AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Ja, jeg regner med at dette kommer til å bli en kranglete diskusjon, men jeg og ei venninne diskuterte dette her om dagen. Hva tenker du hvis du ser en meget overvektig person som sitter på for eksempel en bussholdeplass spiser chips eller sjokolade?
Brunhilde Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Sannsynligvis på om bussen snart kommer. 15
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Da tenker jeg at det kan jo godt hende at dette er første måltidet junkfood personen spiser på ett år, men jeg skulle ønske at h*n hadde valgt noe annet for helsens skyld. 1
Skywalker Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 At hun fikk lyst på noe snadder mens hun venter på bussen. Akkurat som meg selv, sikkert deg også, TS, og millioner andre. Vekt bestemmer ikke om man blir sulten eller ikke, og hvorfor skal ikke overvektige mennesker kunne unne seg litt snadder? Selv om du så en slik du beskriver betyr jo ikke det at hun spiser sånt hele tiden. 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 Jeg er ikke blant de tynneste her i landet, men jeg blir veldig fort sulten og spiser ca hver 2.-3. time. Som regel har jeg med meg peanøtter eller en energibar i vesken, men noen ganger har jeg glemt å kjøpe, og da blir det gjerne en hot dog eller noe annet raskt. Noen ganger skal jeg fra et sted til et annet og trenger en rask middag, og da kan jeg ikke akkurat kjøpe det sunneste som finnes, dessverre. Kanskje du ser meg akkurat den dagen jeg MÅ ta et usunt måltid, men det betyr ikke at jeg ikke spiser sunt de seks andre dagene i uken. Det er tross alt det man spiser oftest som teller, ikke "hurtigløsningene". 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Jeg blir glad om en person sitter og spiser på holdeplassen, for da betyr det sannsynligvis at han ikke røyker samtidig så jeg må gå ut av skuret 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #8 Skrevet 9. februar 2011 TS her - vil bare påpeke at jeg ikke har sagt hva JEG mener. Jeg ser ikke negativt på overvektige som spiser junk offentlig. Husk at dette var en diskusjon mellom meg og venninnen min, og hun mener det stikk motsatte av meg.
Gjest Instamatic Skrevet 9. februar 2011 #11 Skrevet 9. februar 2011 Jeg tenker nok "pokker at jeg ikke kjøpte meg en sjokolade jeg også" Og så vil jeg nok tenke "hmmm når begynte det å gå busser i bygda mi"
FatallyYours Skrevet 9. februar 2011 #12 Skrevet 9. februar 2011 Ja, jeg regner med at dette kommer til å bli en kranglete diskusjon, men jeg og ei venninne diskuterte dette her om dagen. Hva tenker du hvis du ser en meget overvektig person som sitter på for eksempel en bussholdeplass spiser chips eller sjokolade? jeg tenker at vedkommende er totalt selvforskyldt. 5
Gjest Airi Skrevet 9. februar 2011 #13 Skrevet 9. februar 2011 (endret) "Æsj, potetgull!" Akkurat den samme reaksjonen jeg ville hatt om en undervektig person hadde spist det. Liker ikke potetgull. Evt. "Nam, sjokolade!" Liker sjokolade. Endret 9. februar 2011 av Airi 2
Tears.of.the.Sun Skrevet 9. februar 2011 #14 Skrevet 9. februar 2011 Ja, jeg regner med at dette kommer til å bli en kranglete diskusjon, men jeg og ei venninne diskuterte dette her om dagen. Hva tenker du hvis du ser en meget overvektig person som sitter på for eksempel en bussholdeplass spiser chips eller sjokolade? Min første tanke ville vært: Åååh, Troika!! Jeg tenker at de som dømmer hva andre (også overvektige personer) spiser, er idioter. Man er ansvarlig og sjef over sitt eget liv og helse. 2
Tingo Skrevet 9. februar 2011 #15 Skrevet 9. februar 2011 Selv om du så en slik du beskriver betyr jo ikke det at hun spiser sånt hele tiden. Når man er "meget overvektig" så er det en viss mulighet for det. Jeg ville tenkt stakkars. Fordi mange meget overvektige ikke trives med å være meget overvektige, og spiser snopet med ganske blandede følelser.
Fluffe Skrevet 9. februar 2011 #16 Skrevet 9. februar 2011 Jeg hadde tenkt på alle de klagette kvinnemenneskene på kg hadde sikkert noe dritt å slenge om dette også. 9
Gjest Raindrops Skrevet 9. februar 2011 #17 Skrevet 9. februar 2011 Jeg tenker egentlig veldig lite over hva andre folk gjør og hvordan de ser ut, iallefall tilfeldige folk på gata. Så jeg ville sikkert bare latt blikket vandre videre og tenkt videre på hva det enn var jeg tenkte på der og da. 5
Skywalker Skrevet 9. februar 2011 #18 Skrevet 9. februar 2011 Når man er "meget overvektig" så er det en viss mulighet for det. Eller har en sykdom som gir fedme? Enkelte medisiner kan også virke slik. Mitt poeng er at man aldri kan vite hvorfor fremmede personer er overvektige, så hvorfor dømme? 1
Amazona Skrevet 9. februar 2011 #19 Skrevet 9. februar 2011 Jeg har sett det mange ganger..Jeg synes rett og slett det er helt topp jeg...At de rett og slett gir blaffen i hva andre mener og gjør akkurat det som passer de...DET synes jeg er bra 5
Gjest Bustyvel Skrevet 9. februar 2011 #20 Skrevet 9. februar 2011 Jeg er så frekk og dømmende at jeg blir litt uvel og småkvalm. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå