Gå til innhold

Meget overvektige mennesker

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Når jeg ser veldig overvektige mennesker på steder som MC Donalds, Burger King, eller bare sluker en pose chips, eller en stor sjokolade tenker jeg: "At du kan gjøre det mot deg selv!" og "Ikke rart du er overvektig". Jeg skjønner heller ikke at de tørr å sitte å ete slikt offentlig. Jeg hadde ikke det. Ja, jeg er dømmende. Mennesker som er overvektige av andre grunner enn feit mat, er selvfølgelig litt annerledes, men det hjelper forsatt ikke å spise en burger.

Jeg skjønner ikke hva de tenker. Ja, alle har nok lyst på en burger i ny og ne, men om man er veldig overvektig burde man innsett at det ikke er mat en bør spise, og holdt seg unna dette. Det er min mening hvertfall!

Edit: skrivefeil.

Endret av Quickchick
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker først "huff, det er ikke rart h*n er så tykk...". Også tenker jeg at det kan hende er en medisinsk grunn eller lignende, til at personen er så tykk. Til slutt tenker jeg at h*n burde spise noe sunnere med tanke på helsa. Ingen har godt av å være "meget overvektig."

Skrevet

Hadde glant på personen og målt han/hun opp ned til han/hun sluttet å frotse:)

• Liker 3
Skrevet

Hadde tenkt lenge siden jeg har spist chips. Nå fikk jeg fakktisk lyst på det :popcorn:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde tenkt på alle de klagette kvinnemenneskene på kg hadde sikkert noe dritt å slenge om dette også.

:jepp:

Hadde det vært noe jeg likte hadde jeg nok også blitt litt fysen tenker jeg.

Dessuten når folk er ekstremt overvektige så tror jeg ofte kan være spesielle grunner til at de er det. Så derfor hadde jeg ikke brydd meg noe mer om det enn at kjekt for demn at de tar en liten godbit. Jeg har da ikke peiling om dette er et sjeldent foretak eller ikke. Og det er da heller ikke min sak.

Endret av Cordelia
  • Liker 2
Skrevet

Hadde tenkt: Ja ja,velger kollektiv transport ,det var lurt fikk litt trim med på kjøpet da.

Tror memlig jeg ikke hadde sett det han hadde spist jeg.

• Liker 1
Skrevet

Eller har en sykdom som gir fedme? Enkelte medisiner kan også virke slik. Mitt poeng er at man aldri kan vite hvorfor fremmede personer er overvektige, så hvorfor dømme? :)

Den dagen de fleste tilfeller av overvekt skyldes medisiner, skal jeg gjerne endre oppfatning.

Dømme? Det er en refleks-tanke i hodet mitt, på grunnlag hva jeg vet om 99% av de overvektige jeg kjenner/vet om, og ikke noe jeg gir uttrykk for.

• Liker 1
Skrevet (endret)

De jeg faktisk tenker mitt om er de som ser ned på overvektige mennesker. Trist for dem, de må ha en veldig ensidig tankegang og det må jo være et veldig kjedelig liv.

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Ja, jeg regner med at dette kommer til å bli en kranglete diskusjon, men jeg og ei venninne diskuterte dette her om dagen. Hva tenker du hvis du ser en meget overvektig person som sitter på for eksempel en bussholdeplass spiser chips eller sjokolade?

Tenker ikke noe, i og med at det ikke overrasker meg noe særlig. Det er jo en grunn til at de har blitt så overvektige.

• Liker 1
Skrevet

De jeg faktisk tenker mitt om er de som ser ned på overvektige mennesker. Trist for dem, de må ha en veldig ensidig tankegang og det må jo være et veldig kjedelig liv.

Skal man beundre dei då eller?

Eg har ingenting til overs for overvektige mennesker, og eg tykkjer det er direkte ubehagelig å sjå på dei.

Skrevet

Når jeg ser veldig overvektige mennesker på steder som MC Donalds, Burger King, eller bare sluker en pose chips, eller en stor sjokolade tenker jeg: "At du kan gjøre det mot deg selv!" og "Ikke rart du er overvektig". Jeg skjønner heller ikke at de tørr å sitte å ete slikt offentlig. Jeg hadde ikke det. Ja, jeg er dømmende. Mennesker som er overvektige av andre grunner enn feit mat, er selvfølgelig litt annerledes, men det hjelper forsatt ikke å spise en burger.

Jeg skjønner ikke hva de tenker. Ja, alle har nok lyst på en burger i ny og ne, men om man er veldig overvektig burde man innsett at det ikke er mat en bør spise, og holdt seg unna dette. Det er min mening hvertfall!

Edit: skrivefeil.

Signerer dette! Jeg blir nesten litt småkvalm av å se en overvektig person stu i seg flere store hamburgere på Mcern. Ja det har jeg sett flere ganger i løpet av mine 22 år. Jeg skjønner ikke hva de tenker med jeg men.

