for disse som hadde prøvd det var jeg nesten overbevist. Det er jo verdt å prøve det. Koster rundt 89 kr for 30 ml. Så du blakker deg ikke heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...