Gå til innhold

Meget overvektige mennesker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde hun bare unnet seg fete kaker ol. 1 gang i året hadde hun IKKE vært overvektig!

Nettopp! Ser jeg en overvektig sitte å spise en kake, en potegull pose, pizza osv så tviler jeg på at den personen kun spiser slik junk en sjelden gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg regner med at dette kommer til å bli en kranglete diskusjon, men jeg og ei venninne diskuterte dette her om dagen. Hva tenker du hvis du ser en meget overvektig person som sitter på for eksempel en bussholdeplass spiser chips eller sjokolade?

Da tenker jeg det samme som når jeg ser andre personer som spier chips eller sjokolade - vent med til du kommer hjem. En overvektig person må få lov til å spise det vedkommende ønsker. For alt vi vet kan det tenkes at vedkommende kun spiser det én gang pr. uke.

Jeg har heller større problemer med dem som røyker ved bussholdeplasser - ta hensyn til ikke-røykere som ikke synes det er noe greit med røyken midt i trynet.

• Liker 3
Skrevet

Nå spørs det jo hva man mener med et "meget overvektig" menneske, men hvis den personen er så stor som jeg ser for meg hadde jeg nok ikke tenkt noe særlig over det. Nettopp fordi man ofte blir overvektig av å spise for mye mat. Så det ville ikke akkurat vært sjokkerende å se en veldig stor person spise noe usunt..

Må innrømme at jeg synes det er veldig flaut å spise både sunn og usunn mat ute.. (utenom på restauranter osv) Hvis jeg spiser salat f.eks har jeg på følelsen av at folk ser på meg og tenker "aah, hun prøver å slanke seg!" Mens hvis jeg spiser en pølse el. føler jeg det motsatte "aah, hun burde ikke spise det der, det som er så usunt og dårlig"..

Kanskje litt paranoia haha.. :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville tenkt at vedkommende sliter med spiseforstyrrelsen overspising. Been there done that. Det er IKKE sannsynlig at ukas kos blir fortært på en bussholdeplass.....

• Liker 3
Gjest BettyBoop28
Skrevet

I helgen var jeg på fest med mange jeg ikke kjente. Der var det en jente som var ganske overvektig som stappet i seg mange doughnuts. Første tanken min var i alle dager, hun bør ikke spise det. Men så tenkte jeg at ja, det kan jo hende det er det ene godsaken hun unner seg i løpet av året :jepp:

Hvis hun er så diger så sier det seg jo selv at hun ikke akkurat lever verdens sunneste livsstil da.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg hadde tenkt noe sånn som at personen venter på bussen, og antagelig ikke lagt merke til sjokoladen/snacksen. For alt vi vet kan det hende personen har allerede gått ned 30 kg og feirer sin vektnedgang der og da. Jeg ser ingen vits i å dømme, det er ikke noe jeg har noe med.

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeah right

• Liker 1
Skrevet

jeg tenker at vedkommende er totalt selvforskyldt.

Ja, og akkurat det kan man tenke om tynne personer som ikke sitter i busstoppet og spiser. "H*n er sikkert så tynn siden hun ikke spiser noe"

??

• Liker 1
Skrevet

Hva tenker du om du ser en utlending står og venter på bussen?

Hva tenker du om gråtende person venter på bussen?

Hva tenker du om en gammel mann står og venter på bussen?

Dette synes jeg vi skal diskutere ......

:popcorn:

Ja der har vi et par diskusjoner å ta av :tommelsmil:

Skrevet

Overvekt er et stort samfunnsproblem.. Og dårlige spisevaner går i arv til barn. Jeg synes faktisk det sier litt om hvilket samfunn vi lever i, hvis vi ikke engang registrerer at det er noe galt i at en fet person spiser en hamburger dryppende av dressing.

OK, kanskje er den hamburgeren eller den sjokoladen en kos, snarere enn den generelle kosten. Men hadde jeg vært overvektig og bestemt meg for å bli sunn, så hadde jeg konsekvent unngått junkfood og sjokolade til jeg følte jeg hadde fått noenlunde kontroll på situasjonen og ikke var på vei mot en tidlig død som følge av hjerteinfarkt lenger. Og er man fremdeles sykelig overvektig, så har man faktisk ikke nok kontroll på situasjonen ennå.

det er nettopp det at man vet ikke hva personen spiser til vanlig, å man burde heller ikke bare anta noe. for mange overvektige som slaker seg er mat, ofte junkfood, den ultimale belønning. hvis det som har fått de til å klare å slanke seg eks 10kg, så fortjener de i aller høyeste grad den burgeren. de kan kose seg å glede seg til neste 10kg å ny burger!

å hjerteinfarkt har vel mer med typen fett i blodårene å gjøre, enn om personen er overvektig å gjøre.

Skrevet

Ååååå, naive dumme mennesker! Hva er sannsynligheten for at AKKURAT DEN BURGERN er "premie" for vektnedgang?? Really??