• Liker 2
Skrevet

Min første innskytelse ville vært "Oi, det har du ikke godt av...."

Min andre tanke ville vært at det har jeg ingenting med og at jeg ikke engang kjenner vedkommende.

Min tredje tanke ville vært å registrere hvorvidt jeg er sulten eller ikke.

• Liker 2
Skrevet

Skal man beundre dei då eller?

Eg har ingenting til overs for overvektige mennesker, og eg tykkjer det er direkte ubehagelig å sjå på dei.

Jeg har aldri møtt noen som er så fordomsfull og ufin som deg før. Så du kunne ikke tenkt deg å bli kjent med en overvektig person engang, kun pga person har litt ekstra fett på kroppen? Eller er dem ikke bra nok for deg?

• Liker 5
Skrevet

Jeg har aldri møtt noen som er så fordomsfull og ufin som deg før. Så du kunne ikke tenkt deg å bli kjent med en overvektig person engang, kun pga person har litt ekstra fett på kroppen? Eller er dem ikke bra nok for deg?

Når du er overvektig, er det ikkje snakk om "litt ekstra fett på kroppen". Det er snakk om ein god del ekstra fett på kroppen.

At eg blir kvalm og uvel av overvektige personar har ingenting med fordommar å gjere, eg tykkjer berre det er heilt jævleg å sjå på.

• Liker 1
Skrevet

I helgen var jeg på fest med mange jeg ikke kjente. Der var det en jente som var ganske overvektig som stappet i seg mange doughnuts. Første tanken min var i alle dager, hun bør ikke spise det. Men så tenkte jeg at ja, det kan jo hende det er det ene godsaken hun unner seg i løpet av året :jepp:

• Liker 3
Skrevet

Når du er overvektig, er det ikkje snakk om "litt ekstra fett på kroppen". Det er snakk om ein god del ekstra fett på kroppen.

At eg blir kvalm og uvel av overvektige personar har ingenting med fordommar å gjere, eg tykkjer berre det er heilt jævleg å sjå på.

Virker som fordommer for meg og at du ser ned på de. Særlig når du sier de er helt jævlige å se på.

• Liker 4
Skrevet

Synes egentlig det er litt dumt med innlegg som dette. Hva vis det er noen som er veldig overvektig som leser dette? De kan jo bli lei seg og såret. Kan jo vær grunner som dette som gjør at de trøstespiser. Særlig når dem leser ting som personer som Raina sier. "Jævleg å sjå på".

• Liker 2
Skrevet

I helgen var jeg på fest med mange jeg ikke kjente. Der var det en jente som var ganske overvektig som stappet i seg mange doughnuts. Første tanken min var i alle dager, hun bør ikke spise det. Men så tenkte jeg at ja, det kan jo hende det er det ene godsaken hun unner seg i løpet av året :jepp:

Og hvis hun spiser like mange doughnuts til vanlig, er det ikke greit da?

Hun er helt sikkert klar over at det ikke er bra for henne, men det er hennes rett å velge å spise det likevel om hun ønsker det, uten at hun skal dømmes for det.

Sunnhetshysteriet er blitt den nye rasismen, virker det som.

Det er greit å se ned på de som spiser usunt, de som røyker skal jages over alle hauger, trener man ikke er man dum og lat, og er man for tynn skal man jammen straffes for det også.

Det er et fritt land (ennå), og folk har lov til å behandle kroppene sine akkurat som de vil! Om det så innebærer å spise eller røyke seg ihjel.

(For the record: Jeg verken røyker eller er overvektig)

Hilsen AB #32.

• Liker 4
Skrevet

Er man fordomsfull og et dårlig menneske om man reagerer innvendig på at en meget overvektig person spiser mat som åpenbart ikke hjelper på situasjonen?

Overvekt er et stort samfunnsproblem.. Og dårlige spisevaner går i arv til barn. Jeg synes faktisk det sier litt om hvilket samfunn vi lever i, hvis vi ikke engang registrerer at det er noe galt i at en fet person spiser en hamburger dryppende av dressing.

Jeg tenker ikke at den overvektige er mindre verdt som menneske. Men jeg kjenner innvendig irritasjon og frustrasjon over at folk ikke bryr seg om egen helse, eller at de misbruker mat av andre grunner. Det er mange som har hatt det vanskelig i livet, men man har makt over hvordan man agerer utifra det. Selvdestruktivitet og muligens også destruktivitet ift. barna sine er aldri veien å gå.

OK, kanskje er den hamburgeren eller den sjokoladen en kos, snarere enn den generelle kosten. Men hadde jeg vært overvektig og bestemt meg for å bli sunn, så hadde jeg konsekvent unngått junkfood og sjokolade til jeg følte jeg hadde fått noenlunde kontroll på situasjonen og ikke var på vei mot en tidlig død som følge av hjerteinfarkt lenger. Og er man fremdeles sykelig overvektig, så har man faktisk ikke nok kontroll på situasjonen ennå.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...