Gå til innhold

Dream lakris-is

Anbefalte innlegg

Gjest Violently Happy
Skrevet

Jeg kjøpte en boks idag, men jeg sjekket ikke varedeklarasjonen og ble egentlig litt sur da jeg så den. Herdet vegetabilsk fett og palmeolje??! Det verste fettet man kan få i seg, og helseskadelig også. :(

Ikke syntes jeg at isen var den beste jeg har smakt heller, og jeg spiser mye lakrisis (jeg har hovedsakelig laget hjemmelaget lakrisis og ingenting slår det egentlig...menneh *sukk* skulle ønske man ikke behøvde så mange rare ingredienser i isen. :( ).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hjemmelaget lakrisis

Oppbeskriftelse, takk? :sjenert:
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Om jeg finner noe som jeg liker utrolig godt, er det siste jeg ville finne på: å saumfare innholdsfortegnelsen. Alle vet da at det beste i verden er usunt på et eller annet vis. :sukk:

Og den gleden skal de ikke få tatt i fra meg. :nei:

Endret av Margareth
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har kjøpt den, og spist den, men ble faktisk LITT skuffet. Synes den smaker for mye tyrkisk pepper og for lite Panda-lakris.Altså litt for mye salmiakksmak etter min smak. Men den var jo slett ikke dårlig altså..... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Ok. Tror at jeg må på leting etter de andre lakrisvariantene for å sammenligne... Si i fra hvis noen vet i hvilken kjede de er å få kjøpt. :)

Skrevet

Oppbeskriftelse, takk? :sjenert:

Jeg har lagt ut en oppskrift lengre fremme i tråden, bare å lete. ;)

Skrevet

Ok. Tror at jeg må på leting etter de andre lakrisvariantene for å sammenligne... Si i fra hvis noen vet i hvilken kjede de er å få kjøpt. :)

Gangstad gårdsis har en is som heter Lakris Lars. Dette er en is uten for mye usunne ting. Jeg hadde bare sett den på bunnpris før, men i dag så jeg den på Meny på solsiden i Trondheim, så kanskje de har flere steder i landet?

Skrevet

Takk. Skal lete etter den. :)

Skrevet

Her kan man lese litt om isen.

Ser at det kan bli vanskelig å finne denne lange unna Trøndelag dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Nå fikk jeg plutselig sykt hjemlengsel :sukk: Skal ikke på besøk til Norge før tidligst i Mai, så blir lenge til jeg får prøvd denne, gitt. Åååååh!!! Håper dere koooser dere!! Lakris-is er det beste som finnes!

Skrevet

Her kan man lese litt om isen.

Ser at det kan bli vanskelig å finne denne lange unna Trøndelag dessverre.

Hvorfor fortalte ingen meg om den isen da jeg bodde i Trondheim?! :kjefte:

men da hadde de jo Cielo i Trondheim da, og de har den aller beste lakrisisen... :sjenert:

Skrevet

Jeg liker også cielo sin, og synes denne er ganske lik. . OM jeg ikke husker feil. :fnise:

Gjest Footloose
Skrevet

Stod nesten og gråt på butikken isted. Fikk beskjed hjemmefra om å kjøpe med krokan-is, men så hadde de fått inn lakris-isen, og jeg hadde ikke med meg kortet så hadde bare råd til èn av dem!

Kjøpte lakris jeg og sa de var tom for krokan *fnise*

• Liker 4
Skrevet

Stod nesten og gråt på butikken isted. Fikk beskjed hjemmefra om å kjøpe med krokan-is, men så hadde de fått inn lakris-isen, og jeg hadde ikke med meg kortet så hadde bare råd til èn av dem!

Kjøpte lakris jeg og sa de var tom for krokan *fnise*

Iggskjus mi? Krokan fikser du selv, med sukker, mandler og stekepanne. Står de på krava, er det bare å fyre opo, og strø på. Yes we lakriskrokan! :obama:

Skrevet

Hvordan klarer dere å spise opp en boks med engang? :fnise: Jeg brukte laaang tid, for isen var rett og slett litt mye i større doser... Små også.

Skrevet

Kjøpte lakris jeg og sa de var tom for krokan

Dette står det respekt av: you GO girl! :duskedame:

Yes we lakriskrokan!

Det skjer ikke ofte, men NÅ :blink: slo smaksløkene mine krøll på seg gitt...men på det eksperimentelle kjøkkenet til Kami går det meste har jeg forstått. ;)

Hvordan klarer dere å spise opp en boks med engang?

Det er ingen sak for oss viderekomne. Jeg har ved et par anledninger klart to også, lett fordelt i økter fra morgen til kveld. *stolt* :biggrin:

Men hele denne uka har jeg latt is være. :frown:

Resultatet blir fort sånn :is::gravid::is: om jeg ikke passer på.

Gjest Footloose
Skrevet

Falt ikke i god jord at jeg kom hjem med lakris-is istedetfor krokan. Så min kjære far dro på bensinstansjonen og kjøpte krokan-is til familien og jeg fikk hele lakris-isen alene, WIN!

• Liker 1
Skrevet

Falt ikke i god jord at jeg kom hjem med lakris-is istedetfor krokan. Så min kjære far dro på bensinstansjonen og kjøpte krokan-is til familien og jeg fikk hele lakris-isen alene, WIN!

Pwnd.

---

Jeg har en boks i fryseren. Har latt den ligge i fred i over en uke, lurer på hvor lenge det varer..

Skrevet
Det skjer ikke ofte, men NÅ :blink: slo smaksløkene mine krøll på seg gitt...men på det eksperimentelle kjøkkenet til Kami går det meste har jeg forstått. ;)

Så her var det krokan på døra, liksom? :fnise:

Gjest Niema
Skrevet

Så her var det krokan på døra, liksom? :fnise:

:hoho:

Jeg for min del syns ikke lakris-isen var all that. Den gikk ned, men blir ikke kjøpt igjen for å si det sånn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...