• Liker 1
Skrevet

Ååååå, naive dumme mennesker! Hva er sannsynligheten for at AKKURAT DEN BURGERN er "premie" for vektnedgang?? Really??

Hva så om den er det, eller ikke er det. Det er vel det samme for oss andre hva mennesker spiser. Om en overvekitg personer spiser chips og sjokolade bryr vel ikke oss!?

• Liker 2
Skrevet

Mange som er overvektige går fakktisk på medisiner som gjør dem fete, så litt forståelse bør man ha. Mange spiser også sunt, men legger på seg fortere pga forbrenningen.Også finnes det feite og late folk som finner på all verdens dårlige unskyldninger for å spise 4 store burgere på 15 min.

• Liker 2
Skrevet

Et lite eksempel. Litt off topic, men dog:

Jeg er ørlite overvektig. Så syklet jeg Norge på langs og 1/3 av veien hjem igjen, nesten 4000 kilometer til sammen, over fem måneder på tur. I løpet av turen ble jeg undervektig, til tross for at jeg unnet meg all den gode maten, og snadder, som jeg fikk lyst på underveis. På grunn av stor forbrenning gikk jeg ned i vekt uansett.

Så kom jeg hjem, og forbrenningen gikk ned. Men jeg beholdt de matvanene jeg hadde opparbeidet meg på turen. Sånt straffer seg, og i løpet av jula var alle kiloene tilbake igjen. Godt at det snart er vår og nye sykkelturer! ;)

• Liker 1
Skrevet

Hva så om den er det, eller ikke er det. Det er vel det samme for oss andre hva mennesker spiser. Om en overvekitg personer spiser chips og sjokolade bryr vel ikke oss!?

Tråden spør om hva man tenker når man ser overvektige mennesker stappe innpå junk. Da det ikke er mulig å ikke tenke noe, har alle en mening om dette, mer eller mindre bevisst. Det er ikke det samme som å sette seg til doms over noen.

• Liker 1
Skrevet

Tråden spør om hva man tenker når man ser overvektige mennesker stappe innpå junk. Da det ikke er mulig å ikke tenke noe, har alle en mening om dette, mer eller mindre bevisst. Det er ikke det samme som å sette seg til doms over noen.

Det er da ingen som sier at man ikke tenker noe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at sånne mennesker er tøffe. Jeg er selv svært overvektig, men spiser aldri offentlig. Liker ikke at folk kan ha tanker om meg om at jeg ikke burde spise.

Når jeg handler i butikken er jeg redd for at andre skal titte i kurven min, fordi jeg er redd de skal dømme meg for det jeg handler. De gangene jeg kjøper sjokolade (ja, jeg spiser det) så føler jeg at alle stirrer på meg.

• Liker 1
Skrevet
Når jeg handler i butikken er jeg redd for at andre skal titte i kurven min, fordi jeg er redd de skal dømme meg for det jeg handler. De gangene jeg kjøper sjokolade (ja, jeg spiser det) så føler jeg at alle stirrer på meg.

Klar de stirrer! Alle de som stirrer er nemlig helt perfekte selv! Ingen ting å sette fingeren på hos DEM, skjønner du. Og da har de jo selvsagt full rett til å se ned på andre. Ikke sant? ;)

:klem:

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg regner med at dette kommer til å bli en kranglete diskusjon, men jeg og ei venninne diskuterte dette her om dagen. Hva tenker du hvis du ser en meget overvektig person som sitter på for eksempel en bussholdeplass spiser chips eller sjokolade?

Mener det samme her som jeg mente i den andre tråden

Skrevet

Jeg er så frekk og dømmende at jeg blir litt uvel og småkvalm.

Vel deg om det,men pass deg for at du ikke lærer barna dine den frekkheten :goodbye:

• Liker 3
Skrevet

Eg hadde tenkt, huff.. stakkar.. Den personen har problemer, og er for svak til å klare å ta tak i det!

Det er ikke mangen i denne verden som har en drøm om å bli overvektige. Men maten/ godteri/cola og lign. blir man veldig avhengige av.

Produsentene tilsetter sukker i det meste av ferdigmat, junkfood og lign, folk blir avhengige av det på samme måte som røyk og alkohol.

Uten denne daglige tilførelsen av sukker, tetter blodårene seg til og skallebanken begynner, man kan bli lett hissig og synes dermed det er bedre å bare ta noe sjokolade.

Treningen blir et ork når vekta øker, kroppen har ingen energi, så til slutt sitter de der.

Missliker seg selv, tar lett til tårene og lurer på hvor den slanke glade personen de kansje engang var har tatt veien.

Mens di trøste spiser usunn mat, og tenker at det er for seint uansett!

Grunnen til at di ble slik kan ver mangen, men noen av de er at de har vokst opp slik, og vett ikke hvordan man skal leve sunt. Andre forfaller når ungene kommer, travel hverdag, å orker ikke komme over alt, dermed er det di som forfaller først.

Ble langt dette her. :fnise:

Men eg tenker, - Stakkars! Den personen trenger hjelp!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...