Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Riskjeks

Ikke her inne tydeligvis, det jeg skulle frem til :P

Sikkert noen som ikke liker dem, men det er jo ikke det samme som at man forbinder dem med Isfolket..

"Alle" her inne synes jo topp 10-navn er helt grusomme også, men folk bruker dem jo likevel ;)

Endret av Riskjeks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert noen som ikke liker dem, men det er jo ikke det samme som at man forbinder dem med Isfolket..

"Alle" her inne synes jo topp 10-navn er helt grusomme også, men folk bruker dem jo likevel ;)

Vært fler diskusjoner om akkurat dette skjønner du, at folk er skada for at de kaller opp barna sine etter kiosklitteratur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Vært fler diskusjoner om akkurat dette skjønner du, at folk er skada for at de kaller opp barna sine etter kiosklitteratur :P

Jeg kjenner ei som kalte sønnen Tengel.... Det synes jeg er veldig rart, på samme måte som folk som kaller barna f.eks Anakin eller oppkaller etter andre fiktive karakterer.

Liv og Tarjei er jo helt vanlige navn, men mange av navnene i den serien er vel veldig sjeldne, og dermed kommer assosiasjonen med en gang. Jeg hadde i alle fall ikke likt det om jeg var oppkalt etter en sær karakter i en kiosk-roman...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som kalte sønnen Tengel.... Det synes jeg er veldig rart, på samme måte som folk som kaller barna f.eks Anakin eller oppkaller etter andre fiktive karakterer.

Liv og Tarjei er jo helt vanlige navn, men mange av navnene i den serien er vel veldig sjeldne, og dermed kommer assosiasjonen med en gang. Jeg hadde i alle fall ikke likt det om jeg var oppkalt etter en sær karakter i en kiosk-roman...

Det der er jo nettopp det jeg mener. Navnet kommer ikke fra Isfolket, Sandemo fant ikke på navnet selv. Jeg leste som sagt navnet mange år før jeg visste at den sagaen i det hele tatt eksisterte en gang. Å at da den "eldre" garden skal se ned på folk som liker et av navnene jeg skrev, av den ene og alene grunnen at navnet ble brukt i en saga som ble skrevet for over 30 år siden, syns jeg er veldig merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det der er jo nettopp det jeg mener. Navnet kommer ikke fra Isfolket, Sandemo fant ikke på navnet selv. Jeg leste som sagt navnet mange år før jeg visste at den sagaen i det hele tatt eksisterte en gang. Å at da den "eldre" garden skal se ned på folk som liker et av navnene jeg skrev, av den ene og alene grunnen at navnet ble brukt i en saga som ble skrevet for over 30 år siden, syns jeg er veldig merkelig.

Selv om forfatteren ikke fant på navnet selv, gir jo navn man ellers sjelden/aldri hører en assosiasjon til akkurat den boken/filmen etc navnet er brukt. Og det er ikke alltid positivt, synes mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det går "på helsa løs" om man skal la være å kalle barnet sitt for et navn som man liker fordi noen løssnupne mennesker på et forum har dårlige assosiasjoner til det! Dersom man blir påvirket av "gud og hvermanns" meninger på denne tråden må man nesten la være å lese den.... her står jo "alle" navn. For kjedlige, for gammeldagse, for jålete, for spesielle, for mange som har assosiasjonertil i litteratur osv.......

når det er sagt så synes jeg også at "oppbrukte" navn er mindre attraktive.

Endret av Anaconda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det går "på helsa løs" om man skal la være å kalle barnet sitt for et navn som man liker fordi noen løssnupne mennesker på et forum har dårlige assosiasjoner til det! Dersom man blir påvirket av "gud og hvermanns" meninger på denne tråden må man nesten la være å lese den.... her står jo "alle" navn. For kjedlige, for gammeldagse, for jålete, for spesielle, for mange som har assosiasjonertil i litteratur osv.......

når det er sagt så synes jeg også at "oppbrukte" navn er mindre attraktive.

Om den var rettet mot meg, så missforsto du hva jeg sa isåfall. Sa ingenting om at jeg ikke skulle kalle barna mine noe i den duren, bare at jeg syns det er trist at man ikke kan det uten å bli sett dumt på pga litteratur som ble skrevet for over 30 år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er å bruke tullenavn fra Game of Thrones. Ille nok i USA, men i Norge er det bare patetisk.



Anonymous poster hash: fc934...d2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikander

Sander

Gryander

Lars

Berit Wenche

Stinander

Lindander

Terjander

Mortander

Sigfredander

Sofiander

Theander



Anonymous poster hash: 29223...161
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Ikke for å være en såkalt "party pooper" nå, men ser ikke helt hensikten med denne tråden. Synes den grenser til barbarisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmen

Melissa

Madelen

Mona

Eileen

Celinda

Tommy

Nils

Odd



Anonymous poster hash: 29223...161
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å være en såkalt "party pooper" nå, men ser ikke helt hensikten med denne tråden. Synes den grenser til barbarisk.

:rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Lumen betyr jo lys? Hvorfor er det så forfedelig?

Det finnes mange betydninger på det navnet. Medisinske/anatomiske blant annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tommy

Tommine

Lars

Oda

Sonja

Leah

Tordis

Margot

Bjørg

Hermine

Salamandra

Alexis

Olga

Ashley

Berit

Louise

Alv

Ask

Sol

Måne

Skyander

Stjernander



Anonymous poster hash: 29223...161
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange betydninger på det navnet. Medisinske/anatomiske blant annet...

Som hva? Aldri hørt det brukt om annet enn lysstråle, og det var det Lumens far, elektrikeren, hadde i tankene...:) Kjenner han ikke, men vi har felles inngiftet slekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det ekleste navna du veit???

Er så mange klissete "finne på" navn for tiden. Her kommer de jeg syntes er værst :

Sandra

Felicia

Linnea

Celina

Olivia

Sander

Chrisander

Caspian

og til slutt det verste av de alle: LEANDER

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Flesteparten av disse navnene er ikke noe som er "funnet på". Dette er navn som har eksistert i lengre tid og helt normale navn. Til og med Leander er et normalt navn.

Anonymous poster hash: 574a8...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hva? Aldri hørt det brukt om annet enn lysstråle, og det var det Lumens far, elektrikeren, hadde i tankene...:) Kjenner han ikke, men vi har felles inngiftet slekt.

Lumen betyr hulrom, f.eks. Kateterlumen , gallegangslumen osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...